Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har selv bare tenkt tanken, men ikke enda vurdert operasjon. Jeg bruker 85H, og må nok sikkert gå ned en god del kg. Mitt største problem er egentlig ikke nakke og rygg, selv om jeg plages litt der, men heller det at puppene henger rett ned, og har gjort det siden jeg var tenåring. Det er overhodet ikke noe vakkert. Jeg vil anta at det er noe liknende som de som har fått barn snakker om, tomme teposer, bare at mine ikke er tomme, overhodet ikke.

Hva mener dere? Jeg ser jo at flesteparten er veldig positive både før og etter operasjon. Jeg antar en ny verden vil åpenbare seg, i forhold til livskvalitet, og ikke minst trening, som er et mareritt med disse vannposene.

Jeg opplevde faktisk for første gang i sommer å være glad når jeg gikk inn i en undertøysbutikk. Jeg var var ferie i Storbritannia, og der havnet jeg tilfeldigvis inn i en Ann Summers butikk. For første gang fant jeg Bhér som ikke så ut som de tilhørte bestemor, men som faktisk var fine, sexy. Det var en helt ny lykke for meg. De har størrelser ihvertfall opp til H-cup som jeg vet. De er kanskje ikke de mest praktiske under trening å arbeid, men når jeg går ut på byen føler jeg meg som en puppeprinsesse for første gang i mitt liv. Man tar de gleder man kan få, antar jeg :/ For dere som venter eller vurderer, ta en titt. www.annsummers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Oi, nå har jeg lest mye her. Det er mye å lese! Veldig informativt. Takk til alle som bidrar!

Har selv 70G, 167 høy og 68kg. Hvor mye gram ville jeg mistet ved å gå ned til 70C/D?

200g pr størrelse, 3 størrelser, 600g pr bryst, 1,2 kilo mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det noen her som har hatt operasjon på Aleris i Oslo med en annen kirurg enn Dr. Bugge? Jeg lurer på hvordan formen på brystene og arrene ble ved metoden de andre kirurgene bruker? Jeg må nemlig velge hvilken metode som skal bli brukt på meg...

Blir veldig takknemlig for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har selv bare tenkt tanken, men ikke enda vurdert operasjon. Jeg bruker 85H, og må nok sikkert gå ned en god del kg. Mitt største problem er egentlig ikke nakke og rygg, selv om jeg plages litt der, men heller det at puppene henger rett ned, og har gjort det siden jeg var tenåring. Det er overhodet ikke noe vakkert. Jeg vil anta at det er noe liknende som de som har fått barn snakker om, tomme teposer, bare at mine ikke er tomme, overhodet ikke.

Hva mener dere? Jeg ser jo at flesteparten er veldig positive både før og etter operasjon. Jeg antar en ny verden vil åpenbare seg, i forhold til livskvalitet, og ikke minst trening, som er et mareritt med disse vannposene.

Jeg opplevde faktisk for første gang i sommer å være glad når jeg gikk inn i en undertøysbutikk. Jeg var var ferie i Storbritannia, og der havnet jeg tilfeldigvis inn i en Ann Summers butikk. For første gang fant jeg Bhér som ikke så ut som de tilhørte bestemor, men som faktisk var fine, sexy. Det var en helt ny lykke for meg. De har størrelser ihvertfall opp til H-cup som jeg vet. De er kanskje ikke de mest praktiske under trening å arbeid, men når jeg går ut på byen føler jeg meg som en puppeprinsesse for første gang i mitt liv. Man tar de gleder man kan få, antar jeg :/ For dere som venter eller vurderer, ta en titt. www.annsummers.com

Jeg vurderte lenge en stund reduksjon, mest fordi jeg hadde vondt nakke. Så begynte jeg og trene styrke med vekt på nakke og skuldre og har ikke hatt vondt etter det. En god BH er viktig og heldigvis har jeg fått tak i en nå.

Så er det vel heller ikke noe å legge skjul på at man får litt ekstra oppmerksomhet fra det motsatte kjønn med litt størrelse på puppene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
Gjest martine

Jeg har lest i andre forumer at pasienter som har tatt brystreduksjon hos dr.Bugge på Aleris-kinikken, får en tjukk hudfold under brystet som må opereres bort i ettertid? Eller ikke må,men at den er så "stor" at mange velger å operere den bort etter en stund? Noen som har erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Gjest sirilill

Nå har jeg lest gjennom hele (!!) tråden og tenkte jeg skulle hive meg på:

Ville i utgangspunktet kun ha et løft (28cm heng), da jeg liker å ha store pupper (70E), men ble anbefalt at siden jeg uansett måtte fjerne litt fra den ene som er litt større, å forsøke få det støttet offentlig.

Jeg var har nå fått det igjennom, men følte jeg la for mye på med rygg og nakke og reduksjon, mest fordi jeg ville ha det støttet - og jeg har ikke noe i mot å gå ned til c/d - men aller mest vil jeg ha et løft. Er usikker på om dette blir gjort i samme slengen? Kan jeg fremdeles få støtte om jeg sier jeg ikke vil fjerne så mye, men mest fikse på henget?

Skal ha konsultasjon før operasjon da vi skulle snakke om str og slikt, skal jeg si det da? At jeg ikke vil ha mindre enn c/d og forsikre meg om at de blir løftet nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Christine

Hei alle sammen. Ser det er en stund siden noe er postet her, men jeg prøver likevel. Jeg studerer journalistikk, og jobber for tiden med avgangseksamen, hvor jeg lager et portrettmagasin om mennesker og kroppene deres. Til magasinet ønsker jeg å komme i kontakt med noen som har gjennomført brystreduksjon. Hvorfor valgte du å gjøre det, hvordan har hverdagen endret seg etterpå, og slike ting :-)

Er det noen personer i Trøndelag som kunne tenke seg å hjelpe meg med denne oppgaven? Intervjuet vil ikke bli publisert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Prøver å poste her i stedet for å lage en ny tråd :-)

Er det noen fler her inne som nylig har utført eller planlegger brystreduksjon? Jeg venter på operasjonsdato nå, og syns det hadde vært fint å ha en slik tråd som denne var for noen år tilbake, med snikksnakk mens man venter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har nylig utført en brystreduksjon på Akademiklinikken i Oslo. Er 5,5uker siden nå og er veldig fornøyd med resultatet, er kun snitt rundt brystvorten og en strek ned(har ikke snitt langs hele brystet fra armhule lang hele brystet) Gikk fra 75H - tror jeg er på  en 75 D nå (har ikke vært på shopping enda) Det ene brystet er litt "slappere/mykere" tror de feilvurderte litt at det var litt større og tok noen gram mer på den siden, det hang nok bare litt anerledes enn det andre. Det gjør forsåvidt ikke noe siden jeg ikke har noen planer å gå toppløs, det vises ikke med BH.(men det andre er finest)

Fjerna ca 300gr på hver side.

Har hatt litt vevs-vondt men ikke ille.Sårene grodde kjempefint og arrene er veldig fine. Kjenner at nakke rygg allerede er lettere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Denne tråden har jo ligget litt stille.. siden juni 2015, men utrolig mye flott informasjon. Jeg skal til Akamdemiklinikken nå til uka (Tirsdag).

Hvilken kirurg opererte deg 75H-75D? H ordan var din oplevelse med klinikken ?

Jeg er 155, veier 60 kg ( ti mer enn for seks år siden men får ikke trent),70-F/G, har ganske brede skuldre så har tidligere  vært flott i målene da jeg var 65E og hadde timeglassfigur, men det er mer ulemper enn fordeler med store bryst og særlig når man er så lav i tillegg. Folk har glodd på meg siden jeg var 10 år! Så dette er etterlengtdt og drømmer om en B eller C cup men overhodet ikke noe større! 

Gleder meg men gruer meg også. Gruer meg til selve operasjonen (syl idé om oppvåkning) men det er mer realistisk å bekymre seg for tiden etter på og det gjør jeg.

Jeg bor nemlig alene, har ingen familie utenom dn eldrende mor og er helt avhengig av venner. Jeg kommer til å måtte be venner om tjenester folk flest spør sin familie om for en operasjon jeg selv har valgt, men sånn er det nå bare... 

Det som jeg ikke har lest i denne tråde  er noen som har en livssituasjon som meg, altså ingen hjemme som kan ta opp puta om den falmer i gulvet, hente et glass van  for å si det sånn.

Jeg gruer meg til alt som kan gå galt etter operasjonen, infeksjoner osv, og er usikker på hvor hjelpesløs jeg kommer til å bli! Og er helt avhenigig av at noen har tid og lyst til å komme hjelpe meg for en operasjon jeg har valgt selv.. har de to første ukene dekket med overnatting, en uke hjemme hos meg og neste uke bor jeg hos en venninne ( for vet jo ikke hvor lenge jeg trenger hjelp med å kle på meg/av meg, ta mat ut av kjøleskapet,lage mat... har allerede fryst ned en del mat i porsjonser men kan trenge hjelp til å ta denne opp osv. Videre minst seks uker på noen sette opp håret mitt, vaske håret når jeg trenger det, bære handlevarer, vaske,skifte sengetøy, hjelpe til med klesvasken osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte å redigere mitt forrige innlegg men fikk det ikke til..  glemte å avslutte:

Håler noe  ønsker å delta på denne tråde  igjen fordi jeg tror det hadde vært en stor hjelp, særlig i tide  etter operasjonen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystreduksjon er et stort inngrep så smerter må man bare være forberedt på. Dersom du har hjelp de to første ukene, så vil det gå forholdsvis greit deretter. Mener å huske at de 4-5 første dagen var verst. Man blir veldig hjelpesløs når man ikke kan bruke armene noe særlig. Jeg lå/satt i sengen de første dagene og trengte noen til å støtte meg når jeg måtte på do f.eks. Man er også ganske svimmel siden man ikke får rørt seg noe særlig, så det føles mye tryggere å ha noen i nærheten som man evt. kan rope på når man skal opp og ned av senga. Når det gjelder infeksjon så er vel det ganske sjelden, men hos meg løsnet et sting så da måtte jeg til legen å få en salve jeg skulle smøre på akkurat det området. Kan også være lurt å handle inn litt smertestillende før operasjonen så du slipper å tenke på det etterpå. Lykke til og gled deg til en "lettere" hverdag :blomst:

 

Anonymkode: 9f5dc...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brystreduksjon er et stort inngrep så smerter må man bare være forberedt på. Dersom du har hjelp de to første ukene, så vil det gå forholdsvis greit deretter. Mener å huske at de 4-5 første dagen var verst. Man blir veldig hjelpesløs når man ikke kan bruke armene noe særlig. Jeg lå/satt i sengen de første dagene og trengte noen til å støtte meg når jeg måtte på do f.eks. Man er også ganske svimmel siden man ikke får rørt seg noe særlig, så det føles mye tryggere å ha noen i nærheten som man evt. kan rope på når man skal opp og ned av senga. Når det gjelder infeksjon så er vel det ganske sjelden, men hos meg løsnet et sting så da måtte jeg til legen å få en salve jeg skulle smøre på akkurat det området. Kan også være lurt å handle inn litt smertestillende før operasjonen så du slipper å tenke på det etterpå. Lykke til og gled deg til en "lettere" hverdag :blomst:

 

Anonymkode: 9f5dc...094

Testing*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brystreduksjon er et stort inngrep så smerter må man bare være forberedt på. Dersom du har hjelp de to første ukene, så vil det gå forholdsvis greit deretter. Mener å huske at de 4-5 første dagen var verst. Man blir veldig hjelpesløs når man ikke kan bruke armene noe særlig. Jeg lå/satt i sengen de første dagene og trengte noen til å støtte meg når jeg måtte på do f.eks. Man er også ganske svimmel siden man ikke får rørt seg noe særlig, så det føles mye tryggere å ha noen i nærheten som man evt. kan rope på når man skal opp og ned av senga. Når det gjelder infeksjon så er vel det ganske sjelden, men hos meg løsnet et sting så da måtte jeg til legen å få en salve jeg skulle smøre på akkurat det området. Kan også være lurt å handle inn litt smertestillende før operasjonen så du slipper å tenke på det etterpå. Lykke til og gled deg til en "lettere" hverdag :blomst:

 

Anonymkode: 9f5dc...094

Ok merkelig... ingen av mine svar ble pu lisert utenom når jeg valgtr "siter"..

Da får jeg skrive for tredje gang hehe.. jeg var ikke klar over at man kanskje birde ha hjelp i så mange dsger bare for å komme seg på toalettet! Betyr det at du hadde noen hos den 24/7 da de første 4-5 dagene?

Tør ikle te ke tanken engang om noen av vennen e mine eller mor må skifte bind på meg feks!jeg får nemlig mensen dagen før ( i morra) eller på operasjonsdagen.. håpEr ikke det gjør ting verre forøvrig.. leste et sted at første mens kan gjøre ting litt vondt sikkert pga hovne kjertler.. så jeg har allerede settfor meg at jeg får vondere pga det... men jeg er plaget mer av hovne kjertøer dage e før enn under mens... så får krysse fingrene

Jeg er ikke vant til å skrive om sånne intime ting.

Uansett forberedelser jeg har gjort :

Fryst ned mat i porsjponspakker for minst 14 dager.. folk kan hjelpe med å ta ut og varme for meg. De som sover over må hjelpe med å sette fram frokost/lunsj før de drar på jobb..

Kjøpt papptallerkner, plastskåler (suppeskåler),plastkrus fordi en venninne sa hun ikke kunne løfte i vanlig servise i førsten...

Vasket hele leiligheten, og klær.. så slipper noen å måtte gjøre det med én gang.. 

Kjøpt klær med åpning forran, noen skjorter, jakker med åpning forran (Innejakker).

Kjøpt en ekstra kompressBH

Kjøpt silikonteipt

Kommer til å re opp på sengen og på soffan med exstra dyner/puter for støtte før jeg reiser til klinikke N og slik at hun som skal hente meg ikke trenger å tenke på det. 

Mor kommer og er første døgnet, og må hun bli lenger så gjør hun jo det ( om jeg trenger hjelp på dagtid mener jeg, har folk som kommer innom etter sine jobber og sover ober ellers, og første helgen komme ern og er hele helgen).

Gruer meg men ikke for det endelige resulatet ( utseendet) og ikke for forventede smerter ( tåler smerte ganske godt) men er redd for smerter i forbindelse med abnormale ting, som skjer få eller nesten aldri... redd for at jeg skal få infeksjon seøv om det er sjeldent.. men flere her inne skriver jo om tråder som ike løser srg opø, sår som ikke heles helt.. jeg skal oxo få  vertikalt snitt ( finley går jeg ut i fra det er-brystvorte  og ned), og regner dermed med en hundfold som kamskje må krroigeres etter en stund... fikk lite i formasjonpå klinikken synes jeg.

Så.. jeg gruer meg for det jeg ikke vet av smerter eller problemer, gleder meg til seks måneder fra nå på en måte!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Dytter tråden. Skal ha brystløft i morgen og leste gjennom tråden her. Brystløft er jo noe annet enn brystreduksjon. Jeg har kun fri en uke så må jeg på jobb. Gruer meg litt til det om jeg ikke er bra. 

Anonymkode: de7a9...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei, er det noen her som vet hvor lang tid man må vente med sex etter brystreduksjon? Noen som spurte legen/sykepleieren?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisan!

Vet det er lenge siden det har vært aktivitet i denne tråden, men jeg har fått så mye informasjon og tips fra dere som har skrevet her.

Kanskje noen kunne svart litt på et spørsmål?

Det er i dag 12 dager siden operasjone og jeg skal dusje for første gang og ta bort bandasjer som legen byttet seks dager etter operasjonen.

Spørsmålet mitt er. Må jeg ta av tapen, eller kan jeg la den sitte på hvis den ikke detter av i dusjen, og tørke den med føner?

Og, ville dere hatt noen hos dere når dere gjør dette første gang?

 

mvh Ginger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ginger66 skrev:

Heisan!

Vet det er lenge siden det har vært aktivitet i denne tråden, men jeg har fått så mye informasjon og tips fra dere som har skrevet her.

Kanskje noen kunne svart litt på et spørsmål?

Det er i dag 12 dager siden operasjone og jeg skal dusje for første gang og ta bort bandasjer som legen byttet seks dager etter operasjonen.

Spørsmålet mitt er. Må jeg ta av tapen, eller kan jeg la den sitte på hvis den ikke detter av i dusjen, og tørke den med føner?

Og, ville dere hatt noen hos dere når dere gjør dette første gang?

 

mvh Ginger

Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men jeg ville latt tapen vært på så du ikke får så mye såpe i stingene og tatt den av etter dusjen når den er våt, tørket meg og satt på ny tape. 

Anonymkode: 9f5dc...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...