Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det er egentlig det jeg har gjort litt denne helgen (og deler av påska). Ikke flagget høyt og tydelig at jeg ikke har planer, men heller sittet litt stille i båten og gledet meg til litt ro. I går var planen litt huslige sysler, men jeg kollapset rett og slett litt på sofaen. Oppvaskmaskinen ble kjørt, men ellers lite som skjedde (jo, fikk unna litt ærend og var innom ørten butikker på vei hjem fra jobb). Mistenker at det blir samme historie i dag, siden jeg har vært mye våken siden 03:30 i natt, og nå kjenner at trøttheten og "kollapsen" er nært forestående. 

Dessuten må jeg få gjort endel studierelatert i påska, så da er det også greit å skylde på det for å få litt alenetid og ro. Men er ikke så veldig redd for at jeg skal bli sittende i ensomhet, det dukker nok opp litt sosialt her og der. 

Men nå sniker jeg meg ut herfra tror jeg. Må ordne et jobbærend på vei hjem, og innom en butikk i tillegg (er det virkelig bare EN butikk i nærheten som har disse Anthon Berg-eggene? :sjokkert: ). 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har besøkt treningssenteret for første gang på litt for lenge. Og man tok skikkelig i... :kaklehone: Beina er skikkelig møre og slitne, og den smått vurderte rusleturen er foreløpig utsatt. Men man har ren kropp og nyvasket dusj og bad (gulv gjenstår). Ikke verst det!?

Nå er solveggen inntatt, med lyden av dryppende smeltevann, vind i trekronene og hint av fuglekvitter. :strix:

Skrevet
Roadrunner skrev (På 29.3.2023 den 14.43):

Vi snakker nok (forhåpentligvis) implantat (og ikke bro). Skummelt for en som bare har hatt et lite hull i ei tann, samt regulering...

Bro bro brille :sukk:. Har du kjevebein intakt så er implantat et godt valg tror jeg. Her manglet fundamentet så brobygging pågår.#underconstruction

Skrevet

Foreløpig graves det matrester ut av krateret flere ganger daglig :ler: Heldigvis ingen smerter, og nå mindre enn tre uker til skjebnen avgjøres. Krysser fingrene for tre smertefrie uker og en ryddig prosess videre.

Skrevet

Jeg kan iallfall melde om at trekking (om det er en mulig løsning) er relativt smertefritt. Fikk røsket ut en visdomstann for 24 år siden så jeg hadde ingen ferske erfaringer, men trekking sist uke gikk utrolig greit. 
Litt ømt og sårt den kvelden men ikke verre enn at en Ibux fikset saken. 

Dagen etter var det overhode ikke bruk for noe smertestillende. 

Skrevet

Jeg synes det verste da jeg trakk en tann i fjor var lyden (og bedøvelsen)...

Skrevet

Ble en liten rusletur i kveldinga i går (på jakt etter lørdagsgodteri... 🍫). Ellers rolig kveld med tv-titting, strikking og lesing på senga. 

Sløv start på dagen i dag (våknet dog altfor tidlig), lesing på senga, god frokost og sakte tempo. Så ble det en lang og fin gåtur (omtrent 9 km), før jeg rigget meg til med pensum og pledd på verandaen. Fikk lest ett kapittel før øynene gled igjen, og det ble småslumring i stedet. Så deilig! 🌞

Introverten har fått ladet i helgen :strix:

Skrevet

Så godt at du har satt av tid til å pleie Fuggel’n denne helga. :klem3:

Skrevet

Høres ut som god bruk av helgen. Det er hyggelig å være aktiv og sosial, men det er ganske deilig å kunne ha det helt på egne premisser og eget tempo innimellom også.

Skrevet

:kaffekopp:

Mandag - kort uke og fint vær. :hoppe:

Kjenner helgen gjorde godt, og kjenner jeg ikke er helt ferdig med å ta det rolig i eget selskap. :sjenert:
I ettermiddag blir det en tur innom butikken på vei hjem, og så er planen å bli ferdig med de litt huslige syslene jeg har påbegynt. Støvsuge siste rest (kom nesten i mål i går), vaske over gulvene, ta over bad nr 2 og et par andre småting. Så er heimen brått klar for påske :nigo: Vinduene trenger en real utvendig puss også, men ikke sikkert det blir i dag kjenner jeg. 

Skrevet

Må ta fram støvsugeren her også i dag. Det blir hjemmepåske, og da er det godt å få litt påskestemning i heimen. :jepp: 

Skrevet

Her er påskepynten fortsatt i kjelleren - jeg har stadig en tanke om å kanskje gjøre noe med det. Dessuten har jeg for anledningen omdøpt hybelkaninene til påskeharer :nigo: 

Skrevet

Her har påskepynten kommet opp fra kjelleren. Men står foreløpig i gangen… Litt vasking igjen før jeg kan åpne kassa og slippe kyllingene løs… 🐥🐣

Skrevet

Påskepynten er hentet opp *flink* Egentlig burde jeg ha noen greiner - jeg har jo malteegg å henge opp. Kanskje en tur forbi, eventuelt innom, blomsterbutikken i morgen...

Skrevet

:kaffekopp:

Tirsdag, og midtuke i en passe kort påskeuke :nigo:
Trøttesen er vel installert på jobb, og satser på at arbeidsdagen går jevnt og trutt. Fikk unnagjort en god del av ukens "må-gjøre" i går, så satser på at det ikke blir skrekkelig hektisk i dag. Men LITT å gjøre er jo kjekt, så man ikke bare kikker på klokken. 

Ble litt sen avreise fra jobb i går, så innom butikk og hjem til en matbit. Og så var det denne utfordringen med å sparke i gang skrotten igjen da. Satt langt inne, men fikk fylt og kjørt oppvaskmaskinen (den gjør jo mesteparten av jobben selv :sjenert:), støvsugd siste rest og vasket bad nr 2. Gulvvasken ble igjen utsatt, det samme ble vindusvasken. Men det er i det minste litt triveligere å befinne seg innendørs hos meg for øyeblikket. 

Kom meg i seng i høvelig tid, men ble kanskje litt for lenge lesing på senga. Lov det vel, når det er kort arbeidsuke? Og hadde naturens koseligste vekkerklokke i morges, iherdig fuglekvitter utenfor vinduet. Litt vel tidlig kanskje, men de er tilgitt. Tydelig noen små fjærkledde som hadde mye på hjertet i morges! 

Studiefri i kveld også er planen, og så får man intensivere litt mer i påskedagene. Kommer jeg godt i gang i morgen/torsdag og får tatt litt de andre dagene, så håper jeg at jeg kan senke skuldrene litt igjen. 

Skrevet

Å våkne til fuglekvitter er noe av det koseligste som er :rodmer:

Skrevet

En smått rotete arbeidsdag går mot slutten. Ikke helt fått gjort det som var planen, men fått gjort masse annet i stedet. Og tiden har gått relativt fort. I morgen er det halv dag, og så er det litt påskelanghelg! :strix:

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men det er noen små hint her i dagboka som sier meg Fuggel’n gleder seg bittelitt til påske… 

Skrevet
Sauen Shaun skrev (34 minutter siden):

Mulig jeg tar feil, men det er noen små hint her i dagboka som sier meg Fuggel’n gleder seg bittelitt til påske… 

Du er ikke fryktelig langt fra sannheten...

Skrevet

Fridager pleier da ikke stå høyt i kurs her... :ler: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...