Gå til innhold

Puslas plass


pusla

Anbefalte innlegg

dream, Ulva og Superlilje :klem: Tusen takk for besøk og for snille ord :blomst:

Superlilje: er det ikke veldig tidlig å ta på magen til en som bare er 16 uker på vei :overrasket: ? Det kan de bare prøve med meg altså, da skal de få høre det :fnise:

Hehe bare å stille deg opp ved siden av meg det, så føler du nok straks at magen din er liten og søt. Jeg er groteskt stor allerede, ser i grunnen høygravid ut nesten. :overrasket:

Så koselig at du kom innom :) Ja, jeg kan tenke meg du har mage, du som har to inni der og alt :hjerte: Vi får nok bare heve oss over blikkene og de dumme kommentarene ja :jepp:

I ettermiddag har foreldrene mine og søs vært innom her, det var veldig koselig - skravla gikk :) Søs har vært i New York og hadde handla til babyen, som vi fikk i dag - tre søte bodyer med tekst "I love mommy", "I love daddy" og en med bilde av hund på. Altså en body tilegnet hvert familiemdlem her :hjerte: Også fikk vi et par kjempekule, bittesmå sko. Det er egentlig forbud mot å handle til babyen til vi har vært på UL i mai, men søs fikk lov da siden hun har vært i NY ;)

Jeg har vist fram min begynnende babykul til familien i dag og det gjør meg ikkenoe, nå er det bare å tenke gode tanker til jeg skal ut i verden i morra :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, synes det er veldig tidlig at folk begynner å ta på magen enda!

Så koselig med babyklær fra New York da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superlilje, mocci og dream :5:

Siden jeg faktisk ER gravid og derfor har lov å skravle og tenke masse på baby, så gidder jeg ikke late som noe annet her :fnise: Derfor vil jeg gjerne legge ut den fine baby-gaven vi fikk av søs:

Ellers har jeg altså overlevd to hele arbeidsuker allerede denne uka, selvom det bare var nesten i dag altså ;) Våkna kl 4 i natt, sto opp kl 5 og dro avgårde på jobb. Når jeg gikk av bussen var jeg så kvalm at jeg skal ikke fortelle detaljer her altså :biggrin: Ikke gøy når det er sånne dager, har vært mer uggen i dag enn på mange uker. Lei nå :grine:

Men vi har henta bilen vår i dag da :hoppe: Den var enda finere enn vi huska den som og vi er kjempefornøyd så langt :) Vofsen har ikke fått sitte i bilen på over en uke pga at den var helt reingjort, så han var overlykkelig når han endelig kunne hoppe inn i et stoooort bagasjerom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, denne uka skal visst de dårlige dagene komme på løpende bånd :kjefte:

Var superkvalm i går og kjempetrøtt, i går kveld fikk jeg noen rare magesmerter som jeg ikke helt aner hva var, men godt var det ikke. Så sleit med å sove og var så trøtt at jeg ikke klarte å lande, liksom. Og utpå natta fikk vofs magesjau og jeg måtte slippe han ut tre ganger i løpet av natta :Gjesp: Og når jeg er trøtt er jeg kvalm, så da ble jeg hjemme fra jobb i dag.

Huff, jeg liker ikke å være borte pga graviditeten heller, jeg er jo ikke syk liksom. Og jeg føler at de fleste forventer at jeg skal være i fin form nå som jeg har runda tre måneder. Sjefen min har kalt meg pingle før (faktisk!!) og det gjør jo at jeg blir litt anspent i forhold til fravær og sånt. Vil ikke få det pingle-ordet slengt i trynet igjen, heller.

Nå skal vi snart :natti: og jeg håper at alt blir bedre i morra :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da pusla, ingen god uke skjønner jeg :troest: håper at helga blir bra og at du får slappet av.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du er hjemme pusla, ingen graviditet er like og formen hos folk varierer. Mens noen nesten ikke har noen for for plager, kan andre gå hele svangerskapet med både kvalme og bekkenløsning.

Håper formen er bedre nå :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått slappet godt av i helgen og at du er i bedre form nå. :klemmer:

Jeg synes heller ikke du skal ha dårlig samvittighet for å være vekke fra jobb, jeg har ikke vært på jobb siden uke 11 jeg.. Da fikk jeg bekkenløsning og greide ikke gå på beina omtrent. Syntes det var flaut å sykemelde seg så tidlig, men nå er jeg veldig glad for det, tør ikke tenke på hvordan formen hadde vært hvis jeg hadde presset meg for mye. Det har vært mer enn nok å gå på skole for meg hvertfall.

Dessuten, folk er jo hjemme når de har omgangssyken og spyr. Det er ikke noe mer behagelig å være kvalm og spy selv om det er pga graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væer i min egen boble i egen bok i helga jeg :sjenert: tusen takk for gode ord hos meg :klemmer:

Håper du har fått slappet av i helga og at du har litt mer krefter og at formen er bedre..

skjønner hva du mener ang det at folk mener at når man har passert 12 uker,DA skal man vær ei knallform og alle plager borte! men sånn er det ikke for alle. ikke ha dårlig samvittighet for å være borte fra jobb og ta vare på deg selv nå. (vet det er vanskelig)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kospia, Tinio og *dream* Tusen takk for gode ord og hilsener, dere er skjønne :blomst: og :klem:

Det er tøffe dager for tida og det hjelper jo ikke at de fleste rundt har den oppfatninge som du nevner, dream, at når 12 uker er passert skal det meste være greit. Jeg synes ikke det å ha nådd 12 uker har hjulpet særlig på formen, men det er deilig at ukene går da :hoppe: Og snart er det bare 3 uker til UL, den venter jeg veldig på nå.

Helga har vært kjempekoselig da. Jeg har ei god venninne med to barn og i går hjalp jeg til i barenbursdagen til sønnen hennes, mens i dag var jeg med og så datteren hennes spille håndball. Hyggelig å komme seg litt ut og er jo så artig med barn :)

Og her hjemme har vi starta grillsesongen og fått kost oss på verandaen i strålende vårsol :nigo:

Jeg er litt stressa med tanke på studiene nå da, for der har det stoppa helt opp og det har jeg egentlig ikke tid til. Så nå må jeg nok gjøre en innsats på en kveld eller to denne uka, noe jeg egentlig ikke orker. Men jeg skal vel komme i mål - om halvannen måned er eksamen unnagjort og jeg skal ikke studere mer på lenge, lenge! :tommel:

Ha en fin start på uka, dere som måtte kikke innom :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått slappet godt av i helgen Pusla, kjipt at du skal måtte plages med kvalme selv etter 12 uker, håper det gir seg snart! Ellers skal du ikke ha dårlig samvittighet over at du er hjemme når du er såpass dårlig, sier som Tinio her, man holder seg jo hjemme når man er kvalm/kaster opp, iallefall gjør jeg det.

Måtte denne uken blir superbra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk mocci :klem:

Det var helt greit å starte jobbuka i dag, men jeg irriterer meg litt over sjefen min da (ikke noe nytt, forsåvidt) :kjefte: Hun og jeg prater bare ikke samme språk bestandig og hun er en veldig dominerende type. Så jeg føler meg så ofte overkjørt og at jeg må være kjempesta for å i det hele tatt bli hørt. I dag var et sånt møte hvor jeg følte jeg stanga hodet i veggen hele tiden :murvegg: var så sliten i hodet etterpå!

Men ellers er det vår og det er jo deilig :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende med sånne sjefer. Du får bare stå på ditt selv om du blir sliten i hodet av det. Ikke mange måneder til permisjonen begynner nå! Min sjef er heldigvis grei nok, selv om ting kunne vært bedre. Men det er egentlig min egen feil som ikke setter klare nok grenser.

Jeg elsker at det er vår! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulva35

:vinke: Pusla

Her kommer det et livstegn fra meg omsider :hug: Du skal ikke ha dårlig samvittighet fordi du var borte fra jobben. Ikke alle har det likt, og jeg håper kvalmen gir seg snart :hug:

Ha en fin dag videre :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superlilje og Ulva :klem:

Å, så deilige dager vi har nå! Vi har grilla middag i dag og, jeg er fortsatt mest på grillpølse - det er så digg :sikle: Jeg har fått litt andre spisevaner den siste tida - det er litt morsomt. Jeg har helt fullstendig dilla på brødskive med fleskepølse og sammen med litago er det for meg som et gourmetmåltid akkurat nå :fnise: I går fikk jeg plutselig lyst på spaghetti på boks, noe som jo egentlig er ganske ekkelt, og det var sååå godt!

I dag har jeg ikke vært så kvalm, men har fått litt vondt i ryggen. Føles litt som at er det ikke det ene, så er det det andre akkurat nå :kjefte: Og jeg kjenner veldig på at sjefen nok synes jeg er mye borte; hun er ikke i form selv om dagen, men sa i går at hun skulle ta en feriedag i dag istedet for egenmelding for å ikke gjøre fraværsstatistikken verre. Jeg synes det sender litt gale signaler til oss som jobber under henne, for da tenker jeg at hun kanskje forventer at jeg også skal ta feriedager når jeg er hjemme nå? Huff, jeg bir snart gal av dette :snurt:

Men jeg skal prøve å ikke bare syte i boka mi, altså - blir litt sånn at jeg bruker denne boka til å få ut litt, men det blir sikkert ganske kjedelig å lese. Jeg har jo mye å glede meg over også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: om man ikke skal få syte i sin egen dagbok,hvor skal man få syte da?

Det å være gravid er ikke en dans på roser for alle,selv om resultatet er det beste i verden :hjerte:

Endret av *dream*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm , sjefen din høres ikke aldeles god ut må jeg si. Man kaller ikke sine ansatte for pingle, eller kommer med dårlig skjulte hint om hva man synes om fraværsstatistikken på den måten :nei: Er man syk så er man syk, og om årsaken til at man er syk er graviditet-vel, så er det sånn. Man er ikke mindre slapp eller kvalm selv om grunnen til at man er det er at man er gravid-doh :rolleyes:

Det var dagens utblåsning herfra :)

Grilling høres nammis ut, men må :fnise: litt av de 'fristende' rettene du skriver om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Pusla

Så herlig at dere har flotte dager med grilling :nigo: her har det

regnet og vært litt småkaldt i dag.

:laugh: så du har fått andre spisevaner ja :ler:

Utrolig hva man kan få lyst på, jeg ble helt hektet på gulrøtter jeg,

Uff a meg, for en sjef du har. Forstår godt at du trenger å få ut litt frustrasjon her inne jeg :kose:

Ha en fin kveld :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, den er sjefen din har virkelig misforstått - bruke feriedager på å pynte på fraværsstatistikken, da har man virkelig begynt i feil ende. Slik du beskriver graviditetsplagene dine Pusla, så tror jeg du lett kunne fått sykemelding, istedet for å presse deg på jobb, kanskje blir du mindret plaget av kvalmen også. Å gå gravid er jo en unntakstilstand og jeg må si at jeg har lav terskel for å gå til legen å be om sykemelding under graviditet, det er ikke tiden for å presse seg på jobb som man kanskje ville gjort hvis man var syk av andre årsaker. Dessuten de månedene man går gravid utgjør en utrolig liten tidsperiode av et helt arbeidsliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Enig i at det er feil å bruke egenmelding for å pynte på fraværstatistikken. Makan!

Hvordan står det til med deg nå, Pusla?

I dag er det fotballkamp her :ball: Jeg er klar for kamp, har faktisk supporter utstyr på meg allerede. Håper været blir litt bedre, det er :regn: nå, men det skal vel regne aske etterhvert.

Ha en flott dag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...