AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Del Skrevet 31. januar 2013 Jeg føler jeg må få ut litt frustrasjon her. Har en venninne som bor i min hjemby som har vært svært innpåsliten de siste ukene. Hun har nesten ikke venner, så hun snakker med meg om alt og spør meg om alt. Hun har veldig dårlig selvtillit og er veldig usikker osv, så hun ringer meg(eller sender melding om det ikke er noe jeg må svare på med en gang) og spør meg om min mening om alt. Det er så ille at hun spør meg om hun skal gå ut eller være inne osv! Jeg har de siste ukene hatt mer enn nok med meg selv. Studiene tar stor plass, og så vil jeg gjerne ha litt ro på kveldene, men så sender hun meg melding om jeg kan ringe henne annenhvert minutt, og jeg har den siste uken vært syk så jeg vil helst få litt fred. Tror hun skjønner at hun er litt innpåsliten, og sier at hun er lei seg om hun virker sånn, men da sier jeg bare "neida" og prøver så godt jeg kan. Vil ikke såre henne heller. Så jeg avlyste mine avtaler for helgen nå for at hun ikke har det så bra og trenger noen å være med. Har ikke sett kjæresten på en stund, men han må vente en uke til med å se meg da. Hun kan finne på å ringe meg midt på natta for å snakke om ting, og jeg har det vanskelig for å sovne igjen så da får jeg veldig lite søvn, så jeg er helt ødelagt dagen etter.Bruker mobilen som alarm, så kan ikke slå den av heller. Så jeg lurer på hvordan jeg skal si at hun ikke kan drive på sånn? Er greit nok å prate med henne annenhver dag, men nå snakker jeg med henne en 7 ganger om dagen ca. Anonym poster: 5e748d3fa182e1ed90b9054b6bb20d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 31. januar 2013 #2 Del Skrevet 31. januar 2013 Men hvorfor sier du "neida" når hun uttrykker bekymring for at det blir mye? Du sier jo at det er greit, så hun regner vel med at det er OK, da. Du kan jo ikke akkurat klage da. Neste gang hun uttrykker noe sånt, kan du vel bare si at du ikke vil såre henne, men at du har litt mye på tapetet nå, så du håper det er greit at kontakten begrenses noe en stund. Det nytter ikke å gi inntrykk av at det er greit at hun tar så mye kontakt, for så å klage på at hun faktisk benytter seg av "tilbudet". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #3 Del Skrevet 31. januar 2013 Men hvorfor sier du "neida" når hun uttrykker bekymring for at det blir mye? Du sier jo at det er greit, så hun regner vel med at det er OK, da. Du kan jo ikke akkurat klage da. Neste gang hun uttrykker noe sånt, kan du vel bare si at du ikke vil såre henne, men at du har litt mye på tapetet nå, så du håper det er greit at kontakten begrenses noe en stund. Det nytter ikke å gi inntrykk av at det er greit at hun tar så mye kontakt, for så å klage på at hun faktisk benytter seg av "tilbudet". Har uttrykt lignende tidligere, og da blir hun sint og lei seg og svarer bare med "ok", og dagen etter skriver hun et lagt brev til meg på facebook om at hun tilgir meg osv.. -TS Anonym poster: 5e748d3fa182e1ed90b9054b6bb20d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2013 #4 Del Skrevet 31. januar 2013 Uansett, helt enig med Raven, du kan ikke si OK og så eeeegentlig mene at det ikke er det. Har du sagt ok er det ok. Du kan være grinete på henne for mye, men ikke for at hun ikke er tankeleser. Om hun skriver et brev om at hun tilgir deg må du jo svare at du bare var ærlig med henne og at dette bare er tull. Ta litt ansvar for ditt eget liv, Jeez... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #5 Del Skrevet 31. januar 2013 Skriv en melding til henne om at du blir mye opptatt fremover og at du ikke har noe særlig tid til overs. Og så svartelister du nummeret hennes fra både å ringe og sende melding. Du kan laste ned en svarteliste-app (blacklist på engelsk). Da trenger du bare å svare henne en gang i blant på facebook. Etterhvert faser du henne helt ut. Anonym poster: adec7b2bd89a27d084e5bfde63b9397b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moshyen Skrevet 31. januar 2013 #6 Del Skrevet 31. januar 2013 Tror jeg ville brukt A PI Swap - metoden til det. Du finner den beskrevet her, og den fungerer kjempebra til slike vanskelige samtaler der man ikke vil såre den andre: http://www.indreverden.blogspot.no/2012/09/hvordan-si-til-partneren-at-vedkommende.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 31. januar 2013 #7 Del Skrevet 31. januar 2013 Hun kan finne på å ringe meg midt på natta for å snakke om ting, og jeg har det vanskelig for å sovne igjen så da får jeg veldig lite søvn, så jeg er helt ødelagt dagen etter.Bruker mobilen som alarm, så kan ikke slå den av heller. Anonym poster: 5e748d3fa182e1ed90b9054b6bb20d49 Nå vet jeg ikke hva slags mobiltelefon du har. Jeg har Nokia og Sony Ericsson. På begge disse virker alarmen når jeg har satt dem på lydløs. Har du undersøkt om det går an på din telefon eller går du bare utifra at du må ha telefonen påslått? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 31. januar 2013 #8 Del Skrevet 31. januar 2013 På de fleste telefoner kan man også ha egendefinert ringelyd på hver enkelt kontakt, så det går an å sette bare hennes nr på lydløs (evt legge inn en "ringelyd" som bare er stillhet). Imidlertid synes jeg det må være stuereint å være ærlig og si at du ikke synes det er ok at hun ringer etter kl 23 (det er faktisk normal folkeskikk å ikke ringe folk sent på kvelden/natta) fordi du skal sove og at nattesøvnen din må hun være i stand til å respektere, som alle andre. Samtidig kan du gjerne også si på en ærlig og hyggelig måte at du faktisk har det innmari travelt med studier for tida og ikke har anledning til å være tilgjengelig døgnet rundt. Ikke nødvendigvis vinkle det som at hun er slitsom eller innpåsliten (for å slippe flere drama-brev), men si at sånn er livet ditt nå, og du har faktisk behov for at vennene dine kan forstå din situasjon også. Et vennskap skal tross alt ikke bare gå en vei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #9 Del Skrevet 31. januar 2013 Tusen takk! -TS Anonym poster: 5e748d3fa182e1ed90b9054b6bb20d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #10 Del Skrevet 31. januar 2013 Har selv en venninne som dette Jeg har sagt klart og tydelig ifra at det kan bli i overkant. Også husket jeg på å understreke at det ikke gjør noe at hun ringer om hun trenger å prate/henge med. Men at det finnes grenser Anonym poster: 70bc41ad2a1db535a11dbaaa4487d234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå