Roadrunner Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #18801 Del Skrevet 24. mars 2023 Daria skrev (29 minutter siden): Jeg er i utgangspunktet mot å omtale voksne kvinner som jenter, men i enkelte gruppesammehenger er det jo det eneste som føles naturlig. Særlig hvis man har kjent de involverte siden allefaktisk var jenter... Man har jentekveld (eller damelag, men det antyder litt andre omstendigheter og anledninger) og drar på jenteturer, og jeg vil alltid være Oslo-jente. Helt enig! Det har modnet litt i bakhodet, og det naturlige (etter venninner) ville jo vært å bruke jenter. Selv om vi ble kjent helt i starten av 20-årene, så var vi langt fra damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #18802 Del Skrevet 27. mars 2023 Mør etter intens helg - dette blir ei lang uke kjenner jeg! Og jeg kan jo like greit ta tyren ved hornene og ringe tannlegen med en gang... #vilikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 27. mars 2023 #18803 Del Skrevet 27. mars 2023 Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. mars 2023 #18804 Del Skrevet 27. mars 2023 Du har selvfølgelig ringt tannlegen nå...? *maser overhodet ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #18805 Del Skrevet 27. mars 2023 Ringte tannlegen. Fikk time om en måned. Og da bekreftelsen kom i form av sms så jeg at det ikke var hos "min" tannlege, men en annen ved klinikken. Takk - det var i grunn det sparket bak jeg trengte for å få byttet tannlege til en som er nærmere heimen. På'n igjen i morra med andre ord... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. mars 2023 #18806 Del Skrevet 27. mars 2023 Høres ut som en god plan - greit å ha noen i nærheten (og gjerne også med litt korte ventetid). Men du trenger jo ikke kopiere mitt første møte med ny tannlege på denne tiden i fjor, det endte med tre fyllninger og en trukket visdomstann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #18807 Del Skrevet 28. mars 2023 Ny tannlege er kontaktet, og jeg fikk overbevist de om at akkurat jeg var en pasient/utfordring de trengte. Tannlegen har kun 1 dag kontortid i uken for øyeblikket (men det er flere tannleger tilgjengelig på klinikken altså!), grunnet spesialisering. Tilfeldigvis spesialisering innen det som nok er/blir min utfordring fremover, så da var det plass i det relativt trange herberget. Fremdeles litt tid å vente, men fikk i det minste time tidligere enn den opprinngelige timen på gamle tannklinikken. Bare å glede seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 28. mars 2023 #18808 Del Skrevet 28. mars 2023 Krysser fingrene for at du blir fornøyd med ny tannlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. mars 2023 #18809 Del Skrevet 28. mars 2023 Så greit å sikre seg en med relevant spesialitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #18810 Del Skrevet 29. mars 2023 Sauen Shaun skrev (20 timer siden): Krysser fingrene for at du blir fornøyd med ny tannlege. Krysser fingrene jeg også! Bortsett fra reguleringstannlegen i tenårene, så er dette første gang jeg setter meg i stolen på et annet tannlegekontor... Daria skrev (20 timer siden): Så greit å sikre seg en med relevant spesialitet. Fikk vedkommende anbefalt av en kollega etter at jeg hadde sukket litt høyt her. Og min kollega har hatt behov for tilsvarende spesialitet, og var godt fornøyd. Så får vi se hva som skjer om noen uker. Jeg krysser det som krysses kan, og må bare følge ekspertisens råd. Og prøve å holde krateret relativt åpent frem til da #mistetheleellerdeleravfylling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. mars 2023 #18811 Del Skrevet 29. mars 2023 Roadrunner skrev (38 minutter siden): Bortsett fra reguleringstannlegen i tenårene, så er dette første gang jeg setter meg i stolen på et annet tannlegekontor... Jeg følte meg nesten utro da jeg byttet etter mer enn ti år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #18812 Del Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (9 minutter siden): Jeg følte meg nesten utro da jeg byttet etter mer enn ti år Nettopp! Her er det vel snakk om over 35 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. mars 2023 #18813 Del Skrevet 29. mars 2023 Da er det jo nesten mer som å (endelig) kutte navlestrengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #18814 Del Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (4 minutter siden): Da er det jo nesten mer som å (endelig) kutte navlestrengen Er vel 4-5 år siden tannlegen gikk av med pensjon (som jeg hadde gått til i drøye 30 år...), så ble plutselig litt enklere å søke seg mot andre alternativer. Men litt spent ja! Ikke minst for prosessen videre (som trolig hadde vært den samme uavhengig av hvilken stol jeg sitter i). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. mars 2023 #18815 Del Skrevet 29. mars 2023 Er det store og omfattende ting som må gjøres? Det mest kompliserte jeg har blitt utsatt for i en tannlegestol var en visdomstann som tannlegen foretrakk å henvise til en spesialist, men den ble fjernet ganske greit og smertefritt (i to deler). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #18816 Del Skrevet 29. mars 2023 Daria skrev (29 minutter siden): Er det store og omfattende ting som må gjøres? Det mest kompliserte jeg har blitt utsatt for i en tannlegestol var en visdomstann som tannlegen foretrakk å henvise til en spesialist, men den ble fjernet ganske greit og smertefritt (i to deler). Vi snakker nok (forhåpentligvis) implantat (og ikke bro). Skummelt for en som bare har hatt et lite hull i ei tann, samt regulering... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #18817 Del Skrevet 31. mars 2023 Fredag! God stemning på jobb i dag, tidvis ganske hektisk, og ser at jeg har litt å gjøre neste uke også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. mars 2023 #18818 Del Skrevet 31. mars 2023 Er det ikke greit å ikke trenge å være redd for å bli arbeidsledig, da...? Blir kanskje mulig å få jobbet litt mer uforstyrret og komme litt a jour i påskedagene også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #18819 Del Skrevet 31. mars 2023 Jepp, endel kollegaer på påskeferie pleier å by på muligheter for å komme litt mer ajour. Og det er aldri feil! Og så har vi bare halv dag på onsdag, det er heller ikke feil Egentlig sosial mulighet etter jobb i dag, men jeg har flagget at jeg trolig ikke stiller. Trøttesen kjenner at den sosiale kvota er ganske tynnslitt etter de siste ukene, så her lengtes det hjem til sofa, joggebukse, fyr i peisen og egentid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. mars 2023 #18820 Del Skrevet 31. mars 2023 Egentlig bør egentid og hjemmekvelder også være noe man legger inn i planen og "freder" - det trengs for å fungere. Jeg har måttet lære meg det (også), at ingen planer ikke nødvendigvis betyr at jeg er ledig og tilgjengelig. Med det aktivitetsnivået du har for tiden, vil jeg tro en hjemmekveld i ny og ne er ganske godt for kroppen, den skal jo helst ha tid til å bygge opp igjen all energien som forbrukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå