hufsa! Skrevet 12. november 2010 #261 Skrevet 12. november 2010 Den er hudfarget ikke sant? Tror det var den jeg brukte jeg. Fungerer like fint. Men jeg fikk sånn utslett av tapen (både den du nevner fra sykehuset og den på orange dispenser). Prøvde med silketape også. Ok,takk.Da får jeg kjøpe den andre da,hehe.Det var jo kjipt at du ikke tålte den.Gikk du uten tape da?
Lizzee Skrevet 12. november 2010 #262 Skrevet 12. november 2010 Ok,takk.Da får jeg kjøpe den andre da,hehe.Det var jo kjipt at du ikke tålte den.Gikk du uten tape da? Nei, jeg brukte den papirtapen i over en måned også brukte jeg silketape en måned eller så etterpå. Deretter ga jeg opp. Men arrene mine er veldig fine fordet. De er svakt rosa nå og synes bare såvidt (7 mnd etter operasjonen) Heldigvis!!
Gjest Eurodice Skrevet 12. november 2010 #263 Skrevet 12. november 2010 Heia,ang teip til arra,ble anbefalt på sykehuset å bruke Micropore kirurgisk pappteip men i den bygda jeg bor har de jo ikke den.Så sier Apoteket at Scanpor(den på orange dispenser) er akkurat det samme?? Syntes jo det høres rart ut,er jo en helt annen kvalitet.Er jeg på jorde eller? Det er ikke papptape da, det er papirtape. Du skrev kanskje feil? Jeg synes Micropore virker "hardere" å ta på enn Scanpore sensitive. Er det disse du har brukt?
hufsa! Skrevet 12. november 2010 #264 Skrevet 12. november 2010 Det er ikke papptape da, det er papirtape. Du skrev kanskje feil? Jeg synes Micropore virker "hardere" å ta på enn Scanpore sensitive. Er det disse du har brukt? He he,ja skrev feil..Har ennå ikke prøvd Scanpore,kun til å feste kompress for har jo betennelse.Men tenkte her nå,for den jeg har er jo ikke hudfarga men mere hvit.Men det er vel 2 forsjellige av de når jeg tenker etter? og da er det den hudfarga jeg må bruke mener dere?
Lizzee Skrevet 12. november 2010 #265 Skrevet 12. november 2010 He he,ja skrev feil..Har ennå ikke prøvd Scanpore,kun til å feste kompress for har jo betennelse.Men tenkte her nå,for den jeg har er jo ikke hudfarga men mere hvit.Men det er vel 2 forsjellige av de når jeg tenker etter? og da er det den hudfarga jeg må bruke mener dere? Spiller ingen rolle om den er hudfarget eller hvit. Du kan bruke både Scanpore eller Demicare tape og begge kommer vel i både forskjellige farger (brun og hvit) og forskjellige bredder. Scanpore har vel også en brun/hudfarget med UV-beskyttelse.... Greia er vel bare at man skal tape for å forhindre fortykkelse av arrene. Hvilken tape du bruker tror jeg ikke spiller så stor rolle. Også er det mest viktig å bruke tape i 1-3 måneder. Men man skal beskytte mot sol mye lenger.
Jodasåneidaså Skrevet 14. november 2010 #266 Skrevet 14. november 2010 Har lest så masse om taper i det siste at jeg har blitt helt forvirra. Men finner bare Scanpore, og reagerer ikke på den, så derfor bruker jeg rett og slett den. Et spørsmål: hvor lang tid tok det før dere fikk tilbake følelsen i brystvortene. Har gått en måned nå, og jeg kan kjenne bitte-bitte-litt i den ene, men ingenting i den andre. Ikke at det gjør så veldig mye, men jeg må si at jeg savner det litt også...
Lizzee Skrevet 18. november 2010 #267 Skrevet 18. november 2010 Et spørsmål: hvor lang tid tok det før dere fikk tilbake følelsen i brystvortene. Har gått en måned nå, og jeg kan kjenne bitte-bitte-litt i den ene, men ingenting i den andre. Ikke at det gjør så veldig mye, men jeg må si at jeg savner det litt også... Ihvertfall 3 mnd. bare å være tålmodig. Mye som skal gro seg til inne i brystet.
melody82 Skrevet 18. november 2010 #268 Skrevet 18. november 2010 Hei alle sammen :-) Ville bare meddele dere om at min fastlegetime er overstått. Søknad er sendt til Aleris og det ser ut til at jeg får det dekket!! Det var til og med kort ventetid, så mulig jeg blir operert før jul !! Skrekkblandet fryd! Er det noen av dere som vet om man kun får dekket operasjonen hvis jeg selv vil bestemme hvor mye legene skal operer bort??? Har de grenser for hvor mye som skal bort?? Jeg har jo E-cup nå og har forstatt lyst til å beholde litt av brystene mine...Vil bare bli kvitt plagene de gir meg!! Tenker kanskje at en B-cup blir litt lite? Eller hva tenker dere? Har lest at brystene kan begynne å vokse ut igjen etter en operasjon... Er det kanskje lurt å operere bort så mye som mulig, da...Hmmm. Må jo begynne å tenke på sånn nå!! ;-) Nå er det bare noen få dager til operasjonen, ChiliPili! Lykke til!!
Lizzee Skrevet 19. november 2010 #269 Skrevet 19. november 2010 Hei alle sammen :-) Ville bare meddele dere om at min fastlegetime er overstått. Søknad er sendt til Aleris og det ser ut til at jeg får det dekket!! Det var til og med kort ventetid, så mulig jeg blir operert før jul !! Skrekkblandet fryd! Er det noen av dere som vet om man kun får dekket operasjonen hvis jeg selv vil bestemme hvor mye legene skal operer bort??? Har de grenser for hvor mye som skal bort?? Jeg har jo E-cup nå og har forstatt lyst til å beholde litt av brystene mine...Vil bare bli kvitt plagene de gir meg!! Tenker kanskje at en B-cup blir litt lite? Eller hva tenker dere? Har lest at brystene kan begynne å vokse ut igjen etter en operasjon... Er det kanskje lurt å operere bort så mye som mulig, da...Hmmm. Må jo begynne å tenke på sånn nå!! ;-) Nå er det bare noen få dager til operasjonen, ChiliPili! Lykke til!! Jeg hadde G-cup og ble operert til en B/C (på Aleris). De tar hensyn til at brystene skal passe til kroppen din, og jeg synes ikke at mine ble for små for å si det sånn!! Det føltes veldig lite og rart til å begynne med. Men nå - 7 mnd etterpå - så er brystene mine helt riktige!! Jeg har ikke bittesmå bryster heller. Og ja, de kan vokse etter operasjonen.
cilipili Skrevet 19. november 2010 #270 Skrevet 19. november 2010 (endret) Hei alle sammen :-) Ville bare meddele dere om at min fastlegetime er overstått. Søknad er sendt til Aleris og det ser ut til at jeg får det dekket!! Det var til og med kort ventetid, så mulig jeg blir operert før jul !! Skrekkblandet fryd! Er det noen av dere som vet om man kun får dekket operasjonen hvis jeg selv vil bestemme hvor mye legene skal operer bort??? Har de grenser for hvor mye som skal bort?? Jeg har jo E-cup nå og har forstatt lyst til å beholde litt av brystene mine...Vil bare bli kvitt plagene de gir meg!! Tenker kanskje at en B-cup blir litt lite? Eller hva tenker dere? Har lest at brystene kan begynne å vokse ut igjen etter en operasjon... Er det kanskje lurt å operere bort så mye som mulig, da...Hmmm. Må jo begynne å tenke på sånn nå!! ;-) Nå er det bare noen få dager til operasjonen, ChiliPili! Lykke til!! Så kjekt å høre at det gikk bra hos legen, Melody82! Jeg tror kirurgene er veldig flinke til å lytte til hva pasienten vil ha, og til å se an kroppsform og størrelse. Om du er usikker så tror jeg de hjelper deg til å ta en beslutning du vil føle deg trygg på. Så har du litt tid å tenke på det også Nå er det bare fire dager igjen til jeg skal kuttes i Skrekkblandet fryd har aldri virket mer treffende. Er mye som sviver i hodet nå. Er både redd og glad samtidig. Gruer meg til å faste. Gruer meg til narkose, og hvordan reaksjonen min blir på den. Gruer meg til å ikke kunne gjøre noe hjemme. Bare sitte og glo. Men GLEDER meg til å få bedre rygg, nakke, skuldre, armer, hode og søvn. Gleder meg til å kjøpe meg et titalls bher og kjoler Endret 19. november 2010 av cilipili
Gjest Baileys Skrevet 22. november 2010 #271 Skrevet 22. november 2010 Melody82: Svar på det du lurer på! http://www.plastikkirurgi.nu/sporre/brystreduksjon/149-jeg-onske-cup-storrelse-jeg-far-brystreduksjonen-dekket-offentlige.html Cilipili : Lykke lykke til imorgen
cilipili Skrevet 22. november 2010 #273 Skrevet 22. november 2010 Lykke til i morgen Cilipili!!!! Tusen, tusen, tusen takk, Lizzee. Nå gruer jeg meg. Gruer meg så mye at jeg er kvalm. Vet ikke hva som skal skje. Skal være der elleve. Hva skjer etterpå egentlig? Før operasjon?
cilipili Skrevet 22. november 2010 #274 Skrevet 22. november 2010 Cilipili : Lykke lykke til imorgen Tusen, tusen takk
Lizzee Skrevet 22. november 2010 #275 Skrevet 22. november 2010 Tusen, tusen, tusen takk, Lizzee. Nå gruer jeg meg. Gruer meg så mye at jeg er kvalm. Vet ikke hva som skal skje. Skal være der elleve. Hva skjer etterpå egentlig? Før operasjon? Du får møte kirurgen som tar bilder av brystene dine, tegner opp på huden din og forklarer hva som skal skje. Anestesilegene kom også inn til meg og fortalte om narkosen og sånn. Også var det hyggelige sykepleiere som gjorde at jeg var ganske rolig. Det er lov å grue seg men det går så fint skal du se!!! Krysser fingrene for deg og lover å tenke på deg!!!!
cilipili Skrevet 22. november 2010 #276 Skrevet 22. november 2010 Du får møte kirurgen som tar bilder av brystene dine, tegner opp på huden din og forklarer hva som skal skje. Anestesilegene kom også inn til meg og fortalte om narkosen og sånn. Også var det hyggelige sykepleiere som gjorde at jeg var ganske rolig. Det er lov å grue seg men det går så fint skal du se!!! Krysser fingrene for deg og lover å tenke på deg!!!! Du er god! Tusen takk for all hjelp og støtte
Lizzee Skrevet 23. november 2010 #277 Skrevet 23. november 2010 Da håper jeg alt har gått bra med deg i dag Cilipili! Selv skal jeg til Aleris for arrkorreksjon i morgen. Det blir spennende!
cilipili Skrevet 23. november 2010 #278 Skrevet 23. november 2010 Da var det gort! Er ikke i så veldig god form nå. Alt presser, og føler det verker overalt. Hater å væe handicappa! MEN.. Elsker at det er gjort!! Personalet hos Colosseumklinikken var fantastisk! Har aldri følt meg så trygg samtidig som jeg var så redd. Operasjonen tok tre timer. Skulle egentlig bare ta to, men sykepleier (som forøvrig er det beste mennesket jeg har møtt i sykehusomstendigheter) sa at resultatet ble uuutrolig bra. Hun ga meg til og med en klem før jeg gikk Narkose er forresten fantastisk! Jeg verken frøs eller ble kvalm etterpå. Hadde bare velig vondt i hælene
cilipili Skrevet 23. november 2010 #279 Skrevet 23. november 2010 Da håper jeg alt har gått bra med deg i dag Cilipili! Selv skal jeg til Aleris for arrkorreksjon i morgen. Det blir spennende! Lykker til, Lizzee
Lizzee Skrevet 23. november 2010 #280 Skrevet 23. november 2010 Da var det gort! Er ikke i så veldig god form nå. Alt presser, og føler det verker overalt. Hater å væe handicappa! MEN.. Elsker at det er gjort!! Personalet hos Colosseumklinikken var fantastisk! Har aldri følt meg så trygg samtidig som jeg var så redd. Operasjonen tok tre timer. Skulle egentlig bare ta to, men sykepleier (som forøvrig er det beste mennesket jeg har møtt i sykehusomstendigheter) sa at resultatet ble uuutrolig bra. Hun ga meg til og med en klem før jeg gikk Narkose er forresten fantastisk! Jeg verken frøs eller ble kvalm etterpå. Hadde bare velig vondt i hælene Nå ble jeg glad!!! Høres ut som om du har hatt tilsvarende opplevelse som meg. Ikke sant narkose er fantastisk? Akkurat som å våkne av verdens beste søvn!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå