Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!


Kónguló

Anbefalte innlegg

Jøss, hvilken bok er det som var så oppslukende? Jeg hadde det sånn med Twilight-bøkene, og leste alle i ett jafs. Hvorfor er ikke pensumbøkene så spennende?? :vetikke:

Lykke til på prøven i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wheel of Time av Robert Jordan og nå Brandon Sanderson :) Er generelt glad i fantasy, men det må være litt "komplisert" og voksent skrevet, er ikke veldig fan av Eragon eller Harry Potter.

Pensum er vanligvis veldig spennende, men det tapte kampen mot en bok jeg har ventet på i mange år :fnise:

Særledes lite dydig ja yoga :fnise:

Takk!

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg tydeligvis veldig nære vedlikehold, for jeg har vel kanskje gått ned 0,2kg de siste to ukene. Derfor tror jeg at jeg skal gå tilbake til enten 2300/2100 eller 2400/2200, og holde meg der frem til jul, og se hvordan jeg ligger ann da. Da har jeg fortsatt god tid til litt mini-bulking utover nyåret, men jeg kommer meg kanskje ned under 70kg før den tid.

Innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres fornuftig ut å fortsetta slik du gjør no. Er jo ein stor fordel for kroppen å gå sakte nedover. Eller vil du at det skal gå fortare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg synes egentlig at 0,2kg på 2 uker er litt sakte, og vil vel heller ligge på rundt 0,5-6kg på 2 uker. Med 0,2kg ned på to uker så er det plutselig en dag hvor jeg veier en del mer igjen, pga. vann eller andre ting, og da føles det veldig "bortkastet" selv om jeg vet at de 0,2kg sikkert har vært reelle. Men jeg vet ikke helt..

Aktiviteter

Uke 2. Dag 3.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 3920.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Knebøy

20.0kg x 10.0

37.5kg x 5.0

42.5kg x 4.0

45.0kg x 4.0

47.5kg x 4.0

52.5kg x 3.0

52.5kg x 3.0

52.5kg x 3.0

Smalbenk

20.0kg x 10.0

30.0kg x 5.0

32.5kg x 5.0

35.0kg x 4.0

37.5kg x 4.0

37.5kg x 4.0

Markløft (sumo)

42.5kg x 4.0 fra kloss

50.0kg x 4.0 fra kloss

50.0kg x 4.0

57.5kg x 3.0

57.5kg x 3.0

57.5kg x 3.0

Ææh dårlig dag i dag. Både på trening og av trening :gjeiper: Sliten, kvalm, vondt i hodet og skal ha en stor prøve i kveld, woho. Jeg tok derfor bare hovedøvelsene i dag, så får vi se om jeg bare skipper tilleggsøvelsene, eller om jeg tar det i morgen/søndag. Markløften skulle egentlig vært fra kloss på alle settene, men vi har måttet improvisere kloss og på toppen av et løft i 3. sett så forsvant høyrebenet mitt ut til siden, da hadde "klossen" vår falt fra hverandre og sklidd bortover gulvet :roll: Heldigvis gikk det bra, jeg holdt balansen og fikk sluppet ned vektene nogenlunde kontrollert.. Men vi bruker ikke den "klossen" igjen hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vanskelig. Men det skal jo være vanskelig å være i underskudd samtidig som man bygger muskler. Så om du ville bygge og bygge, så er nok vedlikehold det beste :)

Prøve på en fredagskveld? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja sant det Sarah! Jeg bare lurer på om det er best å komme meg ned til en vekt der jeg ikke føler meg overvektig, prøve å bli kvitt det meste av "lovehandles" etc.. For jeg har jo fortsatt en del å gå på. Så jeg vet ikke om det er best å prøve å ta det først, og så evt. ligge på vedlikehold etterpå.. :klø:

Ja de har vært veldig snille med oss dette semesteret, alle prøver har vært på fredag ettermiddag eller lørdag morgen.. Skal ha prøve neste fredag også, og neste etter der.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig vanskelig å vite hvilken fremgangsmåte som er 'best'. For min egen del vil jeg bli kvitt lovehandles og sånt først, for da føler jeg meg bedre. Så jeg tror egentlig bare du må kjenne på hva du vil liksom. Eh, jeg kommer med så bra svar!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at eg synes du ser alt anna enn overvektig ut!

No er vel du ganske muskuløs allerede, så at du veier rundt 70 er heller ikkje spesielt mye.

Synst du ser smashing ut eg!:jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at eg synes du ser alt anna enn overvektig ut!

No er vel du ganske muskuløs allerede, så at du veier rundt 70 er heller ikkje spesielt mye.

Synst du ser smashing ut eg!:jepp:

Signerer! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det alle sammen :sjenert: Må jo si at jeg har vært flink til å ta bilder fra nogenlunde flatterende vinkler, kanskje untatt de du så i sommer Madam_mim :gjeiper: Men ja jeg har jo en del muskler, så jeg skal ikke prøve å komme langt ned på 60 taller er noe. Tallet betyr vel lite, men jeg vil gjerne under 100cm rundt rumpa, selv om jeg ikke vet hvor realistisk det er. Det er vel 4cm ned.

Det er uansett fint med synspunkter Sarah, og da er vi vel egentlig veldig enige :gjeiper: Tror nok jeg ender med å prøve å gå ned litt til før jul, og så heller bygge etterpå.

100g smågodt i går, og en øl, naaamm :nigo: Hadde en skikkelig koselig kveld, satt i en full bil med gode venner og bare kjørte rundt i byen og pratet og lo og drakk øl :nigo: (Ikke sjåføren da, selvfølgelig :fnise: )

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew. Started dagen skikkelig dårlig, sov lenge men var helt utslitt, alt var et ork. Regner med at det var fordi jeg spiste for lite skikkelig mat i går, og heller fylte opp kcal med smågodt og øl :roll: Det bedret seg heldigvis litt utover dagen.

Tenkte jeg skulle ta en liten styrkeøkt i dag, med alle støtteøvelsene som jeg kuttet ut i løpet av uka, men i løpet av økten fikk jeg lyst til å ut og løpe, så da gjorde jeg det også :nigo: Da slapp jeg å gjøre det i morgen!

Styrken var egentlig bare en stor sirkeltrening, ingen pauser mellom settene, heller bare en annen øvelse så jeg ble fortest mulig ferdig så jeg kunne løpe før motivasjonen ble borte :gjeiper:

1) Vekttrening

Varighet: 25 min

Totalt løftet: 2788.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

5.0kg x 20.0

5.0kg x 20.0

Stående roing (stang)

30.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

Armhevinger

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Triceps Kickback

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

Bicepscurl stående

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

Sidehev (To armer om gangen)

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

Rotator cuff

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

7.0kg x 10.0

2) Jogging/Løping

Varighet: 31 min

Distanse: 4500.00 Meter

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble heldigvis litt mer energisk utover ettermiddagen :fnise: Fikk vasket 2 runder med tøy, bakt brød, handlet inn for uka og lagt ukeplan over middager, ryddet litt og trent. Bare studiene som ikke fikk plass :fnise: Da får det heller bli studiedag i morgen, det blir bra!

Ja liker den! Er enda mer glad i smalbenk, men smalbenken er en hovedøvelse i dette programmet så da blir det en isolasjonsøvelse for triceps istedenfor :)

Æh, vi handlet mange kg epler, bananer og tomater på butikken i dag, men glemte mandariner! Kjiipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter vi i vært vårt land og har studiedag i morgen. Høres ut som en plan! 10 min lesing og 15 min pause; høres det ut som en god progresjonsplan? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Jeg driver også og lager hierarkier over hvert kapittel, med alle de store temaene, så de mindre temaene osv, for å få en oversikt over alt jeg må kunne. Er et veldig "papegøye" fag, så alle ord og uttrykk (og navn og årstall!) må kunnes, så det å bare lese funker ikke så godt. Men lese skal jeg, og ta online quiz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...