Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. januar 2010 #81 Del Skrevet 23. januar 2010 Høres veldig smart ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 23. januar 2010 #82 Del Skrevet 23. januar 2010 Hehe. Det ble mye overkroppstrening ja, jeg drev med gym og det var ikke akkurat som om jeg fikk totalt fri bare fordi jeg hadde beinet i gips. Forøvrig fun fact uten å skulle spore av helt: Det er helt fascinerende hvor fort muskelmasse forsvinner når du ikke bruker den. Jeg hadde 10 cm forskjell nesten i omkretsen på leggene da gipsen gikk av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 23. januar 2010 #83 Del Skrevet 23. januar 2010 Forøvrig fun fact uten å skulle spore av helt: Det er helt fascinerende hvor fort muskelmasse forsvinner når du ikke bruker den. Jeg hadde 10 cm forskjell nesten i omkretsen på leggene da gipsen gikk av Oi. Tok det lang tid å trene det opp igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #84 Del Skrevet 23. januar 2010 Forøvrig fun fact uten å skulle spore av helt: Det er helt fascinerende hvor fort muskelmasse forsvinner når du ikke bruker den. Jeg hadde 10 cm forskjell nesten i omkretsen på leggene da gipsen gikk av Oi. Hvor lang tid tok det å trene beinet opp igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 23. januar 2010 #85 Del Skrevet 23. januar 2010 Oi. Det var to like innlegg! (Sorry, måtte bare ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #86 Del Skrevet 23. januar 2010 (endret) Haha! 10 cm forskjell a, phew! Fordi jeg skrev det her så måtte jeg jo nesten på trening! Jeg hadde ingen energi eller ork her hjemme, og ba B om å dra meg på trening selvom jeg kom med unnskyldninger. Så vi kom oss ned, og hadde en kjempedeilig økt! Varmet opp i 5 min på sykkel, effort 6, 2km. Aktiviteter 1) Vekttrening Varighet: 1t 30 min Totalt løftet: 4735.0 kg Benkpress 30.0kg x 10.0 35.0kg x 5.0 40.0kg x 2.0 40.0kg x 2.0 40.0kg x 2.0 35.0kg x 5.0 30.0kg x 10.0 Markløft 40.0kg x 10.0 50.0kg x 5.0 60.0kg x 5.0 70.0kg x 2.0 60.0kg x 5.0 50.0kg x 5.0 40.0kg x 10.0 Triceps nedpress 20.0kg x 5.0 15.0kg x 10.0 15.0kg x 10.0 15.0kg x 10.0 Sidehev (To armer om gangen) 5.0kg x 10.0 5.0kg x 10.0 5.0kg x 10.0 Bicepscurl stående 8.0kg x 10.0 8.0kg x 10.0 Roing sittende m/smalt grep 30.0kg x 10.0 30.0kg x 10.0 30.0kg x 10.0 Hoftefleksjon 0.0kg x 10.0 0.0kg x 10.0 0.0kg x 5.0 Prøver den forumvennlige koden for første gang, så får vi se hvordan det blir! Som jeg sa, deilig økt idag! Fikk skikkelig pump, spesielt med nedpressen etter å ha kjørt meg ut på benkpress! Woho! Edit: Det ble bra! Edit 2: Hadde glemte to sett med markløft! Endret 23. januar 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 23. januar 2010 #87 Del Skrevet 23. januar 2010 Kanon trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. januar 2010 #88 Del Skrevet 23. januar 2010 Oi. Det var to like innlegg! (Sorry, måtte bare ) Oi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #89 Del Skrevet 23. januar 2010 Meh jeg spiser fortsatt for lite jeg! Hvileforbrenningen min er jo på 1680 ifölge den testen, og jeg har skjönt det sånn at selvom jeg skal slanke meg så burde jeg ikke være under hvileforbrenningen.. Ta idag som en ganske vanlig dag, ikke spesielt bra, ikke veldig dårlig. De siste gangene jeg har logget mat har jeg spist mindre enn dette, fordi jeg ikke tenker like mye over det lenger: Frokost: Havegröt m. linfrö, solsikkekjerner, 2ss blåbærsyltetöy, 1 liten håndfull rosiner, kanel. Appelsinjuice. Kaffe. Etter trening: Gulrot. Lunsj: 3 husman knekkebröd m. leverpostei, litt majones og agurk. Middag: 2 tjukke grove pannekaker m. blåbærsyltetöy og litt kesam. Kvelds (blir, ikke spist enda): To fullkornwraps m. kyllingskinke, kinakål og agurk. "Godteri": Blir evt. en smoothie. Uten smoothien sier vektklubben at dette blir såvidt 1800kcal. Jeg kan ikke være sikker siden jeg ikke veier maten min, men det blir sånn ca. Så da ligger jeg vanligvis rundt 1600-1700 (minus trening), og hvileforbrenningen er på 1680, det kan vel ikke være bra? Eller har jeg misforstått hvileforbrenning-greia? Jeg burde vel egentlig bli flinkere til å spise mellommåltider igjen! Jeg var flink så lenge jeg sto opp i 8-9 tiden, siste dagene med K på besök har vi vært oppe i 10-11 tiden og jeg "mister" ett måltid.. Noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. januar 2010 #90 Del Skrevet 23. januar 2010 Hvis det er trening som får deg til å "ligge under" hvileforbrenninga så er det mest sannsynlig ikke så farlig. Å ligge på en 1800 kcal er ikke farlig lite for å si det sånn. Husk at 2000 kcal regnes som anbefalt matinntak for en kvinne pr. dag hvis hun ikke skal ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #91 Del Skrevet 23. januar 2010 Ja til vanlig ligger jeg vel rundt 40kcal over hvileforbrenninga, og så kommer treninga i tillegg til det. Så det er jo veldig lite som skiller om jeg er over eller under, om jeg tar et eple eller ikke f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. januar 2010 #92 Del Skrevet 23. januar 2010 Poenget var litt at du skal ikke drive og tenke at du spiser for lite lenger. Er ikke poenget ditt å gå ned i vekt? Da vi snakket om at du spiste for lite, så var det da du sa du lå på 900 - 1000 kcal pr dag, det er veldig stor forskjell på 1000 og 1800. Jeg vet ikke hvor mye du veier, hvor høy du er, hvor mye du forbrenner på trening osv. men hvis du vil ned i vekt så må du tenke at du skal spise mindre enn du forbrenner. Det skal mye til å fucke opp forbrenninga di, men når du ligger så lavt som 1000 kcal pr dag, så er det for mye. Det virker som du nå har fått et ganske fornuftig matinntak. Fortsett på den måten, og reguler evt. litt ned dersom vekta ikke rikker seg, reguler ned med ganske lite av gangen, du skal tross alt ha energi til å leve og trene også. Dersom du merker at du blir mindre på andre måter, altså ved måling, så ville jeg vært mindre opptatt av vekta og mer opptatt av at jeg blir mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. januar 2010 Forfatter #93 Del Skrevet 23. januar 2010 Ja ok! Takk! Jeg har bare lest rundtomkring på kostholdsforum etc at man skal legge seg 200-400kcal over hvileforbrenninga hvis man vil ned i vekt, og i forhold til det er jeg jo langt under. Men da skal jeg ikke stresse noe med det Ja er det som er litt rart hos meg, for jeg startet på 74kg i august når jeg begynte å trene, har gått ned nesten to buksestörrelser, men er fortsatt 74 kg :gjeiper: Så nå er det hvertfall litt mindre fett å ta av,så jeg får bare se hvordan det går videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 24. januar 2010 #94 Del Skrevet 24. januar 2010 Hei Shamim, håper du har hatt en fin helg! Jeg hadde svært god nytte av å veie maten min i en periode. Man lærer seg fort størrelsen på de ulike porsjonene, også får man et veldig bevisst forhold til mat. Hvis det du skriver ovenfor er en typisk dag, vil jeg kanskje anbefale deg å kutte ting som syltetøy, majones og pannekaker. Leverpostei er heller ikke slankemat, men man trenger ikke være helt notorisk heller. Man kan også si at litt majones ikke gjør noe, men det er totalt inntak ila feks en uke som teller. Veier man maten sin, og logger kostholdet, ser man fort hvor mye man spiser av de ulike tingene. Ut fra oversikten ville jeg også sagt at du spiser lite, men pga at det er feks pannekaker og syltetøy, blir det likevel mange kcal. Kutter du ut det meste av det usunne, kan du spise mer, men samtidig få ned kcalinntaket. Du må også huske på at du driver med tunge styrketreninger, og jeg ville nok anbefalt deg å ta det roligere på treningene hvis målet er kun å gå ned i vekt (siden kcalunderskudd gir lavere energinivåer). Jeg er ingen ekspert, men det var hvertfall det som funket for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 24. januar 2010 #95 Del Skrevet 24. januar 2010 Kan legge til at jeg ville fått inn mye mer grønnsaker i kostholdet, og basert middagene på kylling, svin eller karbonadedeig. Mager kesam med fun light er også snadder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #96 Del Skrevet 24. januar 2010 Takk i lige måde Icere Det går mye i kylling og karbonadedeig, vi tar oss vanligvis ikke råd til annen type kjött. Pannekaker og slikt er sjeldent, men var et önske fra B i går. Jeg kan jo skrive litt alternativer! Du har rett i at det ikke er mye grönnsaker; to frukt om dagen, en grönnsak (f.eks gulrot), salat (kinakål, agurk, mais) til middag, og det er det. Ja også agurk/paprika på knekkebröd, og litt salat i en wrap f.eks. Frokost er nesten alltid havegröt som jeg skrev over, så den er stabil. Så blir det banan/gulrot etter trening, för jeg kommer hjem. Hjemme spiser jeg knekkebröd/grovt bröd eller wraps, gjerne med et eple. Så blir det middag,og der er vi vel litt stuck i gamle vaner.. Går mye i kylling (kjöper store poser med frossen kylling) m. salat og fullkornsris eller med grove pitabröd og salat f.eks. Omelett m. grovt bröd og salat, lasagne m. salat, taco m. fullkornswraps og karbonadedeig og salat, fullkornspasta m. karbonadedeig/kalkunskinke, fiskegrateng m. salat, hjemmelaget pizza m. salat, suppe m. grovt bröd og salat, etc. Kveldsmat blir noe av det jeg ikke spiste til lunsj, knekkebröd, grove brödskiver eller wraps, evt. smoothie om middagen ble sen.. Jeg prövde kesam m. fun light her om dagen, mm! Blander også ofte litt kesam i smoothien. For meg er det ikke positvt at jeg kan spise mer, for jeg er konstant mett og föler at jeg bare går og trykker i meg mat Men jeg skjönner jo at heller burde spise mye sunn mat enn lite usunn mat, istedenfor å bare se på kcal. Tja, målet först var jo å bare gå ned i vekt, men jeg har på en måte kommet dit hvor styrketreningen også er et mål i seg selv. Jeg har ikke lyst til å måtte kutte ned på det, löfte mindre/lettere etc fordi jeg skal ned i vekt, da beholder jeg nok heller vekten og fortsetter å trene tungt.. Jeg stresser ikke med vekten lenger, for jeg ser jo at jeg går ned i störrelser, og föler meg mye bedre med meg selv, men det hadde jo selvfölgelig vært morsomt om jeg gikk ned noen kilo. Som nevnt tidligere har jeg også veldig mangel på jern, og tabletter etc har ikke funket, så jeg går jo konstant rundt og er sliten og har lite energi, derfor merker jeg det ikke heller om jeg spiser for lite, så da tenkte jeg det var greit å höre med dere som kan dette! Men uansett er det nok lurt for meg å få inn mere grönnsaker, jeg föler bare at vi er litt stuck i gamle vaner, og vet ikke heelt hvordan jeg skal snu det! Föler jo at vi spiser greit, men jeg vet jo at det er mye vi kunne bedret på.. Phew det ble langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 24. januar 2010 #97 Del Skrevet 24. januar 2010 Det høres jo absolutt ut som at dere har et sunt og variert kosthold, men du skrev over at det du hadde spist var en "vanlig dag", hehe. Er for øvrig veldig enig i at styrketrening er bedre enn slanketrening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #98 Del Skrevet 24. januar 2010 Ja var dårlig formulering av meg! Men da holder jeg meg til dette så lenge jeg får resultater (men kutter ut majones og kanskje syltetøy!), så får jeg heller regulere om jeg stopper opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #99 Del Skrevet 24. januar 2010 En liten oppsummering kanskje! Ukas trening: Mandag: 45 min puls-step 4x4 Tirsdag: 1t 30 min styrke, 4x4 intervaller/28 min jogging. Onsdag: Fri Torsdag: 1t 30 min styrke, 25min jogging Fredag: 3km jogging/20min. Lördag: 1t 30 min styrke. Söndag: Fri. = 5 treningsökter, ca. 6t 30min. God uke treningsmessig, selv med klikkende skulder og vonde knær! Neste ukes trening: Mandag: Puls-step/sats afro/löping. Har ikke bestemt meg enda, vil gjerne trene på morgenen/formiddagen, men er jo ikke spesielt morsomt å bare löpe :gjeiper: Tirsdag: Styrke Onsdag: Fri Torsdag: Styrke Fredag: Löping Lördag: Styrke Söndag: Fri. Mål for uka: 5 effektive ökter, spise og sove nok (spesielt sove nok!) til at jeg har litt energi å bruke på trening! Gleder meg allerede til neste styrketrening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #100 Del Skrevet 24. januar 2010 Hva lager dere forresten til/av karbonadedeig? Ikke veldig kreativ ikveld tydeligvis, kommer ikke på stort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg