Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

Idag er det fire dager siden operasjonen, og jeg gjorde et tappert forsøk på å dusje.

Men så snart jeg tok av meg sportsBHen ble jeg kjempesvimmel og uvel, og det føltes som jeg skulle svime av!?

Måtte bare legge meg igjen. Noen som har kjent noe lignenede? Regner med at det var fordi jeg hadde puppene ute i det fri uten støtte for første gang...

Hadde det sånn hver gang jeg skiftet tape i begynnelsen. Så det er nok helt vanlig, det blir bedre over tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at det visst bare fire "støttesting" jeg skal fjerne i dag. Tok en lang dusj for første gang i går. Fantastisk! Etterpå så jeg en del blod som hadde koagulert rundt brystvorta. Selvfølgelig begynte jeg å pirke. Da ble jeg svimmel, da. Måtte sette meg ned i tyve minutt. Skal aldri pirke i skorper igjen iallefall :)

Blir spennende å se resultatet i dag. Uten tape og blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tapen bytta og stinga fjerna. Resultatet er fantastisk!!

Sykepleieten utbrøt: oi, dette så utrolig bra ut! Disse vil du bli fornøyd med.

*lykke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tapen bytta og stinga fjerna. Resultatet er fantastisk!!

Sykepleieten utbrøt: oi, dette så utrolig bra ut! Disse vil du bli fornøyd med.

*lykke*

Så bra!!

Jeg fikk tilsvarende beskjed og det viste seg å være helt korrekt!!

Totalt har jeg fjerna ett kilo pupp :) Hvor mye fjerna dere andre?

1,2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://shop.hm.com/no/shoppingwindow?dept=DAM_UND_SLEEP&shoptype=S

(det er den lyserosa nattkjolen, men bare i sort. Og den sterke rosa i rosa)

Kjøpte undertøy for første gang med nye pupper i går. Det var kult, det! En helt ny verden! Kjøpte den som ligger over her. Mannen min likte det veeldig godt ;)

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Da var min operasjon overstått i går, var kjempenervøs men det gikk overraskende greit. Alt skjedde så raskt etter at jeg hadde møtt opp. Første gang jeg møtte Bugge, ettersom jeg egentlig skulle ha BRuheim. Bugge var bare helt fantastisk, jeg likte henne med en gang! Kjæresten min var bekymret fordi jeg var helt hvit i ansiktet i går, men er vel vanlig etter narkose. Hadde ikke så vondt i går, men derimot i dag er verre. Dytter innpå med smertestillende men det hjelper ikke så mye syns jeg. Syns de hadde fjernet overraskende lite men ser ut til at jeg kommer til å bli fornøyd, fjernet 500 g pupper :-) Sitter vel igjen med en c nå :-) Var det forresten flere som sov dårlig første natt? Nesten ikke sovet i natt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da var min operasjon overstått i går, var kjempenervøs men det gikk overraskende greit. Alt skjedde så raskt etter at jeg hadde møtt opp. Første gang jeg møtte Bugge, ettersom jeg egentlig skulle ha BRuheim. Bugge var bare helt fantastisk, jeg likte henne med en gang! Kjæresten min var bekymret fordi jeg var helt hvit i ansiktet i går, men er vel vanlig etter narkose. Hadde ikke så vondt i går, men derimot i dag er verre. Dytter innpå med smertestillende men det hjelper ikke så mye syns jeg. Syns de hadde fjernet overraskende lite men ser ut til at jeg kommer til å bli fornøyd, fjernet 500 g pupper :-) Sitter vel igjen med en c nå :-) Var det forresten flere som sov dårlig første natt? Nesten ikke sovet i natt jeg...

Så fint å høre at det gikk bra :)

Jeg sov også veldig dårlig første natta. Det er vondt de første dagene, og husker jeg var litt oppgitt. Men det blir bedre for hver dag! Plutselig er formen god igjen. Som om en aldri har hatt vondt.

Det ser kanskje ut som de har tatt lite nå, men de er veldig hovne en stund. Når det har gått noen uker så ser en bedre hvordan de vil komme til å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått betennelse i såra på høyre bryst. Litt stressa og lei meg. Fikk noen av dere det? Hva skal jeg gjøre ned det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,hehe ingenting å være redd for.Gikk med betennelse over lengre tid.Gå til legen og sjekk der.Gikk på pencelin her i ca 3 uker.Måtte rense hver dag og legge på fucidinkompress.Litt kjedlig men overhode ikke noe å være redd for.Men en viktig ting:hold deg unna dusjen!Jeg har dusja hver dag så lenge jeg kan huske, men måtte nå kun ta en dusj i uka.Vannet er såras verste fiende.Hvis jeg prøvde dusje oftere ble jeg verre.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Nå har jeg lest igjennom hele tråden, og gleder meg bare enda mer til å få tatt min brysteduksjon. Jeg er 23 år, og bruker 75I i BH-størrelse. Har konstant vondt i nakke/søkk etter bh-stropper, og de henger rett ned i tillegg. Har hele livet vært en stor byrde for meg, men har liksom aldri gjort noe med det. Jeg må gå ned bittelitt i vekt for å komme ned i BMI på 28, tør ikke ta kontakt med fastlegen min om det før da. Jeg har nå en BMI på 29, så det er ikke så mye å snakke om. Jeg har gått ned 10 kg i vekt siden ifjor på samme tid, og puppene har faktisk blitt STØRRE, helt utrolig..Jeg er en M i overdeler og 42 i bukser, så er ikke DIGER. Uansett, gleder meg så utrolig mye til å kunne gå i kjoler og utringete topper uten å se ut som Pamela. Det har vært et såpass stort problem for meg at jeg ikke har villet gå ut på byen osv, for jeg ikke orker alle kommentarer om "herregud, for noen pupper du hhhaaaar" ... Jeg kommer sikkert også til å oppdatere her :)

Kledde dere av dere foran legen når dere var der for å få henvisning? Var det skummelt? Ble dere målt og veid hos legen? Noen som ble sendt hjem igjen for å slanke seg? Uff, gruer meg mye mer til å vise puppene i legeundersøkelsen enn til selve operasjonen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Hufsa! Ble letta nå. Det har begynt å verke veldig igjen. Gjorde det det hos deg?

Charmiss87: kledde av meg for legen, ja. Synes det var litt rart, men det de driter jo i det. Heldigvis. Merker at jeg ikke er like ukomfortabel med å vise frem puppene mine nå lengre. Etter at de har blitt løfta på, tatt bilde av osv.så bllir en ganske avslappa :)

Ble målt og veid hos legen. Til nærmere idealvekta en er jo bedre er det. Resultatet blir visst finest da.

Du blir fort vandt til å vise frem puppene ;) Rart egentlig. En merker at de jobber med dette til daglig, og at de sikkert har sett en million pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært et såpass stort problem for meg at jeg ikke har villet gå ut på byen osv, for jeg ikke orker alle kommentarer om "herregud, for noen pupper du hhhaaaar" ... Jeg kommer sikkert også til å oppdatere her :)

Det var jeg også drittlei av. Så har du også de som tror det er lov å ta på dem.. Ubehagelig. Nå er jeg overlykkelig over at jeg ikke lengre en "hun med puppene". Gled deg! Og vet du? Det å vise frem puppene i hytt og vær er verdt det! Skikkelig verdt det!

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,de første 2 dagene var det vondt pga det var ei blemme rett under brystvorta som ble skubba borti hele tida, men når den sprakk kjente jeg ikke noe mere.Det ene såret mitt var som du legger to fingre sammen,kjempebredt.Fra vorta og ned.men ble rensa hver dag og vevet kjennes jo helt dødt ut der, så merket aldri at de renset det på meg.Var hos legen 1 gang i uka ellers gjorde jeg det hjemme hver dag.Kosta meg rundt 3000, men ta vare på kvitt for etter 1600 dekker nav resten.Ja,om du skulle komme opp i sånt beløp.Men kom deg til legen i dag.Ikke rot i såret om du ikke har sterilt saltvann,sånne på ampuller.Kan gjøre det vondt verre sa de til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kledde dere av dere foran legen når dere var der for å få henvisning? Var det skummelt? Ble dere målt og veid hos legen? Noen som ble sendt hjem igjen for å slanke seg? Uff, gruer meg mye mer til å vise puppene i legeundersøkelsen enn til selve operasjonen :P

Hei du

Da jeg var hos fastlegen for å få henvisning spurte han bare om bh-størrelsen min og ville vite hva slags plager jeg hadde pga brystene. Det var det hele. Det var først da jeg kom på Ullevål at jeg måtte kle av meg. Der ble brystene målt og fotografert og så var det hele godkjent.

Jeg ble spurt om vekt og høyde på Ullevål men ikke av fastlegen.

Det er nok litt forskjellig hvordan dette er fra lege til lege. Jeg anbefaler deg uansett å gå til legen så fort som mulig slik at du kommer igang med prosessen. Må du slanke deg så får du heller ta det etterhvert. Det kan jo hende at du ikke trenger det også.

Som Cilipili sier så blir man veldig fort vant med å vise frem brystene sine. Særlig etter operasjonen... :) I begynnelsen så føltes det som om det ikke var helt mine bryster ennå. Også syntes jeg jo at de var så fine og viste villig frem til alle som ville se..... Det har nok gått over litt nå da. Heldigvis!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært hos legen. Skal behandle med klorhexidin og kompresser. Byttes ofte. Skulle egentlig begynne på jobb igjen i morgen, men ble dessverre sykemeldt to uker til. Kjedelig!

Når merka du at det bedret seg, Hufsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,det gikk 2-3 uker før det bedra seg på meg.Gikk på pencelin i 2 uker ca.Bytta hver dag og la på fucidinkompress.Fikk ikke du resept på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,det gikk 2-3 uker før det bedra seg på meg.Gikk på pencelin i 2 uker ca.Bytta hver dag og la på fucidinkompress.Fikk ikke du resept på det?

Kirurgen anbefalte klorhexidin. Det hadde de hatt best erfaring med. Crp'en min var ikke særlig høyere enn til vanlig, så jeg slapp heldigvis antibiotika!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen...

da har det gått 4 dager siden operasjonen, egentlig skal ikke teipen tas av enda men den begynte å falle av litt og kunne ikke dy meg å se litt på siden der den folden kommer til å komme, og puppen på ene siden ser så ujevn ut, akkurat som om det er litt sånn dobbelpupp under/på siden der... håper dette bare er hevelse og at det blir borte etterhvert :sjenert:

lengter så etter at resultatet skal bli synlig, føles raaaart å se seg i speilet med såpass "små" pupper :gjeiper: skikkelig uvant...

Dere som har tatt operasjon for en stund siden med bare vertikalt snitt blir de forandret i fasong enn det de ser ut nå eller? ser liksom så rart ut under armene også...før operasjonen hadde jeg ingen merkbart "valk" som jeg tenkte noe over, men deriomot nå...forhåpentligvis bare hevelse det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...