Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Innom og titter hos sladrisen min :vinke:

Du har vært flink med oppdateringer underveis, så ikke så rart om det blir færre når jobben, mammatilværelsen og alt tar tiden din :)

Godt å høre at det soves bra, morgen noe med 05 er i tidligste laget ja :rodmer:

Hadde vært kos å komme ca samme terminklubb igjen om vi får til noe fra neste høst av :nigo: Blir spennende å se :lur:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg gleden av å opplyse om at Andreas har, ved nøyaktig 15 mnd alder, hatt sin aller første natt- EVER! sove-igjennom hele natten! :nigo: :nigo: :biggrin:

Ok, litt tidlig morgen - men det er vi på en måte vant med :gjeiper: Men det var 100 % i ett fra 1915 - og til 0515 :D

Endret av LineGourmet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den panikken man da våkner med er litt småekkel, men når en da hører gråten og vet de er i live er man omtrent i lykkerus :)

Vesla har ikke fullt så mange timer sammenhengende, men ikke langt ifra og det er jammen godt for en trett mammakropp! :jepp:

Grattis med en supernatt! :bolledeig::skya:

Hvordan går det ellers da Linemor? Komt godt inni jobben, og Andreas trives i barnehagen?

:klemmer:

Endret av Cherrytomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe.. hurra ja ;) Takk for gratulasjoner - en natt skal jo bli den første :jepp: Nå går jeg bare og venter på den neste...... Gleder meg til hele natten er standard - den tid kommer nok den også :)

Vært litt opp og ned denne uka så langt. merkelig sen leggetid rundt 1945 selv om han bare har sovet 1 time i barnehagen, og stått opp kl 13 , og hatt morgen kl 0530.... da tenker jeg at "det må da være for lite søvn"! Men det går seg vel til. Ble normal leggetid i kveld etter et kveldsbad. :dusje: Han koser seg så fælt vettu oppi der... plasker og herjer. Og står flere sekunder alene uten å legge merke til det selv. Der er han ikke noe redd for å dette visstnok, og det er så lett for han å reise seg og holde seg i sidene på balja.. så plutselig står han der i vannet til knærne da - og ingenting mer... men skjønner han det selv ? neida :fnise:

Går fortsatt ikke, bortsett fra noen skritt mellom oss eller fra noe til meg. Han kan, men han vet det ikke ennå. Virker som han er ganske engstelig for å miste balansen. Om han deiser i gulvet innimellom så er det automatisk grining liksom, selv om han ikke nødvendigvis slo seg :glare:

Og Cherrytomat: A stortrives i barnehagen. Tantene kaller han en ekte barnehagegutt :jepp: Sutrer aldri i barnehagen, og er bare blid! Han venter til han kommer hjem til mamma og pappa med å sutre :gjeiper: :roll: Forresten litt godt å høre at du ikke har hele netter ennå heller. Her på KG spesielt, syns jeg det virker som det er fullstendig unormalt å ha eldre en 8 mnd-babyer som ikke sover hele natta :ler: Ammer du fortsatt også? Det gjør jeg også. Og må innrømme at det er flott at det kom en hel natt der, selv om han er vant til å få pupp om han våkner ;)

Jobb går bra, går jo i ett - men tungt å få inn nye kunder i raskt! Blir stressa av resultatkrav! :daane: Prøver å bare jobbe på og ikke tenke på det, så kommer det når det kommer.....

:klemmer: to ya all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Line!! Koselig og lese om hvordan dere har det (selv om jeg er dååååårlig på å skrive her inne :sjenert: ) snart knekker han både sovekode og gåkode, det er jeg sikker på :) Og så flott at han har det fint i barnehagen! Er dere fornøyd med den?

Det med å sutre når han kommer hjem hørtes forresten kjent ut, her hender det ofte at verden går i knus av en liten filleting på ettermiddagene... Skjedde senest i kveld da han ikke fikk ha med en rugkjeks i badekaret...

Ei i barselgruppa mi ammer forresten 2-3 ganger hver natt enda, så du er absolutt ikke den eneste, det er bare det at man hører ikke så mye om sånne babyer som vil ha litt ekstra service :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og :hoppe: og feirer for en hel natt med søvn på både A og mamman :skya::heiajente:

Ble ikke standarden med soving-natta-gjennom med en gang etter den første sove-natta her heller, men plutselig så var det bare slik. Og plutselig er det slik hos dere også :jepp:

Håper du har en fin innspurt på jobb før helga (jeg synes arbeidsuka har èn dag for mye, og er i torsdagsmodus hver onsdag, og blir liike skuffa hver gang jeg kommer på at det baare er onsdag :rolleyes: )

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Cherrytomat: A stortrives i barnehagen. Tantene kaller han en ekte barnehagegutt :jepp: Sutrer aldri i barnehagen, og er bare blid! Han venter til han kommer hjem til mamma og pappa med å sutre Forresten litt godt å høre at du ikke har hele netter ennå heller. Her på KG spesielt, syns jeg det virker som det er fullstendig unormalt å ha eldre en 8 mnd-babyer som ikke sover hele natta :ler: Ammer du fortsatt også? Det gjør jeg også. Og må innrømme at det er flott at det kom en hel natt der, selv om han er vant til å få pupp om han våkner

Jobb går bra, går jo i ett - men tungt å få inn nye kunder i raskt! Blir stressa av resultatkrav! Prøver å bare jobbe på og ikke tenke på det, så kommer det når det kommer.....

:klemmer: to ya all!

Er alltid godt når de trivest i barnehagen.

Vesla skal begynne i januar, og jeg tror nok hun og blir en barnehagejente. Men om hun ikke blir det, er jeg glad jeg har jobbet i barnehage selv, for roer ikke gråten seg etter levering VET jeg at de faktisk ringer for å gi beskjed :)

Og så husker jeg vi pleide å kalle det "mammaknappen" eller "pappaknappen" når foreldrene kom for å hente, for enkelte barn forandrer rett og slett personlighet :fnise: Som å slå på en bryter! Rart det der ;)

Ja jeg ammer enda, men prøver desperat å slutte! :P Men det kommer alltid noe i veien, så kommer ikke i gang. (Om hun har feber så jeg ikke har samvIttighet å nekte, vondt i ryggen så jeg ikke klarer å bysse, masse jobb på sambo så han ikke kan ta nettene...osv) :sjenert:

Men tenker på det hele tiden nå så er på tide!

Hun får om morgenen, i håp om at hun sovner igjen. Da går som regel begge puppene. Så får hun somregel en gang på dagen da hun skal sove. Går vi tur får hun ikke, men det gjør vi dessverre alt for sjeldent :flau:

Så får hun som regel begge puppene før leggetid (ene har ikke spesiellt mye produksjon lenger ) Så prøøøver jeg å ikke gi henne på natta før klokken er blitt 04, men av og til må jeg rett og slett gi meg fordi jeg er så trett :sjenert:

Så ligger vel på 3-4 ganger i døgnet.

Tenker jobben går seg fint til :jepp: alltid endel innkjøring med ny jobb, og ihvertfall når en må bygge opp sin egen kundebase :klemmer:

Har forresten et tips om du vil at han skal gå mer ;) Om du tar på han en selebukse om du har, så holder du ham i selene på ryggen mens han står. Først veldig fast så han kjenner at du er der og blir trygg på det. Så kan du slakke litt slik at han tror du er der, men han får ikke mye hjelp :) Men du må ikke slippe helt så han faller og ikke stoler på at du holder igjen neste gang ;)

Har gjort dette mange ganger både med tantebarn og barnehagebarn og det virker godt! :jepp: Går også an å holde i genseren, men er lettest med selebukser ;)

Snaaaart helg nå! :nigo:

:klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Line!! Koselig og lese om hvordan dere har det (selv om jeg er dååååårlig på å skrive her inne :sjenert: ) snart knekker han både sovekode og gåkode, det er jeg sikker på :) Og så flott at han har det fint i barnehagen! Er dere fornøyd med den?

Det med å sutre når han kommer hjem hørtes forresten kjent ut, her hender det ofte at verden går i knus av en liten filleting på ettermiddagene... Skjedde senest i kveld da han ikke fikk ha med en rugkjeks i badekaret...

Ei i barselgruppa mi ammer forresten 2-3 ganger hver natt enda, så du er absolutt ikke den eneste, det er bare det at man hører ikke så mye om sånne babyer som vil ha litt ekstra service :gjeiper:

Hei Møffi! :nigo: Koselig å "se" deg igjen :klem: Jeg er veldig fornøyd med barnehagen :jepp: Absolutt, fant raskt ut at interiør og eksteriør betyr fint lite - det er de ansatte der som er viktig. Og jeg liker ped-leder spesielt godt, og de andre er også veldig flinke med andreas syns jeg :) Føler meg veldig trygg på at andreas har det bra der :) Jeg har faktisk følelsen av at A er den lille gode favoritten! :ler: vet ikke om det er fakta - men det kjennes godt ut for mamma ;)

Hvordan er det hos deg? fornøyd med barnehagen? Har knotten begynt å gå`? og han sover vel hele natta fortsatt regner jeg med... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid godt når de trivest i barnehagen.

Snaaaart helg nå! :nigo:

:klemmer: :klemmer:

Jaaaa! :duskedame: Hos er faktisk systemet nede fra 12 i morra, så det blir tidlig helg også! :nigo::skya:

Sæle-trikset høres ut som en lur sak. Det skal jeg prøve i helga :jepp:

Angående amming, så gikk jeg en stund å lurte på om jeg burde slutte å amme (om natta) - sånn at han da ville lære seg at det ikke var noe vits å våkne... men siden jeg fortsatt gir han pupp om natta så har jeg vel ikke hatt verken lyst eller ork til å ta den kampen. Det er så greit med 10 min pupp, så kan jeg bare legge han i senga igjen ;)

Utenom natta, stort sett 1 eller 2 ganger, så er morgenpupp (begge) og kveldspupp (begge). Men i helgene får han også på dagen før han skal legge seg. Jeg syns det er kos å amme jeg - ja, det syns jeg :rodmer: Han kan gjerne begynne å sove gjennom hele natta, men morgen og kveldspuppen kan han godt få til han blir..... 2? ...nesten i alle fall :klo::ler:

Det blir nok bra når snuppa di begynner i barnehagen. De liker nok godt alt som skjer der og alle de andre ungene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og :hoppe: og feirer for en hel natt med søvn på både A og mamman :skya::heiajente:

Håper du har en fin innspurt på jobb før helga (jeg synes arbeidsuka har èn dag for mye, og er i torsdagsmodus hver onsdag, og blir liike skuffa hver gang jeg kommer på at det baare er onsdag :rolleyes: )

:klemmer:

Haha.. det er ulempen med å ha fri midt i uka :ler:

Men i morgen er det helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og titter hos sladrisen min :vinke:

Du har vært flink med oppdateringer underveis, så ikke så rart om det blir færre når jobben, mammatilværelsen og alt tar tiden din :)

Godt å høre at det soves bra, morgen noe med 05 er i tidligste laget ja :rodmer:

Hadde vært kos å komme ca samme terminklubb igjen om vi får til noe fra neste høst av :nigo: Blir spennende å se :lur:

:klemmer:

Fint å se deg sommerfuglen! :klemmer:

Ja, vi får satse på samme terminklubb - da blir det sladring igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ganske opplagt i kveld ser det ut som siden jeg svarer hver og en av dere og allting :ler:

Pruppen la seg nemlig til vanlig tid igjen i går, etter mange kvelder med sen leggetid og tidlig morgen :roll:

natta 1900, rask pupp kl 2330, over i min seng 0437 og gud skje lov sovnet han (det er lenge siden han har sovnet på den tiden! ) og jeg sovnet også, og morgen 0630.

Å tenk så godt det blir når standard er natt 19, og morgen 0630 - eller i hvert fall etter 6 ;)

Legge på vinterdekk i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Møffi! :nigo: Koselig å "se" deg igjen :klem: Jeg er veldig fornøyd med barnehagen :jepp: Absolutt, fant raskt ut at interiør og eksteriør betyr fint lite - det er de ansatte der som er viktig. Og jeg liker ped-leder spesielt godt, og de andre er også veldig flinke med andreas syns jeg :) Føler meg veldig trygg på at andreas har det bra der :) Jeg har faktisk følelsen av at A er den lille gode favoritten! :ler: vet ikke om det er fakta - men det kjennes godt ut for mamma ;)

Hvordan er det hos deg? fornøyd med barnehagen? Har knotten begynt å gå`? og han sover vel hele natta fortsatt regner jeg med... :)

Så flott!!

Vi er også veldig fornøyde ja, ikke helt oppdatert interiør her heller, men det er jo ikke det som er viktig ;) De har en lærling på avdelingen, og hun har blitt favoritten til lillegutt :hjerte: Hun jobber fullt (ellers så er det mye graderte stillingsprosenter), så godt og vite at han har henne der hver dag :)

Han lærte og gå etter et par uker i bhg, nå vil jeg nesten si han løper :ler: eller i hvert fall durer rundt hele tiden. Vi trenger nesten ikke underholde han lengre, han bare styrer rundt, henter litt der, plukker litt på den, gir litt "beskjeder" (les: uforståelig babling) og sånn går ettermiddagene ;)

(Han har vært våken 1-2 ganger de siste nettene, men tror ikke jeg skal klage)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott!!

Vi er også veldig fornøyde ja, ikke helt oppdatert interiør her heller, men det er jo ikke det som er viktig ;) De har en lærling på avdelingen, og hun har blitt favoritten til lillegutt :hjerte: Hun jobber fullt (ellers så er det mye graderte stillingsprosenter), så godt og vite at han har henne der hver dag :)

Han lærte og gå etter et par uker i bhg, nå vil jeg nesten si han løper :ler: eller i hvert fall durer rundt hele tiden. Vi trenger nesten ikke underholde han lengre, han bare styrer rundt, henter litt der, plukker litt på den, gir litt "beskjeder" (les: uforståelig babling) og sånn går ettermiddagene ;)

(Han har vært våken 1-2 ganger de siste nettene, men tror ikke jeg skal klage)

Best å hviske det siste der veldig lavt... for da er det kanskje ikke sant :ler:

Syns jeg kjenner igjen stilen på gutten der ja. Veldig mye babling her også, og siste dagene har han faktisk oppdaget at KAN stå - helt alene, og helt trygt... så antagelig skjer det noe på gå-fronten om ikke lenge :)

------------------------------

Og vi har vært på karius og baktus show i barnehagen i dag! :nigo: Fikk være med på samlingsstund og synging etc... fint å se hvordan de små har det :) Også fikk vi middag - babymiddag :spy: Smakte ingenting, litt for barnevennlig kan du si :fnise:

Så nå - etter at A er lagt - skal jeg og kjære spise våruller og se på homeland ;)

Klokkestilingen går ganske bra for A. Han har ikke våknet tidligere enn 5 i allefall :geiper: Kan nesten si han hadde en ny hel natt i natt. Var litt urolig mellom 21-22 i går og jeg måtte bysse flere ganger og ga han til slutt litt pupp. Men da sov han i strekk til 0515 :jepp: Håper på at det går seg til mot 6 før det er morgen veldig raskt ;)

Håper alle har en fin uke!

Chao :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har trøblete netter nå selv om hun har sovet hele netter tidligere. Så vi vet hvor bra det kan være!

Og gratulerer med første hele natten, måtte det vare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleprupp har diare :gjeiper: Stakkar, helt ute av form. Slack og kosete og veldig uselvstendig. Jeg skulle bare gjøre meg ferdig på badet ( :sminkedokke: ) og når jeg kom ut igjen hadde han sovna på brystet på pappaen :rodmer: Kjenner jeg blir skikkelig rørt av sånt :ler:

Så drar jeg på butikken mens de sover :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...