Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!


Kónguló

Anbefalte innlegg

Der var flere av de første målene mine nådd, og jeg har kommet godt igang med en helt ny type trening! Jeg har over flere måneder klart målet om minst 3 økter i uka, og syns nå jeg fortjener en ny dagbok!

Kan jo oppsumere litt fra den gamle boka; jeg er en 20 år gammel jente som for tiden bor i (Trondheim) Reykjavik - Island, med min islandske samboer B. Jeg har alltid vært litt overvektig, og alltid vært veldig misfornøyd med det. Jeg har trent flere ganger i uka i alle år, men aldri konsekvent nok til at det ble noen forandring på kroppen. I starten av september bestemte jeg meg for at nok er nok, nå skal det forandres. Jeg satt meg et mål på 3 ganger i uka, samtidig som jeg fant ut at jeg spiste under halvparten av det jeg burde iløpet av en dag. De første månedene gikk med på å spise mer, og å gå på gruppetimer. Jeg ble mer og mer interessert i styrketrening (mye pga. treningsdagbøkene til jentene her på forumet!) og i desember ble jeg medlem av Sats og satt opp mitt eget styrkeprogram. Jeg fant fort ut at dette var skikkelig morsomt, og noe jeg økte i ganske kjapt! Forrige uke tok jeg min første kroppsanalyse, og den var ikke så ille som fryktet!

Mine mål er som følger, men nåverende maks i parantes!

- Benkpress: 60kg (Nådd! 03.11.10!) Nytt mål: 70kg!

- Knebøy: 150%/110kg (75)

- Markløft: 150%/110kg (80)

- Chinup: 1 uten hjelp.

- Pullup: 1 uten hjelp.

- Løpe 10km på under 1t.

- Løpe 3km på under 15 min, uten å føle at jeg må kaste opp.

- Minske fettprosenten fra 25 til nærmere 20%.

- Øke muskelmassen i armene.

Det ble en lang første post, men det må jo til!

Håper alle dere inspirerende og motiverende jenter fra den forrige boka vil følge meg over i denne!

:trene:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei! Helt ny dagbok jo, gratulerer! :goodbye:

liker de tydelige målene du har... kanskje også jeg burde ha noe tydelig å strekke meg etter? Særlig på styrke, der trener jeg bare litt histen og pisten og har igrunn ikke peiling... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Ja jeg syns det blir noe helt annet å trene etter et fast program, mot konkrete mål! Jeg har kjørt 2-splitt fram til nå, nå går det på helkroppsprogram, og jeg syns det er veldig fint å alltid vite hva jeg skal gjøre. Da slipper man all surringa når man lurer på hva man skal gjøre etter denne øvelsen etc.. :)

Dessuten funker det dårlig for meg med andre mål, vekta har stått helt stille siden september, selvom jeg har gått ned nesten to buksestørrelser :fnise:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! Kjempeglad for at dere alle vil følge med videre :nigo:

Har vært en deilig dag idag! Havegrøt til frokost, smoothie til mellommåltid, to fullkorn wraps m. mager salami og salat til lunsj og grove pitabrød med kylling og salat til middag :spise: Vi har også fått ryddet leiligheten og slappet av :) Nå skal vi se Se7en og spise litt av mormors hjemmelagde lefser, mmm :sikle:

Håper alle har en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

:nigo:

Ikke mye treningsrelatert enda idag! K og jeg har vært en tur til dyrlegen med pusene, for å få mikrochip så vi kan søke om import-rett :) Selve settingen av chip tok maks 5min, men det å komme seg til og fra tok over 1t :sukk: Merker jeg savner bil litt nå ja!

Nå blir det smoothie, oppvask, klesvask, handling og så puls-step ikveld! Lenge siden sist, så det blir morro! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooog der ga jeg etter og laget en blogg :fnise: Nå føler jeg meg halveis teit og halvveis spent :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willdo! Er ikke bare treningsblogg altså, selvom jeg regner med at en stor del av innleggene blir om det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...