Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

Hei. Måtte bare inn å lese deres erfaringer. Har hatt lyst til å ta brystløft( ikke reduksjon) i flere år. Er 40 til neste år og er lei lange slappe pupper. Hadde vært kjekt å få det gjort før sommeren. Reiser på badeferie i mnd skifte mai/juni. Så vil det være for sent å operere seg i mndskifte februar/mars?? med tanke på sårhelig, arr ol. Bær og gå ned 5 kg før op. Er 5 kg over min idealvekt nå, er 167 og 75 kg...liker meg selv best når eg på 70..har vært mye større før(88) og har lugget på 72-74 de siste årene.

Noe her som er operert i Tromsø??

Jeg reiste til syden 3 mnd etter operasjon. Ikke noe problem, sårene var grodd da. Badet både i havet og i basseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Benedicte

Er blitt satt på "lynliste" hos Bugge på Aleris. Nå skjer det endelig.

Har lest gjennom hele tråden her. Vil bare si takk til alle flotte kommentarer, overveide meninger og personlige erfaringer. Har overveid en operasjon i et par år nå, er 1.68 og veier 55 kilo. Burde hatt en B-cup føler jeg, men jeg fikk en G. Kan si jeg er ganske sliten i rygg og nakke nå. Takk til dere for motet til å oppsøke lege og kirurg :) Gleder meg til operasjon etter alt stresset i flere år nå..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klinikk Stokkan :)

Gruer meg til å bli veid og målt og stirret på, har jo ikke engang vært komfortabel med å vise de frem til kjærester... Men men, no pain, no gain :) Har du operert deg bennyboop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, (skrev som Benedicte tidligere i dag) er satt på såkalt lynliste hos Dr. Bugge, så nå venter jeg bare på en telefon.. Jeg ble ikke veid eller målt, jeg ble spurt om vekt og høyde og BH størrelse. Så tok hun på brystene for å se hva som ville sett bra ut på meg. Hun kjøp litt under puppen for å se hvor mye hud hun skulle ta, og det va det. Kan jeg spørre om hvor stor du er? I forhold til vekt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en str 75I, er 175 cm og akkurat på grensa til BMI-grensa for å få dekt det av staten. Men jeg har gått ned nesten 12 kg, og gått OPP i bh-størrelse, faktisk. Så er litt spent da, på hvordan det der vil gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn gjest

Va sist torsdag og ble operert hos Hilde Bugge v Aleris, Oslo. Hun og personalet v sykehuset er fantastisk!

Jeg var ikke nervøs i d hele tatt, utrolig!

Ingenting å grue seg til, unntatt å kjede seg i dagene etterpå.

Jeg tok av bandasjen i dag, 4 dager etter.

Alene, da jeg er redd mannen min skulle få sjokk :hakeslepp: og syns de er små. De er betraktelig mindre! Men lang midje og nett :sminkedokke:

Hun bruker Hall Findley, som jeg valgte gr minst arr.

Dette er veloverveid over laaang tid.

Angrer ikke!

Har vært i kjempeform siden, og dagen etter var jeg på en liten shoppetur! Hadde fly hjem dagen etter.

Har hatt lite vondt og må minne meg på om å ikke løfte armene. Kun tatt 2 paracet i dag.

Blir laaange dager dette, så blir lesing, spill, tv og data

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du ikke har vondt Linn-gjest! Det lover bra :) Hvor mye tok du bort?

Jeg tok bort 330 og 410, større forskjell enn jeg trodde! Tok i tillegg 400 gram fett rundt. Høres sprøtt ut da jeg syns selv jeg er smal under brystene. Det er fjernet under armene og v sidene, for å lage en rundre form. Brukte 75-80 F. Hun mente jeg blir b/c. Og de flest får litt større etterhvert. Legger seg litt naturlig fett der igjen.

Mine ble ikke mindre om jeg slanket meg, da jeg har mye kjertelvev.

Når jeg fikk barn ble de ikke større, men kjempetung og sprengt. Phu!

Kjenner 4 som har tatt ankersnitt, og de ble en str større etter en stund.

Jeg speiler meg hver time, må bli vant til mitt nye jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en str 75I, er 175 cm og akkurat på grensa til BMI-grensa for å få dekt det av staten. Men jeg har gått ned nesten 12 kg, og gått OPP i bh-størrelse, faktisk. Så er litt spent da, på hvordan det der vil gå!

Det går nok sikkert helt fint :) Nå er jeg ganske liten, så det er ikke noe å tenke på for min del. Men de ser vel at du har gjort en skikkelig innsats for å få dette til å fungere, og det er jo et godt argument at du har muligheten til å gå ned mer (hvis dette er noe man ønsker) uten tunge bryster som slår seg inn på brystkassen :)

Ser du har hatt samme kirurg som meg Linn gjest, hva føler du selv? Er du fornøyd? Og hva med smertene! Lykke til med nye flotte pupper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok sikkert helt fint :) Nå er jeg ganske liten, så det er ikke noe å tenke på for min del. Men de ser vel at du har gjort en skikkelig innsats for å få dette til å fungere, og det er jo et godt argument at du har muligheten til å gå ned mer (hvis dette er noe man ønsker) uten tunge bryster som slår seg inn på brystkassen :)

Ser du har hatt samme kirurg som meg Linn gjest, hva føler du selv? Er du fornøyd? Og hva med smertene! Lykke til med nye flotte pupper :P

Går rundt og smiler :Nikke:

Jeg ser det blir kjempebra, sitter på nett og drømmer om kjoler og bikinier til sommeren. Har syns fronten har vært en "brøddeig" og hemmet meg med å gå i mange fine klær. Trange topper har heller ikke vært pent. I fjor fanr jeg et par bher som heter Minimizer fra Triumph, de er utslitt. Likte at de dempet puppene, men fikk merkelig profil hi hi..

Den folden det snakkes om synes under begge, ene mer. Men er mindre enn jeg trodde. Føles IKKE som 4 bryst. Regner med de går bort. Uansett fixes dette på i ettertid.

Jeg er perfeksjonist til de grader! Valgte dette fordi jeg slipper arrene under armene.

Enda en gang vil jeg bare skryte av den gode stemningen ved avdelingen. Virket som en flott arbeidsgjeng :)

Svarer gjerne på spm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går rundt og smiler :Nikke:

Jeg ser det blir kjempebra, sitter på nett og drømmer om kjoler og bikinier til sommeren. Har syns fronten har vært en "brøddeig" og hemmet meg med å gå i mange fine klær. Trange topper har heller ikke vært pent. I fjor fanr jeg et par bher som heter Minimizer fra Triumph, de er utslitt. Likte at de dempet puppene, men fikk merkelig profil hi hi..

Den folden det snakkes om synes under begge, ene mer. Men er mindre enn jeg trodde. Føles IKKE som 4 bryst. Regner med de går bort. Uansett fixes dette på i ettertid.

Jeg er perfeksjonist til de grader! Valgte dette fordi jeg slipper arrene under armene.

Enda en gang vil jeg bare skryte av den gode stemningen ved avdelingen. Virket som en flott arbeidsgjeng :)

Svarer gjerne på spm..

Gjest Linn skulle det stå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går rundt og smiler :Nikke:

Jeg ser det blir kjempebra, sitter på nett og drømmer om kjoler og bikinier til sommeren. Har syns fronten har vært en "brøddeig" og hemmet meg med å gå i mange fine klær. Trange topper har heller ikke vært pent. I fjor fanr jeg et par bher som heter Minimizer fra Triumph, de er utslitt. Likte at de dempet puppene, men fikk merkelig profil hi hi..

Den folden det snakkes om synes under begge, ene mer. Men er mindre enn jeg trodde. Føles IKKE som 4 bryst. Regner med de går bort. Uansett fixes dette på i ettertid.

Jeg er perfeksjonist til de grader! Valgte dette fordi jeg slipper arrene under armene.

Enda en gang vil jeg bare skryte av den gode stemningen ved avdelingen. Virket som en flott arbeidsgjeng :)

Svarer gjerne på spm..

Hvor lang tid tok det fra konsultasjon til operasjon? Fordi jeg er satt på lynliste (som hun så pent kalte det) så skvetter jeg til hver gang jeg ser det er et bedriftsnummer som ringer meg, tenk om de ringer og sier at jeg kan komme dagen etter? Jeg blir nesten litt redd, men tror nok jeg er mer spent. Spent på resultatet, og spent på meg selv. Har i årevis hatet mine store pupper, og har lenge slitt psykisk med dem. Har alltid vært "BennyBoobs" hun med de store puppene. Ikke en god følelse. Ble også nettopp singel (september) etter nesten tre år sammen, så den nye "flammen" har hverken sett meg naken, og vet heller ikke om inngrepet. Vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem, etter kun kort bekjentskap.

Var du lenge på klinikken etter inngrepet? Har selv hatt disse dempende bh´ene fra Thirumph, men jeg følte at puppene ble dratt til siden, og at jeg fikk pupper ved siden av armhulene, og ikke fremme (hvis det gir noe mening) bruker nå derfor bare tynne blondebh´er fra litt dyrere kjeder, de sitter som støpt, men det er jo fortsatt tungt da...

Langt innlegg det her, men takker for alle svar, tanker og erfaringer :)

Endret av BennyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest caro20

hei

jeg ble opperert 1.november og er i mitt andre måned og ser ut som d cup akkurat nå.

De tok ca 504gram på venstre og 606 på høyre :)

håper jeg får b/c cup hadde vært fint.

har anker arret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg ble opperert 1.november og er i mitt andre måned og ser ut som d cup akkurat nå.

De tok ca 504gram på venstre og 606 på høyre :)

håper jeg får b/c cup hadde vært fint.

har anker arret :)

Det går sikkert ned endel pga hevelse (eller kanskje ikke etter så lang tid... hva vet vel jeg? :P ), håper du får de puppene du ønsker deg. Å ta over 1.1 kilo tilsammen må jo føles herlig :) Gratulerer og lykke til med resultatet. Hold oss oppdatert med hvordan det går da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere velge størrelse selv eller? Jeg vil ha en b/liten c-cup gjerne jeg, men om jeg riskerer at det blir en d?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...