Gå til innhold

Litt flinkere


Pingting

Anbefalte innlegg

Jadda… jeg tror rett og slett jeg starter en ny dagbok (jeg har også en gammel en). Ikke egentlig helt en treningsdagbok, eller en slankedagbok, men en sunnhetsdagbok. Kanskje en matdagbok også? Og en vanlig dagbok. Klarer ikke holde meg til å bare snakke om mat, kalorier og trening altså, da blir jeg gal.

Pingting er:

172 høy

71 kg (ish, et par uker siden sist jeg var på vekta, og jeg har vært sulten I det siste. Vops.)

Str. 44

Arkeologistudent

Kjæreste med J

Pingting vil bli:

172 høy

Litt mindre

I bedre form

Flinkere til å leve sunt

Ferdigutdanna arkeolog

Samboer med J (etter hvert)

Egentlig er jeg litt flink fra før. På mitt tyngste veide jeg 81 kg, og de 10 kiloene har forsvunnet bare ved at jeg har blitt flinkere til å spise grønnsaker og å gå en del. Nå håper jeg på å bli enda flinkere, og å kunne trene litt mer. Har kjøpt meg ellipsemaskin, forhåpentligvis liker det vonde kneet mitt det bedre enn asfalt. Ellipse er fint, da kan jeg se på TV samtidig. *lure seg selv til å tro at en ikke blir sliten når en ser på morsomme ting* :happy:

Burde trene litt styrke og i grunn, har sånne strikker men er jaggu ikke helt sikker på hva jeg gjør med dem. Må undersøkes.

Jeg har ikke tenkt å kjøre noen streng diett, det har jeg ikke troen på. Jeg vil spise hva jeg vil, om jeg har lyst på sjokolade så er det lov å unne seg en bitteliten bit. Faktisk. Eller om jeg vil ha spaghetti til middag så er det også lov, bare at jeg skal bli mye flinkere til å ta en liten porsjon spaghetti med en diger dose salat og grønnsaker ved siden av! Nemlig.

Sleng igjen en hilsen da vel, enten det er om mat, trening, noe helt annet eller du bare har lyst til å si hei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og da var dagens middag i farta! Wok med ris.

Jeg har blitt en rissnobb etterhvert altså, nå koker jeg oftest sushiris eller annen japansk ris. Den klisser og kladder og kan spises med pinner og er nam-nam-nam! Ikke voldsomt sunt akkurat, jeg burde vel bli flinkere til å bytte ut med brun ris ettehvert.

Dagens Pingtingwok:

avsindige mengder hvitløk

masse soyasaus

gulrot

squash

rødløk

rød, gul og grønn paprika

sukkererter

champignon

kyllingfilet

Jeg pleier å lage litt i underkant av 2 porsjoner, så kan jeg ta med meg som lunsj dagen etterpå. Vi har mikro på instituttet mitt, så det er i grunnen mye bedre, sunnere og enklere enn brødmat!

*tusler på kjøkkenet for å skjære seg i fingern*

Jeg mener - skjære grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeej! Pingen vår :nigo:

*Mine innlegg!*

Så flink du er som faktisk har gått ned 10 kilo!! Supert! 1/5 del av meg det! :hakeslepp: Tipper de siste kiloene kommer til å rase av jeg, så flink som du er å gå tur å spise grønnsaker :) Du laga jo noen supergode og sunne retter når vi leste om Englandslivet ditt synes jeg da :) Ofte jeg var misunnelig på middagene dine husker jeg :fnise:

Hvordan går det med mastergradenE da? Imponert over at du holder på med to stykker forresten, har aldri hørt om det jeg :gjeiper:

Gleder meg til å følge deg videre :)

Ha en flott tirsdagskveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?! Er jeg her? Hmm... *lukkeøyneneforaltsomharmedtreningågjøre*

Men det er jo bra at andre tar vare på sin egen kropp :ler: Woken din så forresten kjempegod ut, avsindige mengder hvitløk er jo bare fantastisk :nigo:

Edit: Når jeg tenker meg om... så har jeg faktisk en sånn strikk jeg også. Men jeg bruker den mest til å konstatere at "NEI, dette er du ikke skapt til å drive med, Gaby. Dessuten har du akkurat nok muskler til å holde oppe din egen kropp. Det får holde."

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er akkurat der du var når du begynte (172 cm, 81 kg) så nå er jeg VELDIG MISUNNELIG! Men jeg forsøker å gå ned på omtrent samme måte som deg da; sunn mat og mer trening så jeg håper det fungerer like godt for meg som for deg :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeej! Pingen vår :nigo:

*Mine innlegg!*

Så flink du er som faktisk har gått ned 10 kilo!! Supert! 1/5 del av meg det! :hakeslepp: Tipper de siste kiloene kommer til å rase av jeg, så flink som du er å gå tur å spise grønnsaker :) Du laga jo noen supergode og sunne retter når vi leste om Englandslivet ditt synes jeg da :) Ofte jeg var misunnelig på middagene dine husker jeg :fnise:

Hvordan går det med mastergradenE da? Imponert over at du holder på med to stykker forresten, har aldri hørt om det jeg :gjeiper:

Gleder meg til å følge deg videre :)

Ha en flott tirsdagskveld :goodbye:

Miam! :strix:

Haha, kanskje man burde slutte å måle vektnedgang i kg og heller gå over til måleenheten Miam? :fnise:

Mastergradene går egentlig veldig bra! Nesten ferdig med én (den engelske, i arkeologisk illustrasjon), og begynte på den andre i november. Så her går det fremover! *slå seg på brystet*

To grader er vel ikke så vanlig, men jeg kjenner faktisk ei som har tre! Men det har jeg absolutt ingen planer om, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva?! Er jeg her? Hmm... *lukkeøyneneforaltsomharmedtreningågjøre*

Men det er jo bra at andre tar vare på sin egen kropp :ler: Woken din så forresten kjempegod ut, avsindige mengder hvitløk er jo bare fantastisk :nigo:

Edit: Når jeg tenker meg om... så har jeg faktisk en sånn strikk jeg også. Men jeg bruker den mest til å konstatere at "NEI, dette er du ikke skapt til å drive med, Gaby. Dessuten har du akkurat nok muskler til å holde oppe din egen kropp. Det får holde."

Hah! Går ikke inn hit av prinsipp du liksom! Men det teller ikke når det er en dagbok, vettu. Helt sant!

Det ble ekstra mye hvitløk i dag. De var litt gamle de feddene, så jeg tok i litt, sånn i tilfelle de hadde begynt å miste smaken. Noen ganger lurer jeg på hva naboen egentlig tenker om matlaginga mi. :sjenert: Også fant jeg noen stakkars cashewnøtter som så så ensomme ut, så de fikk være med opp i panna de og.

Haha, det er ca. det jeg har tenkt om de strikkene mine og. Eller: jeg kjøpte de med sånn treningsprogramDVDsak, og da gikk det an å bruke dem. Problemet er bare at de programmene krever at man spretter rundt ganske mye, og det har jeg ikke plass til på mine 11 kvm. Da hadde jeg sikkert sparket til printeren før eller senere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er akkurat der du var når du begynte (172 cm, 81 kg) så nå er jeg VELDIG MISUNNELIG! Men jeg forsøker å gå ned på omtrent samme måte som deg da; sunn mat og mer trening så jeg håper det fungerer like godt for meg som for deg :Hehe:

Det gjør det helt sikkert! :jepp: Men jeg brukte lang tid på det altså, sikkert rundt 2 år - så om du er flink risikerer jeg at du tar meg igjen, nemlig. Jeg tror forresten det gikk mye lettere etter at jeg slo opp med det søppelhuet av en eks (der ble jeg strengt tatt kvitt 90 kilo, høhøhø). Lettere å være fornuftig alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten det gikk mye lettere etter at jeg slo opp med det søppelhuet av en eks (der ble jeg strengt tatt kvitt 90 kilo, høhøhø).

Dæsken - du er jo en SUPERslanker, Pingting! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæsken - du er jo en SUPERslanker, Pingting! :skratte:

Ja, men de var f*** ikke lette å bli kvitt, de 90 kiloene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miam! :strix:

Haha, kanskje man burde slutte å måle vektnedgang i kg og heller gå over til måleenheten Miam? :fnise:

Mastergradene går egentlig veldig bra! Nesten ferdig med én (den engelske, i arkeologisk illustrasjon), og begynte på den andre i november. Så her går det fremover! *slå seg på brystet*

To grader er vel ikke så vanlig, men jeg kjenner faktisk ei som har tre! Men det har jeg absolutt ingen planer om, altså.

Haha, ja der sa du jammen noe ;)

Wow, så bra! Du må jo jobbe som en helt! *enda mer imponert*

TRE for svarte svingende! :lete: Søren som de må jobbe altså, shit... Klarer ikke å se for meg én en gang jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja der sa du jammen noe ;)

Wow, så bra! Du må jo jobbe som en helt! *enda mer imponert*

TRE for svarte svingende! :lete: Søren som de må jobbe altså, shit... Klarer ikke å se for meg én en gang jeg :ler:

Næh, men så er jo hun både gal og genial, da! Da går det an! :ler:

Pingting :hoppe:

Det var koselig å "se" deg igjen! Nei, nå ble jeg nesten inspirert til å starte en ny dagbok jeg og :fnise:

Hei -Carrie! Så koselig!

Dagboka di er nede for telling ser jeg, skaff deg ny da! :jepp:

:vinke: Her vil jeg følge med! Hvis det er greit.. :sjenert:

Selvfølgelig, bare hyggelig det! :velkommen:

*sniker seg inn i dagboka til Mazilla*

Der er du jo! Jeg også har treningsdagbok, så det så! Kom på besøk :D

Heiheihei!

Uæh, du er sånn treningsfantom, du... OK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært flinkis! :nigo: Brukte 25 minutter på elipsemaskina! Ikke kjemplenge og med moderat tempo, men en finfin start synes jeg. :) Det var egentlig første skikkelige test av maskina også, og den virker veldig fin! Ihvertfall etter at jeg fikk strammet skruen på det ene håndtaket. *handyman*

Det gikk helt bra å kikke på en serie mens jeg gjorde det og, jeg måtte bare sette laptopen oppå skriveren min for at jeg skulle se skjermen. :ler: Brukte forresten 15 min på å skifte toner i den printeren i dag - 14 minutter på kløning og banning, også ble jeg veldig fort ferdig etter at jeg tok av beskyttelsesplasten på tonerkasetten :flau:

Nå vil jeg ha en kopp te, også skal jeg jobbe litt med studiene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen! :kaffekopp:

Dammit, jeg brukte en hel time på å komme meg ut av senga i dag! :haar: Kjekt å være student og faktisk ha mulighet til å gjøre sånt, men fyttirakkern - samvittigheten blir ikke bedre av den grunn!

Dagens frokost:

ett eple

en kiwi

tørkede aprikoser

mandler

weetabix

yoghurt (den Dobbel 0 ellerhvadennåheter fra Yoplait, den er så god :hjerte:)

KAFFE

Blir nok hjemmekontor i dag, orker ikke ture ned på Blindern nå. I kveld skal jeg og J på kino med endel andre folk, det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag i dag blir sushi :nigo: Klarte å overtale J (det var ikke veldig vanskelig) til å spise ute før kinoen. Nom nom nom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pingping..så utrolig gøy å lese boken din, du skriver på en slik festlig måte som virkelig fenger...:velkommen: blant oss skravlejentene som samtidig med skravling også vil bli litt sunnere..Så du hadde vært en tur i boken min, så måtte tusle innom din også for å finne ut hvem du var for en :)

Som du forstår at navnet er jeg et matvrak, elsker mat, hater trening! Men det går fremover her...Og det gjør det garantert for deg også, du er hvertfall på riktig spor...*følger med fremover*

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pingping..så utrolig gøy å lese boken din, du skriver på en slik festlig måte som virkelig fenger...:velkommen: blant oss skravlejentene som samtidig med skravling også vil bli litt sunnere..Så du hadde vært en tur i boken min, så måtte tusle innom din også for å finne ut hvem du var for en :)

Som du forstår at navnet er jeg et matvrak, elsker mat, hater trening! Men det går fremover her...Og det gjør det garantert for deg også, du er hvertfall på riktig spor...*følger med fremover*

:goodbye:

Hei, så koselig med besøk! :hoppe:

Kjæresten min bruker "matvraket" som kallenavn på meg, han... :sjenert: (men han er nesten like ille selv, SÅ DET SÅ! :kjefte:) Hihi!

Du har jo blitt kjempeflink ser det ut til i dagboka di, det er faktisk ganske inspirerende! Jeg er i utgangspunktet ikke kjempenegativt innstilt til trening, det er bare det at den rompa har en tendens til å lime seg fast i sofaen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...