Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Koslig å høre fra deg :kose: Er ikke så aktiv her jeg heller, men leser litt nå og da. Hvordan går avvenningen? Ellers da, det høres ut som du har det fint?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koslig å høre fra deg :kose: Er ikke så aktiv her jeg heller, men leser litt nå og da. Hvordan går avvenningen? Ellers da, det høres ut som du har det fint?

:klemmer:

har vært innom deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjoho!!! 4 dager til ferie!!! :nigo: :hoppendeglad; :sol:

Apropo pupp-avvenning: Har ikke kommet lengre enn at det ikke er noe pupp å få natterstid, og normen er at han våkner i 23-tiden og blir tatt inn til meg. Da er det sjelden noe mas eller spørsmål om pupp. Han legger seg med en gang og sovner :sove: Og det fortsetter han med til 5-0530... han sovner igjen om han våkner før halv seks, men er det etter.... :roll: ja, da er det morgen! Gosh - både lørdag og søndag startet dagen 5.30 :Gjesp: Jeg skulle egnetlig gått til steg 2 nå, og kuttet morgenpuppen - men jeg orker ikke stå opp så tidlig jeg! :daane: tror kanskje vi må bruke ferien og atj eg og mannen tar annehver morgen? :klo:

Tenke litt på det.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS!!! A skal ha bursdagsfeiring i barnehagen på fredag!! Det blir så stas :nigo::bursdag::biggrin:

Håper de kan ta noen fine bilder som jeg kan få :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende dere må til med at mannen tar ham hele tiden i 4-5-6 dager, tror det kan vere lettere enn annenhver jeg altså :) Kanskje du må forberede mannen på det ;) Og kanskje begynne allerede nå så dere ikke "mister" så mye av feriedagene, om det blir tungt med tidlige morninger/skriking...?
INGEN som bryr seg om man er trett på jobb de siste dagene før ferien :fnise:

Her feriret bhg snuppa i går. Mange som skal ut i ferie, så de ville få det unna, selv om det er 3 uker igjen til dagen.
Fikk hjem en tilgriset pappkrone som hun hadde hatt på seg til bursdagsmåltidet (kjøtt og spagetti med ketchup ;) )
Ikke sett noen bilder foreløpig, men håper vi får noen om to uker når snuppa har siste dagen sin. (Fått ny bhg til høsten og vi gleeeeeder oss da jeg har jobbet i den bhg og vet hvor bra den er og så er de ansatte helt supre!!! Ikke så veldig fornøyd med den hun er i nå. Er langt unna, de er ikke strenge på sukker/dårlig kosthold og bruker alle mulige anledninger til å ha pølse med brød, ketchup, syltetøy, gele med vanilesaus osv.... Liker ikke det i bhg jeg, liker mye bedre de bhg som lager fiskegrateng og innbakt laks som bursdagsmåltid ;)) (Jeg er ikke hysterisk, men jammen blir det nok søtt/usunn mat på de små til hverdags og fest, så trenger ikke bhg pushe på mer ;) )
Nye barnehagen er kjempeflink på dette! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

Hvordan står det til her?

Gratulerer til A med 2 årsdag her forleden 🎉🎈

Håper dere nyter sommerværet :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Ko-ko hallo og tittei ;-)

Plutselig innom en tur, og kanskje litt oftere også?

Jeg har juleferie..... :sjenert: Har nemlig fått meg ny jobb som jeg begynner i januar, og siden vi snakker om konkurrerende bedrift så var det ikke snakk om å jobbe ut oppsigelsestiden liksom... :jolie:

Nei, det har vært tøft å jobbe der jeg var - og jeg har stor tro på et vellykket og langt forhold med neste arb.giver :)

Vet ikke helt hva jeg skal finne på - krangler for øyeblikket litt på sluttavtalen (dette skjer visst meg alltid - jeg burde egentlig blitt advokat :jepp: ) - ellers så tror jeg at jeg må finne meg et kort vikariat. Syns juleferie nå blir litt for lang tid. :jolie: Kanskje jeg skal bli julehjelp på mestergrønn... blir liksom så glad av all den blomsterduften i butikken :blomst:

Andreas fikk sin siste pupp på 2 årsdagen!! Så jeg HAR sluttet å amme! :ler: Det gikk veldig fint egentlig, lite mas fra A. Han forstod det nok - han klår fortsatt da og liker å holde på puppen, spesielt om morningen før vi står opp (ja - vi samsover).

Jeg og mannen har 7 års dag i dag!! :hjerte: Siden jeg har så god tid så tror jeg kanskje at jeg skal diske opp med en god middag, blomster og et fint kort :) En liten flaske prosecco også kanskje? Ja, det tror jeg faktisk.

tja... vet ikke helt hva jeg skal si - må nok varme opp litt før alt ramler ut av seg selv... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :strix: har savna oppdateringer dine :wink:

Juleferie?? Som i...fri med lønn ut året? :klo:

Og grattis med kjærestejubileum :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :strix: har savna oppdateringer dine :wink:

Juleferie?? Som i...fri med lønn ut året? :klo:

Og grattis med kjærestejubileum :hjerte:

:klemmer:

Halla! :nigo:

Takk for hyggelig tllbakekomst :ler:

Ja, de kan jo nekte meg å jobbe i oppsigelsestiden - men ikke uten lønn, så ja med lønn (delvis lønn - det er det jeg krangler litt på).

Mannen ble veldig glad for både roser, kort, bra middag og vin i går- veldig fint :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planleggingsdag i barnehagen både torsdag og fredag, så jeg har hatt litt av en langhelg med Andreas (og mannen også da) :)

Nå er jeg tilbake i min nye hverdag med gutten i barnehagen og mamma sitter hjemme på pc og lurer på hva hun skal finne på? :klo:

Jeg har ringt manpower og sagt at jeg vil ha kort vikariat, og gjerne gjør noe helt annet enn det jeg vanligvis jobber med :) men syns ikke hun hørtes så entusisastisk ut egentlig... :glare: ehm, vi får se... men ellers så fant jeg igjen min gamle (eller mannens er det vel egentlig) Ipod, med gammel treningsmusikk på i går - . Som det da er ca 2- 2,5 år siden har vært i bruk :sprettert: og jeg er ganske langt i min beslutning om å melde meg inn på sats igjen og bli treningsnarkoman de neste 2 mnd :nigo:

Har veldig lyst å kjøpe meg masse nytt treningstøy, sko og alt, men bør vel få meldt meg inn og trent i hvert fall 1 gang før jeg shopper vilt :ler:

Ja, for etter at jeg sluttet å amme så tror jeg at jeg har lagt på meg en 2-3 kg - og jeg liker ikke det! Og jeg har fantastisk dårlig holdning og trenger muskler igjen - mmm.... og dessuten så blir jeg ganske lykkelig av å trene, og man får bedre selvtillit og alt blir bare bedre - det finnes ingen ulemper ved å trene! Ja - :trene:

Snart tilbake med nye nyheter ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hay!

Litt av en dag i går - den 20. og normalt lønnutbetaling, men kom det noe på konto... neida..

Etterhvert bla, bla bullshit fra gamle-jobben, jeg fikk tak i en bra advokat og vips 3 timer senere så var det meste fikset! :ler: Ganske letta i grunn - blir så forbanna rett og slett, over arbeidsgivere som tror de kan valse over arbeidstakere og gjøre som de føler for :frustrert: Ikke kødd med LineGourmet :trampe:

Nemlig! ;)

Jeg har lyst til å ta med Andreas og mannen på jule-teater for de minste..... :jepp: Men nesten helt utsolgt på trikkestallen på "snekker andersen" .... :glare:

Gleder meg sånn til jul.... :rodmer::tre:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Linemor :klemmer:

Flott du tar rotta på jobben, er så dritt når sjefer tror de kan gjøre som de vil! :sinna:

Vet det er mange som går opp når de slutter å amme, så gjelder å vere veldig fokusert å spise litt mindre da tror jeg :) Jeg ble gravid to uker etter jeg kuttet helt ammingen, så jeg vet ikke hvordan det ville blitt på meg ;)
Men husker venninna mi sa det, for hun spiste sjokolade hver dag når hun ammet, og la ikke på seg et gram. Et par mnd etter ammeslutt hadde hun lagt på seg 8 kg, for hun klarte rett å slett ikke å slutte å spise sjokolade!! :/

Jeg er nesten nede på normalvekt igjen nå 7 uker etter fødsel. Har 3 kg igjen ;) Prøver å vere bevist på hva jeg spiser, men det er fryyyyktelig vanskelig når jeg går hjemme! Går litt turer, men bekkenet er ikke helt på plass igjen enda, så blir ikke så ofte enda. Har vert på barselstrening en gang, og håper å fortsette med det :) Men må ta det rolig enda, sist hadde jeg vondt i bekkenet i to dager etterpå :sjenert:

Ellers har vi det fint, selv om det til tider kan bli litt lite søvn ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Linemor :klemmer:

Flott du tar rotta på jobben, er så dritt når sjefer tror de kan gjøre som de vil! :sinna:

Vet det er mange som går opp når de slutter å amme, så gjelder å vere veldig fokusert å spise litt mindre da tror jeg :) Jeg ble gravid to uker etter jeg kuttet helt ammingen, så jeg vet ikke hvordan det ville blitt på meg ;)

Men husker venninna mi sa det, for hun spiste sjokolade hver dag når hun ammet, og la ikke på seg et gram. Et par mnd etter ammeslutt hadde hun lagt på seg 8 kg, for hun klarte rett å slett ikke å slutte å spise sjokolade!! :/

Jeg er nesten nede på normalvekt igjen nå 7 uker etter fødsel. Har 3 kg igjen ;) Prøver å vere bevist på hva jeg spiser, men det er fryyyyktelig vanskelig når jeg går hjemme! Går litt turer, men bekkenet er ikke helt på plass igjen enda, så blir ikke så ofte enda. Har vert på barselstrening en gang, og håper å fortsette med det :) Men må ta det rolig enda, sist hadde jeg vondt i bekkenet i to dager etterpå :sjenert:

Ellers har vi det fint, selv om det til tider kan bli litt lite søvn ;)

:klemmer:

Det er helt insane så mange som vi kjenner her inne som allerede har blitt tobarns-mødre!! :nigo: Hvordan føles det? Har du landet ennå - eller er du fortsatt i barsel-tåke? :klemmer:

Når du sier det - ja, man kan vel lett gå opp litt når man slutter å amme. Men jeg amma jo så lenge at jeg at jeg ikke tenkte over det i det hele tatt faktisk *hvor er gjeipe-smilyen??* Jeg følte meg liksom så normal og tenkte vel at jeg ammet så lite at det ikke hadde så stor betydning på slutten :fnise: Selv om jeg vitterlig spiser like mye sjokolade nå - i hvert fall nesten. Eller nei, jeg har skjerpa meg en del :hoho:

3 kg igjen til start-vekt på 7 uker er jo helt vilt bra da :) Good for you!

Kom gjerne innom igjen og fortell mere - skjønner du ikke skriver så mye i din egen dagbok... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Hei, jeg er visst plutselig innom her :ball:

Alt er bra med oss. Andreas har blitt 3,5 år og vi har flyttet ut av byen! :icon_lol: Vi fant oss en helt ny leilighet i perfekt størrelse for oss.

Så jeg pendler inn til Oslo i min ikke full så nye jobb lenger. Trives godt da! :jepp: og tjener mye bedre ;-)

Livet går sin gang!

JO, og alt bra med meg og mannen også. Vi har hatt litt av opptur i grunn etter andreas fikk ordentlig eget rom, og at vi har vært på x antall kjæreste-turer siste året. Ok, ikke så innmari mange da, men 2-3 stk er fint for kjæreste-gnisten for småbarnsforeldre :ler:

deilig med våren da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, jeg er visst plutselig innom her :ball:

Alt er bra med oss. Andreas har blitt 3,5 år og vi har flyttet ut av byen! :icon_lol: Vi fant oss en helt ny leilighet i perfekt størrelse for oss.

Så jeg pendler inn til Oslo i min ikke full så nye jobb lenger. Trives godt da! :jepp: og tjener mye bedre ;-)

Livet går sin gang!

JO, og alt bra med meg og mannen også. Vi har hatt litt av opptur i grunn etter andreas fikk ordentlig eget rom, og at vi har vært på x antall kjæreste-turer siste året. Ok, ikke så innmari mange da, men 2-3 stk er fint for kjæreste-gnisten for småbarnsforeldre :ler:

deilig med våren da

Så bra at det har ordnet seg med både jobb og ny leilighet! Veldig gøy å høre at alt er så bra med dere :nigo: Heldig du og kjæresten som er på tur sammen, jeg syns 2-3 er veldig bra! Viktig å ha litt voksentid også! Tror du det blir flere barn på dere? (Jeg må bare spørre :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så bra at det har ordnet seg med både jobb og ny leilighet! Veldig gøy å høre at alt er så bra med dere :nigo: Heldig du og kjæresten som er på tur sammen, jeg syns 2-3 er veldig bra! Viktig å ha litt voksentid også! Tror du det blir flere barn på dere? (Jeg må bare spørre :lol: )

Haha! Godt spørsmål. Jeg tror jo ikke det (at det blir flere barn). Jeg har jo blitt 42, og er kjempehappy for andreas som ikke kom helt lett liksom... men jeg er innom nå for å lese om mine tidligere gravidesymptomer, siden jeg merker litt stikninger sånn 8-9 DPO. Det er helt sikkert ikke noe, hvis jeg ikke kommer tilbake så er ingenting skjedd. Men det var jo en fin påskeferie... :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Godt spørsmål. Jeg tror jo ikke det (at det blir flere barn). Jeg har jo blitt 42, og er kjempehappy for andreas som ikke kom helt lett liksom... men jeg er innom nå for å lese om mine tidligere gravidesymptomer, siden jeg merker litt stikninger sånn 8-9 DPO. Det er helt sikkert ikke noe, hvis jeg ikke kommer tilbake så er ingenting skjedd. Men det var jo en fin påskeferie... :biggrin:

Det er vel ikke så uvanlig å få barn når man er 42? ( Og ihvertfall ikke barn nr 2) :lur: Jeg heier på deg jeg, og håper stikkingene betyr at noe er på gang, og om det ikke er det (eller blir det) så skjønner jeg godt at dere er fornøyd med Andreas! Det er jo noe med å sette igang på nytt når man er ferdig med bleieskift og hverdag omsider fungerer godt igjen :lol: Men rent personlig håper jeg jo veldig da, det hadde vært gøy å være gravid sammen med deg igjen :klemmer: Lov å oppdatere da! Dessuten: om jeg husker rett så ble du vel veldig raskt gravid etter laproskopien? Syns å huske det tok 2-3 pp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så uvanlig å få barn når man er 42? ( Og ihvertfall ikke barn nr 2) :lur: Jeg heier på deg jeg, og håper stikkingene betyr at noe er på gang, og om det ikke er det (eller blir det) så skjønner jeg godt at dere er fornøyd med Andreas! Det er jo noe med å sette igang på nytt når man er ferdig med bleieskift og hverdag omsider fungerer godt igjen :lol: Men rent personlig håper jeg jo veldig da, det hadde vært gøy å være gravid sammen med deg igjen :klemmer: Lov å oppdatere da! Dessuten: om jeg husker rett så ble du vel veldig raskt gravid etter laproskopien? Syns å huske det tok 2-3 pp?

Pip-pip :glare:

Jeg var ikke gravid gitt :/ Mensen kom som en klokke i dag. Jeg merket det for noen dager siden - da gikk "gravide-symtomer" over i åpenbare pms-symtomer i stedet :frown: Ja, men det er greit. Selv om jeg fikk litt forhåpninger der en liten stund. På den annen side: jeg ER ferdig med å få barn. Ser ikke helt for meg små-barnsperiode en gang til :ler: det er superdeilig at de (andreas) snart er 4 og det går an å snakke med de og de blir mere selvstendig og alt ;-) Men hvem vet - vi bruker jo ingen prevensjon, så kanskje dette var et forvarsel om at det KAN skje likevel... jeg vet ikke :) orker ikke å henge meg opp i det og "prøve" sånn som sist i alle fall. Livet er fint slik som det er :blomst:

veldig gøy derimot at du gravid med nr 2 da Lilly :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...