Gå til innhold

Litt flinkere


Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Er du like redusert som meg i dag, eller? Ugh, man skal ikke drikke annenhvert glass vin og gin tonic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er formen helt fin-fin i dag, utrolig nok. (kan ha noe å gjøre med at jeg har sover i 10 timer og, høhø)

Det med vin og GT kunne jeg ha fortalt deg forresten, du får spørre meg neste gang du er i ferd med å gjøre noe dumt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whiskysmaking i går var (som vanlig) veldig hyggelig og morsomt. Også har vi spist haggis igjen! :)

I dag sto vi opp sent, også skal jeg jobbe litt med den ene masteren før vi skal til svigers på middag. Denne helga blir skummelt lite sunn; masse mat både på fredag og i går, og i dag blir neppe noe bedre. Blir godt da: flesk og duppe. :spise: Men husmannskost er jo ikke slankegreier akkurat. Får ta det igjen til uka :)

Siste nytt på ellipsemaskinreparasjonsfronten (puh). Fikk svar på fredag hvor det stod at det nok var noe annet som var feil, og at jeg kan returnere den jeg har og få en ny en. Da svarte jeg først at jo takk, hvis det er eneste løsning så er det fint, men hvis det går an å reparere så er det edna finere for da slipper jeg å montere en hel maskin igjen (tok tross alt meg og J to timer). Men nå har jeg skifta mening tror jeg, det er nok lurt å få en ny en som det ikke er noe galt med i utgangspunktet. Håper bare det går fort å få en ny en, go at det ikke blir masse tull med retur av den gamle (jeg har jo selvfølgelig kastet esken og alt den kom i). Vil ha NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrejemini. Tok nettopp en oppsummering av matinntaket mitt i følge diett.no, og her må man visst skjerpe seg!

Kaloriinntak:

Mandag 1536

Tirsdag 1985

Onsdag 1348

Torsdag 1114

Fredag 3091!!! :blink:

Lørdag 2633

Søndag 2080

Det blir et dagsgjennomsnitt på 1970, noe som er alt for mye med tanke på at jeg skal ligge på rundt 1600 om dagen. Ikke har jeg trena heller.

Jeg synes jo i utgangspunktet det er greit å ikke nekte seg noen ting, men her er det tydelig at dte må litt moderasjon til. Sånne dager som fredagen gidder jeg ikke fortvile over så lenge jeg ligger lavt ellers, men det her altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du spiser, da? :klø:

Mat vel!!! :snurt:

Hehe. Grunnen til at det har blitt så mye nå i helga er nok først og fremst at jeg har drukket endel. Og på fredag spiste jeg en halv pose potetgull med dip. I dag har svigermor prakka på meg sjokolade ;)

På tirsdag som også var masse kalorier var jeg oppe veldig seint og spiste nattmat. Da gikk det bl.a. veldig mye hvit ris. Faktisk var risen 41% av kaloriinntaket mitt den dagen, i følge diett.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker diett.no! Var på bektklubben.no før, og der får man bare oversikt over kaloriinntak. Diett.no har oversikt over alt næringsinnhold. Så det fine her er jo at jeg omtrent hver eneste dag har ligget innenfor deres anbefalte mengder på vitaminer og andre stoffer, det er jeg glad for :) Det eneste unntaket er sink, noe som er interessant siden legen min nettopp nevnte det samme. Så da må jeg få i meg mer av det!

Har forresten et godt tips til alle de som bruker diett.no og lignende slankedagbøker: disse nettsidene har ganske omfattende tabeller over vekt og mål på ulike matvarer, med omregning og alt. Det er vel det jeg synes er det STORE minuset med diett: alt registreres kun i gram, savner å kunne legge in ett stk egg eller ett beger yoghurt. Slitsomt å måtte regne ut hvor mange gram med øl jeg har drukket i helga ;)

Jeg legger heller ikke inn aktivitetene mine, kanskje jeg burde det? Der kan man fylle opp hele døgnet ser jeg, dor både soving, TV-titting og rolig gange er på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes, hvordan orker dere all denne registreringa av kalorier og ting og tang??

Spis mindre - tren mer?

:klø:

Tja, fordi det er gøy? Nå er jeg bra sær da, for jeg digger faktisk å fylle ut skjemaer og slikt. Så det å sitte på diett.no og legge inn antall gram med gulrot er sånn koseting for meg. Herlighet jeg ER rar :ler:

Dessuten prøver jeg å få bukt med endel dårlige vaner, og jeg synes faktisk det hjelper å få det svart på hvitt, midt i fleisen at jeg har skeia ut en dag. Og som tidligere nevnt: liker å vite at jeg får i meg det jeg skal av vitaminer og slik. :)

Jeg synes det er himla synd når folk teller kalorier på en sånn måte at de blir helt opphengt i alt de spiser. Har kjent litt for mange som har blitt sånn, og det ser bare kjedelig og trist ut egentlig. Ingen planer om å bli sånn assa - jeg har ikke spist min siste potetgullpose! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(uklart bilde av) lunsjen min!

Morgendagens lunsj altså, får da være måte på å snu døgnet :gjeiper:

Laget av:

fullkornspasta

kokt gulrot og brokkoli

stekt løk, squash, purre og sopp med litt chilipulver, sitronpepper og div. urter

et kokt egg

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Off, jeg har hatt en slitsom natt. Vi la oss ganske sent, rundt 1-tiden. Det pleier å gå greit hvis jeg har sovet mye i helga. Klokka ble halv to, og to, og halv tre... og jeg var fortsatt ikke trøtt. Så satte jeg på MP3-spilleren med språkkurset mitt i håp om at det kunne få meg til å sovne. Endelig rundt tre-tiden dubbet jeg av, og DA begynte J å snorke. Snorke skikkelig. Det hender jo det durer litt i'n, men det gir seg som regel etter en dult eller fem. Det funka veldig dårlig, så i halv fire-tiden tuslet jeg ut og la meg i soveposen på sofaen. Våkna masse ganger fordi det var for varmt, for kaldt, for trangt, for uvant... kl 6 sto leieboeren til J opp, og selv om han er veldig flink til å være stille, så våknet jeg selvfølgelig. Gah. Kl 8 sto jeg opp. Nå trøtt.

Frokost i dag: 2 Wasa havre-knekkebrød (de er best!) med kaviar og krydderskinke (ikke sammen, altså). Og en blodappelsin. Namme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen planer om å bli sånn assa - jeg har ikke spist min siste potetgullpose! ;)

:ler: Det var da enda godt! :ler:

Lunsjen din så kjempegod ut! Skulle ønske jeg hadde evner til å lage meg lunsj. Det har jeg altså ikke. Kantina er min beste venn :fnise:

I dag har jeg vært hjemme, nettopp tatt en dusj og skal gjøre meg klar til jobbintervju. Dagens matinntak: pære. Sambo har spist opp honnicornen min :kjefte:

Får se om jeg kan finne noen eldgamle knekkiser i skapet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsjen ser kjempegod ut, så gøy ar du legger ut bilder :hallo: Men funker det å koke egg på forhånd? Blir de ikke grønn? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe ille med grønnfarge, da? :erter:

Lunsjen din så god ut, Ping, bare synd jeg ikke liker kokte gulrøtter, sopp, og brokkolien må være most. :ler:

Endret av Wind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsjen ser kjempegod ut, så gøy ar du legger ut bilder :hallo: Men funker det å koke egg på forhånd? Blir de ikke grønn? :unsure:

Grønne blir de vel bare hvis man koker dem for lenge? Hmm.. Tror det! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...