Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

For min del gikk det helt greit å gå på danseaerobic og løpe på tredemølle åtte-ni uker etter operasjonen, så det er nok helt individuelt. Var derimot veldig forsiktig med å trene styrke på overkroppen, begynte ikke med det før tre måneder etter. Men kanskje mister du litt dømmekraft når det er alkohol i bildet, og kan ende opp med å gjøre ting du angrer på og overvurdere egne krefter?

Ja, det er nok veldig forskjellig fra person til person. Og angående dette med alkohol, så var det derfor jeg skrev at det blir en hvit russetid. Jeg kommer nok til å kose meg på konserter uansett, men det er ikke verdt å risikere noe ved å drikke seg fra sans og samling. Og en øl blir ofte til tre, som blir til fem. Og det er det ikke verdt. Tenk på hvor mange år jeg kan ta meg en øl fremover! Nei, blås i det ;)

Jeg merker jeg gleder meg skikkelig, Gleder meg til å ha en rygg som fungerer! Og en nakke som ikke konstant er stiv, og blikkontakt, ikke bryst-øye kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del gikk det helt greit å gå på danseaerobic og løpe på tredemølle åtte-ni uker etter operasjonen, så det er nok helt individuelt. Var derimot veldig forsiktig med å trene styrke på overkroppen, begynte ikke med det før tre måneder etter. Men kanskje mister du litt dømmekraft når det er alkohol i bildet, og kan ende opp med å gjøre ting du angrer på og overvurdere egne krefter?

Ja, tenker derfor at det er lurt at jeg er helt avholden. En øl blir flere, og det er det ikke verdt. Alle heler forskjellig, men bedre føre var. Kan ta igjen en øl eller to til sommerferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verker etter oprasjon (gult). Er det farlig? Bør jeg kontakte lege

Jeg har vært gul, blå og lilla. Men nå etter to uker er d lite. Mest gult. Vi blir jo romstrert innvendig.

Høres normalt ut.

Men blir du varm og rød kan du få sjekket om det er noen betennelse.

Jeg er hard og rødere på ene siden under armen. Skal få skiftet tape i dag etter 13 dager og sjekket om det er litt betent.

Tror det bare er normalt dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult verk/puss under begge puppene. Ikke feber eller rødt. Fire uker siden opp.

Kommer det gul verk ut av sårene så ville jeg har ringt legen.

At man er gul og blå (blåmerker) er noe annet og helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feber trenger man ikke ha ved betennelse i kroppen.

Crp´n min viste ikke betennelse. Men fikk antibiotika uansett. Er rød, hoven og kjempestram på yttersiden av ene brystet. Så ville stoppe evt utvikling. Har brukt ibux, som kanskje har holdt det litt i sjakk.

I tillegg væsket det litt under det brystet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. jeg var hos legen min for ett år siden nå og sa jeg vurderte en brystreduksjon. Jeg har gått ned 16 kg i vekt og veier i dag 69 kilo. Jeg er 173 høy og har størrelse 70g/h i bh. Har alltid hatt store pupper og begynner å merke det i skuldrene, samt at jeg er veldig plaget med et utslett som kommer under puppene og aldri forsvinner, derfor må jeg smøre meg med en spesiell krem hele tiden. På sommeren er det ekstra ille, da blir det svett og kan begynne å lukte selv om jeg har vasket meg grundig hver dag.

Jeg gikk til legen min fortalte jeg at jeg hadde gått endel ned i vekt og begynte å få problemer med å opperettholde den treningsmengen jeg ønsket pga vonde skuldre. Jeg fortalte også om utslettet og at jeg er veldig øm når jeg er aktivitet en dag (ikke trening, men mer frem og tilbake til skolen, jobb etter skole , gåturer osv)

Jeg har aldri vært noe spesielt opptatt av utseende ,altså, jeg liker ikke å se ut som et takras, Men jeg er mer en guttejente som pleier å gå med litt store skjorter og har overhode ingen problemer med å gå på skolen eller jobb uten sminke. Så det å ta en operasjon for å få mindre pupper går mest på det praktiske for meg.

Legen kikket på meg (med klær på) og sa " har du så store pupper da?". Ble helt paff , hadde regna med at han skulle ta noen mål .. i det minste se meg i undertøyet før han sa noe. jeg satt jo der i en stor skjorte og visste ikke helt hva jeg skulle si.

så sa jeg at jeg det minste ville sjekke skuldrene mine for jeg får utrolig vondt inni skuldra når jeg jogger eller er aktiv en hel dag. Såpass vondt at jeg begrenser aktivitetene mine for jeg klarer ikke bruke armene.

Nå har jeg flyttet og dermed fått ny lege, men har fortsatt problemer med å kvinne meg opp til å gå til han med problemet. Jeg er så lei nå at jeg har begynt å spare til operasjon selv, jeg er student så det går jo ikke så veldig fort, men har cirka 1/3 av beløpet nå. Sendte også en mail til aleris hvor jeg spurte om å komme på en konsultasjon for reduksjon.

Det eneste jeg skrev i mailen var hvor høy jeg var ,bh størrelse og hvor mye jeg veier.

fikk svar tilbake om at det var lurt jeg fikk en henvisning fra legen min.

hva gjør jeg, hva sier jeg.. orker ikke et slag i trynet en gang til og lurer på om det beste bare er å spare og spare så jeg kan betale det selv. har dere noen råd? eller noen som har vært i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. jeg var hos legen min for ett år siden nå og sa jeg vurderte en brystreduksjon. Jeg har gått ned 16 kg i vekt og veier i dag 69 kilo. Jeg er 173 høy og har størrelse 70g/h i bh. Har alltid hatt store pupper og begynner å merke det i skuldrene, samt at jeg er veldig plaget med et utslett som kommer under puppene og aldri forsvinner, derfor må jeg smøre meg med en spesiell krem hele tiden. På sommeren er det ekstra ille, da blir det svett og kan begynne å lukte selv om jeg har vasket meg grundig hver dag.

Jeg gikk til legen min fortalte jeg at jeg hadde gått endel ned i vekt og begynte å få problemer med å opperettholde den treningsmengen jeg ønsket pga vonde skuldre. Jeg fortalte også om utslettet og at jeg er veldig øm når jeg er aktivitet en dag (ikke trening, men mer frem og tilbake til skolen, jobb etter skole , gåturer osv)

Jeg har aldri vært noe spesielt opptatt av utseende ,altså, jeg liker ikke å se ut som et takras, Men jeg er mer en guttejente som pleier å gå med litt store skjorter og har overhode ingen problemer med å gå på skolen eller jobb uten sminke. Så det å ta en operasjon for å få mindre pupper går mest på det praktiske for meg.

Legen kikket på meg (med klær på) og sa " har du så store pupper da?". Ble helt paff , hadde regna med at han skulle ta noen mål .. i det minste se meg i undertøyet før han sa noe. jeg satt jo der i en stor skjorte og visste ikke helt hva jeg skulle si.

så sa jeg at jeg det minste ville sjekke skuldrene mine for jeg får utrolig vondt inni skuldra når jeg jogger eller er aktiv en hel dag. Såpass vondt at jeg begrenser aktivitetene mine for jeg klarer ikke bruke armene.

Nå har jeg flyttet og dermed fått ny lege, men har fortsatt problemer med å kvinne meg opp til å gå til han med problemet. Jeg er så lei nå at jeg har begynt å spare til operasjon selv, jeg er student så det går jo ikke så veldig fort, men har cirka 1/3 av beløpet nå. Sendte også en mail til aleris hvor jeg spurte om å komme på en konsultasjon for reduksjon.

Det eneste jeg skrev i mailen var hvor høy jeg var ,bh størrelse og hvor mye jeg veier.

fikk svar tilbake om at det var lurt jeg fikk en henvisning fra legen min.

hva gjør jeg, hva sier jeg.. orker ikke et slag i trynet en gang til og lurer på om det beste bare er å spare og spare så jeg kan betale det selv. har dere noen råd? eller noen som har vært i samme situasjon?

Vet du, det er faktisk ikke fastlegen din som bestemmer om du skal få en operasjon eller ei. Fastlegen skal hun sende henvisning til plastisk kirurgisk avd. på sykehus og det er der vurderingen og bestemmelsen blir tatt. Jeg hadde ca samme størrelse som deg og så og si samme vekt og høyde. Hadde samme problemer med skuldre og utslett. Og fastlegen min kommenterte ingenting om meg, hørte bare på hva jeg fortalte og sendte henvisning til Ullevål. På Ullevål ble jeg brystene min undersøkt og målt og etter 10 minutter var operasjon godkjent. Ingen problem. Og huske jeg hadde samme størrelse som deg og samme plager. Jeg ble senere operert ved Aleris og er nå så veldig fornøyd.

Ikke la en lege som tydeligvis ikke har forståelse for problemet stoppe deg.

Lov meg at du gir dette en ny sjansen. Også ønsker jeg deg masse lykke til!!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har planer om å ta det på aleris jeg også (om jeg får invilget).. kan jeg spørre hvilken størrelse du fikk og hvilken metode?

Jeg har lyst på den leujour metoden (sorry skriveleifer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har planer om å ta det på aleris jeg også (om jeg får invilget).. kan jeg spørre hvilken størrelse du fikk og hvilken metode?

Jeg har lyst på den leujour metoden (sorry skriveleifer).

Jeg ble operert av dr. Bugge på Aleris som bruker LeJour metoden. Har nå en 75C (var 80G).

Det er ikke bare størrelsen jeg er fornøyd med nå, men utseende og fasongen på brystene. Det er slik at om jeg ikke går med bh så ser det allikevel ut som jeg har på bh. Fordi brystene er fastere og sitter der de skal!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kontaktet selv Aleris da jeg ønsket H.Bugge. En kjempekoselig dame L. Fløitmoen ba meg sende inn bilder da jeg bor i Nord-Norge. Legen sendte henvisning på min etterspøresel på fax(for å fortgang).

Min fastlege er mann og har flere barn. Syns jeg skulle vente med å være 100% sikker på å være ferdig m barn.Vet man jo aldri uansett! Og syns visst ikke brystene mine var så store..

Jeg var så heldig å komme til en kvinnelig lege som var vikar. Hun skjønte meg veldig, og mente jeg hadde tunge bryster. Diskuterte dette med å ikke være ferdig m evt flere barn. Hvis jeg ikke hadde gjort dette nå kunne jeg risikert å blitt verre i nakke/rygg og blitt sykemeldt. Gått jevnilg på behandling i flere år, opp til tre ganger i uken. Blitt kjempestiv i øvre del av rygg og nakke. Og trening hjalp endel, men ikke nok.

Hun var snar å sende inn :)

Uansett er det Sykehuset (her Aleris) som avgjør om man får d dekt. Trist at leger sin synsing skal bremse livskvaliteten vår.

Det tok vel to mnd fra jeg startetprosessen til jeg var operert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til Frøyen? De ringte nå og sa at jeg kunne opereres i morgen, hvis jeg ville men da var det Frøyen som gjorde det... Spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jogget litt ca.to mnd.etter operasjonen, og det gikk ikke så bra. Et lite hull åpnet seg nederst på venstre pupp. Det grodde raskt igjen, men med uker med betennelse så tar jeg ikke mer sjanser. Hard trening venter jeg heller litt for lenge med denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert av dr. Bugge på Aleris som bruker LeJour metoden. Har nå en 75C (var 80G).

Det er ikke bare størrelsen jeg er fornøyd med nå, men utseende og fasongen på brystene. Det er slik at om jeg ikke går med bh så ser det allikevel ut som jeg har på bh. Fordi brystene er fastere og sitter der de skal!!!

Det er fantastisk! Jeg eeelsker å gå uten bh! Er også operert med Lejourmetoden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber trenger man ikke ha ved betennelse i kroppen.

Crp´n min viste ikke betennelse. Men fikk antibiotika uansett. Er rød, hoven og kjempestram på yttersiden av ene brystet. Så ville stoppe evt utvikling. Har brukt ibux, som kanskje har holdt det litt i sjakk.

I tillegg væsket det litt under det brystet

Sånn var det hos meg også. Gikk over etter tre-fire uker. Veldig viktig å være nøye med rensing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn var det hos meg også. Gikk over etter tre-fire uker. Veldig viktig å være nøye med rensing!

Hadde en surrealistisk opplevelse her om dagen. Har jo hatt en sprengt følelse på siden av høyre bryst siden operasjonen ( da to uker siden) , og fikk antibiotika selv om det ikke var betennelse. Legen syns det ikke så bra ut.

Kjente plutselig veldig våt ut og gikk å sjekket. Dro av tapen, og det rant! Måtte lene meg over vasken. Holdt på svime av... Sårvæske, svakrosa-gul-orange.

Neste morgen på samme viset. Tilsammen kanskje 3 dl.

Skiftet tape tre ganger da det sivet ut. Måtte på legevakten da jeg rev opp en cm :sjokkert:

Ble stripset og lagt på kompress. Har vært til lege og sykehus 4 ganger på en uke.

De klippet bort en trådknute på 3cm og bittelitt dødt kjøtt inni folden i går.(Hall findley)

Bandasjer som legen la på i går, er ennå ikke blitt gjennomvåt. Så blir spennende å få sjekket tilstanden i morgen.

Men ser puppene blir kjempefin, kryyy! Og ikke vondt!

He he dramatisk? Nei, men lei av at det ikke slutter å sive. Redd innholdet i hele puppen skal sive ut :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en surrealistisk opplevelse her om dagen. Har jo hatt en sprengt følelse på siden av høyre bryst siden operasjonen ( da to uker siden) , og fikk antibiotika selv om det ikke var betennelse. Legen syns det ikke så bra ut.

Kjente plutselig veldig våt ut og gikk å sjekket. Dro av tapen, og det rant! Måtte lene meg over vasken. Holdt på svime av... Sårvæske, svakrosa-gul-orange.

Neste morgen på samme viset. Tilsammen kanskje 3 dl.

Skiftet tape tre ganger da det sivet ut. Måtte på legevakten da jeg rev opp en cm :sjokkert:

Ble stripset og lagt på kompress. Har vært til lege og sykehus 4 ganger på en uke.

De klippet bort en trådknute på 3cm og bittelitt dødt kjøtt inni folden i går.(Hall findley)

Bandasjer som legen la på i går, er ennå ikke blitt gjennomvåt. Så blir spennende å få sjekket tilstanden i morgen.

Men ser puppene blir kjempefin, kryyy! Og ikke vondt!

He he dramatisk? Nei, men lei av at det ikke slutter å sive. Redd innholdet i hele puppen skal sive ut :rolleyes:

Det hørtes ikke mue kjekt ut, nei! Men det er rart hva en venner seg til. Det er sinnsykt ekkelt med sår og betennelse i begynnelsen, men etter en stund tenker en ikke over det lenger. Når alt først er borte er det en drøm å ta seg et langt bad. Anbefales på det aller sterkeste! Ta med deg ei god bok, bra musikk og et glass rødvin. Plutselig var jeg i himmelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok beslutninga sist helg, og var allerede på konsultasjon nå på torsdag. Blir innkalt i løpet av et par uker, NÅ ER JEG KJEMPESPENT....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det før dere fungerte normalt igjen?

Jeg må si at jeg ser litt mørkt på å ikke kunne jobbe på sååå lenge (ekstrahjelp), kommer til å gå hardt utover økonomien :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...