Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Høres ikke bare bare ut med barnehage alltid,, men det muliggjør jo to i jobb og vår livsstil og alt det der, så takke seg til. Pluss de små har vel i bunn og grunn godt av å være der.

Fingermaling, herlig ;) Så kjekt å se hvor store de blir ja, og hva de får være med og kan klare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig kjapt innspill på fredagsmorgen!

Pruppen la seg kl 19 i går - og sov i ett strekk til 02! :jepp: Fikk pupp og sovnet fint, uten noen form for ekstrarunder eller promping, sov så - i sin egen seng - til 0453, da var det morgen :sol: Masse kos og morgenpupp til 6 i senga med mamma og pappa :rodmer:

En veldig god start på helga syns jeg! :nigo: Jeg la meg kl 22 i går, for var sikker på at han kom til å våkne i 23-tiden som han har pleid, og jeg ville rekke å sove litt først.. men neida... :)

:duskedame::kul:

Håper dette er en positiv utvikling som bare blir enda bedre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det finnes ikke noe deiligere enn å føle seg noenlunde uthvilt altså. :nigo: Superfin start på helgen! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det finnes ikke noe deiligere enn å føle seg noenlunde uthvilt altså. :nigo: Superfin start på helgen! :happy:

Å føle seg utvilt er superdigg! Når man er barnløs tar man det for gitt, nå er det skikkelig luksus! :ler:

---------------------

A sov i strekk fra 19 til 01 i natt ;) våknet igjen like før 3 og tok han over i senga. Var litt mere urolig i natt enn forrige supernatt, men det var vel ok :) Morgen kl 0530 da.... :sjenert::Gjesp: Heldigvis var det kjære som hadde morningen i dag, og jeg sov til 0730 :biggrin:

Jeg og kjære tok oss sammen og nøt siste sommerdagen i går med grilling av entrecote på terassen etter at A hadde lagt seg. Delte en flaske vin også :):vin: Det er godt med litt rolig tid sammen i blandt. Vi vurderer forøvrig å innføre middag etter leggetid på onsdager for å få roet litt ned og snakket sammen... :overrasket:

Lørdag! :duskedame: og jeg har skrevet meny og handleliste, tror A er våken nå..

Ha en fin helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stoor helga-klem! :sol:

Høres ut som en god ide å ha sen-middag på onsdager, bare du og mannen. Tror det er viktig å sette av tid til å være sammen og prate, det er ikke alltid så lett det, i en travel hverdag med jobb og barn. Kanskje blir onsdags-middagen et høydepunkt i uka? :yvonne:

God helg til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stoor helga-klem! :sol:

Høres ut som en god ide å ha sen-middag på onsdager, bare du og mannen. Tror det er viktig å sette av tid til å være sammen og prate, det er ikke alltid så lett det, i en travel hverdag med jobb og barn. Kanskje blir onsdags-middagen et høydepunkt i uka? :yvonne:

God helg til dere :klemmer:

Vi får håpe onsdagen kan bli et høydepunkt midt i uka ja :)

Ha en super uke Monthe! :klemmer:

-----------------------

God morgen!

Her har vi litt ekstra god tid hjemme på morningen i dag. Denne uka er fylt av messer og leverandørbesøk, så jeg skal ikke være noe sted før 9 ;)

Pruppen sover første luren sin nå :overrasket: Ja, nå allerede ja! :ler:

God natt med natta like etter kl 19, sov i strekk til 0130, fikk pupp og sovnet fint og sov så til 5, men da var det morgen og morgenpuppene virket ikke særlig søvndyssende - beklageligvis :fnise:

Nå skal jeg forberede gulrotsuppe (med krepsehaler) som vi skal ha til middag!

Smart Ja - å forberede middagen på morningen = halvparten så lang tid på middagslaging ;)

Ha en fabelaktig uke alle!

Chao! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du lever stadig vekk opp til navnet ditt.. hva synes pruppen om maten du lager da? ;)

Høres deilig ut med litt sen start på dagen... god uke til deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever stadig vekk opp til navnet ditt.. hva synes pruppen om maten du lager da? ;)

Høres deilig ut med litt sen start på dagen... god uke til deg også!!

Huff, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet :sjenert: For jeg tenker at A burde få det samme som oss til middag. Men samtidig så er han så var for nye ting i maten at jeg er litt redd for å bare kjøre på :gjeiper: Men lager jo litt hjemmelaget barnemat, som han liker veldig godt :jepp: Men han får kjøpeglass som også går ned..... er i grunn ikke lett å vite hva han syns :filer: Og på den annen side så spiser jo han middag mye før oss, når vi spiser middag så spiser han kveldsgrøt..............

-----------------

Det er ikke lett med den matingen om dagen. Han får nok spise mye mere selv, og grise mye mere i barnehagen enn hjemme - med det resultat at kveldsgrøten er et lite helvete å få i han. I tillegg så kommer middagen hans i seneste laget sånn at det blir kanske bare 2,5 timer i mellom. Men jeg tror egentlig vi må gjøre noe annerledes nå.... Sette på playtrayet (bordet som passer perfekt på stokke-stolen), få på han en skikkelig plastsmekke med sånn oppsamler, og la han få egen skje å spise med samtidig som vi har en skje å mate med ;) (og plast på gulvet under/rundt stolen).

Til helga skal jeg lage 2 ulike muffins spesielt beregnet på A, men også for oss. Grove frokostmuffins med bær, og "matmuffins" med skinke, ost, brokkoli og soltørket tomat. Planen er at vi får tilpasse oss sånn at A får lov å spise dette selv alene :roll::ler: Vi har forresten innstallert sele i stolen hans så både han og vi kan være trygge på at han ikke plutselig er på bordet eller detter i gulvet fordi han klatrer ut :)

Ellers har vi hatt "tann-bæsj" siden i går. Hyppige grønne vannaktige bæsjebleier som lager skikkelig sår barnerompe :troest: Tror den 5. tanna nede er på vei, dvs hjørnetann og totalt tann nr 9 :daane:

edit: Hmm.. kanskje jeg tar feil, at det er en jeksel som kommer nå? I følge denne oversikten http://mammanett.no/barn/melketenner kommer visst jeksel 1 før hjørnetanna... :redd:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tannbæsj her hos oss også Line. Tann 3 og 4 nede er kommet gjennom, og hjørnetennene (5 og 6) oppe står og sprenger på.

Den statestikken der passer ikke her, her fikk vi to nede først, så fire oppe, før vi får to nede igjen nå når hun er 13 mnd.

Så tror en skal ta det med en klype salt ;)

(Eksen min hadde forresten tre sett tenner....måtte trekke nesten alle tennene tidlig i tenårene, for det kom nye under!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbæsj!! Nytt begrep... det er tydelig at alt i hele kroppen til de små (og oss store også skulle jeg tro) henger sammen.

De muffinsene høres bra ut, håper det slår til hos A ;)

Når jeg spurte om hva A mente, så tenkte jeg igrunn på hjemmelaget babymat ;) Så ikke for meg at han spiste biff med rødvinssaus liksom ;) hehe. Tviler på du trenger å ha dårlig samvittighet for noe som helst..

Virker jo som han liger mat, iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt innom og melder at ny strategi på kveldsgrøten funker bra! :jepp:

Vi har hver vår skje, men jeg har kontroll på grøtbollen. Han får dog fri tilgang til å dyppe sin egen skje og putte den munnen - og han er jo kjempeflink til å spise selv da! Mye klin selvfølgelig, både på han, meg og bordet, men det veier opp med blid unge som spiser godt :nigo:

Vi håper tannbæsjen er over nå. Har hatt skikkelig dårlige kvelder og netter her hele uka, så jeg føler at det er på sin plass med en skikkelig god natts søvn nå - for å si det mildt :daane:

Vanskelig å legge han både i går og i dag. I går sovnet han ikke før 20. Og nå i stad 1940 ved hjelp av pappa :tommelopp: for pappa ;) Jeg er kanskje ikke så flink til å la han sovne selv på kvelden fortsatt, han sovner jo vanligvis på puppen, eventuelt med et par knebøy etterpå. Jeg bruker sjelden mer enn 10-15 min inne på rommet hans - så når vi er 30-40 min og enda mer på overtid blir jeg litt frustrert må jeg innrømme. Lurer på om det er på tide å kutte lurer på dagen jeg da.... :filer:

edit: jeg var forresten innom clas olson her i går tidlig kl 8 på shopping :shoppe: Fant muffinsbrett i flere varianter, så nå er allting klart! :) Sånn er det når morningen begynner tidlig og kl 09 på jobb føles som lunsj-tid :ler:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke engang at Clas Ohlson var åpent så tidlig.. wow! Våkner A sånn 5 hver dag? Når legger du deg om kvelden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke engang at Clas Ohlson var åpent så tidlig.. wow! Våkner A sånn 5 hver dag? Når legger du deg om kvelden? :)

Hehe... jeg legger meg rundt 22 ;) Kommer litt an på hvor utslitt jeg er :ler: Er det skikkelig ille kan jeg gå til sengs like etter 2130, er jeg utvilt blir det 2230 :) Problemet med å legge seg tidlig er at det er alt for mange forstyrrelser som gjør at man ikke sovner før 2230 likevel :roll: Les: barn som våkner, naboer som skravler utenfor vinduet ditt, samboere som bråker med you name it..

Han våkner ikke 5 hver dag nei - eller jo, det gjør han vel - men sovner igjen på puppen til litt ca 6. Det er da vi står opp. Så nå i det siste med dårlige netter så sovner han stort sett en liten time der... de nettene han sov bra her (som føles som en evighet siden nå :gjeiper: ) så var det morgen 5 :sol:

--------------------

I morgen er det fredag! :duskedame: Og jeg skal ut med jobben ;) Etter messer hele uka skal vi ha en slags intern kick off i morgen og påfølgende båttur med middag :vin:

Forresten så er tannbæsjen fortsatt ikke borte :daane: Om den ikke gir seg til helga, så tror jeg vi må ta han til legen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da har vi vår første "hjemme med sykt barn"-dag :filer: Pruppen har nesten 39 i feber og snørrer overalt :gjeiper: Vi har fått legetime i dag, men det var mest pga diare'en som har vart 1 uke. Snakket med legen på fredag nemlig, og da skulle vi se an gjennom helga med bæsjebleier og feber. Han har fått masse blåbær og biola, og antall bleier ble redusert fra 6 på lørdag, til 4 i går - så langt i dag: 1 ;)

Men i går kveld kjentes han veldig varm ut og tydelig forkjøla - litt sutrete/kosete/ut av form :troest: Samme temp i dag tidlig som i går kveld (38,6), han har fått litt flytende paracet og da synker tempen med en halv grad :) Han sover nå, han er slack stakkars.

Legetime senere i dag ja - ta med urinprøve sto det på sms? :eeeh: Hvordan tar man med urinprøve av en 13 mnd gutt? Svar ønskes asap! :ler:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn urinpose til barn liggende, men svaret kom kanskje ikke asap nok?

Uansett, nå har jeg fått lest meg opp ;) Glemmer litt bort KG innimellom jeg :sjenert: Men godt og høre barnehagestart går fint, og at kanskje nettene er på rett kurs :) Hvordan går det med den nye jobben da?

Her går det i ett med oppgave og barnehage, føler dagene bare fyyyyker avgårde her! Lillegutt har såvidt begynt og gå og begynner og trives litt bedre i barnehagen (var hyling i starten da vi dro) Har hatt et par netter med forkjølelse/tenner her i det siste og jeg må bare si at jeg beundrer deg virkelig som har vært våken flere ganger hver natt i over ett år nå! Jeg var døsliten etter tre dager jeg, fatter ikke hvordan du fortsatt ser så bra ut!!! :overrasket:

Og gratulerer med 13 månedersdagen til A :hoppe:

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn urinpose til barn liggende, men svaret kom kanskje ikke asap nok?

Uansett, nå har jeg fått lest meg opp ;) Glemmer litt bort KG innimellom jeg :sjenert: Men godt og høre barnehagestart går fint, og at kanskje nettene er på rett kurs :) Hvordan går det med den nye jobben da?

Her går det i ett med oppgave og barnehage, føler dagene bare fyyyyker avgårde her! Lillegutt har såvidt begynt og gå og begynner og trives litt bedre i barnehagen (var hyling i starten da vi dro) Har hatt et par netter med forkjølelse/tenner her i det siste og jeg må bare si at jeg beundrer deg virkelig som har vært våken flere ganger hver natt i over ett år nå! Jeg var døsliten etter tre dager jeg, fatter ikke hvordan du fortsatt ser så bra ut!!! :overrasket:

Og gratulerer med 13 månedersdagen til A :hoppe:

Hehe.. jeg har hørt at det er tøffere med oppvåkninger på nettene, når man først har fått smaken på mange timer i strekk :ler: Dessuten; consieler er hemligheten bak et fresht utseendet uansett hvor sliten man er :fnise: Touche eclat, fra YSL :)

Tror det går bra på jobben så langt, er jo litt tidlig å si - men kolleger og sjefer og kultur virker bra og det er en god start. Det gjenstår å se om jeg får til å prestere så godt som jeg bør :geiper: Dagene fyker av gårde her også - jeg har tenkt å lære meg snart å stresse ned, og lære å nyte øyeblikket :jepp: Syns ikke det er lett med alt som skal gjøres før leggetid :roll: Høres ut som du har skikkelig godt fokus på oppgaven da! Det er bra! :tommelopp:

Jeg droppet urinprøven og tenkte det var en skrivefeil- vi tok blodprøve fra fingeren hans og da fikk de nok svar på det viktigste ;) Virus.

Gratulerer med 13 mnd dagen til knøttelille også - som kan gå og alt. A er ikke igang på det riktig ennå. Han kan stå noen sekunder når han ikke tenker seg om, men jeg tror ikke han tør helt ennå :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er vel egentlig første gangen A er skikkelig syk faktisk :troest: Huff, har målt han helt opp i 39,4 på det høyeste i dag - i 16 tiden... da fikk han ny paracet-dose og ved kveldsskifte hadde han bare 38 :) Men guri, så mye snørr altså. :daane: Skikkelig irriterende å høre på, man har så lyst å forklare han hvordan han skal blåse ut og harke inn for å få det enten ut eller ned, men han vet jo ikke... :closedeyes:

Han har vært ganske slapp i dag. Sovet dårlig, men oftere. Tenker at han bare må få sove så mye han vil og når han vil.. prøve å unngå etter 16 da. I morgen skal kjære være hjemme. Han hadde visst allerede snakket med farmor om at hun skulle komme. Greit nok, men om han er like puslete som i dag, så syns jeg virkelig han bør få ha tilgang på enten mamma eller pappa :troest: Men kjære lovte å se an...

Helt sprøtt hvor mye tid vi har brukt i sofaen i dag, hvor han bare har sittet helt rolig i armkroken og kost/slappet av :)

Håper dette er den verste dagen for han, og at han blir bedre utover nå :rodmer:

Og kun 2 bæsjebleier i dag som vi kan si var tilnærmet normale ;) Kanske diare'n er over også? :)

Forresten, andre som måtte lure - jeg spurte legen om det var ok å gi små frisk luft når de har feber. Og svaret er: Holde seg inne ved feber over 38 C, mindre enn det så var det ok å få ut :)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ny rekk i går på 39,6 C så gikk det bare nedover med tempen til A :) Kjære var hjemme fra morningen av og til rundt 11, så var farmor her til 15, da kom kjære hjem igjen. Ved leggetid hadde han kun 38 og gjennom natta føltes han helt normal. Sov i grunn bra, bortsett fra hyppige oppvåkninger/forstyrrelser i søvnen pga tett nese/snørr. Han kvekker jo til når han plutselig ikke får puste med nesa :overrasket: Så i dag fikk han være i barnehagen igjen. Han har vært i storform! :ball:

Jeg la meg klokka 2015 i går!!!! :sove: Har vært veldig sliten av veldig lite søvn i det siste, og håper at vi er på vei mot noe bedre nå snart bare snørret blir borte :ler: Kjære hadde ansvaret for babycallen i går, men jeg våknet av utrøstelig barn i 22-tiden. Han fikk pupp og sov deretter til 23, ny pupp tror jeg det var.. Eller kanske det var nærmere 00... :filer: Anyways, sov i hvert fall til 3, da ble gående opp og ned senga hvert 10 min hvor han sovnet lett, og våknet igjen pga snørr :daane: helt til 0430 :roll: (Flaks at jeg la meg tidlig! :lur: ) Rakk og sovne jeg da, før callen slår inn igjen 5! Gosh, da strakk jeg bare ut hånda og sa: "kjære! nå må du ta en tørn" Han hadde jo sovet hele natta og skulle jo allikevel stå opp om 45 min, men treig som han er så hadde A sovnet da han satte fotene ned av senga :fnise: Og dermed kunne pappaen bære inn A til meg kl 0630 :sol: Moralen er: ikke vær for rask med å løpe inn til de små - spesielt når det bare er små ynke-lyder og ingen ordentlig gråt - for vips, plutselig sovner de av seg selv igjen! :ler:

Har vært meg selv på jobb endelig igjen i dag også, deilig å få sove nok - selv om det er oppstykket :jepp: De verste av messer og leverandørmøter er overstått (vært mye flying i det siste), så nå er det snart ordentlig hverdag hvor flyingen skal være til kunder i stedet ;) Jeg har dessuten fått en ny kvinnelig kollega og må innrømme at jeg måler henne litt i smug (på hvor dyktig hun er) = Line skjerper seg litt ekstra og kvesser konkurranseinstinktet :sprettert:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna: damned pc!

Håper det blir en myye bedre dag i morgen da! Legg deg tidlig idag også, og få deg litt herlig søvn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...