Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har blitt sammen med en mann som har en sønn på 10 og ei datter på 12. Jeg har nå funnet ut at han dusjer sammen med dem og lar også barna bade naken sammen i badekarret sammen. Han ser tydligvis ikke problemet og mener visst at dette må de bestemme selv. Men er ikke dette langt over streken? 12-åringen har jo til og med begynt smått i å komme i puberteten. Og det er da vel ikke normalt hellerå dusje med så store barn? Blir uvell av tanken og føler det setter en liten knekk på forholdet.
Gjest imli Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Eg ser som kjærasten din heller ikkje problemet så lenge ungane vil det sjølv. Endret 1. februar 2010 av MissStiles 8
starligt Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 (endret) det der var jæv... drøyt asså.spess at han dusjer med jenta.gutten å asså.men jenta tenker jeg mest på. han ville ikke jeg ha vært sammen med i alle fall. Endret 26. januar 2010 av starligt 4
Hanselot Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Gjør mannen en tjeneste og kom deg ut av forholdet. En far som har ett normalt forhold til sine barn vil du jo ikke ha, og da syns jeg ikke du skal la ditt hysteri ødelegge for ham. Er du en ok person så lar du ham være i fred. 5
The Kitten Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Gjør barna en tjeneste og forklar ham at dette faktisk ikke er greit. 3
Kosteskaft Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Jeg dusjer også med mitt barn, på 11 år. Dessuten hender det at jeg dusjer med mange barn, hender spesielt på offentlige badeanlegg og slikt. Og pokker, ungen dusjer med venninna også. Og bader! Åja, jeg er jo dame så da er jo det greit. 7
The Kitten Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Jeg dusjer også med mitt barn, på 11 år. Dessuten hender det at jeg dusjer med mange barn, hender spesielt på offentlige badeanlegg og slikt. Og pokker, ungen dusjer med venninna også. Og bader! Åja, jeg er jo dame så da er jo det greit. Det er forskjell på å dusje sammen med sin far når man er jente og på å dusje sammen med sin far når man er gutt. Det er også forskjell på å dusje i et offentlig badeanlegg og å dusje hjemme hvor det automatisk blir mer intimt. 3
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Det er forskjell på å dusje sammen med sin far når man er jente og på å dusje sammen med sin far når man er gutt. Det er også forskjell på å dusje i et offentlig badeanlegg og å dusje hjemme hvor det automatisk blir mer intimt. Er enig med deg i det - det blir annerledes. Jeg synes det høres veldig spesielt ut!
The Kitten Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Til ts: Hva sier barna selv? Gir de uttrykk for at det er greit? Hvis de gir uttrykk for at de synes det er ok, virker det i så fall oppriktig?
Hanselot Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Holdninger som dette er en av årsakene til at samfunnet seksifiseres. Mener du at 10-12 åringer har ikke egne meninger og ikke er i stand til å la vær om de ønsker det? Blyghet og sjenerthet kommer naturlig i riktig alder så det styrer de helt selv når det blir flaut. 6
The Kitten Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Holdninger som dette er en av årsakene til at samfunnet seksifiseres. Mener du at 10-12 åringer har ikke egne meninger og ikke er i stand til å la vær om de ønsker det? Blyghet og sjenerthet kommer naturlig i riktig alder så det styrer de helt selv når det blir flaut. Er det meg du spør?
kisskissbangbang Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Så flott, da, at far og barn har såpass godt forhold til hverandre! Hun blir nok tidsnok å ønske å gå fire skritt foran ham på kjøpesenteret, og vil nok etterhvert bli riiimelig flau om han skulle komme til å tisse med dodøra åpen, eller ta turen fra badet til soverommet uten t-skjorte. Herregud, jenter, dette er da ikke "rimelig spesielt", eller "noe man burde være obs på"? Tenk at en far faktisk skal bli kikket skjevt på og mistenkeliggjort for en sånn liten filleting. Stakkars menn og fedre der ute! TS: Vær glad for at far og datter har et såpass natulig nært forhold. La de finne ut av dette selv. Datteren vil garantert på ett eller annet tidspunkt finne ut at det ikke lengre føles naturlig å dusje med pappa, og da forsvinner "problemet" av seg sjøl. Endret 26. januar 2010 av kisskissbangbang 9
The Kitten Skrevet 26. januar 2010 #13 Skrevet 26. januar 2010 Så flott, da, at far og barn har såpass godt forhold til hverandre! Hun blir nok tidsnok å ønske å gå fire skritt foran ham på kjøpesenteret, og vil nok etterhvert bli riiimelig flau om han skulle komme til å tisse med dodøra åpen, eller ta turen fra badet til soverommet uten t-skjorte. Herregud, jenter, dette er da ikke "rimlig spesielt"? Tenk at en far faktisk skal bli kikket skjevt på og mistenkeliggjort for en sånn liten filleting. Stakkars menn og fedre der ute! TS: Vær glad for at far og datter har et såpass natulig nært forhold. La de finne ut av dette selv. Datteren vil garantert på ett eller annet tidspunkt finne ut at det ikke lengre føles naturlig å dusje med pappa, og da forsvinner "problemet" av seg sjøl. Å dusje sammen med sin far når man er tolv år og jente er ikke naturlig, og det er nok nært ja. Litt for nært synes jeg. Hva om problemet ikke forsvinner? At faren insisterer på å fortsatt dusje med henne? 4
kisskissbangbang Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 (endret) Å dusje sammen med sin far når man er tolv år og jente er ikke naturlig, og det er nok nært ja. Litt for nært synes jeg. Hva om problemet ikke forsvinner? At faren insisterer på å fortsatt dusje med henne? Hvis faren insisterer på å fortsatt dusje sammen med henne, selv om datteren ikke vil, så er det jo noe heeelt annet. Det er jo ikke dét som er saken her i det hele tatt, sånn som jeg oppfatta det. Og hva vet du om hva som er naturlig for andre? Endret 26. januar 2010 av kisskissbangbang 7
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 26. januar 2010 #15 Skrevet 26. januar 2010 Eg er enig med det The Kitten skriver.
The Kitten Skrevet 26. januar 2010 #16 Skrevet 26. januar 2010 Hvis faren insisterer på å fortsatt dusje sammen med henne, selv om datteren ikke vil, så er det jo noe heeelt annet. Det er jo ikke dét som er saken her i det hele tatt, sånn som jeg oppfatta det. Og hva vet du om hva som er naturlig for andre? Jeg spør hvor du står hvis det skjer. Selvfølgelig vet jeg ikke hva som er naturlig for alle andre, men om det er naturlig i denne familien betyr det ikke at det er riktig.
Kosteskaft Skrevet 26. januar 2010 #17 Skrevet 26. januar 2010 Holdninger som dette er en av årsakene til at samfunnet seksifiseres. Mener du at 10-12 åringer har ikke egne meninger og ikke er i stand til å la vær om de ønsker det? Blyghet og sjenerthet kommer naturlig i riktig alder så det styrer de helt selv når det blir flaut. Veldig enig! Mitt barn vil ikke at vi dusjer sammen lengere, men jeg får gjerne vaske håret - for det er h*n for lat til å gjøre selv, hehe! Til TS: Hvis barne synes det er ok, alt vel. 1
starligt Skrevet 26. januar 2010 #18 Skrevet 26. januar 2010 Så flott, da, at far og barn har såpass godt forhold til hverandre! Hun blir nok tidsnok å ønske å gå fire skritt foran ham på kjøpesenteret, og vil nok etterhvert bli riiimelig flau om han skulle komme til å tisse med dodøra åpen, eller ta turen fra badet til soverommet uten t-skjorte. Herregud, jenter, dette er da ikke "rimelig spesielt", eller "noe man burde være obs på"? Tenk at en far faktisk skal bli kikket skjevt på og mistenkeliggjort for en sånn liten filleting. Stakkars menn og fedre der ute! TS: Vær glad for at far og datter har et såpass natulig nært forhold. La de finne ut av dette selv. Datteren vil garantert på ett eller annet tidspunkt finne ut at det ikke lengre føles naturlig å dusje med pappa, og da forsvinner "problemet" av seg sjøl. de kan jo får nært forhold på mange andre måter.f.eks og prate om problemer og følelser.komme og få trøst om en trenger det.dusje med sin datter på 12 er søren ikke normalt.det er kvalmt.
kisskissbangbang Skrevet 26. januar 2010 #19 Skrevet 26. januar 2010 Jeg spør hvor du står hvis det skjer. Selvfølgelig vet jeg ikke hva som er naturlig for alle andre, men om det er naturlig i denne familien betyr det ikke at det er riktig. Er det en universell regel for hva som er "riktig"? Sånn at selv om noe sånt som dette (en bagatell i mine øyne) er helt naturlig for en familie så er det feil? Hun er tolv år, hun går på barneskolen enda. Det er veldig stor forskjell i hvor moden barn i denne alderen er. Det er nok bare et spørsmål om tid før hun ikke lengre finner det naturlig, og da opphører det. Problem solved. Skulle pappan derimot insistere på å fortsatt dusje med denne janta, da hadde jeg hevet øyenbryn og tatt meg en god og lang prat med begge parter, for da hadde det vært noe som ikke var helt riktig. Det er ikke dermed sagt at jeg ville mistenkt denne mannen for å være en pedofil overgriper, jeg hadde nok vært innom tanker om at pappa kanskje ikke ville ta det inn over seg at lillejenta begynte å bli voksen, at han ville ha henne lita så lenge som mulig, at denne dusjen hadde vært en fin måte for de å være nære på som han ikke ville gi opp el. Men igjen, jeg hadde hevet et bryn her og der, og tatt en skikkelig alvorsprat med mannen. Nå var hovedsvaret mitt også skrevet ut i fra den informasjonen TS kom med i hovedinnlegget, og i dette stod det blant annet "han lar barna bade sammen.". Dette sier i hvert fall meg at disse ungene trives med dette, og at det ikke er tvang eller uvilje med i bildet. 5
Mamoli Skrevet 26. januar 2010 #20 Skrevet 26. januar 2010 Vet at jeg aldri kunne ha dusjet med min far (eller mor, for den saks skyld) når jeg var på den alderen; men det handler vel kun om hvor fort man modnes og hva som føles riktig for den enkelte. Noen blir små voksne i 12-års alderen eller før, noen er barn noen år til. Synes virkelig det er opp til hvert enkelt individ å velge for seg selv her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå