madam_mim Skrevet 21. november 2010 #1521 Del Skrevet 21. november 2010 Kos deg med lesinga- og pausane. Savner ikkje å vera student kjenner eg, sjøldisiplin til å lesa fag er relativt fraværande. Gikk fredags-prøven bra eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 21. november 2010 Forfatter #1522 Del Skrevet 21. november 2010 Takk for det mim! Trives merkelig godt selv, savnet veldig å være student når jeg fartet hele Trondheim rundt i buss for å komme meg til dagens barnehage, når jeg var vikar ved Manpower i fjor. Studentene sto der med kaffen sin og skulle sitte på lesesalen, jeg fikk en random adresse og måtte finne riktig buss til riktig tidspunkt til et sted jeg ikke hadde peiling på hvor var, bare for å måtte finne et nytt sted dagen etter. Litt missunnelig da ja Litt usikker på fredags-prøven, det gikk ikke dårlig, men de har puttet inn masse lurespørsmål som går på formulering av setninger/konsepter, istedenfor regning og andre ting man skulle forvente i et statistikk og sannsynlighets-fag. Jeg tror jeg klarte det, men tidligere har de klart å spørre om et konsept, for så å ta med en funksjon som ikke står i boka men som står på nettet. Så vi får se! Jeg har uansett ganske solide gjennomsnitt før eksamen, så klarer jeg å forbedre noe på denne prøven og neste så er det bare bonus! Veldig fornøyd med systemet deres, vi har f.eks 3 prøver i løpet av semesteret, og de to beste teller 20% hver av sluttkarakteren. Da detter den dårligste ut og man kan ha en dårlig dag uten at det gjør for mye! Haha, rambling om studier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 21. november 2010 Forfatter #1523 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) *usj, dobbelpost* Endret 21. november 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 21. november 2010 Forfatter #1524 Del Skrevet 21. november 2010 Her har det skjedd lite i dag! Bare bra spising og studier.. Uka som var: Mandag: Styrke Tirsdag: Hvile Onsdag: Styrke Torsdag: 4x4 Intervaller Fredag: Styrke Lørdag: Styrke + 4x4 Intervaller Søndag: Hvile Kosthold: 2200/2500. Middager: Wok m. svinekjøtt og fullkornsnudler, wok-grønnsaker og brokkoli Fullkornslasagne m. karbonadedeig Kyllingsalat m. potetskiver, tomater og brokkoli Fullkornspagetti m. karbonadedeig, tomater og brokkoli Wok m. kylling og couscous, tomater og brokkoli Laks m. fullkornsris og masse brokkoli "Tacosalat" med karbonadedeig, fullkornspasta, masse brokkoli og tomat. Hmm, spiser ikke mye brokkoli her nei Neste uke blir vel 2100/2400kcal, har ikke fått veid meg "skikkelig" siden frokosten har blitt så tidlig om dagen og å veie seg med frokost på 900kcal i magen blir litt feil :gjeiper: Men skal se om jeg får veid meg i morgen, så jeg kan følge (forhåpentligvis) nedgang etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. november 2010 Forfatter #1525 Del Skrevet 22. november 2010 Dårlig treningsdag i dag! Av ymse grunner utsatte vi treningen til i morgen, så da blir treningsuka forskyvet ett hakk. Det får bare være Spist bra, 2100kcal, kylling, salat og potetskiver til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 22. november 2010 #1526 Del Skrevet 22. november 2010 Mmm, der fikk jeg litt middagsideer jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. november 2010 Forfatter #1527 Del Skrevet 23. november 2010 Så fint loxodonta! Har begynt å tvile litt på om vi kommer til å fullføre programmet vi holder på med nå.. Trives veldig godt med oppsettet og hvordan vi løfter, men det tar så veldig lang tid når vi er to stykker som skal ta 6-8 set hver av hver av de tre store øvelsene, og så isolasjonsøvelser etterpå.. Når kompisen vår er med så blir det enda mere pauser, og han er jo som oftest med. Så det er skikkelig tungt å dra seg på trening om dagen, og det frister veldig å gå over til en splitt, f.eks noe ala. det *Enigma* gjør nå. Men vi får diskutere det litt, føles kjipt å skulle kutte ut et program pga. noe slikt :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. november 2010 Forfatter #1528 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Det var en rask avgjørelse etter litt prating, vi bytter program Vi tok utgangspunkt i Enigmas program, men modifiserte det litt ettersom hvilke øvelser vi har muligheten til å ta osv. Vi starter med 6-8 reps, (klarer vi fler går vi tyngre, klarer vi færre så går vi lettere), men ser om vi justerer opp/ned etter et par uker. Dag 1: Bryst og skuldre (ytwl, disco) Benkpress Sidehev Fronthev Rotator Cuff (Militærpress for B) Pushups Dag 2: Ben og core. Knebøy Strake markløft Utfall Mageøvelser Dag 3: Rygg og armer (ytwl, disco move) Markløft Roing (stang eller en-arms) Smalbenk Bicepsøvelse Dag 4: Helkropp (ytwl, disco move) Knebøy Markløft Benkpress Roing Sidehev (Militærpress for B) Core Da blir det tre korte økter og en lengre økt i uka, den lengste blir nok lagt til en lørdag eller evt. en fredag vi har god tid Nettopp ferdig med første økt denne uka, deilig! La inn pushups i ettertid, så da vet jeg det til neste uke. Tror dette blir bra! Endret 23. november 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. november 2010 Forfatter #1529 Del Skrevet 23. november 2010 Dagens: 1) Vekttrening Varighet: 45 min Totalt løftet: 3612.0 kg YTWL 2.0kg x 20.0 2.0kg x 20.0 Disco-move 5.0kg x 20.0 5.0kg x 20.0 Benkpress 20.0kg x 10.0 40.0kg x 8.0 45.0kg x 8.0 50.0kg x 8.0 50.0kg x 8.0 Sidehev (To armer om gangen) 7.0kg x 8.0 7.0kg x 8.0 7.0kg x 8.0 Fronthev 7.0kg x 8.0 5.0kg x 12.0 5.0kg x 12.0 Shrugs/Skuldertrekk (Frivekter) 5.0kg x 15.0 5.0kg x 15.0 Foroverlent sidehev 5.0kg x 8.0 5.0kg x 8.0 Rotator cuff 7.0kg x 12.0 7.0kg x 12.0 7.0kg x 12.0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 23. november 2010 #1530 Del Skrevet 23. november 2010 Mengde tar lang tid, ja! Trener sammen med mannen og stesønnen for tiden, og når de løfter 5x5 og jeg Dietmar, blir det stoooooor forskjell Jeg sender dem bare på butikken eller for å gjøre andre praktiske ting mens jeg trener videre :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. november 2010 Forfatter #1531 Del Skrevet 23. november 2010 Haha smart! Vi synes bare det er så koslig å trene sammen.. Vi har jo også bare én stang/ett stativ, så da kan vi heller ikke kjøre noe samtidig, alle må vente på tur. Kompisen vår gadd ikke mer han, for han kjørte RYP og vi Dietmar, så han måtte vente lenge mellom hvert sett stakkars :gjeiper: Forhåpentligvis kommer han tilbake nå som øktene har blitt kortere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 23. november 2010 #1532 Del Skrevet 23. november 2010 Hello! Så bra at dere fant ut en løsning som dere er fornøyde med! Og jeg husker du sa i starten at du ville trene styrke oftere, så nå får du jo det da Blir spennende å se hvordan splitten fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. november 2010 #1533 Del Skrevet 23. november 2010 Får håpe det funker bedre for dere å dele det opp litt. Så er det aldri en ulempe å få trene styrke litt oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. november 2010 Forfatter #1534 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Takk for det begge Glad for å kunne trene litt oftere ja! Selv om jeg da bare får én fridag i uka, med mindre jeg løper og løfter på samme dag. Det er jo ikke noe problem om jeg legger løpingen til arm/rygg/skulder/bryst dag. Dagens: 1) Vekttrening Varighet: 1 t Totalt løftet: 4028.0 kg Knebøy 20.0kg x 10.0 50.0kg x 8.0 55.0kg x 8.0 60.0kg x 8.0 60.0kg x 8.0 Markløft m/strake ben 20.0kg x 10.0 30.0kg x 8.0 50.0kg x 8.0 Bulgarske utfall m. ben på step 18.0kg x 8.0 18.0kg x 8.0 Tåhev med fristang 30.0kg x 15.0 30.0kg x 15.0 Prøver meg litt fram med vekter, siden jeg aldri har løftet tungt med strake markløft før. Off-topic: Utrolig kjipt om dagen, er masse kvalm og sliten og begynner å bli veldig nervøs over eksamener.. Statistikk-faget er verst, karakterene til hele klassen har bare gått nedover og nedover, fordi prøvene har blitt vanskeligere å vanskeligere.. Spørsmålene på prøvene samsvarer ikke med øvelsene i boka eller på nettet, for de er praktiske mens eksamensspørsmål er teoretiske, hvor man må velge det "riktigste" svaret. På grunn av det vil læreren heller ikke gi ut gamle eksamensoppgaver, så vi har ingenting å øve oss på.. Vi vet heller ikke hvor mange spørsmål eller hvordan eksamenen er lagt opp, det vil hun ikke svare på før neste tirsdag, 3 dager før eksamen.. Prøvene resten av semesteret har vært på 10 spørsmål, og man går da en karakter opp/ned ettersom man svarer ett spørsmål riktig/feil.. Alt for få spørsmål synes jeg.. Eneste hjelpen vi kan få er et kurs på 4t neste lørdag, som er dyrt og hvor bare 20 studenter får plass. Vi er over 300stk.. Så jeg føler det er veldig håpløst, for selv om jeg kan all utregning og klarer alle spørsmål på nettet og i boka, så hjelper det ingenting så lenge spørsmålene på prøvene er så annerledes.. Jeg har sendt litt mail med læreren (hun nektet egentlig å ta imot mail, men jeg gadd ikke mer), og hun utrykker ganske klart at hun synes jeg er frekk som spør etter gamle eksamensspørsmål, for det har visst ingen andre før meg gjort. Endret 24. november 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 24. november 2010 #1535 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor lærere skal være så kjipe. Vi har også fått beskjed om at vi aldri skal spørre lærerne om noe, viss ikke det er livsviktig. Og det er det jo på en måte aldri... Selv om jeg har spurt litt da. Tror ikke de liker meg lenger akkurat Men hvorfor det? Merkelige folk som lar makten gå for langt. Håper uannsett det ordner seg for deg. Kjip situasjon. Bare en måned til julaften... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 24. november 2010 #1536 Del Skrevet 24. november 2010 Først må jeg bare si: 60 kg i knebøy Sterking!! Så: Skjønner godt frustrasjonen din! Og jeg er helt enig i alt du skriver. Er det ikke en ledelse på fakultetet du kan snakke med? Det går jo ikke an å ha det sånn!! Håper virkelig det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. november 2010 Forfatter #1537 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Ja du sier noe Loxodonta.. Jeg skjønner de jo på en måte, siden vi er over 300stk. Så hvis alle skulle ha spurt "Hvor i boka finner jeg X og Y?" eller "Når er forelesningen på fredag?" og andre ting man finner rundt om kring hvis man leter litt, så hadde de jo blitt oversvømt i mail, men ting som vi ikke kan finne svar på andre steder synes jeg nå de burde kunne svare på, og så evt. skrive en "announcement" (dårlig med norske ord her i dag) slik at alle andre som kanskje lurte på det samme fikk vite det. Noen lærere er gode på dette, som f.eks når jeg spurte etter engelsk oversettelse av en prøve, men denne læreren vil visst ikke. Desverre så er det ingenting noen kan gjøre med dette, den generelle oppfatningen på avdelingen er at vi er alt for mange førsteårs-studenter, så de vil ha ut absolutt alle som ikke kjemper hardt for å bli værende. Jeg ser jo at det er mange som har meldt seg på fordi det "høres morsomt ut" og som bare sitter og spiller spill eller er på facebook, men de hadde jo falt ut på prøver uansett, så jeg synes ikke det er grunn nok til å gi oss for lite info og gjøre ting vanskeligere enn det burde være. I dag tidlig sa hun i tillegg at hun synes hun hadde vært supersnill mot oss i år, for hun hadde laget semesterprøvene mye lettere enn eksamen.. Sånn at "de kan trekke oss opp når vi gjør det dårlig på eksamen". Flott Men men. Jeg prøver hvertfall så godt jeg kan, og jeg skal knekke koden på prøveforberedelser i løpet av den tiden vi har igjen! Endelig en god treningsøkt i dag! Forventet en dårlig en, som de siste har vært, men denne var skikkelig god Utrolig støl i rumpe og lår fra i går (utfall gjør alltid det mot meg når jeg ikke har brukt den på en stund!) så det var ikke veldig godt å sette seg i sumo-markløft posisjon, men det gikk over etterhvert Alt var veldig lett og fint, bestemte meg for å ha en lett og god økt nå som jeg var så støl. Det er dessuten utrolig godt å gå fra 5Xkg til 6X kg i markløft! Her hjemme så er alle 10kg og 5kg skivene mye mindre enn 20kg skivene, så frem til vi kommer over 60 kg så er jo løftebanen mye lengre, og det blir nesten som å stå på kloss :gjeiper: 1) Vekttrening Varighet: 45 min Totalt løftet: 3852.8 kg Sumo Markløft 50.0kg x 8.0 55.0kg x 8.0 60.0kg x 8.0 65.0kg x 8.0 One-Arm Dumbbell Rows 19.0kg x 8.0 19.0kg x 8.0 19.0kg x 8.0 Smalbenk 30.0kg x 8.0 35.0kg x 8.0 35.0kg x 8.0 Bicepscurl stående 9.4kg x 8.0 9.4kg x 8.0 Edit: WOW jeg skriver lange innlegg om dagen! Endret 25. november 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 25. november 2010 #1538 Del Skrevet 25. november 2010 Det er fordi du har så mye på hjertet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. november 2010 Forfatter #1539 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Ja jeg tror det Jeg er skikkelig frustrert over lærerene og dette semesteret generelt, så når jeg først begynner så stopper det bare ikke! Edit: Og så skriver jeg så fort at det kommer skrivefeil overalt Endret 25. november 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 25. november 2010 #1540 Del Skrevet 25. november 2010 Hehe, godt å kunne skrive ned frustrasjonen et sted ja!! Håper du klarer å knekke koden før eksamen Så bra at du hadde en god treningsøkt!! Skjønte ikke så mye av det der markløft og kloss og løftebane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg