Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Nå er det bare 12 dager til jeg skal opereres på aleris! Er kjempespent. Har ei lita kvise?/prikk under det ene brystet. Noen som har erfaringer med noe av det sammer der det har blitt operasjon, eller operasjonen har blitt utsatt?

Dr Frøyen skal operere meg. Noen som har erfaringer med han?

hvor lang tid tok det før smertene er brukbare... ?

LRD

Lykke til!!!

Hadde ikke så mye smerter etterpå jeg.... Det gjelder å holde seg i ro og du får jo resept på på smertestillende. Dvs. du får vel tilsendt (ihvertfall gjorde jeg) resept på infeksjonshemmende tabeletter (som du skal ta noen timer før du drar til sykehuset før operasjonen), såpe du skal vaske deg med før operasjonen og på smertestillende. 20 tabletter med smertestillende fikk jeg og jeg hadde igjen 2 tabletter i pakken da en uke var gått, og de trengte jeg ikke å ta. Syntes det var greit å ta smertestillende før jeg la meg om kvelden. Fikk sove bedre da (forbered deg på at du må sove på ryggen en stund!)

Men det med smerte er individuelt da.

Jeg var på Aleris, men ikke hos den legen du skal til, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Nå er det gått en måned og en uke siden jeg ble operert og sårene rundt brystvorten vises nesten ikke, er litt verre med de sårene under bryste de har fått skorpe på men det gror seg vel til etterhvert. Ser flere er bekymret for at brystene skal se rare ut, men mine ser helt fine ut nå, brystvortene er symetriske og det er ikke flat oppå eller noe. Er så lei av den sport-bhn og har lyst på vanlig bh må må vente noen uker til. Hvordan gjør dere andre det når dere dusjer? Har noen dusjet uten teip før dere bytter? Jeg har ikke turt det, jeg dusjer med teipen på og føner etter på for at det skal bli tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Nå er det gått en måned og en uke siden jeg ble operert og sårene rundt brystvorten vises nesten ikke, er litt verre med de sårene under bryste de har fått skorpe på men det gror seg vel til etterhvert. Ser flere er bekymret for at brystene skal se rare ut, men mine ser helt fine ut nå, brystvortene er symetriske og det er ikke flat oppå eller noe. Er så lei av den sport-bhn og har lyst på vanlig bh må må vente noen uker til. Hvordan gjør dere andre det når dere dusjer? Har noen dusjet uten teip før dere bytter? Jeg har ikke turt det, jeg dusjer med teipen på og føner etter på for at det skal bli tørt.

Tapen ble byttet på sykehuset 10 dager etter operasjonen. Deretter har jeg byttet tape selv sånn ca en gang i uka. Tar av tapen i dusjen - den løsner lett av da. Ellers gjør jeg som deg, dusjer med tapen på og føner etterpå.

Kjøpte meg vanlig bh i forrige uke - da var det gått nesten 2 mnd siden operasjonen. Men ikke spile-bh da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Takk for det :o) Det var utrooolig frustrerende! Jeg hadde liten tro på at det evetuelt kunne gjøres i løpet av sommeren. Det passer utrolig dårlig i studiet som sykepleierstudent og ikke kunne være aktiv stort sett hele tiden :P Mye praksis!

Men har snakket med Riksen, og jeg har fått en ny midlertidig dato 6 juli, så får jeg krysse fingrene for at det blir da :o) Så rekker jeg forhåpentligvis at sårene gror til jeg reiser til Malawi i september..

Til dere som har gjennomgått operasjonen, hvor mange uker tok det før sårene var grodd?

Heisann Folkens!!

Da har har jeg endelig fått innkalling fra Rikshospitalet igjen - jeg fikk den i poste igår :) Sååå letta! Jobben i hjemmesykepleien gikk dermed i dass, men kroppen, og ikke minst ryggen min går foran!! Dette skal bli deeilig!!

Jeg skal opereres 6 juli og håper iiinderlig jeg holder meg frisk denne gangen (jeg skulle jo egentlig opereres 30.april...) eller at jeg ikke sitter askefast i Roma (kommer hjem 3 dager før operasjonen). Jeg krysser alt som krysses kan nå :o)

Jeg skal til Malawi i midten av september, og håper inderlig at sårene da er grodd... Noen som veit de blir det helt 2 mnd. etter operasjon?

Jeg gleder meg dobbelt så mye som jeg grur meg! Dette har jeg venta ei stund på nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Folkens!!

Da har har jeg endelig fått innkalling fra Rikshospitalet igjen - jeg fikk den i poste igår :) Sååå letta! Jobben i hjemmesykepleien gikk dermed i dass, men kroppen, og ikke minst ryggen min går foran!! Dette skal bli deeilig!!

Jeg skal opereres 6 juli og håper iiinderlig jeg holder meg frisk denne gangen (jeg skulle jo egentlig opereres 30.april...) eller at jeg ikke sitter askefast i Roma (kommer hjem 3 dager før operasjonen). Jeg krysser alt som krysses kan nå :o)

Jeg skal til Malawi i midten av september, og håper inderlig at sårene da er grodd... Noen som veit de blir det helt 2 mnd. etter operasjon?

Jeg gleder meg dobbelt så mye som jeg grur meg! Dette har jeg venta ei stund på nå!!

Det er to måneder siden min operasjon og sårene mine er kun tynne rosa streker. Men jeg har ikke noe sår horisontalt under brystet da. Men jeg vil ikke tro at det gror noe senere. Bare vær flink til å holde deg i ro etter operasjonen så gror det mye bedre.

Lykke til Marielle!! Det kommer til å gå så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Det er to måneder siden min operasjon og sårene mine er kun tynne rosa streker. Men jeg har ikke noe sår horisontalt under brystet da. Men jeg vil ikke tro at det gror noe senere. Bare vær flink til å holde deg i ro etter operasjonen så gror det mye bedre.

Lykke til Marielle!! Det kommer til å gå så bra!

Tusen takk Lizzee!!

Da håper jeg det går greit :o) Veit du hvor lenge jeg må gå med sportsbhen før jeg kan begynne med andre typer bh/bikini, både med og uten spiler?

Og hvor mobil kan jeg forvente at jeg er den første uka etter operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Lizzee!!

Da håper jeg det går greit :o) Veit du hvor lenge jeg må gå med sportsbhen før jeg kan begynne med andre typer bh/bikini, både med og uten spiler?

Og hvor mobil kan jeg forvente at jeg er den første uka etter operasjonen?

Den første uka etter operasjonen er du ikke mobil. Jeg var ute og gikk litt men klarte ikke gå fort (da dunket det i brystene) også føler man seg litt utilpass. Jeg følte liksom at jeg måtte ha armene litt opp og støtte brystpartiet. Også kan man ikke bevege armene så mye eller løfte noe som helst.

Jeg startet med en vanlig bh uten spiler ca 1,5 mnd etter operasjonen. (de sier jo at man skal ha sportsbh døgnet rundt den første måneden, deretter bare om dagen i en mnd). Har prøvd med spiler men det funker ikke ennå. Men jeg har prøvd sånne tre-kant bikinitopper Og det er supert!!!! Og topp og kjole med holterneck!!! Fantastisk !!! Går med det UTEN BH!!! For første gang på mange mange år!!!! Gled dere!!!

Endret av Lizzee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det går greit med vann og såpe i sårene? jeg er livredd for alt det der hehe. men det har nok allrede kommet noe vann på det da, men jeg er bare veldig forsiktig. Jeg håper sårene blir enda tynnere, selv om det ser veldig greit ut nå, er jo gått en måned og to uker til meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Den første uka etter operasjonen er du ikke mobil. Jeg var ute og gikk litt men klarte ikke gå fort (da dunket det i brystene) også føler man seg litt utilpass. Jeg følte liksom at jeg måtte ha armene litt opp og støtte brystpartiet. Også kan man ikke bevege armene så mye eller løfte noe som helst.

Jeg startet med en vanlig bh uten spiler ca 1,5 mnd etter operasjonen. (de sier jo at man skal ha sportsbh døgnet rundt den første måneden, deretter bare om dagen i en mnd). Har prøvd med spiler men det funker ikke ennå. Men jeg har prøvd sånne tre-kant bikinitopper Og det er supert!!!! Og topp og kjole med holterneck!!! Fantastisk !!! Går med det UTEN BH!!! For første gang på mange mange år!!!! Gled dere!!!

Det hørtes fantastisk ut!! Gjett om jeg skal kjøpe ny bikini til malawi-turen :D Godt at du sa hvordan du hadde det den første uka, jeg bør ikke begi meg ut på en togtur da regner jeg med :o)

Da ser det ut som om jeg kan bruke sports-BH og tre-kant-bikini i Malawi? Og så lenge sårene er grodd ( er lys rosa) er det vel ikke fare for infeksjoner heller?

- Jeg ser lyst på tilværelsen etter dette - prøvde halterneck-bikini for 1 1/2 år siden-- jeg hadde skikkelig GNAGSÅR i nakken dagen etter.. Udigg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det går greit med vann og såpe i sårene? jeg er livredd for alt det der hehe. men det har nok allrede kommet noe vann på det da, men jeg er bare veldig forsiktig. Jeg håper sårene blir enda tynnere, selv om det ser veldig greit ut nå, er jo gått en måned og to uker til meg nå.

Dusjet meg helt vanlig etter en uke jeg. Med vanlig dusjsåpe. Men var veldig forsiktig med brystene da. Har jo hele tiden hatt tape på sårene. Nå etter 2 mnd er det jo ikke noe problem.

Det med arrene er veldig individuelt. Jeg er heldig og har hud som alltid gror veldig fint og får nesten ikke arr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes fantastisk ut!! Gjett om jeg skal kjøpe ny bikini til malawi-turen :D Godt at du sa hvordan du hadde det den første uka, jeg bør ikke begi meg ut på en togtur da regner jeg med :o)

Da ser det ut som om jeg kan bruke sports-BH og tre-kant-bikini i Malawi? Og så lenge sårene er grodd ( er lys rosa) er det vel ikke fare for infeksjoner heller?

- Jeg ser lyst på tilværelsen etter dette - prøvde halterneck-bikini for 1 1/2 år siden-- jeg hadde skikkelig GNAGSÅR i nakken dagen etter.. Udigg :P

Du kan sikker ta en togtur om du har andre til å hjelpe deg. Du kan jo ikke løfte noe.

Det er mange som tar operasjonen et annet sted enn de bor og som dagen etter flyr eller tar toget hjem. Men jeg tror ikke du vil så mye annet enn det du strengt tatt må gjøre. Jeg syntes det var godt å bare sitte stille og det har nok noe å si for hvordan det gror både innvendig og utvendig på brystene dine.

Gled deg til å prøve holterneck-bikini. Du kommer til å se så fin ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

Du kan sikker ta en togtur om du har andre til å hjelpe deg. Du kan jo ikke løfte noe.

Det er mange som tar operasjonen et annet sted enn de bor og som dagen etter flyr eller tar toget hjem. Men jeg tror ikke du vil så mye annet enn det du strengt tatt må gjøre. Jeg syntes det var godt å bare sitte stille og det har nok noe å si for hvordan det gror både innvendig og utvendig på brystene dine.

Gled deg til å prøve holterneck-bikini. Du kommer til å se så fin ut!!!

Da får jeg bare sjekke forma etter noen dager :o) Håper mamma kommer og henter meg evt ;o)men kan ikke løfte noe, hvor går grensa på hva du ikke kan løfte?

Tro meg - jeg gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får jeg bare sjekke forma etter noen dager :o) Håper mamma kommer og henter meg evt ;o)men kan ikke løfte noe, hvor går grensa på hva du ikke kan løfte?

Tro meg - jeg gleder meg :D

Du må ha noen som kommer å henter deg. Jeg klarte ikke å bære vesken min engang da jeg skulle hjem fra sykehuset. Og du trenger hjelp til å få på jakke og sånn. Du kan heller ikke ha på deg noe som skal over hodet (t-skjorte, genser osv) for du klarer ikke å løfte armene! I dagene etterpå var det ubehagelig å bare løfte en halvfull melkekartong ut av kjøleskapet. På sykehuset får du også klar beskjed om at du skal holde armene inntil kroppen og ikke løfte armene mer enn til albuehøyde. Så det er litt rart... Alle bevegelser som innvolverer at du bruker musklaturen i brystpartiet og overarmene gjør at det stikker i brystene. Da kan du sikkert også forestille deg hvordan det er å skulle legge seg ned og reise seg opp. Jeg sov på sofaen med masse puter til å støtte opp rundt meg de første ukene. Men som sagt blir det bedre og bedre for hver dag. Og alt er totalt verdt det!!!!

Jeg må fortelle at jeg kjøpte meg en ny kjole for noen dager siden. Før hadde jeg måttet ha den kjolen i str. 44 bare for at den skulle passe over brystet. Nå kunne jeg ha str 38!!! Og du skjønner sikkert hva det gjør for hvordan man ser ut! Det har alltid vært pyton og måtte ha klesplagg som ser for store ut for hele kroppen, også strammer de over brystet. Man ser faktisk mye slankere ut etter en brystreduksjon - og kan bruke den klesstørrelsen som er riktig. Det er mye mer gøy å pynte seg nå - og jeg følte meg så bra da jeg var på fest i går!!! Jeg gikk t.o.m. uten BH!! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marielle

:)

Du må ha noen som kommer å henter deg. Jeg klarte ikke å bære vesken min engang da jeg skulle hjem fra sykehuset. Og du trenger hjelp til å få på jakke og sånn. Du kan heller ikke ha på deg noe som skal over hodet (t-skjorte, genser osv) for du klarer ikke å løfte armene! I dagene etterpå var det ubehagelig å bare løfte en halvfull melkekartong ut av kjøleskapet. På sykehuset får du også klar beskjed om at du skal holde armene inntil kroppen og ikke løfte armene mer enn til albuehøyde. Så det er litt rart... Alle bevegelser som innvolverer at du bruker musklaturen i brystpartiet og overarmene gjør at det stikker i brystene. Da kan du sikkert også forestille deg hvordan det er å skulle legge seg ned og reise seg opp. Jeg sov på sofaen med masse puter til å støtte opp rundt meg de første ukene. Men som sagt blir det bedre og bedre for hver dag. Og alt er totalt verdt det!!!!

Jeg må fortelle at jeg kjøpte meg en ny kjole for noen dager siden. Før hadde jeg måttet ha den kjolen i str. 44 bare for at den skulle passe over brystet. Nå kunne jeg ha str 38!!! Og du skjønner sikkert hva det gjør for hvordan man ser ut! Det har alltid vært pyton og måtte ha klesplagg som ser for store ut for hele kroppen, også strammer de over brystet. Man ser faktisk mye slankere ut etter en brystreduksjon - og kan bruke den klesstørrelsen som er riktig. Det er mye mer gøy å pynte seg nå - og jeg følte meg så bra da jeg var på fest i går!!! Jeg gikk t.o.m. uten BH!! :gjeiper:

Såååå deilig :o) Jeg er ikke tynn, men jeg tror også at jeg kommer til å se slankere ut med en gang brystene er redusert! Har aldri likt å shoppe klær, for det er få ting som passer over brystet.. Meeen det ser ut til at jeg da har noe å glede meg til :o)

Du har sikkert skrevet det før, mne hvilken størrelse er du nå nede i?

Og med det du sier, tror jeg ikke at jeg skal satse på noen togtur en av de første ukene :P Greier du å spise skikkelig uten hjelp da, hvis du ikke kan løfte armene?

Uansett, så gleder jeg meg mer enn jeg gruer meg :o) Og deeet er jo fint :o) Selv om nervene garantert er der 5 og 6 juli :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marielle

Jeg gikk ned fra en 85G til 80B/C. Jeg har heller ikke vært speiselt glad i å shoppe klær. Ble alltid så oppgitt fordi ting ikke passet. Men det kan jeg si at definitivt har endret seg!!

Spise går helt fint. Det er det å løfte ting, strekke seg etter noe som står på en hylle i skapet, bære ting osv, som ikke går. Også er det litt vanskelig å lage mat den første tiden. Skjære brød eller steke kjøttdeig (bare for å ta noen eksempler) måtte jeg ha hjelp tid. Det var noe med bevegelsene da som ble helt feil. Så gå for lettvinte løsninger og forbered gjerne mat (og ha i fryseren) før operasjonen om du bor alene. Jeg har både samboer og store barn som gjorde alt hjemme de første ukene. Få noen til å hjelpe deg med å handle. Jeg hadde med den ene sønnen min i butiikken til å plukke varer for meg og bære hjem. For jeg klarte å gå ut men jeg klarte ikke å bære noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som vet hvor mye som skal til for å få dekket en brystreduksjon? Jeg har 70G/H, og har veldig lyst på en brystreduksjon. I det daglige har jeg ikke så mye plager, kun litt stive skuldre og alvorlige problemer med å finne klær som ikke får meg til å se DIGER ut. Det som derimot er et problem er at jeg er en aktiv person som trener mange ganger i uken, men i det siste har trappet ned veldig rett og slett fordi trening = vonde skuldre ut av en annen verden. Jeg er veldig flink til å finne BHer i riktig størrelse og vet hva som skal til, men uansett hva jeg tar på meg blir enhver treningsøkt halvert fordi skuldrene/ryggen gjør VONDT. Hvor ille må det egentlig være for å få en operasjon dekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor mye som skal til for å få dekket en brystreduksjon? Jeg har 70G/H, og har veldig lyst på en brystreduksjon. I det daglige har jeg ikke så mye plager, kun litt stive skuldre og alvorlige problemer med å finne klær som ikke får meg til å se DIGER ut. Det som derimot er et problem er at jeg er en aktiv person som trener mange ganger i uken, men i det siste har trappet ned veldig rett og slett fordi trening = vonde skuldre ut av en annen verden. Jeg er veldig flink til å finne BHer i riktig størrelse og vet hva som skal til, men uansett hva jeg tar på meg blir enhver treningsøkt halvert fordi skuldrene/ryggen gjør VONDT. Hvor ille må det egentlig være for å få en operasjon dekket?

Jeg hadde også G-cup og vondt i skuldre. I tillegg var jeg plaget av utslett under brystet (fordi det ble tett og varmt). Dette var tilstrekkelig for at jeg fikk det dekket.

Først går du til fastlegen din og forteller om problemene dine (min lege så ikke på brystene mine en gang) og får så en henvisning til kirurg/sykehus. Det er på undersøkelsen på sykehuset at det blir vurdert om du får dekket operasjon. Der blir brystene dine undersøkt og målt - i tillegg til at du forteller om problemene dine. For meg var det gjort på 5-10 minutter.

Fastlegen min sa at jeg ikke burde si så mye om problemer med å finne klær og slike ting. Men fokusere på de kroppslige plagene, som vondt i skuldre/nakke og hodepine pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk utført brystreduksjon ved alerisklinikken i går. Fikk blødning i det ene brystet, og måtte tilbake på kvelden å åpne brystet og fjerne blodet...

Har et spm til dere som har operert? hvor lenge blødde dere fra sårene? ser at det har kommet en del blod i bandasjen spes fra sårene under brystene.. er det noemalt? fikk på ny bandasje i går kveld, så blodet har kommet etter det..

LRD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde ikke noe i det hele tatt. Men så har jeg ikke noen sår under brystet. LRD, du har kanskje sånn anker-arr slik at du har et sår under hele brystet? Har du fått lagt inn dren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...