Daria Skrevet 6. april 2021 #17201 Del Skrevet 6. april 2021 Litt som da jeg var barn og spilte piano og var såpass god på bladspilling at jeg med litt flaks kunne redde en gullstjerne uten å egentlig ha øvd noe som helst... Men når jeg - som mangler både erfaring og rutiner når det gjelder trening, men til gjengjeld kunne vise til en godt utviklet motvilje og et utvalg gamle traumer - klarer tre styrkeøkter med seks øvelser i ymse repetisjoner i uka, burde jo ikke du, men dine treningsvaner, være bekjent av noe mindre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2021 Forfatter #17202 Del Skrevet 6. april 2021 Daria skrev (5 minutter siden): Litt som da jeg var barn og spilte piano og var såpass god på bladspilling at jeg med litt flaks kunne redde en gullstjerne uten å egentlig ha øvd noe som helst... Men når jeg - som mangler både erfaring og rutiner når det gjelder trening, men til gjengjeld kunne vise til en godt utviklet motvilje og et utvalg gamle traumer - klarer tre styrkeøkter med seks øvelser i ymse repetisjoner i uka, burde jo ikke du, men dine treningsvaner, være bekjent av noe mindre... Joda, jeg burde absolutt være flinkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april 2021 #17203 Del Skrevet 6. april 2021 Uff, det var jo ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2021 Forfatter #17204 Del Skrevet 6. april 2021 Daria skrev (6 minutter siden): Uff, det var jo ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet, da Hadde du hatt en glorie så hadde jeg sagt du bare kunne kastet den, for den hadde vært ødelagt. Men er lenge siden det har vært glorie hos deg gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april 2021 #17205 Del Skrevet 6. april 2021 I motsetning til visse andre har jeg aldri prøvd å påstå noe sånt - den eneste glorien jeg har hatt har vært laget av juletreglitter i anledning rolle som engel i ymse julespill i oppveksten Men et snev av samvittighet har jeg fortsatt, så jeg prøver jo å unngå å være slem likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2021 Forfatter #17206 Del Skrevet 6. april 2021 Det å bo i borettslag kan ha sine interessante sider, men jeg har vært heldig med både naboer og omgivelser og har ingenting å klage på. I dag skal jeg heller skryte litt ekstra, for i disse dager er det bare moro å være fuggel'n i borettslag Kontaktet borettslaget for ei ukes tid siden. En liten epost med litt spørsmål rundt kommende vedlikehold, litt utfordringer i en skråning etc. Samme kveld fikk jeg svar fra styreleder, utdelt positivt og at han skulle ta dette videre med vaktmester slik at han kunne ta en titt. I dag ringer vaktmester, positiv og løsningsorientert. Og jeg står igjen med et stort smil, og høres ut som om jeg har hakk i plata når jeg sier takk og takk for ørtende gang. Hæppi! Det ordner seg for snille jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april 2021 #17207 Del Skrevet 6. april 2021 Så deilig Jeg er litt misunnelig på dette vaktmesterkonseptet - en gang i tiden holdt sameiet seg med en fastboende vaktmester, men nå er det ansett for litt ekstravagant for et sameie med en oppgang, 29 boenheter og minimalt med uteområde... Nå er alt av vedlikehold satt bort til eksterne og beboere med private behov får ordne seg selv, enten de trenger vedlikeholdshjelp eller har gått i søvne og låst seg ute midt på natta, splitter nakne (et faktisk eksempel ). Nå skal det sies at sameiets sist vaktmester fortsatt er min private vaktmester, men det hjelper jo ikke når han drar i eksil nordpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2021 Forfatter #17208 Del Skrevet 6. april 2021 Daria skrev (3 minutter siden): Så deilig Jeg er litt misunnelig på dette vaktmesterkonseptet - en gang i tiden holdt sameiet seg med en fastboende vaktmester, men nå er det ansett for litt ekstravagant for et sameie med en oppgang, 29 boenheter og minimalt med uteområde... Nå er alt av vedlikehold satt bort til eksterne og beboere med private behov får ordne seg selv, enten de trenger vedlikeholdshjelp eller har gått i søvne og låst seg ute midt på natta, splitter nakne (et faktisk eksempel ). Nå skal det sies at sameiets sist vaktmester fortsatt er min private vaktmester, men det hjelper jo ikke når han drar i eksil nordpå... Vi har hatt fastboende vaktmester her i mange år, men han gikk av med pensjon i fjor høst. Nå er det et eksternt firma som har fått jobben, men heldigvis virker de veldig "på" og løsningsorienterte. Så jeg klager ikke! Spurte pent tidligere i vinter om det kanskje kunne vurderes å ta noen topper av diverse buskas som hadde vokst villt de siste årene. Ikke lenge etterpå var hele området barbert Jeg klager absolutt ikke - er strålende fornøyd med resultatet selv om jeg skjønner at vi har litt ulik definisjon av hva en topp er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april 2021 #17209 Del Skrevet 6. april 2021 Antyder du at det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet...? Men det ser jeg på bygartnerne her også - skal det beskjæres, så skal det beskjæres skikkelig (mvh fortsatt bitter over skamklipping av buskene som skjermet favorittlesebenken). De tenker vel at da blir det en stund til neste gang...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2021 Forfatter #17210 Del Skrevet 6. april 2021 Daria skrev (15 minutter siden): Antyder du at det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet...? Men det ser jeg på bygartnerne her også - skal det beskjæres, så skal det beskjæres skikkelig (mvh fortsatt bitter over skamklipping av buskene som skjermet favorittlesebenken). De tenker vel at da blir det en stund til neste gang...? Er en bitteliten forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet ja. Marginal - men det ER en forskjell. Tenker at en bygartner bør ta litt andre hensyn, og ha fokus på at det blir pent og praktisk når det beskjæres. Her var det snakk om et viltvoksende buskas i metervis, som sikkert ikke hadde fått noe oppmerksomhet på ørten år. Nå er det noen år til neste gang Og det har kommet skriv om at de ønsker å "rydde litt" andre steder i borettslaget også, og at det er fint om folk gir beskjed dersom det er trær/busker de ønsker at skal stå Har jeg startet et aldri så lite vegetasjons-opprør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april 2021 #17211 Del Skrevet 6. april 2021 Du ga åpenbart noen en idé... Men ligg litt lavt i terrenget og se an reaksjonene før du eventuelt tar på deg ansvaret - forskjellen på å få æren eller skylda for noe kan være stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 6. april 2021 #17212 Del Skrevet 6. april 2021 Høres ut som den gang vaktmester her beskjærte syrinbuskene og jeg nærmest la meg foran for å beskytte de. Jeg fikk en lengre beskrivelse av hvorfor man kuttet så mye.... og jeg skjønner hvorfor, men vi hadde jo ikke full syrinhekk på 3 år.... Kuttet en og en side av plattingen for ikke å fjerne alle i en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. april 2021 Forfatter #17213 Del Skrevet 6. april 2021 Daria skrev (9 minutter siden): Du ga åpenbart noen en idé... Men ligg litt lavt i terrenget og se an reaksjonene før du eventuelt tar på deg ansvaret - forskjellen på å få æren eller skylda for noe kan være stor Er så lite buskas å gjemme seg i Skravla skrev (5 minutter siden): Høres ut som den gang vaktmester her beskjærte syrinbuskene og jeg nærmest la meg foran for å beskytte de. Jeg fikk en lengre beskrivelse av hvorfor man kuttet så mye.... og jeg skjønner hvorfor, men vi hadde jo ikke full syrinhekk på 3 år.... Kuttet en og en side av plattingen for ikke å fjerne alle i en gang. Vern om dine favorittbiter? Det blir nok bra her når de får ryddet opp, jeg tier helt still og fryder meg i stillhet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april 2021 #17214 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg uttrykte min bekymring da de beskar trærne utenfor huset her for noen år siden og fikk et beroligende svar: -Som jeg sa til noen unger her - vi er tredoktorer, ikke tremordere. De blir veldig fine igjen til neste år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april 2021 #17215 Del Skrevet 6. april 2021 Roadrunner skrev (1 minutt siden): Er så lite buskas å gjemme seg i Jeg tenkte at det var muligheter for ordspill og doble betydninger, men lot det stå til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. april 2021 #17216 Del Skrevet 6. april 2021 Borettslaget her kan best beskrives slik: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. april 2021 #17217 Del Skrevet 6. april 2021 Her er sameie av typen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. april 2021 #17218 Del Skrevet 6. april 2021 Sauen Shaun skrev (22 minutter siden): Borettslaget her kan best beskrives slik: Er dette naboene eller din oppførsel forårsaket av dem...? Cata skrev (4 minutter siden): Her er sameie av typen: Og hvor mange boenheter var dere, sa du? To? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. april 2021 #17219 Del Skrevet 6. april 2021 Daria skrev (4 minutter siden): Er dette naboene eller din oppførsel forårsaket av dem...? Er mest en nabo som er sånn. Og han forsurer hele borettslaget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. april 2021 #17220 Del Skrevet 6. april 2021 Daria skrev (1 time siden): Er dette naboene eller din oppførsel forårsaket av dem...? Og hvor mange boenheter var dere, sa du? To? Nemlig, men vi har en forretningsdel også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå