Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

Ihvertfall 3 mnd. bare å være tålmodig. Mye som skal gro seg til inne i brystet.

Hehe, bare å være tålmodig, ja :) Og uansett hvor mye følelse jeg får eller ikke får er det så verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ble jeg glad!!! Høres ut som om du har hatt tilsvarende opplevelse som meg.

Ikke sant narkose er fantastisk? Akkurat som å våkne av verdens beste søvn!!

Tusen takk :klem:

Narkose er best. Både før og etter :)

Hvor lenge hadde du vondt? Har problemer med å reise meg, gå på do osv. Har vondt overalt, føler jeg.

De smertestillende funker heldigvis. Ser også litt tåpelig ut. Pupper oppi halsen. Når går de og hevelsen ned? Så glad denne tråden finnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cilipili!!

Kjenner igjen den med å ha pupper opp til halsen. Det går over!!!

Mine er nå akkurat der de skal være - sånn at det ser helt naturlig ut.

Jeg tok smertestillende hele den første uka. Ettersom dagene gikk så var smertene/ubehaget noe som kom og gikk. Klart er det ihvertfall at om man holder seg i ro så går det lettere. Prøvde å spare smertestillende til om kvelden når jeg skulle sove.

Jeg ble også litt oppblåst i magen. Noe som gjorde at jeg syntes jeg så så rar ut. Små pupper opp til halsen og oppblåst mage??? Det var da ikke sånn jeg skulle se ut!!! Men magen reagerer jo på at man sitter stille og jeg reagerer også litt på smertestillende.

Men det blir så bra til slutt.

jeg har da hatt arrkorreksjon i dag. Så nå er det nye 4 dager uten dusj og på'n igjen med tape på arr. Har fjernet ekstrahuden/klompen under brystet etter den metoden som mine bryst ble redusert på. Det var helt greit, Gjorde veldig vondt da bedøvelsen ble satt, noe det visst gjør når sprøyta treffer arrvev. Men eller ok.

Hvis du har fått ankersnitt så slipper du dette Cilipili!!

Er kjempeglad for denne tråden jeg også. Fint å dele erfaringer og kunne stille spørsmål til kvinner som er i samme situasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cilipili!!

Kjenner igjen den med å ha pupper opp til halsen. Det går over!!!

Mine er nå akkurat der de skal være - sånn at det ser helt naturlig ut.

Jeg tok smertestillende hele den første uka. Ettersom dagene gikk så var smertene/ubehaget noe som kom og gikk. Klart er det ihvertfall at om man holder seg i ro så går det lettere. Prøvde å spare smertestillende til om kvelden når jeg skulle sove.

Jeg ble også litt oppblåst i magen. Noe som gjorde at jeg syntes jeg så så rar ut. Små pupper opp til halsen og oppblåst mage??? Det var da ikke sånn jeg skulle se ut!!! Men magen reagerer jo på at man sitter stille og jeg reagerer også litt på smertestillende.

Men det blir så bra til slutt.

jeg har da hatt arrkorreksjon i dag. Så nå er det nye 4 dager uten dusj og på'n igjen med tape på arr. Har fjernet ekstrahuden/klompen under brystet etter den metoden som mine bryst ble redusert på. Det var helt greit, Gjorde veldig vondt da bedøvelsen ble satt, noe det visst gjør når sprøyta treffer arrvev. Men eller ok.

Hvis du har fått ankersnitt så slipper du dette Cilipili!!

Er kjempeglad for denne tråden jeg også. Fint å dele erfaringer og kunne stille spørsmål til kvinner som er i samme situasjon! :)

Hvor lenge må du bruke tape denne gang? Jeg ble operert med lejour-metoden. Må alle fikse på den folden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge må du bruke tape denne gang? Jeg ble operert med lejour-metoden. Må alle fikse på den folden?

Jeg tror ikke alle må det. Men for noen så trekker ikke huden/folden seg helt tilbake under brystet.

Hvor lang tid tar det før puppene roer seg og ikke ligger oppi halsen mer?

Si det. De er jo veldig hovne og stramme de første ukene. Men du vil merke dag for dag at det blir bedre. Også virker det jo også veldig stramt med bandasjen på! Bandasjen dytter på en måte brystene opp. Bare du får av den så blir det bedre.

Når du tar av bandasjen så ser det litt rart ut. Men jeg lover, det blir kjempebra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke alle må det. Men for noen så trekker ikke huden/folden seg helt tilbake under brystet.

Si det. De er jo veldig hovne og stramme de første ukene. Men du vil merke dag for dag at det blir bedre. Også virker det jo også veldig stramt med bandasjen på! Bandasjen dytter på en måte brystene opp. Bare du får av den så blir det bedre.

Når du tar av bandasjen så ser det litt rart ut. Men jeg lover, det blir kjempebra!!!!

Du aner ikke hvor mye det hjelper å snakke med andre i samme situasjon akkurat nå :)

Skal tilbake på klinikken i morgen. Skal ta vekk noen sting. Smertene er mildere i dag. Foreløpig iallefall. Sov også bedre i natt. Hvor lenge var du sykemeldt? Jeg jobber i barnehage, og begynner å tenke at to uker kanskje er litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker kan virke litt lite ja. Jeg har kontorjobb og for meg var det greit å ha 2 ukers sykemelding. Jeg var på besøk hos min nevø på 2 år 3 uker etter operasjonen, og jeg kunne ikke løfte noe på ham. Jeg kunne heller ikke gå tur med hunden vår (stor hund som trekker noe) de første 2 månedene etter operasjonen. Det gjorde vondt i brystene hvis jeg prøvde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker blir nok lite.. Har ikke fått sykemeldingen enda. Så får håpe det blir tre uker.

Glad jeg skal tilbake til klinikken i morgen. Lurer veldig på hvorfor operasjonen tok tre timer istedet for to.

Gleder meg til å dusje! Hvordan gikk det første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,jeg opererte for 2 mnd siden.Fikk en mnd sykemeld.men måtte utvide den til 5 uker.Måtte overhode ikke kjøre bil på 4 uker og ikke løfte tungt på 6 uker.Jeg fikk jo betennelse etter 1 ukes tid,derfor var jeg hjemme en ekstra uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,jeg opererte for 2 mnd siden.Fikk en mnd sykemeld.men måtte utvide den til 5 uker.Måtte overhode ikke kjøre bil på 4 uker og ikke løfte tungt på 6 uker.Jeg fikk jo betennelse etter 1 ukes tid,derfor var jeg hjemme en ekstra uke.

Hvordan går det med deg nå? Hvilken metode ble du operert med?

Mannen min sjekka nettopp brystvortene mine for å se at fargen var ok. Han synes de ser fantastiske ut allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker blir nok lite.. Har ikke fått sykemeldingen enda. Så får håpe det blir tre uker.

Glad jeg skal tilbake til klinikken i morgen. Lurer veldig på hvorfor operasjonen tok tre timer istedet for to.

Gleder meg til å dusje! Hvordan gikk det første gang?

Gratulerer med vel overstått! Jeg er student, og var tilbake på skolen etter ei uke. Men det er jo ikke så fysisk anstrengende, tror ikke jeg hadde orka å være i fysisk jobb før i alle fall etter fire uker.

Første gang jeg dusja svei det en del, særlig etter dusjen, så den første uka vaska jeg bare håret mens jeg lå på kne med hodet inn i dusjen, og vaska kroppen med klut. Men så var det ikke noe problem lenger :)

I dag er det på dagen seks uker siden operasjonen, jeg er vel offisielt friskmeldt, og i dag har jeg vært på trening :) Du må bare glede deg, det er en helt ny, fantastisk tilværelse. Trening uten å kjenne på puppene som hoppet ut av de tre sports-BHene jeg måtte gå med :) Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Jodasåneidaså :)

Nå er jeg snart på vei til kontroll. Blir herlig å få litt info om hvordan det står til. Ser at hevelsen har gått mer ned, og det var mindre vondt når jeg våkna i dag. Eneste er at jeg får sinnsykt vondt i hælen når jeg våkner. Rare greier. Samme skjedde når jeg våkna fra narkosen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vondt i hælen? Er det fordi du sover på ryggen kanskje?

Jeg hadde ikke vondt i hælen.

Husker ikke hvor lang tid det tok for sårene å gro jeg. Ikke lenge. Ikke bytt tape oftere enn du må. Når du drar av tapen kan du få med litt mer enn du egentlig skal av sårskorpen. Sårskorpen bør forsvinne av seg selv, da får du finest arr. Det lureste er å ta av tapen i dusjen slik at den løsner av seg selv.

Nå har jo jeg nye sår under brystet - som jeg fikk samtidig med deg - så da kan vi jo sammenligne hvor lang tid det tar. Det svir litt i stingene - men er bedre i dag enn i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i hælen? Er det fordi du sover på ryggen kanskje?

Jeg hadde ikke vondt i hælen.

Husker ikke hvor lang tid det tok for sårene å gro jeg. Ikke lenge. Ikke bytt tape oftere enn du må. Når du drar av tapen kan du få med litt mer enn du egentlig skal av sårskorpen. Sårskorpen bør forsvinne av seg selv, da får du finest arr. Det lureste er å ta av tapen i dusjen slik at den løsner av seg selv.

Nå har jo jeg nye sår under brystet - som jeg fikk samtidig med deg - så da kan vi jo sammenligne hvor lang tid det tar. Det svir litt i stingene - men er bedre i dag enn i går.

Blir spennende :) Godt å høre at det går fremover med deg!

Nå har jeg vært på kontroll. Resultatet er fantastisk! Perfekt størrelse og med lejourmetoden så er det heller ingen fold i arret under. Arret er ikke beint. Litt sikksakk. Sikkert det som er forskjellen på de to metodene.

Vondtet i hælen kommer av at jeg lå helt stille i så lang tid. Må sove med pute under knærne så går det over.

Nå begynner virkelig lykkefølelsen å komme. Mannen min kunne heller ikke vært mer fornøyd. Passer perfekt at vi skal ha en romantisk alenehelg i Amsterdam i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med deg nå? Hvilken metode ble du operert med?

Mannen min sjekka nettopp brystvortene mine for å se at fargen var ok. Han synes de ser fantastiske ut allerede :)

Ja,er det ikke ankermetoden de kaller det.Går kjempegreit.beg å ligge på siden for ei ukes tid siden,var jo bare konge!!Betennelsen er så å si borte.Jeg er jo dusjeavhengi men rduserte det kraftig for hver gang jeg dusja ble det verre i betennelsen.Så gjorde som ho andre her.Huet, så fra magen og ned.Så med klut resten.Føler jo meg bedritt men må man,så må man.Bytta kun tapen når jeg måtte,ellers blir det sårt og irritert.Ang,brystvortene så hadde jeg følese fra dag 1.hører mange går lenge før de får den igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg dusja! Fantastisk :)

Var vondt og tok litt tid, men utrolig herlig.

Rart å ta på seg ytterjakken. Sinnsykt stor den var :ler:

Jeg elsker dette! Til jul skal jeg ønske meg gavekort på et kjøpesenter. Lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal opereres på Aleris av Bugge i slutten av neste uke, er litt spent og ganske nervøs. Lurer litt på hvor lenge dere hadde vondt i etterkant, og hvor lenge blir man automatisk sykemldt, jeg blir friskmeldt på julaften og er jo litt mye styr om jeg må prøve å få kontakt med min fastlege for å forlnge sykelmld min midt i romjulen...

Jeg har 75 G nå, gleder meg til de blir en b-c :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal opereres på Aleris av Bugge i slutten av neste uke, er litt spent og ganske nervøs. Lurer litt på hvor lenge dere hadde vondt i etterkant, og hvor lenge blir man automatisk sykemldt, jeg blir friskmeldt på julaften og er jo litt mye styr om jeg må prøve å få kontakt med min fastlege for å forlnge sykelmld min midt i romjulen...

Jeg har 75 G nå, gleder meg til de blir en b-c :-D

Samme str som meg :)

Forstår veldig godt at du er nervøs, men har bare hørt positive ting om Bugge fra andre her inne. Vondt er det, men etter ca.fem dager roa det seg veldig hos meg. Nå er det seks dager siden operasjonen og jeg begynner å virkelig kjede meg. Har ikke lov å gjøre noe selv om jeg vil :) Merker litt stikkinger og sviing fortsatt. Er sykemeldt i tre uker.

Er fantastisk å endelig ha gjort det! Det er litt arbeid og litt rart. Men absolutt verdt det.

Til dere som har operert: jeg har enda ikke turt å skifte tape. Når bør jeg gjøre det?

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...