Roadrunner Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #18641 Del Skrevet 5. januar 2023 Hodet fikk spinne i går, men ikke på spinning. Ble i stedet overtidsjobbing med sjefen, og var ikke hjemme før det nærmet seg start på spinningtimen. Så den utgikk glatt. Kaputt i hodet og sulten, så da ble fokuset rettet mot middag. Og så ble det ganske rolig kveld, og litt tidlig i seng (ingen lesing!). Fremdeles i koma når klokka ringer, men fungerer ganske greit etter hvert. Er bare så kjipt å forlate den gode, varme senga og sparke den svært avslappede kroppen i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. januar 2023 #18642 Del Skrevet 5. januar 2023 Roadrunner skrev (På 3.1.2023 den 12.19): Kindle er genialt for å slippe leselys Jepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #18643 Del Skrevet 6. januar 2023 F R E D A G ! ! ! Trenger litt farger i dag, for ute er det vått. Inderlig vått! For så vidt veldig glad for at det kommer som vått og ikke hvitt når det kommer i sånne mengder (og allikevel er rett rundt null grader), men ærlig talt! Vurderer om bilen burde utstyres med redningsvest og påhengsmotor som nødutstyr, bare sånn for sikkerhets skyld. Plassen utenfor jobb er en herlig grøt av slush og vann, men heldigvis var det ellers fine kjøreforhold. Bare masse vann å være oppmerksom på. Skulle gjerne blitt i joggebuksa under pledd i dag, men får heller glede meg til jeg kan gå all in i sofamodus i ettermiddag. Fikk ordnet litt ærend i går ettermiddag, samt litt nødvendigheter hjemme, så det meste bør være godt tilrettelagt for en fin hjemmekveld. Og det er planen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. januar 2023 #18644 Del Skrevet 6. januar 2023 Ja, her trengs det både farger og redningsvest for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. januar 2023 #18645 Del Skrevet 6. januar 2023 Her skal det snø et døgn til før syndefloden kommer - det er bare å glede seg til det føret... Men farger er jeg god på uansett vær - jeg fikk ros for akkurat det i anledning min jordbærmønstrede topp på fysikalske forleden 🍓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. januar 2023 Forfatter #18646 Del Skrevet 7. januar 2023 Man har trent! Og nå venter dusjen og en matbit før jeg må på jakt etter nye vindusviskere til bilen. Lei av bråk og "hopp-og-sprett" på ruta. Ellers rolig lørdag på disse trakter. Meget høy luftfuktighet ute , så best å holde seg inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. januar 2023 #18647 Del Skrevet 7. januar 2023 Man er flink!!! Her skal det trimmes om en times tid. #kverkdørstokkmila Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2023 #18648 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) Her har man gått tur i løssnø, det kvalifiserer til treningsøkt... Med høy luftfuktighet høres jo velfungerende vindusviskere ut som en god ting, uten at jeg skal påberope meg særlig kunnskap om bil Endret 7. januar 2023 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. januar 2023 Forfatter #18649 Del Skrevet 7. januar 2023 Nye vindusviskere er på plass! Og vi har gått fra hoppetusse- og bråkebøtte-viskere til stille og snille viskere Jeg har handlet litt mat, småryddet litt og nå trygt landet i sofaen med strikkepinnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2023 #18650 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) Bare pass på at du lander med og ikke på - søster minnes stadig da hun som barn ble vitne til at farmor satte seg på strikketøyet sitt, resolutt dro pinnen ut igjen og satte på et plaster Endret 7. januar 2023 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. januar 2023 Forfatter #18651 Del Skrevet 7. januar 2023 Auuu... Foreløpig trygg håndtering av strikkepinner, og ingen skader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. januar 2023 #18652 Del Skrevet 7. januar 2023 Godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 9. januar 2023 Forfatter #18653 Del Skrevet 9. januar 2023 Er rart med det, men det skjer ett eller annet med trøttesen i 14-tiden. Får en aldri så liten trøtt knekk, og sliter litt med å komme skikkelig i gang igjen. Men nå er det bare 45 minutter igjen av arbeidsdagen, så skal holde ut. Blir en liten tur hjem for å spise middag, skifte og puste litt, og så går ferden til treningssenteret. Styrketrening står på planen, og helt ærlig så gruer jeg meg litt. For jeg vet det kommer til å gjøre vondt, både underveis og ikke minst i dagene som kommer. Men jeg har tenkt på det lenge, og har virkelig et stort behov for å få litt styrketrening på plass. Kroppen trenger det! Så jeg får bare bite tenna sammen og komme meg avsted. Det er noen ÅR siden sist Jada, jeg kan skylde på pandemi og kranglete kne, men innerst inne er det mest vondt i viljen. Ingen treningsøkt planlagt for morgendagen med andre ord, men satser på ei spinningøkt på onsdag. Så får vi se i hvor stor grad jeg i det hele tatt er i stand til å bevege kroppsdeler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. januar 2023 #18654 Del Skrevet 9. januar 2023 Det kan jo høres ut som om en banan eller en yoghurt i 14-tiden kan være en god vane å innføre i det nye året, at blodsukkeret trenger et lite spark omtrent da? Lykke til med treningen - og trøst deg med at du alltids kan klage her og møte forståelse og empati etterpå (joda, det er mye medfølelse i en god latter, den er tross alt ikke uten gjenkjennelse ). Jeg ble forresten fortalt i dag at jeg var veldig trenbar, jeg tror det var en kompliment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 9. januar 2023 Forfatter #18655 Del Skrevet 9. januar 2023 Banan ble spist i trøtte-kneika, uten merkbar endring. Men men, ikke farlig å være litt ekstra trøtt. Ellers... Overlevde treningsøkta, dog med smått skjelvende bein og generelt mør skrott. Var relativt fornuftig i min håndtering av vekter, og lot de innimellom ligge på gulvet mens jeg gjorde øvelsen uten vekter. Støl blir jeg garantert, men prøver å begrense skadeomfanget litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. januar 2023 #18656 Del Skrevet 9. januar 2023 Her skal nye og ukjente muskler oppdages? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. januar 2023 Forfatter #18657 Del Skrevet 10. januar 2023 Joda, jeg har funnet muskler i lårene allerede, og kjenner jeg gleder meg til dette utvikles mer. Auuu! Føler jeg har vært gjennom en skikkelig mørningsprosess og at vi bare er i startgropa. Har planer om å få gjort et par ærend i ettermiddag, og ellers pusle litt hjemme. Tror jeg. Så har jeg booket spinning igjen i morgen, og lagt inn påminnelse i kalenderen om å huske å booke styrketime neste uke også. Blir fort fullbooket, så greit med en påminnnelse. Skulle nesten tro jeg hadde lyst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. januar 2023 #18658 Del Skrevet 10. januar 2023 Lyst er et ord jeg sjelden blander inn i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 10. januar 2023 Forfatter #18659 Del Skrevet 10. januar 2023 Lyst er ikke helt fremst i rekken av uttrykk jeg kan bruke om gårsdagens eskapader heller, men jeg tenker det er litt enklere om jeg i det minste forestiller meg at jeg har lyst. Og det er jo ingen tvil om at dette kommer til å gjøre godt (på sikt... lang sikt...) og at kroppen trenger det. Jeg har forsømt alt som ligner styrketrening i mange år, og bør absolutt komme i gang igjen. Men å gå fra ingen knebøy til over 50, ingen markløft til nærmere 50... Jau, det merkes! Lunsj er spist, jeg har appelsin klar til 14-knekken og vurderer en liten matbit i byen etter jobb. Hvis jeg gidder. Kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. januar 2023 #18660 Del Skrevet 10. januar 2023 50+ knebøy Jeg gjør 3x12 på en god dag og har brukt tid på å komme dit... Jeg vet jo at jeg trener tilpasset og tilrettelagt, men siden jeg aldri har trengt vanlig har jeg egentlig ikke noe begrep om hvor "normalen" ligger og får stadig sånne realitetsorienteringer... Men det skal jo også sies at selv på mitt nivå merket jeg endringer relativt fort, og ikke minst kjenner jeg jo hvor godt det er for kroppen, selv om lystsenteret i hjernen ikke vil involvere seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå