Daria Skrevet 20. mars 2023 #18781 Del Skrevet 20. mars 2023 Sove og spise og sånt skal du gjøre i påsken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 20. mars 2023 Forfatter #18782 Del Skrevet 20. mars 2023 Daria skrev (1 time siden): Sove og spise og sånt skal du gjøre i påsken? Det gjorde jeg jo i helgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. mars 2023 #18783 Del Skrevet 20. mars 2023 Det er viktig å ikke overdrive... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #18784 Del Skrevet 21. mars 2023 Dessuten skal jeg spise både i dag (til en naboby for å spise med to venninner) og på torsdag (ut og spise med fem venninner). Samt i en liten bursdag til lørdag, hvor det er snakk om biffmiddag. Så ser ut til at jeg skal få i meg litt mat innimellom slagene. Jeg har lest litt pensum! Går definitivt under definisjonen SKUMlesing, men jeg kom meg gjennom to kapitler i går, og har så smått følelsen av å være i gang. Trening er det litt dårlig med for tida, men har optimistisk booket trening i morgen ettermiddag, og har en liten tanke om en økt på torsdagen også, før middag. Så får vi se hvor mye det faktisk blir i praksis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. mars 2023 #18785 Del Skrevet 21. mars 2023 En venninne pleide å trene før jobb - gjerne på plass på treningssenteret før 7. Jeg sier dog ikke at det er et eksempel til etterfølgelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #18786 Del Skrevet 21. mars 2023 Daria skrev (1 time siden): En venninne pleide å trene før jobb - gjerne på plass på treningssenteret før 7. Jeg sier dog ikke at det er et eksempel til etterfølgelse... Tanken har streifet meg... Treningssenteret åpner tidlig, og jeg kan i praksis rekke en spinningøkt og en dusj, og allikevel være på kontoret omtrent til vanlig tid. Det er til vurdering... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. mars 2023 #18787 Del Skrevet 21. mars 2023 Og tenk så selvtilfreds du kan være når du kommer på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 21. mars 2023 #18788 Del Skrevet 21. mars 2023 Men altså… Jeg håper virkelig at du tåler det tempoet du har lagt opp til. Blir egentlig litt bekymret for at du skal møte veggen med et smell… Lytt til kroppen er du snill. Vi trenger ikke flere med fatigue i den gjengen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #18789 Del Skrevet 21. mars 2023 Sauen Shaun skrev (43 minutter siden): Men altså… Jeg håper virkelig at du tåler det tempoet du har lagt opp til. Blir egentlig litt bekymret for at du skal møte veggen med et smell… Lytt til kroppen er du snill. Vi trenger ikke flere med fatigue i den gjengen her. Jeg føler jeg er ganske bevisst på det, og prøver å gjøre grep for å gjøre det best mulig for meg selv i perioden som kommer fremover. Nå står jeg midt i et par ekstra hektiske uker, men snart kommer påska og da er planen noen litt roligere dager med fokus på lesing og litt overskudd. Men tusen takk for omtanke og omsorg, trenger en liten påminnelse av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. mars 2023 #18790 Del Skrevet 21. mars 2023 Det er utrolig hva man orker og får til så lenge det stort sett er selvvalgt og lystbetont og tidsbegrenset. Nå sliter jeg med å skjønne hvordan jeg orket det programmet jeg kunne ha før, med da var det jo ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #18791 Del Skrevet 21. mars 2023 Er nettopp det! Kjenner at jeg har litt høye skuldre, men samtidig er det jo selvvalgte og hyggelige ting som skjer fremover! Og fremover regner jeg med at også ettermiddagene blir litt roligere, så ikke alt sosialt faller nærmest samtidig. Det KAN jeg jo være med å styre, tross alt. Og det er lov å si litt nei... Er vel mest studiet som stresser nå, så da kjenner jeg at jeg må fokusere litt i den retning og ikke komme fullstendig på hæla allerede på vei til startblokka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. mars 2023 #18792 Del Skrevet 21. mars 2023 Roadrunner skrev (11 minutter siden): Og fremover regner jeg med at også ettermiddagene blir litt roligere, så ikke alt sosialt faller nærmest samtidig. Det KAN jeg jo være med å styre, tross alt. Og det er lov å si litt nei... Det er gjerne her utfordringen ligger... Der har jeg blitt bedre med alderen, også før sykdommen gjorde det nødvendig - både å innse at man kan si nei (særlig til det som handler mer om plikt enn lyst) og at det faktisk er helt akseptert. Det er sjelden noen blir dypt såret og fornærmet av et avslag i ny og ne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #18793 Del Skrevet 22. mars 2023 Humpday! Trøtt fuggel i dag, som så smått begynner å revurdere treningsplanene denne uken. Om jeg får prioritert spinninga i dag så kan det være at styrketreninga utgår i morgen. For da rekker jeg å handle, og ordne et par ting før jeg skal være sosial i kveldinga. Holder jeg på styrketreninga utgår handling og ærend, og da kan det fort bli litt unødvendig stress kjenner jeg. Hårfin balansegang for tida, men jeg prøver! Kjempekoselig ettermiddag/kveld i går, med masse skravling og god mat. Kjekt å se folk man ikke har sett på flere år, og kjenne at praten flyter lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 22. mars 2023 #18794 Del Skrevet 22. mars 2023 (endret) Med det tempoet du har nå, så tror jeg de pausene med skravling, latter og god mat gir mer påfyll enn trening… Du er jo ikke innaktiv i hverdagen ellers. Om du ikke får trent, så er du mye i bevegelse. Og så gøy å treffe igjen venner man ikke har sett på flere år. Endret 22. mars 2023 av Sauen Shaun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. mars 2023 #18795 Del Skrevet 22. mars 2023 Det kan være mye god trening i en shoppingøkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #18796 Del Skrevet 22. mars 2023 Ser ut til at morgendagens treningsøkt kanskje utgår glatt helt av seg selv. Jeg har hatt litt murring i venstre overarm/skulder en liten stund, men ikke festet meg stort ved det. Så har jeg vel lagt forkjært i natt, for i dag er armen ikke noe morsom i det hele tatt. Har tatt et par piller nå, og så krysser jeg fingrene for at det roer seg litt utover ettermiddagen. Spinninga er ikke noe problem, for der kan armen henge fritt om så trengs. Men styrketime i morgen? Skeptisk Og før noen rekker å finne den moralske pekefingeren, så er legetime allerede i kalenderen på fredag, så om det ikke er noe bedring da så blir det nok nevnt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. mars 2023 #18797 Del Skrevet 22. mars 2023 Har du bedrevet tvilsomme aktiviteter? Løftet for mange paraplydrinker på ferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #18798 Del Skrevet 22. mars 2023 Daria skrev (1 time siden): Har du bedrevet tvilsomme aktiviteter? Løftet for mange paraplydrinker på ferie? Det var jo ikke paraplydrinker å oppdrive på ferie... Men jeg mistenker at heller mobilbruk og strikking kan skrives på synde-lista, i tillegg til litt ugreie bevegelser her og der. Men med kollega som sliter med frozen shoulder, og ei venninne som har trøbbel i begge skuldrene, så begynner jeg nesten å tro at det er noe smittsomt på gang. Piller har så langt liten virkning, men merker ikke så mye når armen bare henger der. Dog spent på hvordan det blir å skulle kle av (og på) seg senere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #18799 Del Skrevet 24. mars 2023 Hadde skikkelig fredagsfølelse i går, og det var virkelig hardt å stå opp i dag morges. Men endelig: F R E D A G ! ! ! Kjempekoselig kveld i går, middag med fem herlige venninner (nå stoppet det helt opp her, for holdt på å skrive jenter. Men så tenkte jeg at det hørtes litt feil ut siden vi alle er relativt voksne - i alle fall om du ser på fødselsattesten. Prøvde å skrive damer, men det ble jo helt feil! Vi er jo ikke 70... Og kvinner ble også helt feil og "kaldt", så hva skriver man da? Fant til slutt et fungerende og fint ord, men hva med de tilfellene hvor venninner ikke er helt passende eller beskrivende?) og god mat. Litt sent hjemme og litt for sent i seng, så kjenner det blir en rolig kveld i heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. mars 2023 #18800 Del Skrevet 24. mars 2023 Jeg er i utgangspunktet mot å omtale voksne kvinner som jenter, men i enkelte gruppesammehenger er det jo det eneste som føles naturlig. Særlig hvis man har kjent de involverte siden allefaktisk var jenter... Man har jentekveld (eller damelag, men det antyder litt andre omstendigheter og anledninger) og drar på jenteturer, og jeg vil alltid være Oslo-jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå