Gå til innhold

brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk for innholdsrike svar Lizzee og Cilipili :)

Tøft og måtte vente så sinnsykt lenge hvis man ønsker å få det dekket. Det er ikke en billig operasjon...Leste et sted at det offentlige har avtaler med det private og at man kan få utført operasjonen der hvis de har ledig kapasitet, men jeg kjenner jeg blir litt skeptisk til veldig kort ventetid også...Er det en grunn til at de har det...hmmm

Du fikk jo time fort Cilipili. Skulle du få operasjonen dekket også? Leste fort gjennom tråden igjen. Kan hende jeg ha misset noe;)

Skal i hvertfall komme meg til fastlegen først og så får jeg høre hva han tenker rundt min situasjon :-)

Siden vi har fritt sykehusvalg kan vi velge hvor vi vil poereres. Jeg gikke inn på frittsykehusvalg.no.

Der hadde Colosseumklinikken bare to ukers ventetid. Samme kan du gjøre :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Priscilla
Skrevet

Hei =)

Jeg gikk til fastlegen min og ble hennvist direkte videre til Aleris ,og jeg fikk dekt alt utenom egenanndelen på ca 500,-

Var ikke lang vente tid,men jeg ville ta det etter sommeren pga ferie,fikk konsultasjon når jeg ville,og fikk brev om opperasjon den samme uka der jeg skulle oppereres tre uker etter på =)

Er veldi fornøyd m alt hittil =)

Lykke til m operasjonen =)

Skrevet

Jeg kjøpte bh'n på vanlig helsebutikk.

Melody82 : Nei jeg ble operert på Aleris i Trondheim. Åja det går veldig bra, bare litt bekymret over at arrene er ganske røde enda. Men det er bare gått 6 måneder så vi får se.

Noen som vet om det blir bedre om jeg slutter å tape nå etter 6 måneder? Kanskje for at de skal få luft og "puste"? Råd mottas gjerne!!

Skrevet

Jeg ble operert for over 6 måneder siden og har forlengst sluttet å tape. Jeg sluttet vel etter 2 mnd (litt for tidlig ut ifra hva de anbefaler) fordi jeg fikk så utslett av limet. Prøvde med silketape også med samme resultat.

Mine arr er helt lyse og fine. Men jeg tror det har mye å gjøre med huden og at det er veldig individuelt. Jeg får aldri noe særlig arr.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-)

Tar nesten lenger tid å få time hos fastlegen min ,da;) De ønsket å vite hva det gjaldt og jeg fikk time først 11. november. Blir spennende :-)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-)

Tar nesten lenger tid å få time hos fastlegen min ,da;) De ønsket å vite hva det gjaldt og jeg fikk time først 11. november. Blir spennende :-)

Lykke til! Må si fra til oss hvordan det går :)

På tirsdag er det bare tre uker til operasjonen. Det har allerede gått tre uker siden konsultasjonen. Merker jeg ikke tenker så mye på det lengre. Heldigvis! Fikk jo ikke sove av det. Tenkte på alle kjoler, bikinier og bher jeg skulle kjøpe i timevis :ler:

Skrevet

Hei :)

Må bare si at dette er en super tråd!

Jeg skal på konsultasjon på Aleris i Oslo i morra og gruer meg skikkelig.

Jeg bruker 80G og har mye plager, men er redd likevel. HAr BMI på 28 nå, så er redd for at de ikke vil operere, men så tenker jeg også at jeg hadde vel ikke fått time hvis de mener jeg er for overvektig..

Men dere som har vært på Aleris hod dr.Bugge.. Når fikk dere vite om dere fikk dekket operasjon? Og hvor lang tid gikk det fra dere var på konsultasjon til dere ble operert?

Jeg er så nervøøs!

Skrevet

Hei Ida

Jeg fikk vite at jeg fikk dekket operasjonen før jeg kom til Aleris. Jeg var til undersøkelse på Ullevål først. Undersøkelsen der tok 5 minutter. Legen målte brystene og så at jeg hadde utslett. Jeg hadde da 85G størrelse. Fikk umiddelbart beskjed om at det ble godkjent og at jeg ville bli kontaktet når operasjonsdato var klart (på Ullevål kunne dette ta opptil 1 år) men at jeg også kunne benytte meg av fritt sykehusvalg.

Jeg havnet på Aleris etterpå - og da var det bare rett til operasjon hos Bugge.

Jeg vil tro at den undersøkelsen du skal til nå er tilsvarende den jeg hadde på Ullevål.

Lykke til. Dr. Bugge er både hyggelig og kjempeflink.

Skrevet

Takk for svar Lizzee :)

Jeg var på konsultasjon i går, det gikk veldig bra :)

Jeg hadde regnet med at hvis jeg fikk operasjon var jeg heldig hvis jeg fikk før jul, men var enda heldigere, for de hadde ledig allerede på onsdag :) :)

Godt at det ikke blir så mange dager å være nervøs på. Gleder meg masse til å bli kvitt disse stor tunge puppene, og endelig se "normal" ut!

Hvor mange dager tok det før dere greide dere selv uten masse hjelp til hver minste ting?

Har ei lita ei på 2 år, så kan bli spennende å se hvordan det funker :/

Skrevet

Heia,så bra,tenker du gleder deg.5 uker siden jeg fjerna og til å ha hatt en oprasjon som detta så har jeg ikke hatt vondt en dag!!Jeg klaret meg supert fra første dag.men gjorde vel litt myye jeg ikke skulle ha gjort for har jo betennelse.Man skal jo overhode ikke løfte eller ha armene over hode fikk jeg beskjed om,så må vel løfte minst mulig på den minste ;-) lykke til!

Skrevet

Siden vi har fritt sykehusvalg kan vi velge hvor vi vil poereres. Jeg gikke inn på frittsykehusvalg.no.

Der hadde Colosseumklinikken bare to ukers ventetid. Samme kan du gjøre :)

Gjest sunshine
Skrevet

1st sorry for the response in English. I speak Norwegian ok but writing is something else...

I had a bryst reduksjon here in Norway at Fornebuklinikken. They were fantastic! I went from a G to a D cup, no pain, minimal scars fantatic people. It is cheaper to do it here in Norway than in the UK and there is significantly less risk of MRSA. Big point - use the tape to reduce scars. This is not used in the uk and is wrong imo. Norway has it right! Hipp Hipp Hurrah!

Skrevet (endret)

Vil bare begynne med å si at dette er en kjempefin og nyttig tråd, og takke alle som har delt erfaringene sine her :)

Jeg vurderer sterkt å ta en brystreduksjon. Men jeg lurer på noen ting:

- Jeg er under atten, kan jeg fortsatt ta operasjon?

- Jeg vet ikke hva slags forsikring jeg har (har ikke spurt mamma ennå). Jeg skjønner ikke helt, kan jeg få operasjonen dekket av staten, og samtidig operere på privatsykehus? Eller kan jeg kanskje få det dekket av forsikringa?

- Jeg går på skole. Hvor lenge etter operasjonen kan jeg komme tilbake til skolen? Noen andre som går på skole som har tatt operasjon?

Har tenkt mye fram og tilbake på det, men har ikke snakket med foreldrene mine om det ennå. Snakket litt med moren min om det i starten av juni i år. Unnskyld hvis dette innlegget ble veldig rotete :/

Takk på forhånd, jeg setter stoor pris på svar :)

Endret av Undomiel
Skrevet

Vil bare begynne med å si at dette er en kjempefin og nyttig tråd, og takke alle som har delt erfaringene sine her :)

Jeg vurderer sterkt å ta en brystreduksjon. Men jeg lurer på noen ting:

- Jeg er under atten, kan jeg fortsatt ta operasjon?

- Jeg vet ikke hva slags forsikring jeg har (har ikke spurt mamma ennå). Jeg skjønner ikke helt, kan jeg få operasjonen dekket av staten, og samtidig operere på privatsykehus? Eller kan jeg kanskje få det dekket av forsikringa?

- Jeg går på skole. Hvor lenge etter operasjonen kan jeg komme tilbake til skolen? Noen andre som går på skole som har tatt operasjon?

Har tenkt mye fram og tilbake på det, men har ikke snakket med foreldrene mine om det ennå. Snakket litt med moren min om det i starten av juni i år. Unnskyld hvis dette innlegget ble veldig rotete :/

Takk på forhånd, jeg setter stoor pris på svar :)

Jeg tar det med forsikring først.

Det er de færreste under 18 år som har den forsikringen jeg har, Helseforsikring. Forsikringen har jeg via jobben og den ordner det altså slik at jeg kommer raskt til spesialist/sykehus om jeg blir syk eller trenger en operasjon. Dvs. at jeg slipper å stå i såkalt helsekø. Den dekker også kostnadene rundt behandling, undersøkelser osv. Grunnen til at arbeidsgivere har en slik forsikring er at de da slipper at ansatte blir sykemeldt lenge. Slike forsikringer dekker ikke kosmetiske operasjon om de ikke er nødvendig - dvs. dekker kun de som også blir dekket av det offentlige.

Når det gjelder brystreduksjon som blir dekket av staten så har man fritt sykehusvalg. Dvs. at man enten kan vente på å bli innkalt til det sykehuset man sogner til, eller man kan undersøke selv hvor det er ledig kapasitet.

Jeg har kontorjobb og ble sykemeldt i 2 uker etter operasjonen. Det er vel det man regner som vanlig for elever/studenter også.

Jeg vet om et par jenter under 18 år som har fått en slik operasjon. Men det blir jo legens vurdering. I tillegg til at du selv må vurdere hvordan dette vil påvirke deg i forbindelse med at du en dag kanskje skal ha barn.

Skrevet

Jeg tar det med forsikring først.

Det er de færreste under 18 år som har den forsikringen jeg har, Helseforsikring. Forsikringen har jeg via jobben og den ordner det altså slik at jeg kommer raskt til spesialist/sykehus om jeg blir syk eller trenger en operasjon. Dvs. at jeg slipper å stå i såkalt helsekø. Den dekker også kostnadene rundt behandling, undersøkelser osv. Grunnen til at arbeidsgivere har en slik forsikring er at de da slipper at ansatte blir sykemeldt lenge. Slike forsikringer dekker ikke kosmetiske operasjon om de ikke er nødvendig - dvs. dekker kun de som også blir dekket av det offentlige.

Når det gjelder brystreduksjon som blir dekket av staten så har man fritt sykehusvalg. Dvs. at man enten kan vente på å bli innkalt til det sykehuset man sogner til, eller man kan undersøke selv hvor det er ledig kapasitet.

Jeg har kontorjobb og ble sykemeldt i 2 uker etter operasjonen. Det er vel det man regner som vanlig for elever/studenter også.

Jeg vet om et par jenter under 18 år som har fått en slik operasjon. Men det blir jo legens vurdering. I tillegg til at du selv må vurdere hvordan dette vil påvirke deg i forbindelse med at du en dag kanskje skal ha barn.

Tusen takk for svar :)

Ja, det med barn er noe jeg tenker en del på. Nå vet jeg ingenting sikkert, men jeg regner med at hvis jeg skal ha barn engang, så er det minst ti år til, og vet ikke om jeg orker å gå rundt med plager så lenge.

Skrevet

Heia,så bra,tenker du gleder deg.5 uker siden jeg fjerna og til å ha hatt en oprasjon som detta så har jeg ikke hatt vondt en dag!!Jeg klaret meg supert fra første dag.men gjorde vel litt myye jeg ikke skulle ha gjort for har jo betennelse.Man skal jo overhode ikke løfte eller ha armene over hode fikk jeg beskjed om,så må vel løfte minst mulig på den minste ;-) lykke til!

Så bra å høre at alt går fint med deg :)

Bare tolv dager igjen nå. Skal være på klinikken kl.elleve. Gruer meg til fastinga. Hvordan syns dere det gikk?

Skrevet

Jeg kom kvelden før,lå over og ble våkna med at jeg skulle opereres med en gang så det gikk greit.Så var heldig der.Trenger ikke grue deg for noe,er helt sykt at en sånn oprasjon ikke gjør mere vondt.Kjente litt stikkninger når bedøvelsen gikk ut men fikk smertestillende med en gang, så det er en lek spør du meg.Kommer til gå kjempebra.

Skrevet

Heia,ang teip til arra,ble anbefalt på sykehuset å bruke Micropore kirurgisk pappteip men i den bygda jeg bor har de jo ikke den.Så sier Apoteket at Scanpor(den på orange dispenser) er akkurat det samme?? Syntes jo det høres rart ut,er jo en helt annen kvalitet.Er jeg på jorde eller?

Skrevet

Heia,ang teip til arra,ble anbefalt på sykehuset å bruke Micropore kirurgisk pappteip men i den bygda jeg bor har de jo ikke den.Så sier Apoteket at Scanpor(den på orange dispenser) er akkurat det samme?? Syntes jo det høres rart ut,er jo en helt annen kvalitet.Er jeg på jorde eller?

Den er hudfarget ikke sant?

Tror det var den jeg brukte jeg. Fungerer like fint. Men jeg fikk sånn utslett av tapen (både den du nevner fra sykehuset og den på orange dispenser). Prøvde med silketape også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...