Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

Da var det gjort! Mine JJ-pupper er blitt C/D-cup. Utrolig rar følelse, føler nesten at jeg ikke har noe igjen når jeg ser meg i speilet, så det krever litt tilvenning. Min identitet har jo vært "hun med de svære puppene", og å plutselig se damer som har større pupper enn meg er merkelig... Tenkte bare jeg skulle forberede dere på det...

Men er full av optimisme. Gleder meg til å ikke ha vondt i nakken og hodet, og til å kjøpe vanlige kjoler og BHer. Fjernet bandasen i dag, og alt så veldig greit ut. Har ikke hatt så mye vondt heller, men litt vanskelig å sove, det er så mange tanker som fyker rundt i hodet.

Jeg kjenner meg sånn igjen med den "hun med de svære puppene"... Og nå 6 mnd etter operasjonen er det godt å ikke bli identifisert med store pupper!!! Nå er jeg bare MEG :-) Du kommer til å bli så fornøyd Onlyawoman!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg sånn igjen med den "hun med de svære puppene"... Og nå 6 mnd etter operasjonen er det godt å ikke bli identifisert med store pupper!!! Nå er jeg bare MEG :-) Du kommer til å bli så fornøyd Onlyawoman!!!!

Samme her! En venninne ringte til en kafé vi pleide å henge da vi var yngre. Skulle ha tak i meg (før mobiltelefonenen :)) Spurte etter *navn*, de var ikke sikre på hvem det var. Da sa hun: "Hun rødhåra med de svære puppene?" Gjett om de forsto hvem hun snakket om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg vil også redusere puppene..

Fikk denne fra en venninne:

- "Kjenner en dame som eeelsker å kommentere andres pupper." *snur seg mot meg* "DEG hadde hun blitt vill over!"

Meg:

- "Øøø, oj da... "

WT?!Uhøflige menneske, håper jeg aldri treffer den dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er operasjonen i boks!!! 23.november :)

Det blir ikke ankersnitt, men det andre. Var ikke helt forberedt på det, men har lest alle de gode forklaringene og erfaringene til Lizzee. Hjalp veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er operasjonen i boks!!! 23.november :)

Det blir ikke ankersnitt, men det andre. Var ikke helt forberedt på det, men har lest alle de gode forklaringene og erfaringene til Lizzee. Hjalp veldig :)

Lykke til Cilipili!!!

Glad for å kunne hjelpe - du må bare kontakte meg hvis det er noe! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var arrene dine røde? Mine er flate og fine med forstatt en del røde. 4 mnd siden nå. Taper ikke lenger, tapen gjorde meg bare sår og enda mer rød når såret var grodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig å finne en tråd som denne. Jeg vurderer sterkt brystreduksjon og da er jo slik info og erfaringer gull verdt!! :-)

Det er faktisk første gang jeg har fått meg brukernavn på et slikt forum. Et framskritt bare det :-) Har bare vært en "sniktitter" tidligere.

Jeg bor i Oslo. Har dere noen gode anbefalinger til hvor jeg skal gå på konsultasjon, en spesiell lege/kirurg? Det virker jo som om veldig mange her har vært på colosseumsklinikken og dr. Roald nevnes, eller Aleris og dr Bugge. Men her må man vel betale privat? Eller? Er det neon som har noen erfaringer med en dr. Truls Ryder, klinikk Bunæs?? Han svarer på spørsmål og det virker som han er ganske dyktig!!, men det er kanskje privat igjen...?

http://www.plastikkirurgi.nu/sporre/brystreduksjon/

Etter det jeg har lest virker det jo som at første steg er å ta kontakt med fastlegen i håp om at man kanskje kan få det dekket? Jeg er 1,67 cm, vekt 81, E-cup Sliter med plager i nakke og rygg, sopp under brystene + sliter med trening....har derfor gått mye opp i vekt:( Vil så gjerne slippe nyskjerrige og stygge blikk og disse grusomme plagene.

Så en artikkel i vg eller dagbladet for noen uker siden med denne stakkars jenta som hadde operert seg i utlandet...Blir jo veldig redd for at noe slikt kan skje her hjemme også....

Her er linken hvis dere ikke har fått det med dere:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10041006

Håper at noen av dere har noen gode anbefalinger i denne jungelen. Kanskje jeg trenger litt mer overbevisning også...hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

1.spm: Jeg lurer på om jeg burde vente til etter jeg har fått barn med å redusere brystene?

Og jeg bruker 70H i Bh hos "Det lille under" (BH'ene koster rundt 100-lappen, så skikkelige greier! ;)

Hos "Change" bruker jeg 65J.

Greia er den at jeg ikke synes det ser ut som jeg har store pupper. De hverken henger eller er kvapsete.

2.spm: Vil legen vurdere de som greie da? At operasjon vil være unødvendig?

Jeg har alle symptomene som er vanlig, det ser jeg ut i fra denne tråden. Går til kiropraktor jevnlig for å knekke øvre og nedre del av ryggen, samt nakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

1.spm: Jeg lurer på om jeg burde vente til etter jeg har fått barn med å redusere brystene?

Og jeg bruker 70H i Bh hos "Det lille under" (BH'ene koster rundt 100-lappen, så skikkelige greier! ;)

Hos "Change" bruker jeg 65J.

Greia er den at jeg ikke synes det ser ut som jeg har store pupper. De hverken henger eller er kvapsete.

2.spm: Vil legen vurdere de som greie da? At operasjon vil være unødvendig?

Jeg har alle symptomene som er vanlig, det ser jeg ut i fra denne tråden. Går til kiropraktor jevnlig for å knekke øvre og nedre del av ryggen, samt nakke...

Etter min erfaring så har du det som skal til for å få operasjon. Har du store fysiske plager pga.puppene så burde det være tilstrekkelig. Det er iallefall verdt å ta en tur til legen for å få henvisning. Det eneste det kan stå på er BMIen og om du har fått barn. BMIen skal være under 27, så om du har det så ville jeg vært positiv (høres sånn ut når du bruker 65 og 70 rundt).

Endret av cilipili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirurgen min skal utføre operasjonen med Lejourteknikken. Den er visst litt ulik Hall-Findleyteknikken. Er det noen som vet forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirurgen min skal utføre operasjonen med Lejourteknikken. Den er visst litt ulik Hall-Findleyteknikken. Er det noen som vet forskjellen?

Vanskelig å finne noe norsk informasjon om dette, men du kan jo kikke her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk igjen, Lizzee!

Er veldig glad jeg skal opereres med denne teknikken, og ikke ankermetoden. Fantastisk å slippe så mye arr. Er den ekstra hudfolden stor? er din borte nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen, Lizzee!

Er veldig glad jeg skal opereres med denne teknikken, og ikke ankermetoden. Fantastisk å slippe så mye arr. Er den ekstra hudfolden stor? er din borte nå?

Det er veldig individuelt hvor stor/liten den hudfolden blir. På noen blir den borte etter veldig kort tid. Nå 6 mnd etter operasjon har jeg en fold på størrelse med tommelen min under hvert bryst. Litt mer en hva de fleste har tror jeg. Men det gjør meg ingenting og jeg skal til kontroll før jul hvor de evnt. skal fjerne folden hvis den da ikke har trukket seg helt tilbake.

Ikke noe å bekymre seg for. Jeg er superfornøyd med fasongen på brystene mine nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt hvor stor/liten den hudfolden blir. På noen blir den borte etter veldig kort tid. Nå 6 mnd etter operasjon har jeg en fold på størrelse med tommelen min under hvert bryst. Litt mer en hva de fleste har tror jeg. Men det gjør meg ingenting og jeg skal til kontroll før jul hvor de evnt. skal fjerne folden hvis den da ikke har trukket seg helt tilbake.

Ikke noe å bekymre seg for. Jeg er superfornøyd med fasongen på brystene mine nå!!!!

Så fantastisk! Gleder meg bare mer og mer nå. Hvor mange gram tok de hos deg og hvilken cup hadde du før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare skyte inn at jeg har blitt operert med ankerarr og de er så godt som usynlige nå.

Det er umulig å se arrene når jeg står rett opp og ned - og de har vært så godt som borte siden ca ett år etter inngrepet, så det kan bli riktig fint med den gammeldagse teknikken også altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Så fantastisk! Gleder meg bare mer og mer nå. Hvor mange gram tok de hos deg og hvilken cup hadde du før?

Fjernet ca 600 gram fra hvert bryst. Gikk fra 85G til 80C.

Det beste er at jeg nå kan bruke str. 38 i alle klær. Før måtte jeg ha str 44 i topper....

Må bare skyte inn at jeg har blitt operert med ankerarr og de er så godt som usynlige nå.

Det er umulig å se arrene når jeg står rett opp og ned - og de har vært så godt som borte siden ca ett år etter inngrepet, så det kan bli riktig fint med den gammeldagse teknikken også altså :)

Jeg trodde jeg skulle ha ankersnitt helt til jeg kom på sykehuset jeg... Det var litt sjokk å skulle få utført den andre metoden, spesielt fordi det ser rart ut etterpå. Trodde det hadde gått helt fint for meg å ha ankerarr. Huden min leges veldig fort og jeg får nesten ikke arr. Men forskjellen er mest på at brystfasongen holder seg lenger med den nye metoden. Brystene blir mer dyttet oppover innvendig... noe sånt... sa legen ihvertfall. Men resultatet går nok veldig på utgangspunktet man har også. Størrelsen på brystene, om de henger eller ei, alder på pasienten osv.

Godt at vi er fornøyd!!! Det er det viktigste!

Endret av Lizzee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere er fornøyd :) Bekymrer meg mindre da!

Regner med at resultatet blir bra. Kirurgen er veldig dyktig!

Uansett blir det bedre og lettere enn det allerede er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...