Gå til innhold

Stay on these roads

Anbefalte innlegg

Skrevet

:veslejenta:

Fuggel ned for telling... :forkjølet:

Ble noen timer på jobb i dag også, før jeg pakket sammen og dro hjem et par timer tidligere enn vanlig. Kaputt! Hele ansiktet verker (bihuler...), og formen er heller sjaber. 

På den positive siden betyr dette forhåpentligvis at basiller er tryllet bort i god tid før neste helgs utflukt og den etterhvert stadig nærmere utenlandsturen i månedsskiftet. Så skulle man først få et ton basiller så kunne timingen knapt bli bedre. Men kjedelig? Så avgjort! :sukk:

Skrevet

Du får ta en rolig helg og satse på at det er årets sommerforkjølelse unnagjort...

Skrevet
Daria skrev (12 minutter siden):

Du får ta en rolig helg og satse på at det er årets sommerforkjølelse unnagjort...

Jepp, det er planen! 

Skrevet

Må ut og handle litt. Men er tiltak for da må jeg kle meg (aller helst dusje og vaske hår også, men det skjer ikke før senere i dag kjenner jeg, så.... tørrshampo) og se nogenlunde anstendig ut :sjenert:

Skrevet

Man fikk handlet, og har ellers hatt en supersløv lørdag med strikking og avslapning. Og det meldes at formen er stigende :hoppe: Mye mindre press i ansikt/bihuler i dag, puster bedre og litt lettere i topplokket generelt. Krysser fingrene for at det fortsetter! :pls: 

En lang og god dusj i ettermiddag og nå venter snart soltørket sengetøy og ei god natts søvn. :natti: 

Skrevet

Ble en rolig søndag i går, med litt lett huslig aktivitet (klesvask måtte gjøres blant annet), en liten rusletur med god venninne og litt sofaskravling etterpå, Ellers mye strikking, lesing og rolige timer. 

Optimisten hadde booket løpetime i ettermiddag og tatt med treningstøy i bilen, realisten har avbooket løpetimen :sjenert: Vet jo at jeg ikke klarer å ta det så rolig som jeg bør på en løpetime (i all hovedsak fordi ALT annet enn rolig gangfart vil gi økt puls og pust, og dermed trigge basillene), så da var det bare å ta til fornuft. Men jeg har kledd meg relativt fornuftig i dag, så vurderer sterkt en liten, rolig rusletur etter jobb i stedet. Litt frisk luft før sofaen inntas. Først må arbeidsdagen tas unna, og så får jeg se hvor mye som er igjen til slutt av krefter og overskudd. 

:kaffekopp:

Skrevet

Kjære kollegaer, 

Jeg er ikke synsk! :opplyser: 
Jeg kan ikke trylle (ok, litt, av og til, kanskje...)
Jeg er tålmodig - men det går ei grense også for meg...

Lyseblå mandag snart ved veis ende - over og ut! 

Skrevet

:fnise: (den humrer litt forståelsesfullt med deg, altså - jeg kjenner jo følelsen...).

Skrevet
Daria skrev (20 timer siden):

:fnise: (den humrer litt forståelsesfullt med deg, altså - jeg kjenner jo følelsen...).

Ja, i går var man over snittet oppgitt altså! Ærlig talt... 

Men litt frisk luft og rolig trask etter jobb hjalp, litt grillmiddag og sofatid hjalp også, og ikke minst altfor mye jordbær (først kjøpte, senere innså jeg at jeg måtte sjekke egen åker også, og der var jo masse modne bær :sjokkert: ). Lettere småkvalm da jeg stupte i seng, men veldig godt da :nigo:

Skrevet

Endelig svingt innom treningssenteret en tur igjen, det var visst på tide :sjenert: Over ei uke siden sist, man har vært opptatt med å pleie basiller i mellomtiden. Basillene henger fremdeles litt igjen, men nå skal jeg prøve å svette de litt ut. :trene: Og værgudene ser ut til å spille på lag (om jeg nå ikke spolerer det hele ved å si det høyt), så helgens solide utflukt ser ut til å kunne skje. Krysser fingene! 

Tro det eller ei, men denne fuggel'n var faktisk på en aldri så liten shoppingrunde i går :sjokkert: Kom hjem med to nye shorts, ei ny allværsjakke og ny veske. I tillegg fikk jeg en ny jeans i posten for to dager siden. :dåne: Man hadde aller mest lyst på en fancy Bergans-jakke, men så finnes det heldigvis en fornuftig stemme der inne, så endte i stedet med en relativt rimelig Stormberg-jakke. I den kjedelige, men akk så anvendelige sorte fargen. Så nå kan ødelagt jakke kastes, og for stor jakkes gis videre. Og den fine bringebærrøde doneres bort (den lukter altfor mye badering... :sjenert: )

• Hjerte 1
Skrevet

God tirsdag! :kaffekopp:

Helgen ble innholdsrik, sosial, fysisk krevende og veldig trivelig - og så var det som vanlig godt å komme hjem igjen. Rakk et par raske runder med vaskemaskinen søndag ettermiddag, og så var det bare å stupe i seng og lade opp til ny uke. Jevnt driv på jobb i går, og så fikk jeg dradd med meg beina på den ukentlige løpetimen. Merket lørdagens tur fremdeles, men gikk faktisk overraskende greit å komme gjennom intervallene. Dessuten var det litt lengre intervaller enn vi pleier å ha, så jeg var smart og fikk satt ned farten allerede fra start, og tok det meget forsiktig. Men jeg fullførte alle intervallene med joggesteg (fra subbejogg til mer solid løping), og godt fornøyd etterpå. Kroppen virker uten særlige vondter, sånt liker man! Dog litt knirk her og der, og småslitne muskler, men litt må man vel regne med når man er voksen :sjenert:

Pysjamastrening i morges, ikke fullt trøkk (ref møre muskler og småsliten skrott), men veldig deilig med en styrkeøkt. Og fredag venter PT-time... :trene:

Skrevet

Det ble pysjamastrening i morges også, tross morgendagens PT-time. Men jeg tok det meget pent i dag, det ble en drøy time på ellipsemaskinen, i god samtale med ei treningsvenninne. Fin start på dagen! Og tenker at vi uansett gruser de som fremdeles ikke hadde stått opp, eller som ikke trener i det hele tatt. Alt er bedre enn ingenting :opplyser:

I ettermiddag venter sosialt lag og god mat sammen med tidligere kollegaer. Gleder meg! Går litt vel i ett om dagen synes jeg, men samtidig veldig koselig. Mye som skjer! Blir godt med ei uke ferie nå, selv om jeg kjenner at det er litt for mye å gjøre på jobb akkurat for øyeblikket, så litt armer og bein (og litt for varmt på destinasjonen man skal besøke). 

Skulle man funnet seg noe å drikke den siste timen? :kaffekopp:

• 2 uker senere...
Skrevet

Vel hjemme! Mens koffert (og alt skittentøyet) ble igjen ved mellomlandingen. Avslappende kveld hjemme da...

Skrevet

Det er vel for mye å håpe på at det ble holdt igjen for vasking - men det hadde jo vært ekstraservice... :husarbeid:

Skrevet
Daria skrev (25 minutter siden):

Det er vel for mye å håpe på at det ble holdt igjen for vasking - men det hadde jo vært ekstraservice... :husarbeid:

Det hadde vært helt nydelig, men akkurat der har jeg ikke det minste snev av forventninger :opplyser:

Men den er på vei! :hoppe:

Skrevet

:fryse: Enten er det ekstra kaldt på kontoret, eller så rakk jeg å tilpasse meg vesentlig lunere temperaturer enn det som er her for øyeblikket. For jeg fryser rett og slett! Tror jeg må innom kantina snart og se om det er noe sving på kaffemaskinen og se om en kaffe mokka kan tine skrotten litt. :kaffekopp:

Skrevet

F R E D A G ! ! !

Og det er jo aldri feil :nigo:

To dagers jobbreise, lange dager - det er så avgjort godt med fredag og helg nå. 

Skal jeg tørre håpe på en litt tidlig exit fra kontoret i dag? :pls: Hvis jeg ikke sier det høyt? Er det kanskje mulig da? 

Skrevet

De helgene går skrekkelig fort altså! :bond:

Men det er heldigvis ikke så verst med hverdager heller, spesielt ikke når vi er midt i fellesferien og det er heller rolig på kontoret. Ingen akutte eposter som ventet i morges, ingen kollegaer med desperasjon i blikket (ok, en kollega var ganske kjapt på ballen, men han fikk raskt hjelp og var meget fornøyd etterpå) og parkeringsplassen utenfor er snaut halvfull. Litt lange dager kan det bli, men også litt deilig å ikke løpe og småstresse hele dagen. Kanskje få unna litt fra burde-listen? 

Apropos burde-listen, der har visst hekken krøpet oppover listen nærmest uten at jeg har merket det. Men nå er det lange skudd i alle retninger igjen, så den må nok tas relativt kjapt. Spørsmålet er om det skal gjøres i ettermiddag eller i morgen ettermiddag. Onsdag ser det ut til å kunne bli litt regn, så tenker det er lurt å få tatt det før den tid. Men om jeg venter til i morgen så kan det bli dagens treningsøkt (i dag ble det pysjamastrening :trene: ). Får se hva hode og skrott har lyst til etter jobb rett og slett. 

Trening ja... Litt avvikende åpningstider på treningssenteret har medført litt endrede treningsplaner. Og hjelper jo ikke at det er snaut med gruppetimer i sommerukene heller, så her utfordres man på egentrening. Har et par manualer hjemme, samt matte og fitnessball, og har lenge tenkt på at jeg skulle hatt ei stepkasse. Ikke at det utstyret jeg allerede har er så hyppig i bruk (les: aldri... :flau:), men med stepkasse kan jeg også enkelt gjøre brystpress, øve meg på dips og få gjort enkelte andre øvelser jeg er vant til fra timer og styrketrening (ingenting å si på de gode intensjonene i alle fall!). Så jeg har hatt en søk gående på Finn i ganske mange måneder, uten hell. Helt til i går :nigo: Akkurat den stepkassa jeg var ute etter kom for salg (Reebok, samme de har på treningssenteret), til en rimelig penge (når samme ligger ute til både 1000 og 2000 kroner, er jeg meget fornøyd med å få tilslaget på en til 500 kr) OG den var med Fiks Ferdig, slik at den kunne sendes. Me happy! Så nå gjenstår det bare å smøre seg med tålmodighet og se når den eventuelt dukker opp. Og så må den brukes... :sjenert:

Skrevet
Roadrunner skrev (1 time siden):

Og så må den brukes... :sjenert:

Det avgjørende punktet... :ler:

Skrevet
Daria skrev (21 timer siden):

Det avgjørende punktet... :ler:

:sjenert: Time will show.... 

Men altså: Jeg. Er. SÅ. Støl! :kaklehone:

Ble ganske mye styrke på overkropp i går morges, :trene: med både bicepscurl, tricepspress, brystpress, en-arms stående roing og nedtrekk, samt litt markløft, beinpress og mageøvelser. Var småsliten etter treningen, men det gikk helt fint. Så ble det drøye to og en halv times herjing med hekksaks, grenkutter, rosesaks og rive i går ettermiddag... Og da jeg la meg kjente jeg at spesielt armer, bryst og skuldre var ganske møre. Og nå merkes de godt! :bond: Auuu! 

Men veldig godt for alt som er gjort, fikk temmet hekken og tatt en skikkelig opprydning i annet buskas også. Fint å slippe sånt i ferien :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...