Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Happy mandag! :nigo:

Etter en helt for jævlig heavy torsdag natt hvor jeg trodde jeg skulle dø av søvnmangel og psykose, så har jeg i dag følt meg superduper utvilt og vært super-produktiv på jobb, og kommet hjem til mine kjære med masse energi :skya:

Torsdagskvelden startet med 2 timer langt sovestrekk for A, da var det slutt huh.png

A hadde skikkelig bæd vondt i magen. Jeg kan ikke fatte at det var noe annet i hvert fall. Han spendte seg skikkelig i kroppen og hylte! :grine: Han gråt og gråt og gråt og gråt. Så vidt han klarte å ta puppen. Våken hver time frem til 23. Da ble det enda oftere :daane: Fikk han ikke til å sove, annet enn når jeg holdt han og gikk rundt. Prøvde jeg å legge han ned var det hylings med en gang. Han sov noen 40 minuttere i armene mine og våknet selvsagt akkurat når jeg begynte å slappe nok av til å muligens sove. Tror jeg så vidt fikk litt søvn mellom 2-4 avbrutt av en grei amming liggende. 0430 overtok kjære og tok han med seg ut på stua. Jeg sovnet kjapt faktisk, og 0630 fant jeg de begge sovende på sofaen sammen :hjerte:

De våknet etterhvert og A kjentes varm ut og har over 39 i feber :gjeiper: Så da ble det hjemme med sykt barn - i hvert fall frem til lunsj. Jeg hadde viktig kundemøte som jeg ville gjennomføre, så jeg dro en tur på jobben og ut i møte og hjem igjen. Til tross for udugelig line i grunn, så hadde jeg med en fin smørbrødliste med ting å gi pris på ;)

Kjære dro jo på guttetur, og jeg må si jeg så ikke særlig frem til å håndtere febersyk Andreas med magesmerter alene! :gjeiper:

Det var opp og ned mange ganger frem til 23. Men lettere å få han til å sove igjen enn forrige natta. Siden kjære var borte kunne jeg boltre oss i hele sengen og dermed ikke la meg affisere av å ligge for tett med A. En del oppvåkninger i løpet av natta, men tydelig at magen hadde roet seg for litt pupp og han sov igjen. Og det ble ikke morgen før 0740! :nigo:

Samme natt til søndag. En del oppvåkninger, men ikke morgen før 0730 :sol:

Søndagen ble forøvrig normal. Men kun 1 lur. Han sov flere korte lurer de andre dagene. Han måtte jo det stakkar :troest: Natta 1830 (våknet litt for tidlig fra den ene luren :roll: ) sov i strekk til 01 (ok, liten legge til rette kl 22, men ikke våken), pupp 4 og over i seng 0515 og jeg våknet først 0645 og han våknet 5 min senere.. og hei! vi har visst forsovet oss :fnise: Det er helt greit! :ler:

Derfor: en strålende start på denne uken! :nigo:

:herremann:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars lille A... det magevondten hørtes jo helt forferdelig ut. Helt frisk nå? Må ta på for mammaen, det!

Deilig at du er ovenpå igjen idag da! Heldigvis går det OPP og ned... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer definitivt IKKE lenger! ;) La opp (ned) puppen ved 14 mnd og var utrolig letta over frihetsfølelsen. Tror kanskje ikke jeg ammer like lenge neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line, kan det vere ørene siden det blir verre når du legger ham ned tror du? :klo:

Med sånne netter tror jeg jammen jeg hadde gitt en stikkpiller, selv om der ikke er feber, sånn for å se om det er smerter av noe slag :)

(Men om jeg faktisk husker på å tenke på det selv når jeg engang står oppi det, nei det er uvisst :geiper: )

Ønsker deg en finfin uke, og det blir det sikkert siden den startet med forsoving ja :fnise::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en helg! :daane: Sykt barn er virkelig hjerteskjærende. :kose: Men ja, vi gir også paracet på sånne netter. :Nikke: Men godt du hadde en fin dag i går da! Ingenting er som å føle seg som supermamma av og til. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj, aj! Jeg trodde kanskje at vi hadde et sånt vidunderbarn som ikke lot seg affisere av diverse bassilusker fra barnehagen, men den ei! :overrasket:

I stad, rett før søvnen tok han - så kastet han opp for første gang :spy: Jeg så det egentlig komme - han hostet litt mere enn normalt (er fortsatt forkjølet), var urolig i senga, tok han opp for å bysse/hjelpe han litt, og da ble det mere hosting... og han brakk seg.. og der ja - der kom det :daane: Først litt, som i en giga-gulp - så skikkelig spying rett på gulvet.

Gud hjelpes for et styr etterpå. Kalte inn mannen som måtte hjelpe til. Både jeg og A var jo fulle av den dritten, og teppet på rommet hans - og liggedyna :roll: Og vi som akkurat hadde bada. Balja stod fortsatt med vann så han fikk seg en ekstra dukkert da... :filer: Sover nå - håper det blir med den ene.... Har lenge tenkt at vi har for lite sengetøy til han - vi har i hvert fall ikke noe lager for oppkast igjen og igjen... :S

Hadde forresten dårlig natt i natt- en light-utgave av forrige torsdags natt, så kanskje det har vært noe i gjære? Barnehagen fortalte meg nemlig når jeg ringte han inn syk på fredag at omgangssyken gikk...

Vi voksne er vel immune? :sjenert:

edit: og A har hatt dårlig matlyst siden helga..... :filer:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Auda! :( Omgangssyke er noe dritt! Mine tips: masse håndklær overalt! Er han dårlig kan han sitte/ligge på fanget og kaster han opp går det i håndklærne. Blir mye håndklevask, men bøtte funker jo ikke.. Ligge på håndklær er også lurt. Evt tisselaken. Konsentrer deg om å gi væske, maten er det ikke like farlig med. Farris ogeplejuice gir både sukker og salt.

Vi flyttet senga inn til oss så vkunne følge med han..

Håndvask! Og foreldre får det så klart ikke.. ;) Håper det går fort over! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda! :( Omgangssyke er noe dritt! Mine tips: masse håndklær overalt! Er han dårlig kan han sitte/ligge på fanget og kaster han opp går det i håndklærne. Blir mye håndklevask, men bøtte funker jo ikke.. Ligge på håndklær er også lurt. Evt tisselaken. Konsentrer deg om å gi væske, maten er det ikke like farlig med. Farris ogeplejuice gir både sukker og salt.

Vi flyttet senga inn til oss så vkunne følge med han..

Håndvask! Og foreldre får det så klart ikke.. ;) Håper det går fort over! :klem:

Takk sibber'n :klemmer: Han har ikke kastet opp noe mer i allefall. :) Vi har holdt han hjemme fra barnehagen i dag (han er ikke helt i form stakkar..) og mannen som har vært hjemme med han frem til lunsj kunne melde om 3 bæsjebleier som var ganske løse illuktende :eeeh:

Håndklær var godt tips! Takk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter legevaktsbesøk i går har pruppen vært i storform i barnehagen i dag etter at vi deretter begynte på penicillin-kur ;)

Han hadde vært så opp og ned så lenge nå. Først skikkelig dårlige netter innimellom, men så bra igjen - så dårlig igjen. Og ikke godt å si om det er magen, eller snørret, eller halsen, eller hosten, eller kvalme? eller kanskje ørene? :daane: og feber som både kom og gikk og kom tlbake igjen :roll:

Så vi dro til legen. Fant ikke noe bakterielt, bortsett fra blodprøven med ganske høye verdier som tilsa at det faktisk var "noe" så da.... Nå sover han forhåpentligviis normalt igjen i kveld og i natt. :sove: Det har vært utfordrende i det siste :filer:

Jeg har en veldig veldig spennende uke på jobb foran meg! :jepp:

Stortrives på jobb nå, og priser meg lykkelig for at jeg har skiftet arbeidsgiver og fordi jeg har gode kolleger og en sjef jeg nesten elsker! :fnise: og fordi vi er dyktige og kreative og er helt annerledes enn min forrige arb.giver :happy:

Jeg har masse på gang og i løpet av uken lander jeg kanskje en giga-ordre :sjenert::hoppe:

Chao!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supert du trives så godt på jobb!!! Høres digg ut... er egentlig veldig nysgjerrig på hva du jobber med, pm?? ;)

Du motiverte meg litt til å starte i jobb igjen nå, jobb kan absolutt være gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så supert du trives så godt på jobb!!! Høres digg ut... er egentlig veldig nysgjerrig på hva du jobber med, pm?? ;)

Du motiverte meg litt til å starte i jobb igjen nå, jobb kan absolutt være gøy!

Jobben har jo blitt et fristed! :ler: Det er der jeg kan være meg selv, og ikke bare mamma ;) Og som mamma har man blitt mye mere produktiv og fokusert enn før :jepp: Sender deg en kort pm :)

----------------------

Pruppen sov fra 1845 i går, til 0115. Tok meg nesten 1,5 timer, og 2 pupper, og en ekstra byssing før jeg kunne legge meg like etter 0230. Men da sov han i senga si til 6 den gutten :nigo:

Det er absolutt tolererbart - spesielt når jeg la meg og sovnet kl 22 tll tross for at jeg ikke stod opp før 7 den morningen :)

Han er lagt 1840 i kveld og jeg har store forhåpninger om en ny bra natt :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan se ut som om om det sakte men sikkert går rette veien mtp nattesøvn? All respekt til deg, som klarer å fungere, på både jobb og hjemme med avbrutt søvn! :jepp:

Hvordan går det med A i bhgen? F stortrives, og har det ikke så travelt med å bli med hjem når jeg henter ham :ler: Men mammaen er ikke liiike fornøyd med "dagsrytmen" deres, de har ikke hviling før 12.30-13, og legger ham stort sett ikke før da, selv om vi sier når vi leverer ham at han ikke har sovet enda, og sikkert må ha en dupp tidlig (hjemme har han en hvil om dagen, alltid i 9-halv10tiden, og sover i ca 2 timer). Altså, det fungerer jo sikkert for de å legge ham så sent, men får vondt i hjertet av å tenke på hvor sliten og trett ham må være, når han er våken så lenge :sukk:

Hah, sorry å kuppe boka di med utgreing om Fs sovevaner :fnise::skravle:

Håper kvelden deres er fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som om om det sakte men sikkert går rette veien mtp nattesøvn? All respekt til deg, som klarer å fungere, på både jobb og hjemme med avbrutt søvn! :jepp:

Hvordan går det med A i bhgen? F stortrives, og har det ikke så travelt med å bli med hjem når jeg henter ham :ler: Men mammaen er ikke liiike fornøyd med "dagsrytmen" deres, de har ikke hviling før 12.30-13, og legger ham stort sett ikke før da, selv om vi sier når vi leverer ham at han ikke har sovet enda, og sikkert må ha en dupp tidlig (hjemme har han en hvil om dagen, alltid i 9-halv10tiden, og sover i ca 2 timer). Altså, det fungerer jo sikkert for de å legge ham så sent, men får vondt i hjertet av å tenke på hvor sliten og trett ham må være, når han er våken så lenge :sukk:

Hah, sorry å kuppe boka di med utgreing om Fs sovevaner :fnise::skravle:

Håper kvelden deres er fin :klemmer:

Haha, bare koselig det at du kupper boka mi Monthe! :ler: Ble prompe-natt i natt igjen :roll: så..... :sjenert: Bare luftsmertene som kommer av who knows, blir borte, så har han nok absolutt evnen til å sove hele natta han :)

Oj, skjønner at du syns 13 blir i seneste laget ja. Når står han opp? 6?

I barnehagen her har de soving fra 12 og utover. Men de legger han tidligere (som i dag, 1140) om han er veldig sliten. Vi hadde jo frem til ganske nylig 2 lurer, hvor de la han like etter frokosten 8-9 hvor han fikk sove, så siste luren rundt 13. Men jeg merker at alt fungerer mye bedre med 1 lur nå. Noen ganger har jeg tenkt at det blir alt for lenge for A å være våken til 12 (med dårlige netter og alt for tidlige morninger) men det har visst gått bra alikevel det altså :) Forresten da - lenge så ble han trøtt når vi var hjemme i 9-tiden, men ikke i barnehagen visstnok. Det er jo mye mer som skjer der også da ;)

Har fått meldinger om at A svært sjelden er sutrete (det venter han med til han er hjemme :overrasket: ) og er en veldig blid og sosial og leken gutt :nigo:

edit: men når du legger han så tidlig - så er han våken fra 11-tiden og helt til han skal legge seg??

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God søndag! :sol:

Helgen har vært fin så langt :jepp: I dag har jeg sovet lenge siden kjære stod opp med pruppen - og det var veldig greit siden vi har vært oppe 4 ganger i natt. Virket ikke som han hadde noe mageplager i natt, gikk fint å sovne han igjen hver gang. Tror kanskje han fikk sove for mye på dagen i går.

Vi var nemlig på harrytur og dermed fikk han 2 lurer. Jeg tenkte at han ville ta seg èn lur, og en powernap - men neida, først 1 time og 40 min, og så 1 time og 10 på vei hjem :gjeiper: Hadde en fin tur, vi har fått fylt opp fryseren med litt kylling og karbonadedeig og diverse, og A fikk dra innom djungelland :ler: Det var stas, selv om eldre unger var helt i 100 der :daane:

Jeg oppdaget forøvrig tann nr 9 - jeksel!! og han gikk i går 3-4-5 skritt mellom mamma og pappa. Han kan hvis han tør, men foreløpig så skjønner han ikke det helt ennå. Men å sikte på mamma eller pappa gikk bra :tommelopp: Han er jo så flink da, og kan synge bæ, bæ lille lam - selv om det kun er bæ bæ han kan foreløpig :rodmer: Nå er pencilin-kuren hans over, og jeg håper at vi får en frisk unge en liten stund nå... han hoster fortsatt en del (spesielt om morningen) og snørrer litt :troest:

Giga-orden min har blitt litt mindre og ikke avklart ennå. Ble så jævlig skuffa forrige uke, hvor meldingen var: beklager, men budsjettet var 300 inkl mva :overrasket: alle vet at biz to bizniss snakker priser ex mva. Så jeg hadde brukt masse tid på en løsning til den prisen, også viser det seg at prisen var en helt annen :roll: Nå er produktet litt annerledes, og må bestilles innen mandag kl 11! om de skal ha :rope:

Pruppen sover luren sin nå - senere skal han få bli med mamma ut og vaske bilen. Dvs vi leverer den til håndvask utvendig og innvendig så triller jeg og A en tur og kjøper oss en kaffe i mens. Knallvær ute i dag! :sol: Og pappa skal støvsuge og pakke inn terassemøblene :)

Håper alle har hatt en fin helg! Og krysser fingrene for en susende uke! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke har sust forbi! Tida går så fort :daane:

Hos A er det endringer i soverytmen hele tiden tydeligvis :gjeiper: Hele uka har det vært fast morgen ca 0515 :sol: Selv om leggingen har vært så sent som 1930 flere ganger. Han har begynt å sove nærmere 2 timer i barnehagen. Har fått kun 1 lur selv om han har stått opp grytidlig :roll: Jeg må visst be de om å vekke han, fordi på i går kom pappaen å skulle hente han kl 15... og han sov fortsatt :sove: Ergo ble leggetid ikke før 2015 i går, men morningen drøyde til 0630 om ikke annet da. (selv om morgenpuppingen begynte kl 5 som vanlig, men han sovnet heldigvis). Normalt har han våknet like før 14 i barnehagen. Og leggetid 1830 er da helt uaktuelt. Det er forsåvidt greit med leggetid 19-1915, men litt kjedelig om det er morgen like tidlig allikevel ;)

Nettene har vært litt varierende. Alt fra 6-7 timers strekk til oppvåkning annenhver time. Avhenger av hvor mye luftsmerter han har. Ofte denne uken: Leggetid rundt 1930, sover til 2130, da er han umulig å roe og vil ha pupp. sovner med en gang - og våkner igjen 3 tida, så morgen like over 5 :eeeh:

Han har forøvrig begynt å spise det vi spiser til middag/kvelds. og han storkoser seg! :ler:

Jobb: trives, men litt tungt nå - kommer ikke inn nok... = stress for utålmodig sjel :gjeiper:

Parforhold: begge er ofte slitne hvilket resulterer i dårlig stemning. Er ikke flinke til å ta vare på hverandre :riste: Jeg er ekstremt kjeftete og masete, spesielt på morningen :overrasket: Er så lei av å ikke få våkne rolig og fredelig at jeg blir sprø :fnise: Og mannen får derfor kjeften - dårlig start på dagen :Nikke::flau:

Vi skal prøve å reparer skader i kveld med å bytte ut pizzaen med ostesuffle og et glass vin i stedet :kysse: :vin: Og by the way: jeg tror faktisk ikke vi har hatt sex på over 6 uker!! Og ikke kjenner jeg noe urge heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Line!

Det virker som om de er babyer lenge når det kommer til pupping og søvn osv... opp annenhver time høres slitsomt ut, og så tidlige morgener da!

Kjenner meg så godt igjen i kjefting og smelling, det gjør livet ganske surt for begge parter...Tilbringer ganske mye tid med å være sliten og sur jeg også. Æsj!

Håper dere får en god og romantisk kveld! :) Skal kanskje ikke så mye til alltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jøss, har visst kommet helt ut av det :eeeh: Med å skrive altså ;)

Vi har hatt en flott start på uka, med lilleprupp som tok kvelden i går 1840. Sov i strekk til 0130 (det er 7 timer det!! ) 10 min med pupp og jeg kan legge han ned igjen. :sove: Morgen 0555, med puppekos og sakte våkning :sol:

Hele forrige uke har han hatt bra sovestrekk på mellom 5 og 7 timer. Har gått greit å legge han igjen, men standard har vært morgen ca 5 - og det er litt i tidligste laget :Gjesp: Jeg har gjennom helgen konkludert med at: han sover kanksje for lenge i barnehagen. :jepp: I helgene hjemme, sover han nemlig maks 1 time, og hver søndag har vi senere morgen, og natt til mandag er visst alltid bra :) Så jo lenger ut i uka vi kommer, jo tidligere morninger blir det.... Har sagt de må vekke han 1345, men når de legger han 1145, så tror jeg 2 timer er for mye. Vi får se da - når han våkner i morgen ;)

Vel, har ikke så mye mere å si. Jeg og kjære har det opp og ned. Er alle 3 utvilte og godt og humør så er jo allting topp! Ikke like flott når alle er slitne :daane:

That's life ;)

Chao!

edit: ps: og lite luftsmerter i det siste... :tommelopp: *bank i bordet*

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...