Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

heia,legen sa til meg at hvis du var over ett vist mål fra skuldra og ned til vorta fikk du uansett oprasjon.detta var en nyutannet lege,men om dt stemmer vet ikke jeg.de målte meg fra skuldra og ned.nå er mi brystvorte 5,5 cm høyere opp enn den var før.ser ut som når jeg var 20,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du måler fra kragebenet skriver du. For meg høres det ikke klart ut. Hvor på kragebenet måler du fra, oppe ved skulderen, fra midten, der det treffer brystbenet? Det er lettere å danne seg et bilde hvordan du ser ut hvis du måler avstanden fra halsgropen for eksempel. Jeg tror neppe du får operasjon på statens regning hvis du ikke har spesielle plager på grunn av bryststørrelsen.

Det er ca.fra halsgropen. Plagene jeg har er vond nakke, vonde skuldre og ekstremt vondt i ryggen bl.a. I tillegg blir jeg fort sår under brystene. Satser på at det er plager nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er ca.fra halsgropen. Plagene jeg har er vond nakke, vonde skuldre og ekstremt vondt i ryggen bl.a. I tillegg blir jeg fort sår under brystene. Satser på at det er plager nok :)

Jeg har nok ikke lest grundig nok, skjønner jeg, eller lest overfladisk, for dette har ikke jeg sett du har nevnt. Jeg skjønner godt at du har mye smerter, og derfor berettiget til operasjon. Det er å ønske at du får operasjon så snart som mulig, så du blir i form i god tid før jul :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke lest grundig nok, skjønner jeg, eller lest overfladisk, for dette har ikke jeg sett du har nevnt. Jeg skjønner godt at du har mye smerter, og derfor berettiget til operasjon. Det er å ønske at du får operasjon så snart som mulig, så du blir i form i god tid før jul :) .

Det er ikke sikkert jeg har nevnt plagene heller :)

Tusen takk forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten bare komme med min egen solskinnshistorie til alle som vurderer reduksjon pga smerter i rygg/nakke: jeg er 70F, 162 høy og slank. Hadde enda større pupper før, da jeg har gått ned 10 kg. Jeg vurderte en stund operasjon, men slo det fra meg fordi det ble for drastisk.

For ca ti år siden fikk jeg time hos fysioterapeut pga mye plager i øvre rygg og kronisk hodepine. Fikk massasje og leddmanipulasjoner ("knekking"), og ikke minst ØVELSER som jeg har gjort tre-fire ganger i uka siden -i ti år altså. I dag er jeg helt uten plager! Det er altså andre måter å angripe problemet på enn store inngrep. Jeg merket stor bedring etter noen mnd, og var så å si symptomfri etter et halvt år. Jeg tror alle har evnen til å utvikle muskler nok til å bære sin egen kropp, men vi gjør for lite av det i dag.

Men - man får såklart ikke penere pupper eller lettere for å finne klær da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten bare komme med min egen solskinnshistorie til alle som vurderer reduksjon pga smerter i rygg/nakke: jeg er 70F, 162 høy og slank. Hadde enda større pupper før, da jeg har gått ned 10 kg. Jeg vurderte en stund operasjon, men slo det fra meg fordi det ble for drastisk.

For ca ti år siden fikk jeg time hos fysioterapeut pga mye plager i øvre rygg og kronisk hodepine. Fikk massasje og leddmanipulasjoner ("knekking"), og ikke minst ØVELSER som jeg har gjort tre-fire ganger i uka siden -i ti år altså. I dag er jeg helt uten plager! Det er altså andre måter å angripe problemet på enn store inngrep. Jeg merket stor bedring etter noen mnd, og var så å si symptomfri etter et halvt år. Jeg tror alle har evnen til å utvikle muskler nok til å bære sin egen kropp, men vi gjør for lite av det i dag.

Men - man får såklart ikke penere pupper eller lettere for å finne klær da.

Så fantastisk at det bedret seg så mye! Ingenting er bedre :)

Har selv også prøvd både fysioterapi, psykomotorisk trening og kiropraktor. Desverre har ingenting av dette virket, så da blir det operasjon.

Fikk i dag time hos Colosseumklinikken 18.oktober. Da blir operasjonen senest to uker etter dette!

Elsker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil forresten bare komme med min egen solskinnshistorie til alle som vurderer reduksjon pga smerter i rygg/nakke: jeg er 70F, 162 høy og slank. Hadde enda større pupper før, da jeg har gått ned 10 kg. Jeg vurderte en stund operasjon, men slo det fra meg fordi det ble for drastisk.

For ca ti år siden fikk jeg time hos fysioterapeut pga mye plager i øvre rygg og kronisk hodepine. Fikk massasje og leddmanipulasjoner ("knekking"), og ikke minst ØVELSER som jeg har gjort tre-fire ganger i uka siden -i ti år altså. I dag er jeg helt uten plager! Det er altså andre måter å angripe problemet på enn store inngrep. Jeg merket stor bedring etter noen mnd, og var så å si symptomfri etter et halvt år. Jeg tror alle har evnen til å utvikle muskler nok til å bære sin egen kropp, men vi gjør for lite av det i dag.

Men - man får såklart ikke penere pupper eller lettere for å finne klær da.

Flott at dette hjalp for deg.

Jeg har bestandig trent (fordi jeg også har hatt problemer med korsrygg) og holdt meg i form. Men nakke/skuldervondt og hodepine som følge av det har ikke blitt borte. Først etter brystreduksjonen har jeg blitt helt kvitt det. Og en ting som har vært ille for meg er at brystene har vært i veien når jeg har trent. Kondisjonstrening (løping og aerobic f.eks.) har vært direkte umulig fordi det gjør vondt når tunge bryster hopper opp og ned (ingen treningsbh har klart å støtte godt nok). I tillegg har mange med store bryster problemer med svette og utslett under brystene (jeg var en av dem).

Jeg synes det er flott at noen klarer å trene slik at plagene blir borte. Men for alle så holder desverre ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dette hjalp for deg.

Jeg har bestandig trent (fordi jeg også har hatt problemer med korsrygg) og holdt meg i form. Men nakke/skuldervondt og hodepine som følge av det har ikke blitt borte. Først etter brystreduksjonen har jeg blitt helt kvitt det. Og en ting som har vært ille for meg er at brystene har vært i veien når jeg har trent. Kondisjonstrening (løping og aerobic f.eks.) har vært direkte umulig fordi det gjør vondt når tunge bryster hopper opp og ned (ingen treningsbh har klart å støtte godt nok). I tillegg har mange med store bryster problemer med svette og utslett under brystene (jeg var en av dem).

Jeg synes det er flott at noen klarer å trene slik at plagene blir borte. Men for alle så holder desverre ikke det.

Samme her. Trening er utrolig stress pga.størrelsen på brystene. Gleder meg til å kunne jogge uten problemer igjen.

Hvordan er arrene dine nå, Lizzee? Hvor lang tid tok det fø du gikk med spile-bh igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dette hjalp for deg.

Jeg har bestandig trent (fordi jeg også har hatt problemer med korsrygg) og holdt meg i form. Men nakke/skuldervondt og hodepine som følge av det har ikke blitt borte. Først etter brystreduksjonen har jeg blitt helt kvitt det. Og en ting som har vært ille for meg er at brystene har vært i veien når jeg har trent. Kondisjonstrening (løping og aerobic f.eks.) har vært direkte umulig fordi det gjør vondt når tunge bryster hopper opp og ned (ingen treningsbh har klart å støtte godt nok). I tillegg har mange med store bryster problemer med svette og utslett under brystene (jeg var en av dem).

Jeg synes det er flott at noen klarer å trene slik at plagene blir borte. Men for alle så holder desverre ikke det.

La meg spesifisere at jeg gjorde spesifikke øvelser som jeg fikk av fysioterapeut, ikke vanlige ryggøvelser. Jeg sier bare at det er en mulighet, da jeg selv oppdaget at puppene er til å leve med med slik trening. Det er et drastisk inngrep å gjøre, og det er sikkert flere som leser her for å få svar på om de burde gjøre det eller ei. Da kan det være greit å vite at det fins alternativer som koster en brøkdel og er helt risikofritt.

Jeg har, pga hengepupper (som har vært endel større) akkurat de samme problemene med kondistrening som du nevner, og har i tillegg astma som gjør det vanskelig å puste med de konstante slagene i brystet - uansett bh. Men jeg velger å sykle og gå, og tilpasser meg den kroppen jeg har. Jeg trives med det. Syns bare denne tråden ga inntrykk at det er umulig å leve med store pupper, og ville rette opp inntrykket litt.

Til alle som er fornøyd med sine nye pupper, sier jeg gratulerer. :)

Endret av tineline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,ja da er det gått halvannen uke og alt har gått greit til nå.Skal til legen imorra og sjekkes,bytte teip o.l.men lurte på,det har beg å lekke litt under begge puppene.Akkurat som klar veske??andre som har opplevd det og er det normalt? Har vel sjaua litt mere enn jeg skal men ikke lett og holde seg i ro! Ja,så var det den Stramme,grusome sykehusapotektoppen som jeg bare har en av og må vaskes ganske ofte så må jeg jo gå med en vanlig sportsbh.Gjør dette på kvelden så den er tør om morraen,gjør det noe tro??nydelig og få lufta litt,phu. Takk ofr kjappe svar,litt urolig her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg spesifisere at jeg gjorde spesifikke øvelser som jeg fikk av fysioterapeut, ikke vanlige ryggøvelser. Jeg sier bare at det er en mulighet, da jeg selv oppdaget at puppene er til å leve med med slik trening. Det er et drastisk inngrep å gjøre, og det er sikkert flere som leser her for å få svar på om de burde gjøre det eller ei. Da kan det være greit å vite at det fins alternativer som koster en brøkdel og er helt risikofritt.

Jeg har, pga hengepupper (som har vært endel større) akkurat de samme problemene med kondistrening som du nevner, og har i tillegg astma som gjør det vanskelig å puste med de konstante slagene i brystet - uansett bh. Men jeg velger å sykle og gå, og tilpasser meg den kroppen jeg har. Jeg trives med det. Syns bare denne tråden ga inntrykk at det er umulig å leve med store pupper, og ville rette opp inntrykket litt.

Til alle som er fornøyd med sine nye pupper, sier jeg gratulerer. :)

Jeg er helt enig med deg i at det er best om man kan klare seg uten et kirurgisk inngrep.

Selv er jeg i midten av 40-årene og har i ganske mange år hatt ubehag med store bryst uten at noe trening har hjulpet. Og jeg har som deg vært til fysioterapi for å få øvelser både for nakke og rygg. For korsryggen hjelper øvelsene glimrende - men ikke for nakke og skuldre. For meg har livet blitt mye bedre etter brystreduksjonen. Null hodepine!! Det rare er jo at jeg egentlig var veldig fornøyd med selve brystene mine! Jeg var ikke misfornøyd med utseende på de eller størrelsen i og for seg - det var hva de gjorde med meg som var et problem! Om du forstår. Skulle gjerne hatt store pupper jeg, om de bare ikke ga meg vonde skuldre, hodepine, utslett under brystene og dype søkk i skuldrene pga bh som henger tungt.

Tror det er viktig å poengtere at for noen så fungerer trening og for noen så må det operasjon til.

For alle er det ikke bare å trene. Og det er heller ikke bare det som kan trenes bort som er et problem.

I tillegg så er det viktig å tenke på at man ikke skal vente for lenge med å ta operasjon (hvis det er det som skal til). Ettersom årene går er det vanskelige å gå ned i vekt, man opplever at brystene henger mer og mer, og om trening ikke hjelper så blir det kirurgiske inngrepet større om man har ventet lenge (mer hud å fjerne om de henger mer f.eks.). I tillegg har man kanskje fått dårlig holdning og lut rygg pga at man lenge har hatt store bryst (så selv at min bestemor ble slik).

Jeg er ikke en person som er veldig for operasjoner av kosmetisk art. Dette er mitt første inngrep noensinne og første gang jeg i det hele tatt har sydd et eneste sting. For meg var operasjonen nødvendig. Og det er nok mange som har det likt som meg.

(Når det gjelder kostnader så har jeg brukt mye penger å trening, fysioterapi osv. Operasjonen betalte jeg ingenting for!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia,ja da er det gått halvannen uke og alt har gått greit til nå.Skal til legen imorra og sjekkes,bytte teip o.l.men lurte på,det har beg å lekke litt under begge puppene.Akkurat som klar veske??andre som har opplevd det og er det normalt? Har vel sjaua litt mere enn jeg skal men ikke lett og holde seg i ro! Ja,så var det den Stramme,grusome sykehusapotektoppen som jeg bare har en av og må vaskes ganske ofte så må jeg jo gå med en vanlig sportsbh.Gjør dette på kvelden så den er tør om morraen,gjør det noe tro??nydelig og få lufta litt,phu. Takk ofr kjappe svar,litt urolig her..

Jeg fikk sports-BH på sykehuset jeg og brukte aldri noe annet.

Plagene du har med "lekkasje" kan jeg ikke svare deg på - jeg opplevde ikke noe sånt. Men tror det er viktig at du holder deg i ro!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er arrene dine nå, Lizzee? Tok det lang tid før du kunne gå med spile-BH?

Hei!

Nå 6 måneder etter operasjonen så er arrene mine bare tynne lys rosa streker. Jeg har hud som leges godt og har aldri vært plaget av å få arr - så for meg har det gått veldig bra.

Jeg begynte med spileBH ca. 3 måneder etter operasjonen. Men så har ikke jeg noe arr under brystet. Har som sagt før ikke anker-arr. Men jeg har denne ekstra hudfolden da som blir mindre og mindre ettersom tiden går (pga. metoden som ble brukt på meg Hall-Findley).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sports-BH på sykehuset jeg og brukte aldri noe annet.

Plagene du har med "lekkasje" kan jeg ikke svare deg på - jeg opplevde ikke noe sånt. Men tror det er viktig at du holder deg i ro!! :-)

Jøss,for en service.Den jeg må gå med kosta 1000 spend.Ja,jeg vet men ikke lett,hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine plager ble borte da jeg fikk rett BH størrelse, 80G. Jeg hadde gått gått med for store BHer (sånn at ryggen på BHen ikke gikk paralelt, men ble trukket oppover). Stroppene på BHen skal ikke bære mer en 10% av vekta, det er båndet rundt ryggen som skal, men da må det være stramt nok. Jeg, som mange andre kvinner, trodde ikke jeg kunne ha så trange BHer, for jeg var så redd for at jeg skulle få store valker på ryggen, hvis dere skjønner.

Nå er det slutt med søkk i skuldrene, og bysten får jeg beholde som den er! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss,for en service.Den jeg må gå med kosta 1000 spend.Ja,jeg vet men ikke lett,hehe.

Vanlig Triumph sportsBH som koster ca 370,-

(Hele operasjonen min og alle kostnader tilknyttet ble dekket av helseforsikring. Hvis ikke måtte jeg selv ha betalt for BH'en jeg fikk på sykehuset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onlyawoman

Da var det gjort! Mine JJ-pupper er blitt C/D-cup. Utrolig rar følelse, føler nesten at jeg ikke har noe igjen når jeg ser meg i speilet, så det krever litt tilvenning. Min identitet har jo vært "hun med de svære puppene", og å plutselig se damer som har større pupper enn meg er merkelig... Tenkte bare jeg skulle forberede dere på det...

Men er full av optimisme. Gleder meg til å ikke ha vondt i nakken og hodet, og til å kjøpe vanlige kjoler og BHer. Fjernet bandasen i dag, og alt så veldig greit ut. Har ikke hatt så mye vondt heller, men litt vanskelig å sove, det er så mange tanker som fyker rundt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...