Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Jeg har ft60 og fotsensoren, og det fungerer aldeles utmerket! :) Veldig gøy å se gjennomsnittshastighet og maxfart osv. Løping blir MYE morsommere da. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan tenke meg det Enigma! Må sjekke hva den koster her i landet.. :)

Takk Sarah! Veldig fornøyd selv :) Viser vel at regelmessig intervalløping funker for å forbedre kondisjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er målløs og superimponert! :gjeiper:

Jeg har ikke begrep om hvor lang tid det tar å løpe 1 mil, at noen faktisk gjør det i strekk er utenfor min fatteevne :flau::fnise:

Virkelig hyggelig fremgang du har hatt på kroppsmålene dine også så jeg :) Sånt er motiverende, både for deg og for meg :ler:

Kiipern med brokkolien da ;) hehe.. Blomkål er også godt :Nikke: Gulrøtter, kålrot, selleri, persillerøtter, løk, soltørket tomat, hvitløk, kål, salat, bønnespirer, jordskokk, alfaspirer, fennikel, avokado, squash, aubergine...... :kokk: Maaange muligheter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :fnise: Det var ikke helt i strekk da! Jeg fant ut at 8min jogg - 2min gåing - 8min jogg osv var best.. Da mister jeg ikke motivasjonen like fort heller! Dessuten rakk jeg akkuratt å bli kvitt kvalmen mellom hver intervall :lol:

Bra det er motiverende! Veldig morsomt for meg å se også, selv om det ikke føles veldig "ekte". Har liksom ikke tenkt noe mer over verken vektnedgang eller cm-nedgang, for jeg merker ikke noe forskjell. Det kommer vel! Jeg har fortsatt en del til overs ved "lovehandles" og rumpe/lår, så jeg håper det fortsetter å gå sakte nedover.. :)

Jeg fant mer brokkoli i fryseren! hihi :nigo: Ble en veldig god middag med stekt laks i biter, brokkoli, mais, agurk, tomat, kinakål og fullkornsnudler, blandet sammen med litt sitronsaft over :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5. Fredag.

Trening: Ingen, hvile.

Mål: 2200kcal.

Frokost:

1 Proteinshake m. melk

1 Glass Juice

2 små grove brødskiver m. ost, skinke og agurk

5 Mandler

200g Skyr

Tran

Vitaminbjørner

Lunsj:

100g Skyr

Havregrøt laget på 40g havregryn, 1dl melk + vann

1 Eple

1 Mandarin

Middag:

2stk 100g hamburgere, med 1 hamburgerbrød på deling.

2 skiver ost

Litt ketchup

Litt olje til steking

Desert:

100g Smågodt! :nigo:

Totalt: 2223kcal.

Gleder meg! Tar hviledag i dag, for jeg har vondt i hodet og merker kroppen er sliten, i tillegg til at jeg har forelesninger og en prøve i kveld. Har ingen spesielle planer i helga utenom studier, så da tar jeg heller økta i morgen! :)

God fredagskveld til alle!

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koste oss masse! :nigo: Traff akkuratt med antall smågodt av hvert slag, så jeg ble ikke lei eller noe :fnise:

Takk Sarah, tror det gikk bra! Er det letteste faget vi har dette semesteret, men til gjengjeld så nekter han å oversette prøver/pensum, så da blir det en ekstra utfordring for oss "utlendinger" :)

Dagens økt!

Aktiviteter

Uke 1. Økt 3.

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 6144.0 kg

YTWL

2.0kg x 20.0

2.0kg x 20.0

Disco-move

10.0kg x 20.0

10.0kg x 20.0

Crunches

0.0kg x 25.0

0.0kg x 25.0

0.0kg x 25.0

Knebøy nakke

42.5kg x 5.0

45.0kg x 5.0

50.0kg x 4.0

50.0kg x 4.0

52.5kg x 4.0

52.5kg x 4.0

55.0kg x 3.0

55.0kg x 3.0

Smalbenk

30.0kg x 6.0

32.5kg x 5.0

32.5kg x 5.0

35.0kg x 4.0

35.0kg x 4.0

35.0kg x 4.0

Markløft (sumo) fra kloss

45.0kg x 5.0

50.0kg x 5.0

52.5kg x 5.0

57.5kg x 4.0

57.5kg x 4.0

57.5kg x 4.0

Stående roing (stang)

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

Sidehev (To armer om gangen)

8.0kg x 8.0 (S)

8.0kg x 6.0 (S)

7.0kg x 10.0 (S)

Rotator cuff

8.0kg x 10.0 (S)

8.0kg x 10.0 (S)

7.0kg x 10.0 (S)

Armhevinger

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

0.0kg x 10.0

Fin økt! Første dag i "uka" i dag, så jeg er kvalm og har vondt i magen, men det ignorerte man :gjeiper: Knebøy var lett og fin, benken var veldig lett, markløft fra kloss var uvant og småtung men alt gikk greit. Alt i alt bra!

Første uka med dette programmet ferdig, liker det godt! Blir litt lange økter og er uvant med så mange sett/så høy belastning, men har heldigvis ikke problemer enda (litt tidlig i programmet for det kanskje :gjeiper: ). Gleder meg til å se hvordan det utvikler seg!

I dag blir det studier og kanskje en tur til butikken for ukeshandling, i morgen tror jeg at jeg tar en rolig pilates-økt for kjernemuskelaturen! :)

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5. Lørdag.

Trening: Styrke.

Mål: 2500kcal.

Frokost:

1 Proteinshake m. melk

2 Grove brødskiver med ost, skinke og agurk

200g Skyr

10g Mandler

Vitaminbjørner

Tran

Lunsj:

200g Skyr

Havregrøt laget på 50g havregryn, 2dl melk og vann.

1 Eple.

Middag:

150g Kyllingfilet

150g Fullkornspasta

200g Brokkoli

100g Tomat

50g Mais

Agurk, kinakål.

Olje til steking.

1 Eple.

Totalt: 2502kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink du er, Kónguló! Imponert over at du klarer å ignorere "uka".. sliter litt der merker jeg. Håper det funker greit i RYP nå, får bare velge hvilke dager jeg skal gyve løs på.

ha en herlig lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lange økter du har ja! Men så bra at du trives med programmet. Savner litt RYP-Kònguló, men Dietmar-Kónguló er ikke så verst hun heller :fnise:

Ég vona að þú fær eitt flott laugardagskvõld, og að þú verður góð i maganum :)

Haha, ikke så god i skriftlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i lige måde Aurelia! :nigo:

Haha, håper Dietmar-Kónguló ikke er så verst nei :fnise:

Mér finnst lika skrifað mál það erfiðasta! Ég þarf að skrifa bachelor-ritgerðin mín á Islensku, svo ég þarf að æfa mig, en ég þorir ekki að skrifa við Bjarka, af þvi að ég beygjar svo mikið vitlaust :fnise: Góðan laugardagskvöld!

Haha, blir helt flau jeg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eg skil. þú getur æft þig á mig! :fnise: Enn B getur öruglega lest yfir ritgerðina áður enn þú skilar? Eg hef eiginlega aldrei lært að skrifa islensku, að þvi að eg gékk bara i fyrsta og annan bekk á Akureyri, og svo fluttu við til Noregs. Lettara að tala islensku já ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woho! Þá gerir ég það :fnise: Já han þarf bara að lesa yfir hana, annars myndi þetta ekki ganga vel :lol: En það er tvö ár þangað til, sem betur fer. Akureyri er falleg borg! Afhverju fluttuð þið til Noregs annars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. prøvde å lese noe av det, og skjønte bruddstykker- men langtifra alt! hehe.

Men er stilig, ligger jo ikke så langt unna norsk..

....

hehe .. reyndi að lesa eitthvað af því, og átta búta, en langt frá öllu! hehe.

En er flott, er ekki svo langt í burtu norska ..

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...