Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #121 Del Skrevet 28. januar 2010 Lunsj! Laget salat med paprika, stangselleri, kidneybønner og litt skinke. Kuttet ut brød siden a) jeg ikke har noe og b) har spist så mye brød i det siste. Magen liker det ikke helt merker jeg, selv når det er grovt brød. Laget dressing av et par ts rømme (seterrømme, ikke akkurat noe jeg spiser ofte, men jeg har rester og jeg kaster ikke mat før jeg må!) med masse sitronpepper og litt salt i. (dressing er da lov hvis man ikke spiser brød?) Har innsett at jeg fortsatt er veldig flink til å lage unnskyldninger for å spise usunt. Det er ikke bra, og det sa vekta fra om i morges. Ikke katastrofalt, jeg veide rundt 74 kg med klær på. Så gått litt opp - men det er ikke verdens undergang. Skal bare skjerpe meg litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cygnus Skrevet 28. januar 2010 #122 Del Skrevet 28. januar 2010 Heihei, og takk for besøk i boka mi! Her må jeg nok følge med, så spennende med arkeologutdanning! Litt regn tåler man jo.. Brød er nok ikke så dumt å kutte ned på, det gjør jeg selv. Stort sett er jeg like fornøyd med knekkebrød, bare pålegget er godt nok. Har innsett at jeg fortsatt er veldig flink til å lage unnskyldninger for å spise usunt. DET er du nok ikke alene om, det finnes vel alltid en grunn til å spise usunt? En dårlig dag, eller en god dag, hvis man er veldig lei eller veldig glad etc.etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #123 Del Skrevet 28. januar 2010 DET er du nok ikke alene om, det finnes vel alltid en grunn til å spise usunt? En dårlig dag, eller en god dag, hvis man er veldig lei eller veldig glad etc.etc. haha, nettopp! God dag: jeg tar en bolle, jeg må feire! Dårlig dag: jeg tar en bolle, jeg trenger trøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 28. januar 2010 #124 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Hadde i det minste den maskinen din funka, så kunne du skyldt.. skylt... skyldt.. skylt?? på at muskler veier mer enn... eh.. andre vev i kroppen. Endret 28. januar 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #125 Del Skrevet 28. januar 2010 JADDAAAAH! Instrukser i mailen! :mekke: (hvaaa? finnes det ikke en mekkesmiley?) *finner frem skruhjernet og hardrocken* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 28. januar 2010 #126 Del Skrevet 28. januar 2010 Så bra! Da kan du trene i kveld, allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 28. januar 2010 #127 Del Skrevet 28. januar 2010 Weeee! Da blir det andre boller enn koseboller! Jeg sitter på jobb. Det gjør meg ca sånn: Er du på Blindern i morgen? Lunsj? (Fredager er eneste dag jeg har tid til å puste mellom 8 & 17 (Nei, seriøst..!)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #128 Del Skrevet 28. januar 2010 AAAARGH! Det hjalp ikke! Har sendt mail tilbake og prøvd å beskrive problemet bedre. Herlighet, de må tro jeg er gal. Hei igjen! Det hjalp desverre ikke, nå har jeg skrudd til så alt er skikkelig stramt. Om det er noen hjelp kan jeg prøve å beskrive lyden litt nærmere (OK, dette kommer til å høres merkelig ut): Egentlig er det to lyder, tror jeg. Lyd 1: høres litt metallisk ut. Beveger seg med hjulet - tror jeg. Sier trrrRRRRRrrrrrRRRRRt-t-t-t. (nærmeste jeg kan sammenligne det med er en stålfjær noen drar noe hardt over, men det er ikke så likt det heller) Lyd 2: høres nesten ut som om hjulet dytter borti noe som stikker ut (papirbit eller noe slikt). Høres svak ut når pedalene tråkker fremover, mye sterkere hvis pedalene tråkker bakover. Hører det bare når den venstre pedal-knotten er i øvre, bakre hjørne på hjulet. Jeg har bare brukt den to ganger, og jeg tror den har laget disse lydene hele tiden. Noen ideer til hva jeg kan gjøre nå? Beklager den rare beskrivelsen! Mvh Pingting Stakkars Nordic-Fitness-medarbeider som må lese den her kl. 8 i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #129 Del Skrevet 28. januar 2010 Weeee! Da blir det andre boller enn koseboller! Jeg sitter på jobb. Det gjør meg ca sånn: Er du på Blindern i morgen? Lunsj? (Fredager er eneste dag jeg har tid til å puste mellom 8 & 17 (Nei, seriøst..!)) Det er jeg! Lunsj er bra. Har halvveis avtalt med A (du skjønner sikkert hvem det er...), men hun er så travel at hun ikke har lyst til å dra opp på Frederikke. Æh, ingen mulighet for å få deg importert til instituttet vel? Så kunne vi lunsja alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #130 Del Skrevet 28. januar 2010 Middagen i dag var knall! Brukte oppskriften "din" på thai-salat, Wind. Tror jeg er ca dobbelt så entusiastisk som deg Justerte den litt etter hva jeg hadde i kjøleskapet da. Her er det jeg brukte til 2 porsjoner: (med endringer fra den originale oppskriften) 2 kyllingfileter 150 g storfe ytrefilet 1 hvitløkfedd 1 ss sukker 1,5 ss soyasaus 1/2 løk 1/2 slangeagurk 1 gulrot 100 g bønnespirer ca 50 g sukkererter 1/2 rød paprika 1/2 rød chili 1/2 håndfull salte peanøtter cashewnøtter 1 håndfull friske korianderblader, grovhakket 1 håndfull friske mynteblader, grovhakket revet skall og saft av 1/2 lime risnudler Kok risnudler: ha nudlene i en tom kjele, ha i kokende vann (fra vannkoker e.l.), dekk med lokk og la stå i ca. 3 minutter. Slå ut i en sil og skyll med kaldt vann. La nudlene renne av. Skjær gulrøttene i tynne strimler. Del slangeagurken på langs, skrap ut den bløte kjernen med en skje og skjær agurken i tynne skiver. Del sukkererter i 2 eller 3 på langs, skjær paprika i tynne strimler. Skjær kjøttet i passende biter og løken i tynne skiver. Del chilien på langs og skrap ut frøene. Finhakk chilien og skjær hvitløken i tynne skiver. Fres kyllingen i en varm panne i 3 minutter. Brun biffstrimlene fort i panna og ta dem ut. Tilsett hvitløk og løk, og fres videre et par minutter. Ha i sukker, soyasaus og chili, og la det hele frese videre noen minutter til kyllingen blir gyllen og sausen får sirupskonsistens. Tilsett kjøttet og la det frese i noen sekunder. Bland kjøttet sammen med grønnsakene og risnudler. Tilsett limeskall, limesaft, cashewnøtter og urter. Herlighet, det var så godt! Søtt, salt, krydret og surt Brukte ferske urter, og mye av dem. Koriander er noe av det beste jeg vet :happy: Neste gang skal jeg prøve med kylling, tror det blir veldig godt i det her! Selv om jeg synes det står litt lang steketid i oppskriften, blir jo fort tørr den kyllingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 28. januar 2010 #131 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Det gjør den (kyllingen blir tørr, altså). Bra du likte den, da. Din hørtes jo egentlig bare bedre ut. Du er nok mer urban enn meg. :gjeiper: Endret 28. januar 2010 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #132 Del Skrevet 28. januar 2010 Woooh, funker det her? Middagen min! *tadaa* (jeg kjeder meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 28. januar 2010 #133 Del Skrevet 28. januar 2010 Det så MYE bedre ut enn det jeg laget!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cygnus Skrevet 28. januar 2010 #134 Del Skrevet 28. januar 2010 Det der så kjempelekkert ut! Må definitivt prøves engang! Også har jeg helt makne tallerker, fra bokklubben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 28. januar 2010 #135 Del Skrevet 28. januar 2010 Middagen din så ut som den kom rett ut fra kjøkkenet på en restaurant, jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #136 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Det så MYE bedre ut enn det jeg laget!! Pøh, jeg har speilreflekskamera og Photoshop, med det ser alt lekkert ut! *irriterer seg over at fargebalansen i bildet ble feil* *nerd* Det der så kjempelekkert ut! Må definitivt prøves engang! Også har jeg helt makne tallerker, fra bokklubben Ahahaha! Det var flytte-hjemmefra-settet mitt, og det har jeg jo fortsatt. Endret 28. januar 2010 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 28. januar 2010 #137 Del Skrevet 28. januar 2010 WOW!!! Kan jeg komme på middag eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #138 Del Skrevet 28. januar 2010 Middagen din så ut som den kom rett ut fra kjøkkenet på en restaurant, jo. Trikset er å bruke en halv potte med urter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 28. januar 2010 Forfatter #139 Del Skrevet 28. januar 2010 WOW!!! Kan jeg komme på middag eller? Nå har jeg spist den opp, da. Men skal si fra neste gang jeg flotter meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaby Skrevet 28. januar 2010 #140 Del Skrevet 28. januar 2010 Sweet! For en genial ide å ta bilde av maten og legge den ut her! Det burde jeg også gjøre. Bortsett fra at jeg ikke har maskin til å overføre bildene fra speilrefleksen på, maten min ser ikke alltid like delikat ut, og sambo hadde nok syntes at jeg hadde nådd et nytt nivå på rar-skalaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå