Leifern Skrevet 31. desember 2012 #4641 Del Skrevet 31. desember 2012 Dere er virkelig utrolig snåle, altså. For språk er et veldig fascinerende fenomen, men alt dere får ut av det, er når folk feilstaver ord, og hvor dere tydeligvis finner det interessant å påpeke dette. Hva i all verden dreier DET seg om???? Det ligger i menneskenaturen. Å finne feil hos andre er noe av det som gir oss mest glede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. februar 2013 #4642 Del Skrevet 3. februar 2013 Gærlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #4643 Del Skrevet 5. februar 2013 Mere. Fler. Værste. Og jeg klarer ikke helt ordet "vondere". Det høres ut som det er en liten unge som snakker/ skriver. Ellers så er det orddelingsfeil (er det for mye påvirking fra engelsk eller vet ikke folk hvordan man skriver lenger?) De og dem. Når og da. Og så alle dem som skriver "jeg og...." Ja, vi skjønner at du er en gedigen egoist som bare setter deg og deg selv foran alle andre. Anonym poster: e50be4dfa0a541d1daccf7af49d4bf5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 5. februar 2013 #4644 Del Skrevet 5. februar 2013 Mere. Fler. Værste. Og jeg klarer ikke helt ordet "vondere". Det høres ut som det er en liten unge som snakker/ skriver. Ellers så er det orddelingsfeil (er det for mye påvirking fra engelsk eller vet ikke folk hvordan man skriver lenger?) De og dem. Når og da. Og så alle dem som skriver "jeg og...." Ja, vi skjønner at du er en gedigen egoist som bare setter deg og deg selv foran alle andre. Anonym poster: e50be4dfa0a541d1daccf7af49d4bf5c Påvirkning fra engelsk kan være én grunn. I tillegg så er retteprogrammet i Office-pakken feil, slik at man får feil ved å skrive sammensatte ord riktig. Ved å dele ordet, som på f.eks engelsk, så forsvinner feilmarkeringen. Utrolig irriterende. Men, selvsagt, at man ikke kan rettskrivingsreglene må jo ligge i bunnen her, såvidt jeg kan forstå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 5. februar 2013 #4645 Del Skrevet 5. februar 2013 Mere. Fler. Dette er ikke skrivefeil, men jeg ville aldri valgt å bruke de ordene selv når jeg skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2013 #4646 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Dette er ikke skrivefeil, men jeg ville aldri valgt å bruke de ordene selv når jeg skriver. Hva skriver du, mer og flere? Selv er jeg nok ikke helt konsekvent. Edit: tilføyelse. Endret 5. februar 2013 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 5. februar 2013 #4647 Del Skrevet 5. februar 2013 Hva skriver du, mer og flere? Ja, det gikk vel klart fram? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2013 #4648 Del Skrevet 5. februar 2013 Ja, det gikk vel klart fram? Nei, det syntes jeg ikke det gjorde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 5. februar 2013 #4649 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Nei, det syntes jeg ikke det gjorde. Det burde nok ikke stått "ordene", men like fullt tror jeg du er alene om å være usikker på hva jeg skulle fram til. For så vidt er det greit å være pedantisk i akkurat denne tråden. Man trenger for øvrig ikke å bla lenger enn to sider tilbake for å finne en klassisk skrivefeil fra din side. Endret 5. februar 2013 av Leifern 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2013 #4650 Del Skrevet 5. februar 2013 Det burde nok ikke stått "ordene", men like fullt tror jeg du er alene om å være usikker på hva jeg skulle fram til. For så vidt er det greit å være pedantisk i akkurat denne tråden. Man trenger for øvrig ikke å bla lenger enn to sider tilbake for å finne en klassisk skrivefeil fra din side. Jeg er vel treig da, vet du . Jeg har aldri påstått at jeg skriver prikkfritt. Hvilken klassisk feil sikter du til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #4651 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg tipper han sikter til "utifra". Anonym poster: dd66a957b25fcbc70b2fe9708e4332ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 5. februar 2013 #4652 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg tipper han sikter til "utifra". Anonym poster: dd66a957b25fcbc70b2fe9708e4332ba Jeg vet ikke hvor jeg har skrevet det, men det er vel bare på grunn av rask tasting at det ikke ble noe mellomrom, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 6. februar 2013 #4653 Del Skrevet 6. februar 2013 Det burde nok ikke stått "ordene", men like fullt tror jeg du er alene om å være usikker på hva jeg skulle fram til. For så vidt er det greit å være pedantisk i akkurat denne tråden. Man trenger for øvrig ikke å bla lenger enn to sider tilbake for å finne en klassisk skrivefeil fra din side. Herregud, kul'n litt 'a. Snakk om å skape dårlig stemning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #4654 Del Skrevet 6. februar 2013 Når folk skriver "og" der det skal være "òg"/"også" Anonym poster: a6adeb4ddf985dad115b1c34b4aafef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 6. februar 2013 #4655 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Herregud, kul'n litt 'a. Snakk om å skape dårlig stemning. Nå var det ikke jeg som startet pirkingen, men som jeg skriver er jeg helt komfortabel med at denslags gjøres i en tråd som denne. Endret 6. februar 2013 av Leifern 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 6. februar 2013 #4656 Del Skrevet 6. februar 2013 Æ der det skal være e, f.eks værdens osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 6. februar 2013 #4657 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Jeg vet ikke hvor jeg har skrevet det, men det er vel bare på grunn av rask tasting at det ikke ble noe mellomrom, tenker jeg. Det var jo en grei måte å "komme unna" på. Men et raskt søk viser jo at du har skrevet det mange ganger bare de siste to ukene. Du går utifra at alle svensker kan engelsk? http://forum.kvinneg... Nå vet jeg ikke hva slags mobiltelefon du har. Jeg har Nokia og Sony Ericsson. På begge disse virker alarmen når jeg har satt dem på lydløs. Har du undersøkt om det går an på din telefon eller går du bare utifra at du må ha telefonen påslått? http://forum.kvinneg...0#entry12186057 Går du utifra at vi er horer ettersom du spør om sånt? http://forum.kvinneg... Og det jeg siktet til i denne tråden: I min utgave av Tanums står gutta i klammer, [gutta]. Da går jeg utifra at det kan brukes, hvis man skriver mer uformelt. Selv sier og skriver jeg "guttene". "Gutta" er fremmed slik jeg snakker. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=467910&st=4600&p=12004701&#entry12004701 Om noen lurer på hvorfor jeg gidder, så er det fordi jeg har observert Arabella rette på folks skrivefeil i tråder hvor språk ikke er tema. Det synes jeg er en uting. Jeg skriver på langt nær perfekt selv, men retter aldri på folk med mindre det er snakk om folk som i første omgang rettet på andre uten noen god grunn, uten å være feilfrie selv. Endret 6. februar 2013 av Leifern 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #4658 Del Skrevet 6. februar 2013 Om noen lurer på hvorfor jeg gidder, så er det fordi jeg har observert Arabella rette på folks skrivefeil i tråder hvor språk ikke er tema. Det synes jeg er en uting. Jeg skriver på langt nær perfekt selv, men retter aldri på folk med mindre det er snakk om folk som i første omgang rettet på andre uten noen god grunn, uten å være feilfrie selv. Hør, hør!! Anonym poster: dd66a957b25fcbc70b2fe9708e4332ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 6. februar 2013 #4659 Del Skrevet 6. februar 2013 Et spørsmål i rettskrivingstråden: Skal man skrive gratulere eller gratulerer med dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 6. februar 2013 #4660 Del Skrevet 6. februar 2013 Et spørsmål i rettskrivingstråden: Skal man skrive gratulere eller gratulerer med dagen? Gratulerer, underforstått "jeg gratulerer". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå