Gå til innhold

Salamandra og gutta

Salamandra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm.. tja.. sannelig om jeg vet, Klips.. :ler:

Mest på grunn av reiseveien jeg søker egentlig..

(Når jeg kjenner etter så føler jeg at jeg er litt redd for uniformert politi nemlig.. :forvirret: )

Her er forresten en link til en tråd på NM der jeg har lagt ut noen av bryllupsscrappealbum-LO'ene jeg driver med om dagen...

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...059#post4241059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig godt nytt år til deg!!

jeg er en smule treg men håper de unnskylder.. :sjenert:

Må innrømme at jeg har smugkikka på hvem som skjuler seg bak Salamandra.. :sjarmor: i tillegg til å se på de flotte scrappingene dine, dette kan du. WoW, så lekkert! Kjempemorsomt å se hvordan du ser ut, man danner seg liksom bilder, men de stemmer aldri... :grine2: Nydelig brud var du også!

Ha en god dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for skryt Kipa.. !! :rosasmil:

..Og jeg er ikke snauere enn at jeg legger ut en link til jeg.. :sjarmor:

http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...035#post4270035

Blir ikke tid til mye annet enn scrapping om dagen, har mer dilla nå enn noensinne.. :briller2:

Var forresten ute med Fabian, Sebastian og lille-T på skøytebanen i går.

Fabian kjøpte seg nye hockeyskøyter og kølle her om dagen, så de måtte testes på banen her oppe. Det gikk kjempefint, de var så flinke så.

I kveld skal vi på juletrefest..

Tipper det er en liten lubben fyr med røde krøller som blir litt happy over å få se "issh" (nisse) igjen jeg.

Han syntes lite om at jula var over, han har gått i flere dager og etterlyst stjerner og nisser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletrefesten i går var som juletrefester flest og sånn de skal være; masse unger med røde kinn og løse skjorteflak som løper rundt, sang og gang rundt juletre, kaker og nisse som delte ut godteposer.

Vi vant på loddtrekningen også; en utendørs juletrebelysning med grønt lys :sjokk:

Vi tok vognen og gikk til og fra juletrefesten i vintermørket. Kjempekoselig :rosasmil:

Jeg og mannen var skikkelig kjærstete i går.. :kline:

La oss tidlig og lå og fnisa nedi dynene våre :rosasmil:

I dag har jeg tatt en times trilletur med Sebastian i vogna, og naiv som jeg er hadde jeg jo regnet med at han skulle enten sovne i vogna eller legge seg rett ned og sove som en stein etter så stort inntak av frisk luft.

Dengang ei, han har stått i borti en time og skråla etter "Babba" (mamma) nå

:murvegg:

Jeg tar han ikke opp, han MÅ sove en blund på dagen hvis han skal holde ut til kvelden.

Ikke kan jeg sende han på besøk til svigers heller, de reiste til Skei tidligere i dag. :sjenert:

Planer for resten av dagen (når vesle skrullehuet har sovet litt..)

- Dusje

- Handle

- Støvsuge

- Lage middag

- Lese lekser med Fabian

- Legge barn

- Scrappe

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bør vel gjøre et halvhjertet forsøk på å holde liv i denne dagboken, begynner å bli noen dager siden sist.

Har bare ikke vært i KG humør, og jo flere dager det går siden sist, jo verre er det å begynne igjen for da har jeg så mye jeg har gjort som jeg må skrive om.. :sjenert:

Jaja, må jo ikke rapportere inn alt heller..

Kan jo bare nevne at i dag har jeg stått opp tidlig (dvs tidlig og tidlig.. 07.40 eller no' sånt), gjort husarbeid, scrappet en LO til en utfordring på scrapping.no, gått en times tur og lest bok (Var så lenge siden sist jeg leste i "Orkestergraven" av Unni Lindell så jeg måtte begynne helt på nytt.. :roll: )

Ellers har vi som vanlig hatt besøk i helgen. :rosasmil:

Nå er mannen og Sebbis på besøk hos kompis R som bor rett her borte. Han passer nemlig en minigris for en kamerat i helgen, så vi tenkte Sebastian hadde lyst til å ta en titt på den.. :smilbla:

Fabian har vært hos pappa'n sin i helgen og har ikke kommet hjem ennå.

Har lyst til å spørre pappa om han kan ta ungene (alternativt bare han lille) en helg snart, og sette av hele den helgen til masse forefallende småjobber som aldri ser ut til å bli gjort.

Skal sette mannen i sving også, det skjer ikke stort hvis jeg ikke maser.

Og med en eller flere unger hjemme får vi i allefall ikke gjort noe.

Ikke har jeg overskudd da og dessuten blir det så mye malingslukt og styr med å holde dem unna det nymalte.

Må forresten fri til pappa om barnefri en helg til, vi skal visst til Barcelona sammen med noen venner i midten av mai :enig:

Mannen skal være der en uke og golfe og se på Formel 1 løp, mens jeg skal bare være der fra fredag til mandag. Gidder ikke se på løpet heller, det er så dyrt og jeg har vært og sett det en gang før så det er ikke så farlig for min del.

Kan shoppe og sole meg i stedet jeg.. :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg drømt mye rart..!

Angelina Jolie (med en liten baby) og Brad Pitt flyttet inn i nabolaget, og jeg og Bestis T skulle hjelpe Angelina med å velge ut fliser til svømmebassenget deres.

Var masse folk rundt dem hele tiden som ville være kompiser med dem (jeg og Bestis T inkludert :sjenert: ).

Mamma var der også, og hun hadde en brun semsket frakk med rutete fôr fra Burberry som Angelina syntes var veldig fin.

:ler:

Mormor er på sykehuset. Igjen.

Var hos henne en tur i går, og hun var forsåvidt blid og fornøyd da, men jeg kan ikke fri meg for tanken om at det hadde vært bedre for henne å slippe enn denne seigpiningen dette er.

Med kols, to brudd i ryggen og lungebetennelser som kommer og går med jevne mellomrom blir man på en måte ganske hjelpeløs, og det ser ikke ut til at det blir noe særlig bedre med det første heller. :riste:

Jeg var og kjøpte nye gardiner til stua i går før jeg dro på sykehuset.

Tilbud på Kid; 120,- for ferdigsydd lengde på 210.

Kjøpte 10 lengder, glassperlelenker til å binde de til siden med (tie-backs) og tok en tur til Ikea og kjøpte ringer.

Holdt på med stryking og oppheng i hele går kveld, det ble rååååfint!!

:hjerter:

Ingen spesielle planer i dag, må antakelig innom Bikuben en tur for at Egil (ja, vi er på fornavn nå... :sjenert: ) skal fikse tanga mi så den kutter bedre.

.. og så litt husarbeid hadde jeg tenkt.

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Uff, lenge siden sist jeg skrev.. :sjenert:

Ikke skjedd noe spesielt, mye scrapping som vanlig, fortsatt ingen jobb :grine: , har bestilt tur til Barcelona i midten av mai, skal på hyttetur til Trysil i helgen sammen med mann og barn, Bestis T, Kompis T og lille-T, skal på spa med moder'n 17 februar, på Depeche Mode 28 (?).. og det var vel det..

Må oppdatere meg litt i dagbøker jeg nå før det blir uoverkommelig mye å lese..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Annonse

Sånn, da får jeg ta meg selv i nakken og forfatte litt igjen her.. :sjenert:

Takk for at dere holdt liv i bokji i mitt fravær, Kipa og Veronal.. ;)

Her er det sykdom i hytt og gevær.:syk:

Fabian var førstemann ut med litt småfeber og hosting på torsdag og har hostet og hatt feber siden.

Har vært hos legen med han, men ingen utlsag på crp, dermed heller ingen annen behandling enn hostesaft.

Han skulle egentlig på hyttetur med pappa og kona, men jeg tror vi gjør om planene og lar han være på besøk hjemme hos dem i stedet.

På lørdag ble jeg dårlig, verking i ledd, hosting, sår hals og en stemme som får Bonnie Tyler til å høres ut som Sissel Kyrkjebø.. :rosasmil:

Jeg er bedre nå da heldigvis..

Jeg har dessuten en teori om at jeg blir dårlig av å ha det møkkete og rotete rundt meg, så i går proppet jeg meg full av paracet og rundvasket hele huset. :briller2:

I tillegg har lille Baste (han kaller seg selv det.. Baste.. :rosasmil: ) hatt forholdsvis høy feber som kommer og går i et par dager nå.

Skalvise.. hva er ellers nytt...?

Mye scrapping fortsatt, har laget mye kort og sånt i det siste.

Har dessuten klart å smitte venninne J med scrappesyken, så nå har jeg selskap.. :sjarmor:

På fredag var jeg og mamma på SPA. (Hun fikk så grøsselig mange gavekort på sånt til 50-årsdagen sin så hun sponset et på meg :smilbla: )

Jeg fikk full kroppsmassasje og ansiktsbehandling.

Veldig deilig, men ikke søren om jeg hadde betalt 1000,- for det av min egen lomme.

Synes det er fryktelig mye fjas og tull.. (Ja, jeg er av typen som kjøper hudpleieprodukter på matbutikken.. ;) )

Mamma brukte et av gavekortene sine på en Decleór-krem som kostet 800,- for en stund siden. Ikke er jeg i stand til å se forskjell på huden hennes før og etter hun begynte å bruke den.. og hun merker heller ingen forskjell.

Så lenge man ikke har hudproblemer så holder det lenge at man tilfører fuktighet tror jeg, og det gjør man like godt med Vaseline Intensive Care som disse overprisede greiene.

Verden vil bedras.. :roll:

Etter SPA var vi ute og spiste, og så dro jeg i bursdag til bestis T.

Ganske fuktig kveld, fikk fomlet meg hjemover i 3-tiden :smoke:

.. såh.. hva ellers..?

Jo, jeg har fått ny bil.. dvs jeg kjører bare den bilen mannen til enhver tid sier er min bil jeg da.. :ler:

For tiden er det en 2000-modell Mercedes E-klasse stasjonsvogn.

Veldig fin (med unntak av når man skal opp bakker med en antydning av snø på, setter bakhjulstrekken seg virkelig på bekbena.. :tunge1: )

Så nå har vi solgt Lagunaen, og funnet ut hva vi skal bruke pengene på..

Det er som følger:

- Betale ned Mastercardene vår (ikke så veldig mye)

- Fylle opp oljetanken (vi har vannbåren varme med oljefyr)

- 10 000,- hver til å kose oss med og shoppe ting vi ønsker oss :sjarmor:

- Betale på Mercedeslånet med resten.

Mannen skal kjøpe seg ny prosjektor for sine penger.. jeg lå i går og prøvde å tenke ut hva jeg skal bruke mine på..

Jeg har tenkt å spre dem utover følgende:

- Scrappeting (skal shoppe forholdsvis mye av det)

- Klær (littegrann.. skal fortrinnsvis shoppe klær i Barcelona i mai når jeg er tynnere, men litt klær og sko må jeg ha)

- En tur på Ikea (litt småstæsj til huset og litt til scrapperommet mitt)

Yup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbedre, nå er det nummeret før jeg klikker..! :frustrert:

De siste nettene har vært avbrutt av 57847564678362473 rop fra Sebastians rom.. "mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma mammma mamma mamma mamma mamma.."

Jeg har oppvist en engels tålmodighet, men nå er lageret tomt.

Nå er jeg så drittlei av den hylinga at jeg er i ferd med å kaste opp.

I dag har jeg holdt på i to timer med å få det krapylet til å legge seg til duppen sin, men det er bare helt håpløst.

Har et mantra i hodet: "husk, han er bare ett år, han er bare ett år.." men to ganger hittil i dag har jeg stått på soverommet og brølt til han..

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...