Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

har ei men hun er D cup. Er fremdeles i D cup da men jeg er sikker på det kommer til å ned sakte men sikkert. siden de ca tok rundt 500 og 600 gram på det må være rundt b cup eller noe?

takk får svar foresten :sjenert::skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ei men hun er D cup. Er fremdeles i D cup da men jeg er sikker på det kommer til å ned sakte men sikkert. siden de ca tok rundt 500 og 600 gram på det må være rundt b cup eller noe?

takk får svar foresten :sjenert::skravle:

Jeg hadde f og g, de tok nærmere en kilo og nå er jeg en stor b/ liten c.. Strålende fornøyd med det :) Høres ut som om beregningene dine kan stemme, hvor langt er du kommet? Dvs når opererte du deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caro20

er i 4 måned nå, siden jeg ble opperert 1 november, de løftet 10 cm opp :).

Men er fremdeles strålende med d- cuppen som er nå da.

men håper kanskje det minske seg ned :)

har bare hørt at resultate viser rundt et år eller noe :)..

men det må være digg med b cup =) :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i 4 måned nå, siden jeg ble opperert 1 november, de løftet 10 cm opp :).

Men er fremdeles strålende med d- cuppen som er nå da.

men håper kanskje det minske seg ned :)

har bare hørt at resultate viser rundt et år eller noe :)..

men det må være digg med b cup =) :skravle:

Jeg vet ikke, akkurat der er jeg like blank. Men håper ikke mine blir noe mindre, for jeg vil ikke gå uten pupper :) Haha

Men et spørsmål Caro, jeg har et sting som "titter" utenfor sømmen, hvis det ga mening? Har noe som ligner på fisketråd som er på utsiden, får ikke dratt det ut, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, eller tenke om det.. Har du (eller noen andre her inne) vært borti det samme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,denne tråden er jo såå lang,orker ikke lese gjennom hele.Mitt spørsmål er :5 mnd er nå gått og når kan jeg ta noe solarium? Må vel legge noe over arra ei stund til ellers blir de vel verre.Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du bør vel ikke få sol på arrene det første året??

Har bestilt time hos min fastlege nå, for å snakke om reduksjon og få henvisning til Plastikk-kirurg. Har allerede snakket med plastikk-kirurg og han anbefalte meg å ta det gjennom fastlegen. Eg hadde egentlig bare tenkt på løft, men kirurgen anbefalte en liten reduksjon og sa eg er godt innenfor kriteriene for å få det dekket:) Bruker 75e(den ene puppen er vel egentlig nesten F.. og de henger myyye , 28 og 29 cm heng)Har ikke lyst på små pupper, men få de ned til full D og løftet de opp der de skal være. Så blir nok båre ryggen glad og mindre ubehag v trening ol... også kanskje eg og da vil sette mer pris på å bli kost på puppene av min kjære;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia,denne tråden er jo såå lang,orker ikke lese gjennom hele.Mitt spørsmål er :5 mnd er nå gått og når kan jeg ta noe solarium? Må vel legge noe over arra ei stund til ellers blir de vel verre.Noen som vet?

Fikk beskjed om å bruke sunblock i sola selv om jeg hadde bikini på - også året etter operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i 4 måned nå, siden jeg ble opperert 1 november, de løftet 10 cm opp :).

Men er fremdeles strålende med d- cuppen som er nå da.

men håper kanskje det minske seg ned :)

har bare hørt at resultate viser rundt et år eller noe :)..

men det må være digg med b cup =) :skravle:

De minsker litt de første månedene pga. hevelse som går ned.

Det er snart et år siden jeg ble operert. BH-ene jeg kjøpte ca 3-4 mnd etter operasjonen passe fortsatt perfekt! Forskjellen nå er at de føles mer naturlige. De er like fine i formen men er litt mykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å bruke sunblock i sola selv om jeg hadde bikini på - også året etter operasjonen.

Ja,men den er grei.Da får mi blocke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caro20

Har ikke sett noe sting mine er sånn lyse rosa og noe er litt rødere på noen ste der :). Men jeg er glad i den cupen jeg er nå. jeg har kløft bare mindre størelse enn det jeg var før å kan shoppe som normalt :)

Fornøyd Med d- cupen i am :) var fornøyd med siden jeg så på dem etter operasjonen :).

selv om det er litt opp og ned hvilken cup størelse jeg vil ha da :).

men fornøyd med cupen jeg har nå :)

kan gå uten bh i noen topper x) og kan vise litt skinn uten at føles rart :):sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Hei

Jeg opererte med Hall Findlay metoden for snart 4 måneder siden, og skal snart ta kontakt med Aleris for kontroll. (4-6 mnd etter operasjon)

Men har et spørsmål til dere som har operert med samme metode og som har foretatt korrigering av folder i etterkant.

Hvor lenge fortsetter foldene å trekke seg tilbake? Kan jeg forvente at de forsvinner mer enn nå etter ca 3,5 måned?

Er det sånn at de venter et minimum antall måneder før de fjerner det som er igjen?

Blir arrene tilsvarende de vi har fått etter operasjonen?

Hva medfører fjerningen i praksis? Hvor lenge må man tape etterpå?

Og hva med trening og bading?

Mange spørsmål, håper noen har svar.

Og på forhånd tusen takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endelig81

Jeg vet ikke, akkurat der er jeg like blank. Men håper ikke mine blir noe mindre, for jeg vil ikke gå uten pupper :) Haha

Men et spørsmål Caro, jeg har et sting som "titter" utenfor sømmen, hvis det ga mening? Har noe som ligner på fisketråd som er på utsiden, får ikke dratt det ut, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, eller tenke om det.. Har du (eller noen andre her inne) vært borti det samme? :)

Hei igjen :-)

Fisketråden du nevner, kan du selv klippe av i enden med en neglesaks.

Det er denne tråden de har sydd på innsiden også, og den vil naturlig forsvinne av seg selv.. Jeg hadde noen slike selv, og fikk dette forklart og vist da jeg var på Aleris på kontroll. Du skal IKKE trekke den ut, kun klippe av endene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Fisketråden du nevner, kan du selv klippe av i enden med en neglesaks.

Det er denne tråden de har sydd på innsiden også, og den vil naturlig forsvinne av seg selv.. Jeg hadde noen slike selv, og fikk dette forklart og vist da jeg var på Aleris på kontroll. Du skal IKKE trekke den ut, kun klippe av endene :-)

Takk for svar! Aleris tar jo ikke telefonen.. Så bra at jeg kan klippe av knutene/endene selv, ellers ville de jo ikke blitt absorbert. Nå kan jeg slippe å bekymre meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Nå er det snart gått et år siden jeg skrev her. Jeg hadde fått time hos Hilde Bugge på aleris, på sommeren og gruet meg veldig til å ta oprasjonen, jeg så på bilder på nettet, leste her og på 100 andre sider, og fikk rett og slett panikk. Dagen før jeg skulle inn, ringte jeg og avlyste operasjonen.

Det var flere ting som gjorde meg redd.

Det ene handlet mye om hvordan de kom til å se ut. Etter å ha sett endel bilder, så jeg på alle bildene at brystvorta så veldig "klipt og limt" ut. At den var klipt ut fra puppen og festet på en ny pupp, men den kunne like godt blitt festet på armen eller benet! :) hehe...

Brystvorten fikk heller ingen myk overgang slik man ser på bilder av bryster som ikke er gjort noe med. Det blir bare vanlig hud også plutselig en brystvorte, ikke den rosa/brune overgangen som former brystet til overgangen brystvorten. (litt vanskelig å forklare i ord, men dere ser det godt på bilder.) Jeg fikk en følelse av at de så menneske laget ut og ikke naturilge, og jeg ble redd for at jeg skulle mislike de enda mer enn det jeg gjorde fra før. I hodet mitt ble det på en merkelig måte frankenstein pupper vs. store henge pupper.

Et annet tema for meg (ettersom jeg er litt alternativ) var at jeg gikk veldig inn i tematikken for hvorfor brystene mine var så store i det hele tatt (her kommer tankegangen som at kroppen speiler sinnet inn)

Tematikken til bryst hvis man skal se på det på en metaforisk måte og hva det speiler, er at brystet gir melk. Det er dens funksjon. Brystet symboliserer derfor mye å gi. Mange som har store bryster har en tendens til å kanskje kunne gi for mye av seg selv til andre, få dårlig samvttighet hvis de ikke gir nok, føle at de ikke strekker til hvis ikke de gir. Ofte gir de så mye til andre at de kan lett glemme seg selv og sine behov. (ifølge bøker om temaet) dette var for meg veldig sant, jeg skjønte at jeg ikke trengte å være "mamma" for hele verden!

Den tredje tingen som gjorde at jeg sa nei og som var den endelig faktoren var at det var en mulighet for at jeg ikke kunne amme. Og i en av undertøysbutikkene jeg var i sa ekspertisen at hun hadde flere venninner med det samme problemet og at de skulle vente til ammingen var ferdig, ettersom brystene også mest sansynlig ville begynne å henge etter det, så fikk man fine bryster etter ammingen i tillegg til å faktsik kunne amme.

Jeg tok avgjørelsen om å ikke gjøre det basert på alt dette, og bestemte meg for at om jeg skulle engang gjøre dette skulle jeg være så sikker at jeg ikke var i tvil.

Ting ble lettere etterhvert, med hjelp fra både homeopati og at jeg bestemte meg for å fokusere mer på meg og mine behov. jeg begynte også å trene som var fint for ryggen, jeg fikk meg bh´er som faktisk støttet brystene mine og som holdt de oppe. (lalina i oslo er en helt fantastisk butikk som hjelper deg å finne din riktige str)

Men nå i det siste så har alle de dumme tankene og følelsene rundt brystene begynt å komme tilbake. Jeg syns de er tunge, jeg syns de er i veien jeg syns de er store. Jeg er en forholdsvis liten jente (24år) på 167cm, veier 54kg og har bryststr. på 28gg (lalina)

Det føles ut som de henger mer, jeg ser på bilder av meg selv og ser bare en stor pupp. Jeg kjenner på ryggen og skuldrene at de er slitne.

Og nå er jeg tibake her og leser alle de herlige komentarene om alle dere som er så utrolig fornøyde, som ikke ville ventet en dag lenger, som ikke gruer seg, som bare vil få det gjort.

Jeg begynner å tenke at jeg kanskje tenker litt for mye og at jeg gjør ting litt for komplisert for meg selv. haha... :fnise:

Men jeg vil veldig gjerne høre noen av deres meninger rundt de tingene som skremte meg. spessiellt det med brystvorten og amming. (det andre er vel for de som er mer interresert i det alternative) :)

Hvordan syns dere formen ble tilslutt? Brystvorten og min klipp og lim frykt, amming og om det å vente....

Det er godt at denne siden finnes, det føles godt å skrive om dette til dere som har vært igjennom akkurat det samme.

Takker for alt av tilbakemeldinger. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå er det snart gått et år siden jeg skrev her. Jeg hadde fått time hos Hilde Bugge på aleris, på sommeren og gruet meg veldig til å ta oprasjonen, jeg så på bilder på nettet, leste her og på 100 andre sider, og fikk rett og slett panikk. Dagen før jeg skulle inn, ringte jeg og avlyste operasjonen.

Det var flere ting som gjorde meg redd.

Det ene handlet mye om hvordan de kom til å se ut. Etter å ha sett endel bilder, så jeg på alle bildene at brystvorta så veldig "klipt og limt" ut. At den var klipt ut fra puppen og festet på en ny pupp, men den kunne like godt blitt festet på armen eller benet! :) hehe...

Brystvorten fikk heller ingen myk overgang slik man ser på bilder av bryster som ikke er gjort noe med.

-

Den tredje tingen som gjorde at jeg sa nei og som var den endelig faktoren var at det var en mulighet for at jeg ikke kunne amme. Og i en av undertøysbutikkene jeg var i sa ekspertisen at hun hadde flere venninner med det samme problemet og at de skulle vente til ammingen var ferdig, ettersom brystene også mest sansynlig ville begynne å henge etter det, så fikk man fine bryster etter ammingen i tillegg til å faktsik kunne amme.

Men nå i det siste så har alle de dumme tankene og følelsene rundt brystene begynt å komme tilbake. Jeg syns de er tunge, jeg syns de er i veien jeg syns de er store. Jeg er en forholdsvis liten jente (24år) på 167cm, veier 54kg og har bryststr. på 28gg (lalina)

Det føles ut som de henger mer, jeg ser på bilder av meg selv og ser bare en stor pupp. Jeg kjenner på ryggen og skuldrene at de er slitne.

Men jeg vil veldig gjerne høre noen av deres meninger rundt de tingene som skremte meg. spessiellt det med brystvorten og amming. (det andre er vel for de som er mer interresert i det alternative) :)

Hvordan syns dere formen ble tilslutt? Brystvorten og min klipp og lim frykt, amming og om det å vente....

Det er godt at denne siden finnes, det føles godt å skrive om dette til dere som har vært igjennom akkurat det samme.

Takker for alt av tilbakemeldinger. :goodbye:

Jeg kan bare svare for meg, jeg er like høy som deg, veier to kilo mindre og hadde en f og en g pupp :) Jeg har hatt mye av de samme tankene som deg, rundt dette med amming, med tanke på at jeg er 18 år. Jeg opererte den 4. februar, og ser at den overgangen ikke er like naturlig som tidligere. På den annen side, så har jeg ikke lenger brystvorter på størrelse med en tennisball, og slik jeg har blitt fortalt så bevarer de kanalene slik at man KAN amme. Brystene vil kanskje henge litt mer etter en fødsel, men hva om du velger å få barn når du er 40. Vil du vente så lenge, og ha så vondt? Jeg ville ikke det, men det er jo meg.

Overgangene mine er veldig fine, de er lyse rosa, brystvortene er fine i størrelsen og puppene er lette og "deilig". Jeg liker ikke tanken på arr, men de er jo blitt veldig pene.

Jeg tenker slik: Hvis du skal ha barn innen kort tid, så kan du vente. Men ønsker du ikke barn på en stund så ville jeg jo vurdert å gjøre det nå. Jeg har ikke vondt i ryggen, i huden på brystet, over skuldrene osv lenger, og det er deilig. Men det er jo en vanskelig avgjørelse, jeg angrer ikke.

Moro å høre om tematikken til brystene, jeg kjenner meg veldig igjen i det. Og gjør det fortsatt, så jeg tror at hvis man tar vare på de gode kvalitetene, så kommer de fra innsiden. Ikke fra de store puppene man har ute på vift :ler:

Lykke til med avgjørelsen! Håper du holder oss oppdatert, og at du blir glad uansett hva du velger

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå er det snart gått et år siden jeg skrev her. Jeg hadde fått time hos Hilde Bugge på aleris, på sommeren og gruet meg veldig til å ta oprasjonen, jeg så på bilder på nettet, leste her og på 100 andre sider, og fikk rett og slett panikk. Dagen før jeg skulle inn, ringte jeg og avlyste operasjonen.

Det var flere ting som gjorde meg redd.

Det ene handlet mye om hvordan de kom til å se ut. Etter å ha sett endel bilder, så jeg på alle bildene at brystvorta så veldig "klipt og limt" ut. At den var klipt ut fra puppen og festet på en ny pupp, men den kunne like godt blitt festet på armen eller benet! :) hehe...

Brystvorten fikk heller ingen myk overgang slik man ser på bilder av bryster som ikke er gjort noe med. Det blir bare vanlig hud også plutselig en brystvorte, ikke den rosa/brune overgangen som former brystet til overgangen brystvorten. (litt vanskelig å forklare i ord, men dere ser det godt på bilder.) Jeg fikk en følelse av at de så menneske laget ut og ikke naturilge, og jeg ble redd for at jeg skulle mislike de enda mer enn det jeg gjorde fra før. I hodet mitt ble det på en merkelig måte frankenstein pupper vs. store henge pupper.

Det er snart et år siden jeg ble operert av Hilde Bugge på Aleris.

Brystene mine er nå myke og naturlige, c-cup. Jeg har absolutt en overgang fra brystet til brystvorten. Men denne overgangen er ikke så kjempestor som den var før. Takk og lov!!!!

Når man har store og tunge bryst så blir også brystvorten og det pigmenterte området rund brystvorten strukket ut. Jeg kan love deg at mine opprinnelige brystvorter og området rundt hadde sett temmelig tåpelig ut på c-cup brystene jeg har i dag! :) Da hadde vel halve puppen vært lysebrun og brystvorte! På meg erområdet mellom vanlig hud og brystvorte på ca 1 cm (+). Brystvortene er faktisk noe av det jeg umiddelbart var mest fornøyd med etter operasjonen. Dr. Bugge har også klart å forme de runde, fine og helt naturlige. Og arret rundt er nesten ikke synlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Hei, det er ikke meningen å skremme noen her.....men syntes det er viktig at folk vet at ting som er helt uforsett ....

Jeg ble operert av dr. bugge den 14.02.2011.

ble da tatt av plaster noen dager etter..... så kom marerittet... jeg fikk da mye væske ut fra den ene brystvorten.... og dagene gikk og jeg gikk til sykehuset for å få byttet plaster annen hverdag....nesten... så etter noen dager begynte jeg selv og bytte plaster hjemme..... stod opp en dag og det kom mye væske så hele toppen min var vått.....

jeg gikk på do og tok av plasteret og så noe grusomt altså hvis du tenker deg brystvorten og det rundt brystvorten du kan si det begynte å bli borte og jeg kunne se inn i brystet...

dagene gikk og de på aleris sier at alt er i orden... så dette på fredag og skulle inn på mandag.... ringte inn på fredag men de sa jeg kunne vente til mandag.....ALLDRI GÅ MED PÅ DET DI SIER GJØR DET DERE FØLER ER BEST FOR DERE... SKULLE ALLDRI HA HØRT PÅ DEM..)

når jeg da på mandag dro til sykehuset så hadde jeg bare brystvorten hengende igjen og alt hud rundt var borte!!!!!

for å gjøre lang historie kort....så har jeg i dag mistet brystvorten min på den ene brystet..... ok jeg fikk panikk den mandagen og dagene etter.... men hva skal man si alt har sin pris.....

det begynner å gro nå men får aldri brystvorten min tilbake.........

deler min historie med dere for at dere evt kan tenke dere om en gang til....

jeg personlig angrer ikke fordi jeg hadde det veldig vondt med de tunge brystene....men skulle gjerne ha ønsket å få beholdt min brystvorte

håper bare ikke det blir noe værre i ettertid????

sspørsmål til dere som har nå tatt dette for en stund tilbake..... har brystene blitt noe mindre enn de ble operert ..... har da en C cup.... håper bare å beholde de brystene nå .....det er som sagt nok med at jeg har mistet brystvorten min:-(

Tusen takk for svar og lykke til til dere alle andre som vurderer dette......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Åi, det hørtes forferdelig ut, gjest_gjest! Stakkar deg! Håper det går bra videre med deg, og at du blir så fornøyd med resultatet som du kan bli. At i alle fall operasjonen skal hjelpe på rygg og nakke...

Line: Jeg ble operert i oktober 2010, altså for snart et halvt år siden. Hvis du er redd for brystvortene, så må jeg jo innrømme at mine nå er langt fra perfekte. De er litt ulike i størrelse, man ser at de er påsydd og at overgangen ikke er helt naturlig, særlig når jeg er kald og huden krymper litt inn... Jeg vet ikke om jeg kommer til å kunne amme, men den tid den sorg. Det er uansett mange år til ennå, og jeg vil kunne ha et liv her og nå. Med de store puppene hadde jeg dessuten ikke selvtillit til å nærme meg en gutt engang...

MEN: jeg har det så utrolig mye bedre nå enn før! Jeg kan løpe, hoppe, kjøpe fine klær, og selv om smertene i rygg og nakke ikke er borte, har jeg merket en stor forbedring der. Jeg har også mye bedre selvtillit. Jeg dusjer i fellesgarderober uten å dekke til puppene mine hele tiden, og når jeg er ute og går mangler jeg halvannen kilo på brystet som hopper og spretter.

Ja, det er en stor risiko å ta, men for min del, og de fleste andre, har det gått veldig bra! Men lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål til dere som har nå tatt dette for en stund tilbake..... har brystene blitt noe mindre enn de ble operert ..... har da en C cup.... håper bare å beholde de brystene nå .....det er som sagt nok med at jeg har mistet brystvorten min:-(

Tusen takk for svar og lykke til til dere alle andre som vurderer dette......

Et år siden min operasjon (dr. Bugge / Aleris) og jeg er bare kjempefornøyd. Brystene har ikke blitt mindre. Men mykere og mer naturlige.

Jeg hadde ingen komplikasjoner, infeksjoner eller væske fra sår - men det kan skje med noen. Trist at det skjedde med deg og at du mistet brystvorten. Det er heldigvis ikke så mange dette skjer med. Ifølge Norske Pasientskadeerstatning er det i Norge 32 personer som i en 10-årsperiode har mottatt erstatning etter å ha fått infeksjon etter operasjonen. Noen av disse har opplevd vevsdød slik som deg. Jeg anbefaler deg å kontakte Norsk Pasientskadeerstatningettersom det du har opplevd er ganske alvorlig.

Endret av Lizzee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er ikke meningen å skremme noen her.....men syntes det er viktig at folk vet at ting som er helt uforsett ....

Jeg ble operert av dr. bugge den 14.02.2011.

ble da tatt av plaster noen dager etter..... så kom marerittet... jeg fikk da mye væske ut fra den ene brystvorten.... og dagene gikk og jeg gikk til sykehuset for å få byttet plaster annen hverdag....nesten... så etter noen dager begynte jeg selv og bytte plaster hjemme..... stod opp en dag og det kom mye væske så hele toppen min var vått.....

jeg gikk på do og tok av plasteret og så noe grusomt altså hvis du tenker deg brystvorten og det rundt brystvorten du kan si det begynte å bli borte og jeg kunne se inn i brystet...

dagene gikk og de på aleris sier at alt er i orden... så dette på fredag og skulle inn på mandag.... ringte inn på fredag men de sa jeg kunne vente til mandag.....ALLDRI GÅ MED PÅ DET DI SIER GJØR DET DERE FØLER ER BEST FOR DERE... SKULLE ALLDRI HA HØRT PÅ DEM..)

når jeg da på mandag dro til sykehuset så hadde jeg bare brystvorten hengende igjen og alt hud rundt var borte!!!!!

for å gjøre lang historie kort....så har jeg i dag mistet brystvorten min på den ene brystet..... ok jeg fikk panikk den mandagen og dagene etter.... men hva skal man si alt har sin pris.....

det begynner å gro nå men får aldri brystvorten min tilbake.........

deler min historie med dere for at dere evt kan tenke dere om en gang til....

jeg personlig angrer ikke fordi jeg hadde det veldig vondt med de tunge brystene....men skulle gjerne ha ønsket å få beholdt min brystvorte

håper bare ikke det blir noe værre i ettertid????

Røyker du? Det er jo med på å skape slike situasjoner. Men ellers så er det uvanlig i Norge da. At man mister brystvorten. Infeksjon kan alle få. det er ikke alltid kirurgen eller sykehusets feil. Noen folk får bare infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...