Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Hehe!! Bra Aurelia ;) Men "átta búta" :klø:

Kvað ert þú að skriva bachelor um? Við fluttum til Noregs bæði að þvi að pabbi er heðan, og að þvi að mamma ætlaði að skrifa sina master-ritgerð hér ;) Svo bara erum við buin að eiga heima hér siðan. Eg sakna nú Islands aðeins :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi! Google translator er så bra. Skjønte ikke helt "átta búta" vi heller :gjeiper:

Ég ætla ekki að skrifa ritgerðin strax, en ég er í sálfræðinámi. Svo hún verður um einhverja tilraun eða eitthvað. :) Við erum að hugsa um að fara í bíó eða eitthvað (haha, ég notar "eða eitthvað" míkið), en það er svo dýrt! Þá þarf ég líka að seigja "nei takk" við nammið, og mér finnst bíónammi best! :sjenert: Svo það er kannski best að við erum bara heima i kvöld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi! :nigo: Blir nesten litt positivt overrasket, for når jeg prøver å si noe så er det ofte ord der som jeg ikke trodde jeg kunne :fnise: Fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

errmm.. den ene google oversettelsen var ikke akkurat super: viskositet "nei takk" til godteri.. god norsk! hehe.

bra du kommer deg K! (hva betyr navnet ditt? og har du en SPIDER i avataren din?? *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Google translate kommer opp med så mye bra språk :fnise: Jeg sa noe sånt som at hvis vi reiste på kino så måtte jeg sagt "nei takk" til godteri, og kinogodteri er jo best!

Kónguló betyr edderkopp, så ja ;) Jeg syns det er et så søtt ord. Vi sang mye "Kalli litli kónguló" (lille Petter edderkopp) når jeg jobbet barnehagen her tidligere. Jeg hadde egentlig tenkt "Krókodill", men man får ikke med "tch" lyden på slutten når det er skriftlig :gjeiper: Islendingene har jo en del lyder vi ikke har.

Ellers så er det litt morsomt at dere forkorter til K, for det er jo forbokstaven min også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik å forstå at du bare er på island for å studere eller? Han samboeren din er kanskje islansk? Så du har kanskje planer om å bli der oppe? Hehe, så mange spørsmål ;) Ellers er det alltid givende å komme innom og titte på dere som er så flittige til å trene :biggrin: Også hørs det jo veldig fristende ut å ta seg en tur til Island etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern er islandsk ja, så det er vel mest derfor! ;) Men så fant jeg ut at jeg kan ta utdannelsen min her og fortsatt bli godkjent i Norge, så da passet det jo perfekt siden han måtte tilbake til Island for å fullføre sin utdannelse uansett :) Vi blir her hvertfall til vi er ferdig utdannet (4 1/2 år for min del), så får vi se hvor vi ender opp! Vi er begge åpne for begge land, så det er heldigvis ikke et problem!

Du får slenge deg på KG-treff til våren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5. Søndag.

Trening: 20min. Pilates (regnes ikke som trening)

Mål: 2200kcal.

Frokost:

1 Proteinshake m. melk

2 grove brødskriver m. ost, skinke og agurk.

100g Skyr

10g Mandler

Vitaminbjørner

Tran

Lunsj:

Havregrøt laget på 40g Havregryn, 1dl melk + vann.

100g Skyr

1 Eple

1 Banan

1 Mandarin

Middag:

150g mager svinekjøttdeig

100g Fullkornspasta

100g Brokkoli

Litt ost

Litt ketchup

Litt olje til steking.

1 Eple

1 havremuffins m. eple,honning og kanel til dessert (vi får kaffebesøk, og da må det bakes! :nigo: )

Totalt: ca. 2200kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg e med...: alu alu laukur! :ler:

Skjønner enno ikkje denna nakke-knebøyen...ka er forskjellen fra vanlig knebøy, bortsett fra intens smerte i nakken?

:)

Lykke til vidare på Dietmar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ur-ur-ur :ler:

Måtte sjekke det opp sist du spurte og det er visst for å få en rettere rygg, så man kommer dypere så det tar bedre. Andre dagen med nakkebøy var kjip, for da var det fortsatt ømt etter første dagen :gjeiper:

Takk for det! Gleder meg til å starte på en ny uke, spent på om jeg klarer progresjonen utover i programmet! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteter

Uke 2. Dag 1.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 5903.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Knebøy

20.0kg x 10.0

50.0kg x 5.0

55.0kg x 5.0

60.0kg x 4.0

65.0kg x 3.0

65.0kg x 3.0

70.0kg x 3.0

70.0kg x 3.0

Benkpress medium grep m. stopp

32.5kg x 5.0

35.0kg x 5.0

37.5kg x 4.0

40.0kg x 3.0

40.0kg x 3.0

40.0kg x 3.0

Halve markløft (Stiff-legged deadlift)

20.0kg x 5.0

22.5kg x 5.0

25.0kg x 5.0

25.0kg x 5.0

Stående roing (stang)

30.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

Foroverlent sidehev

5.5kg x 12.0 (S)

5.5kg x 12.0 (S)

5.5kg x 12.0 (S)

Rotator cuff

5.5kg x 12.0 (S)

5.5kg x 12.0 (S)

5.5kg x 12.0 (S)

Lårcurl med manual

15.0kg x 12.0

13.0kg x 12.0

13.0kg x 10.0

+ tøying og squat to stand.

Knebøyen var bra, benken er kjedelig lett og resten er jo bare kos :gjeiper: Vurderer å øke benkpressen, men ser at det blir tyngre neste uke så venter hvertfall til etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det ikke så stor forskjell på vanlig knebøy og nakkebøy, fant ut ganske tidlig at jo høyere stanga ble lagt, jo lettere var det å la den hvile der, jeg fikk rettere rygg, og jeg kunne løfte tyngre. Jeg skader meg ikke av det, så da er det jo greit.

Er det stor forskjell hos deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spør du meg eller Kongulo? Eg bare prøvde det i starten fordi eg ikkje visste bedre, og synst det gjorde vondt (er litt beinete oppi der). Men skjønner jo at det har noe for seg likavel, blir nok å prøva igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe forskjell på dybde eller rygg, er veldig komfortabel med å la den hvile øverst på ryggen, da trenger jeg ikke stor støtte fra armene heller. Kan jo hende at det er liten forskjell hos meg også, og at jeg har prøvd å legge den for høyt på nakken hittil, fordi jeg føler at det burde være større forskjell.. Nakkebøy har jeg jo bare prøvd to ganger hittil, men så langt har jeg ikke funnet et bra sted å legge stanga. Gjør bare skikkelig vondt :gjeiper: Men jeg skal prøve meg fram og se om jeg finner et godt sted å legge den.

Takk for innspill! :)

Haha ops, her bare legger jeg ut, ignorer meg om du spurte madam_mim :fnise:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte deg, men synes det var fint at madam min og svarte. Tidligere var det nemlig vanlig å legge stanga enda lenger ned, problemet var at mange mistet den da det var vanskelig å holde den på plass. Man må jo bruke armene mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, ser den! Men da er det kanskje like greit at jeg legger den der jeg trenger minst hjelp fra armene, og føler at jeg kommer lettest dypt.. I hvertfall se det ann, og ikke bare lide meg gjennom en øvelse jeg ikke merker tar noe bedre :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...