Roadrunner Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #16801 Del Skrevet 31. oktober 2020 Så det her også, mye er utsolgt. Men men... Litt er bedre enn ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. november 2020 Forfatter #16802 Del Skrevet 2. november 2020 Mandag... Trøtt, tung i hodet og vondt i kneet. Jeg trenger helg Møter og mas i hele dag. På den positive siden - MINDRE ENN seks uker igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. november 2020 Forfatter #16803 Del Skrevet 2. november 2020 Dagens gladnyhet: For et års tid siden booket vi en helg i hovedstaden i slutten av denne måneden. Og oppholdet var ikke refunderbart, da det var et ekstra godt tilbud. Men tenkte det var greit å spørre pent uansett, siden 2020 ble et meget spesielt år. Og de var raske på labben og yter ekstraservice - vi får refundert hele beløpet Var helt sikker på at de pengene var tapt, så dette var en positiv overraskelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. november 2020 Forfatter #16804 Del Skrevet 3. november 2020 Fullstendig vrak i går kveld, og endte med å finne senga før kl 21. Lå riktignok og så litt film på iPad-en, men det var visst deler av den som forsvant i tåkeheimen. Fikk med meg de siste minuttene, og da innså jeg at det var endel jeg ikke hadde fått med meg. Men det betyr at jeg faktisk føler meg litt mer våken i dag, og det er jo ikke verst! Måtte det bare fortsette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. november 2020 Forfatter #16805 Del Skrevet 6. november 2020 Fredag og helg - IGJEN! Og bare fem uker igjen Synes ikke det er SÅ lenge siden jeg satt og skrev jobbsøknad den ene uken og oppsigelsen kort tid etterpå... Og om fem uker er det juleferie! Men altså, intenst år dette 2020! Og denne uken spesielt, med det berømte presidentvalget i USA, og samtidig en ny, stor smittebølge med Covid-19 Nå håper jeg bare så inderlig at folk er flinke til å holde avstand og følge smittevernsreglene, slik at vi kan få feiret jul sammen med familien! Vi er en veldig liten familie, så selv med strenge regler får vi nok feiret sammen, men jul er jo så mye mer enn middagen på julaften. Det er julekonsert. En liten lunsj med et par gode venner og fine samtaler. Krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. november 2020 #16806 Del Skrevet 6. november 2020 2020 er et år vi vil huske, om ikke nødvendigvis med glede... Jula blir nok en stille affære med de aller nærmeste (og neppe alle på en gang), men jeg håper i det lengste på at hvertfall noen julekonserter kan reddes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. november 2020 #16807 Del Skrevet 7. november 2020 12 timer siden, Roadrunner skrev: Nå håper jeg bare så inderlig at folk er flinke til å holde avstand og følge smittevernsreglene, slik at vi kan få feiret jul sammen med familien! Vi er en veldig liten familie, så selv med strenge regler får vi nok feiret sammen, men jul er jo så mye mer enn middagen på julaften. For min del er jula nettopp "avlyst". Med den smitteoppblomstringen vi har i kommunen nå, og for så vidt ellers også så kommr det ikke til å skje at jeg reiser på familiebesøk siden reisen omfatter flere flystrekk og flyplasser. Jeg vil ikke ha med uønskede gjester til gamle mor som til en viss grad er i risikogruppe. Tror muligens mor ble en anelse lettet da jeg meddelte beslutningen . Hun er ikke alt for gira på å få besøk av Mr. Covid i heimen. Alenejul på moi i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. november 2020 Forfatter #16808 Del Skrevet 7. november 2020 5 minutter siden, Cata skrev: For min del er jula nettopp "avlyst". Med den smitteoppblomstringen vi har i kommunen nå, og for så vidt ellers også så kommr det ikke til å skje at jeg reiser på familiebesøk siden reisen omfatter flere flystrekk og flyplasser. Jeg vil ikke ha med uønskede gjester til gamle mor som til en viss grad er i risikogruppe. Tror muligens mor ble en anelse lettet da jeg meddelte beslutningen . Hun er ikke alt for gira på å få besøk av Mr. Covid i heimen. Alenejul på moi i år. Ja, det blir nok mange med alenejul i år. Jeg har heldigvis bare en liten kjøretur hjem til nære og kjære, og vi kan enkelt holde oss for oss selv. Men tenker mye på alle dere som ikke kan treffe sine kjære til jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2020 #16809 Del Skrevet 7. november 2020 Jeg ville ikke planlagt å sette meg på et fly med det første, med mindre det var absolutt nødvendig. Det er jo greit å ha tatt avgjørelsen (og at begge parter er enige om ar det er det beste) nå, heller enn å vente og se og være usikker i ukesvis og så ende med å avlyse i siste liten. Da blir man ferdig med skuffelsen på forhånd også og har tid til å planlegge alternativ man tross alt kan ha glede av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. november 2020 #16810 Del Skrevet 7. november 2020 Akkurat nå, Roadrunner skrev: Ja, det blir nok mange med alenejul i år. Jeg har heldigvis bare en liten kjøretur hjem til nære og kjære, og vi kan enkelt holde oss for oss selv. Men tenker mye på alle dere som ikke kan treffe sine kjære til jul Ingen fare med meg. Jeg har gjort det før av dårligere grunner enn Covid (f.eks. jobb). Jeg handler inn julemat, slenger opp treet og koser meg som bare det med alenejula mi. Til tider er det greit å være "introvert". Jeg vet mor har mennesker, både familie og andre, hun kan feire med. Er foreløpig så lite smitte i hennes kommune at det neppe blir full lockdown der - og om det skulle bli så sier hun at hun ikke har problemer med å være alene i jula. Hun tar samme tilnærming som jeg, god mat, middagslur som vanlig (den delen skipper jeg) og en kveld eller tre foran TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. november 2020 Forfatter #16811 Del Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, Cata skrev: Ingen fare med meg. Jeg har gjort det før av dårligere grunner enn Covid (f.eks. jobb). Jeg handler inn julemat, slenger opp treet og koser meg som bare det med alenejula mi. Til tider er det greit å være "introvert". Jeg vet mor har mennesker, både familie og andre, hun kan feire med. Er foreløpig så lite smitte i hennes kommune at det neppe blir full lockdown der - og om det skulle bli så sier hun at hun ikke har problemer med å være alene i jula. Hun tar samme tilnærming som jeg, god mat, middagslur som vanlig (den delen skipper jeg) og en kveld eller tre foran TV. Godt å høre! Viktig å gjøre det man kan for å gjøre det så trivelig man kan, og finne glede i de små tingene. Og til syvende og sist er jo det viktigste at nære og kjære er friske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. november 2020 #16812 Del Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, Roadrunner skrev: Godt å høre! Viktig å gjøre det man kan for å gjøre det så trivelig man kan, og finne glede i de små tingene. Og til syvende og sist er jo det viktigste at nære og kjære er friske Det er nemlig det. Jeg er uansett ikke glad i julereisene med dårlig vær og trangt på flyene så for meg er det en viss lettelse. Jeg pleier si jeg "må utnytte mor mens jeg enda har henne", men i år er det faktisk rimelig legitimt å ikke dra . Og jeg ville faktisk følt meg ganske elendig dersom jeg hadde endt med modermord via Covid bare fordi jeg skulle "hjem til jul". Det ville sittet litt lenger inne om jeg hadde visst at mor kom til å sitte alene, men som sagt har hun både familie og gode venner der som mer enn gjerne inviterer henne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2020 #16813 Del Skrevet 7. november 2020 Jeg tror at en av fordelene ved å være vandt til å være singel og aleneboende (hvertfall når man også stort sett trives med det), er at det ikke i like stor grad er krise å måtte være alene også på sånne dager. Aller helst vil jeg selvfølgelig være med familien i jula, men om jeg av en aller annen grunn ville ende med å sitte alene på julaften vil ikke verden gå under. Jeg har aldri helt skjønt dette med å invitere en fremmed på julaften - jeg tror jeg ville følt meg mye mer ensom av å være "veldedighetsgjest" hos noen ukjente enn å feire hjemme alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. november 2020 #16814 Del Skrevet 7. november 2020 37 minutter siden, Daria skrev: Jeg har aldri helt skjønt dette med å invitere en fremmed på julaften - jeg tror jeg ville følt meg mye mer ensom av å være "veldedighetsgjest" hos noen ukjente enn å feire hjemme alene. Helt enig. Jeg ville bare følt meg som 'a misfit'. Dvs. jeg ville på en måte feiret noen andres jul og ikke min egen. Det ville bare føltes veldig veldig rart. Unntaket er hvis jeg hadde feiret sammen med noen gode venner. Da ville det til en viss grad vært OK, men selv da tror jeg jeg ville følt meg litt som 5. hjul på vogna. Men for all del, en får tro at de som velger den løsningen faktisk synes det er OK og bedre enn å være alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2020 #16815 Del Skrevet 7. november 2020 Så lenge alle involverte har glede av det skal ikke jeg legge meg opp i det - jeg er ikke så innbilsk at jeg tror jeg sitter på fasiten for alle... (Joda. Neida.) Vi har hatt en enslig familievenn (ungdomsvenn av faren min, jeg har kjent henne hele livet) hos oss på julaften noen år - hyggelig for oss og jeg vet at hun har satt stort pris på det. Men en helt fremmed hadde vært litt merkelig - og jeg tror at mange av de som gjør et stor nummer av å inkludere fremmede "trengende" antagelig allerede har noen ensomme i omgangskretsen sin de kunne invitert om de bare så etter. Jeg satser på å bli såpass elsket hos tantebarna at de finner det naturlig å invitere meg når jeg blir gammel - og helst fordi de vil, ikke fordi de føler at de må Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. november 2020 #16816 Del Skrevet 7. november 2020 36 minutter siden, Daria skrev: Jeg satser på å bli såpass elsket hos tantebarna at de finner det naturlig å invitere meg når jeg blir gammel - og helst fordi de vil, ikke fordi de føler at de må Der ligger jeg tynt an. *enebarn * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2020 #16817 Del Skrevet 7. november 2020 Det kompliserer selvfølgelig den løsningen en smule Du får kastet nettete videre - søskenbarns barn? Men som sagt - familievenner funker også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 9. november 2020 Forfatter #16818 Del Skrevet 9. november 2020 Satser på å holde meg "inne" med tantebarna jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 9. november 2020 Forfatter #16819 Del Skrevet 9. november 2020 I går kveld ble jeg ENDELIG ferdig med høstens bok. Ufordringen med å lese bøker på Kindle er at jeg ikke får noen følelse av hvor tykk boka er før jeg er godt i gang. Og når boka ikke fenger helt fra start, du føler du har lest kjempemye og oppdager at indikatoren på Kindle står på 3%... Det har tatt sin tid, men i går ble jeg altså ferdig med Kongeriket av Jo Nesbø. Og jeg synes han skal gå tilbake til å skrive krim med Harry Hole. Sånn derre «familiedrama» ble noe langtrukket for min del. Men jeg er ferdig! Så nå er det Jørn Lier-Horst som står for tur Ellers er dagens kne-status heller interessant. Ganske så bra i morges, veldig sårt i formiddag, bedre i ettermiddag og enda litt bedre nå. Skjønner ingenting jeg. Var skikkelig brennende smerte i formiddag, og haltet verre enn på lenge. Så da jeg hadde pakket sammen og skulle gå hjemover, så ble jeg rent overrasket da jeg oppdaget at jeg gikk tilnærmet normalt, med bare litt vondt. Hva er greia? Høyrearmen er fremdeles vond, og jeg mistenker at mobilen er synderen, tett fulgt av strikketøyet. Så nå prøver jeg å bli flinkere til å bruke Ipad-en med tastatur hjemme, til Messenger, KG og nettaviser. Men er jo så lettvint med mobilen! Sånn, det tror jeg var dagens status Må bare være glad jeg ikke er en hest, da hadde de vel skutt meg tidligere i høst... Alt vel hos gjestene? Spinning i morgen, psyker meg opp til nok en «seniortime» med moderat belastning, jevnt tempo og kun sittende på setet. Kjedelig, men nødvendig. Og MYE bedre enn ingenting! Forresten, er det noen som vet hvordan jeg får vanlige apostrofer/hermetegn når jeg skriver fra Ipad-en (på tastaturet ser det riktig ut), og ikke disse doble krokodillekjeftene? Liker de «vanlige» bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 9. november 2020 Forfatter #16820 Del Skrevet 9. november 2020 Disse "hermetegnene" (fra mobil) er MYE bedre! (Må Google litt...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå