LineGourmet Skrevet 6. november 2012 Forfatter #3861 Del Skrevet 6. november 2012 Andreas hadde jo diare fredag og lørdag, sammen med litt feber (nesten 39), men det kan se ut som feberen var litt tilfeldig og lite med diare'en og gjøre. Han er nemlig helt prikkete over hele kroppen siden i går Og vi antar det er den 4. barnesykdommen http://www.klikk.no/foreldre/helse/article757002.ece Jaja, sånn går no dagan :gjeiper: Har forresten fått fikset manglende frontlys-pære på bilen i dag! Må si jeg er svært så fornøyd med å være Toyota-kunde Jeg var tilfeldigvis i nærheten av Toyota (kundemøte) så tenkte jeg skulle høre med de hva det kostet og få fikset. Har kjørt uten venstre lys en liten evighet nå, og det blir jo bare mørkere og mørkere. Jeg trodde kanskje at vi hadde xenon-lys og hadde hørt rykter om det kostet flere tusen og få skiftet. Men neida, pærene kostet 150 kr, og han kunne skifte de for meg der og da! Det er kundeservice det! Så kommer jeg antagelig tilbake til merkeverkstedet når bilen må på service..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. november 2012 #3862 Del Skrevet 6. november 2012 Den 4 barnesykdommen har jo gått i høst Den var her i hus også for en tid siden. God bedring til lille! Jeg fikk også den for øvrig.. Lykken er god service! (og billige bilreparasjoner... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. november 2012 Forfatter #3863 Del Skrevet 8. november 2012 Den 4 barnesykdommen har jo gått i høst Den var her i hus også for en tid siden. God bedring til lille! Jeg fikk også den for øvrig.. Lykken er god service! (og billige bilreparasjoner... ) Aj - fikk du den også?? Jeg har nemlig følt meg skikkelig dårlig siste par dagene :gjeiper: Uggen og frossete og fryktelig slack, og småkvalm Men har ikke sett noen prikker - men når de kommer føler jeg meg vel bedre Hvordan føltes den 4. sykdommen for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. november 2012 Forfatter #3864 Del Skrevet 9. november 2012 (endret) Og da går gutten som en profesjonell - uten stopp! Vi er så stolte atte.. Pga planleggingsdag i barnehagen var det farmor som fikk æren av å sette han i gang - ute Inne måtte vi forklare at det var like lett å gå inne som ute - så gikk han... frem og tilbake, frem og tilbake Endret 9. november 2012 av LineGourmet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 9. november 2012 #3865 Del Skrevet 9. november 2012 Hipp hipp hurraaaa for A som går God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 13. november 2012 Forfatter #3866 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) A går fortsatt han Er så flink atte - man skulle tro at han hadde gått mange uker, og det har han jo egentlig Går bra på jobb om dagen - har flyten... I like! Og det begynner å nærme seg julebord-weekend! Nemlig! Mannens arbeidsgiver kjører ikke bare julebord, men julebord-weekend - og det med følge og hele familien for de som vil. Sjefen hans har selv en 4 mnd- baby som skal være med. Og vi er oppfordret til å ta med A, så da gjør vi det. Hvor vi skal - aner ikke! Kjenner litt på kontroll-behovet, men prøver å ta det med stil og at alt blir super-bra! Kjære hadde fått vite at budsjettet var på 80.000, og vi er liksom ca 14-15 stk totalt.... Det blir gøy det Hadde uansett ikke vært noe alternativ å ha Andreas hos bestemor el.l - for vi har jo ikke prøvd en eneste natt ennå... Tenkte vi skulle prøve litt i romjulen, og nyttårsaften... Ha det topp! Her er det flott! edit: får vel nevne at andreas har nådd et nytt nivå av trass Han setter i å virkelig vræle! Da mener jeg vvvvvvrrææææææææææææææle! når han ikke får leke med alt han vil... Endret 13. november 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 14. november 2012 #3867 Del Skrevet 14. november 2012 Så gøy at han har sluppet seg ordentlig Vi skal også på julebordweekend med snuppa! Gleder oss kjempemye for der er flott badeanlegg også Morro når bedriftene har økonomi til å gjøre sånt Vi har ikke hatt henne på overnatting heller. Jobber fortsatt med å få bort puppen Men vi er på god vei, så håper å klare det til jul eller noe Tror jeg har sagt det i 6 mnd nå Trassen er innom her også :mhm: Vesla er begynt å bare slenge seg ned på gulvet gitt.... Slår hue i gulvet rett som det er, men det må hun nesten bare lære den harde måten tenker jeg :/ Håper det går raskt over ihvartfall Driver å jobber med å gjøre henne "barnehageklar" Øver på å male og tegne, sove bare en gang for dag, og helst rundt kl 12, spise skiva selv uten for mye gris, drikke av glass og å vere ute i allslags vær Får snart svar om vi får plass, og evt hvor. Spennende ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. november 2012 Forfatter #3868 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg har hatt en så fin helg! Startet helga med en fabelaktig god uke på jobb - det var deilig! Lørdagsmorgen startet litt vel tidlig for oss alle her, selv om mannen sto opp med andreas så var det jo umulig å sove for han sutret jo så jæv¤#%% Så kl 09 på morningen var vi på vei til sverige for harry-handling :bil: A sovnet i bilen og sov nesten hele veien. I butikken er det jo diverse utfordringer med småttiser som akkurat har lært seg og gå - de vil jo ikke sitte rolig selvsagt Så jeg og mannen byttet på å handle, og å gå rundt med andreas inne i butikken... Ganske morsomt i grunn, og ingen eller ingenting kom til skade Lasset opp ganske mye - vi har ikke vært særlig flinke til å harryhandle tidligere, men nå fant vi barnemat-avdelingen og middagsglassene er jo en god del rimeligere enn hjemme Og diverse andre ting Ny utfordrende morsom tur på kafe... både mamma og pappa og A må jo ha litt mat.= masse gris med begrensede vaskemuligheter... flaks at jeg hadde tatt med wet wipes i veska Så måtte vi jo på djungelland også. A var der sist også - men denne gangen koste han seg mye mere. Var ikke usikker i det hele tatt og bare smilte mens han gikk rundt Han gikk til og med bort til en mann og bare ga ham en klem Tror fyr'n ble litt overrasket Sovnet på vei hjem igjen. Jeg og mannen koste oss med pizza og serie. Jeg tok kvelden allerede 2130 - klarte ikke holde øynene oppe lengre Ble ikke vekt før 4, og morgen kl 7 i dag Har ikke gjort så mye i dag, bortsett fra å dusje til varmtvannet var oppbrukt, mannen har vært ute med a. Vi har hatt sex! Jeg har vært ute med A, Vi har kokt en hel høne, og lagd hønsefrikasse, mannen har støvsugd, jeg har vasket badet, og jeg har lagd sjokoladepudding helt fra bunnen av - den ble dritgod!! Tror jeg skal ta meg en porsjon til nå etterpå Vi har kost oss masse, alle sammen sammen Tror forresten det er på tide å skaffe seg ski-bukser til meg og mannen. Nå blir det jo ute ute ute, og vinter vinter vinter snart ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. november 2012 Forfatter #3869 Del Skrevet 18. november 2012 Så gøy at han har sluppet seg ordentlig Vi skal også på julebordweekend med snuppa! Gleder oss kjempemye for der er flott badeanlegg også Morro når bedriftene har økonomi til å gjøre sånt Vi har ikke hatt henne på overnatting heller. Jobber fortsatt med å få bort puppen Men vi er på god vei, så håper å klare det til jul eller noe Tror jeg har sagt det i 6 mnd nå Trassen er innom her også :mhm: Vesla er begynt å bare slenge seg ned på gulvet gitt.... Slår hue i gulvet rett som det er, men det må hun nesten bare lære den harde måten tenker jeg :/ Håper det går raskt over ihvartfall Driver å jobber med å gjøre henne "barnehageklar" Øver på å male og tegne, sove bare en gang for dag, og helst rundt kl 12, spise skiva selv uten for mye gris, drikke av glass og å vere ute i allslags vær Får snart svar om vi får plass, og evt hvor. Spennende ! Alltid spennende med hvor man får barnehageplass Håper du får noe i nærheten i allefall Jasså, du jobber mot å slutte med puppen ja... Jeg gjør ikke det jeg Og det virker ikke som A er spesielt klar for å kutte den selv heller - tvert i mot. Han maser veldig på pupp - spesielt i helgene når han begynenr å bli litt trøtt... "pui" Pui - sier han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. november 2012 Forfatter #3870 Del Skrevet 25. november 2012 God søndag! Her har vi nettopp overlevd en runde med halsbetennelse hos A. 3,5 dager hjemme fra barnehagen og oppstykkede arbeidsdager for mamma og pappa Gutten fikk penicillin og ble fort bedre heldigvis Hadde 2-3 veldig slitsomme netter hvor han våknet hver halvtime stort sett hele natten, maks strekk var 1,5 timer Litt zombie på jobben der kan du si. Pruppen orket ikke spise noe særlig og begynte å gråte hver gang han skulle svelge Men nå er vi heldigvis tilbake til normalen med A som er seg selv og som sover relativt bra Hatt en fin helg så langt - jeg bevilget meg 2 timer hos frisøren i går og nesten 2000 kr fra lommeboka :gjeiper: Men guri, så deilig å bruke litt tid på seg selv! Lagde lasagne for 2. gang i går Helt genialt å lage lasagne i langpanne, så har man ferdig hjemmelagd lasagne i frysen til 4-5 fredager fremover Ble innmari god den i går om jeg får si det selv - vi knakk amarone flasken som har ligget lenge i vinhylla som vi egentlig skulle spare til en passende superbra middag (for det er kraftig, kraftig vin! ), så den litt av den ble helt i kjøttsausen og det tror jeg gjorde susen! I dag blir det tur ut med A litt senere for å gå ute litt, og leke på lekeplassen (han har oppdaget at det er veldig gøy å klatre ) Så skal jeg lage Ørret med aubergine-krem, tomatcarpaccio og hele bakte småpotet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. november 2012 #3871 Del Skrevet 25. november 2012 Mmmmmh, amarone! *drømmer om italia* Halsbetennelse er helt pyton. Husker jeg syntes at det var vondt bare å drikke vann da jeg hadde det. Godt A er ferdig med det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 25. november 2012 #3872 Del Skrevet 25. november 2012 God søndag! Her har vi nettopp overlevd en runde med halsbetennelse hos A. 3,5 dager hjemme fra barnehagen og oppstykkede arbeidsdager for mamma og pappa Gutten fikk penicillin og ble fort bedre heldigvis Hadde 2-3 veldig slitsomme netter hvor han våknet hver halvtime stort sett hele natten, maks strekk var 1,5 timer Litt zombie på jobben der kan du si. Pruppen orket ikke spise noe særlig og begynte å gråte hver gang han skulle svelge Men nå er vi heldigvis tilbake til normalen med A som er seg selv og som sover relativt bra Hatt en fin helg så langt - jeg bevilget meg 2 timer hos frisøren i går og nesten 2000 kr fra lommeboka :gjeiper: Men guri, så deilig å bruke litt tid på seg selv! Lagde lasagne for 2. gang i går Helt genialt å lage lasagne i langpanne, så har man ferdig hjemmelagd lasagne i frysen til 4-5 fredager fremover Ble innmari god den i går om jeg får si det selv - vi knakk amarone flasken som har ligget lenge i vinhylla som vi egentlig skulle spare til en passende superbra middag (for det er kraftig, kraftig vin! ), så den litt av den ble helt i kjøttsausen og det tror jeg gjorde susen! I dag blir det tur ut med A litt senere for å gå ute litt, og leke på lekeplassen (han har oppdaget at det er veldig gøy å klatre ) Så skal jeg lage Ørret med aubergine-krem, tomatcarpaccio og hele bakte småpotet Uff då! Bra han er bedre, det høres ikke morro ut :/ Håper snuppa slipper for mye slikt, jeg har selv vert ille plaget med bihuler og halsbetennelser oppigjennom årene :/ Snuppa er også begynt å utforske klatring Her har vert mye vind og regn så vi har ikke vert så mye ute. Men nå har det meldt sol i en uke fremover, så da er målet at vi skal ut hver dag! Må ringe barnehagen i morgen, for vi har fortsatt ikke fått svar på barnehagesøknaden, og det er jo bare 5 uker igjen til januar, og jobben min vil gjerne vite om jeg kommer tilbake eller ikke.... Er fryktelig spent på om vi har fått plass, og hvor! Meget sikker på vi ikke har fått førstevalget (Som ligger 2 minutt gange unna huset vårt) for der har vert stor pågang. Misuinner deg mategenskapene dine Her går det i mye pakkeløsninger og halvfabrikat.... Pannekaker er vel en av de få tingene jeg lager uten poser.... Og så fiskeboller da, men der kjøper jeg ferdig fiskeboller da...men lager saus selv Har rett og slett ikke kunnskaper, har aldri blitt opplært så veldig, utenom skolekjøkken på barneskolen. Men har en mann som utforsker mye da, så vi utfyller hverandre Så deilig med laaaang frisørtime! fortjener litt sånt innimellom Jeg skal på spahotell i helga, og skal ringe i morgen for å høre om de har noen ledige timer igjen.... *håper* Fortsatt god søndag Linemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. november 2012 #3873 Del Skrevet 26. november 2012 Nice med hårfix, ble du happy med resultatet? Skal selv til samme greia på lørdag, og jeg gleeeder meg. Litt spent også Lasagne i langpanne ja, den var ny... men sikkert kjempelurt! Lure på hva jeg skal ha til mat idag... alltid like vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. november 2012 Forfatter #3874 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg savner Bliss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. november 2012 Forfatter #3875 Del Skrevet 27. november 2012 Nice med hårfix, ble du happy med resultatet? Skal selv til samme greia på lørdag, og jeg gleeeder meg. Litt spent også Lasagne i langpanne ja, den var ny... men sikkert kjempelurt! Lure på hva jeg skal ha til mat idag... alltid like vanskelig! Ja, jeg ble veldig fornøyd egentlig Brukte en annen en jeg har brukt tidligere på Alex, og hun var flink å spørre hva jeg ville og lyttet godt syns jeg. Litt kort hodebunnsmassasje - syns man bør kunne få minst 5 min når man klipper og farger ettervekst og betaler 1700,- + 200 i parkering Men det var digg! Et must for nye mødre God tur til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. november 2012 Forfatter #3876 Del Skrevet 29. november 2012 I morgen tidlig kommer julerengjøring til familien pruppelupp ...er litt spent også... tenk om de robber oss? eller vasker alt for dårlig? eller er kjempeflinke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 4. desember 2012 Forfatter #3877 Del Skrevet 4. desember 2012 Ja, det får'n si: Miss polski vaskedame var kjempeflink hun Familien pruppelupp håper å kunne få fast vask f.eks annenvhver uke et par timer fra etter jul.... Men nå - er det snart julebord-weekend, og alt skal være så hemmelig hvilket passer meg dårlig som mamma Det vurderes nå fra øverste hold å gi meg en veldig hemmelig melding, og at jeg og andreas tar toget opp. Ja, sånn blir det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. desember 2012 #3878 Del Skrevet 7. desember 2012 Jaså, ja, skal Andreas på sitt første julebord?? Spennende! Eller er det nå denne helga kanskje? Hemmlighetsgreier er ikke så greit, vi skal på blåtur vi også, og blir kjørt med buss... dermed mister jeg mulighet for å kjøre selv og ha kontrollen. hehe... jaja, får vel leve litt farlig og la pappaen ta henne når hun våkner. gratla med vaskedame, høres digg ut det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #3879 Del Skrevet 12. desember 2012 Har vel skjedd en hel de siden sist, men kort oppsummert: andreas spødde som en helt natt til fredag. Tror kanskje det var min hjemmelagde heksebrygg mot snørr og slim som jeg tvang i han.... :gjeiper: Dro allikevel på julebord-weekend. Tok toget som var ok, men slitsomt - man må løpe etter ungene hele tiden med mindre man har sånne rolige typer som liker å sitte stille å lese bok etc... weekenden var koselig den , men ikke tilrettelagt for barn - eller foreldre med barn. Måtte bl.a haste innom Ikea torsdag ettermiddag for å kjøpe høystol. Det var bratte trapper flere steder som var livsfarlig. Men gutten sov ok, bortsett fra 2-2,5 timer våkentid midt på natten : Mamma hadde vett på å drikke lite å legge seg senest 23 Mamma måtte være "hjemme" med barn mens damene dro på 4 timer spa og guttene i høydepark Borte bra men hjemme best - deilig å være hjemme på søndag igjen Vi byttet forresten bilstol med farmor og monterte den forovervendt og har nå en blid gutt som er mye mere tålmodig under kjøring i våken tilstand Mandag var jeg slått ut av omgangssyke Så utrolig kiipt å være så kvalm, slapp og uvel. Fikk levert gutten i barnehagen og slappet litt av hjemme alene - deilig! Bedre form på ettermiddagen I dag - fått en avtale på en stor ny kunde! Det betyr at de siste dagene nå før juleferie som skulle bli rolige og avslappende blir fulle av jobb men det er helt greit Men 2 uker (?) juleferie gleder jeg meg vanvittig til!! Målet mitt for romjulen er å få lest en bok, på dagtid. dvs bestemor med mann skal få være besteforeldre til de grader når vi er på hytta Chao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. desember 2012 #3880 Del Skrevet 14. desember 2012 gratla med ny avtale på jobben! Jobb er jo bra når det gir penger i kassa og stjerner i boka! Høres ganske slitsomt ut å ha med barn på langweekend med jobben ja, og å gå glipp av spa da! Men sporty av deg å ta han med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå