Gå til innhold

Mye lyd, men lite action...

Sommersol

Anbefalte innlegg

Uff idag er jeg trett og lei... Så inderlig lei av å alltid måtte være den som lager middag, ikke bare lager, men også dikter. Og når jeg har laget er det jeg som må rydde. Barna hjelper selvsagt, men de er ikke en voksen som gjør det 100%.

Jeg føler jeg går og smårydder hele tiden, begynner i ene enden, og innen jeg er kommet til den andre er det likt der jeg startet. Jeg er ikke flink til å stille krav til barna, men det er også veldig slitsomt.

På jobb er det veldig travelt og det suger meg for mye energi. Og maten jeg spiser for tiden gir ikke akkurat mer energi :(

Har iallefall gått en lang tur idag, det er da noe..

Fikk besøk igår. Han la seg sammen med meg, men måtte gå på jobb rett etter midnatt. Før han gikk uttrykte jeg min bekymring om at det kunne bli langt ut i neste uke før vi sees igjen. Men neida han deler ikke min bekymring. Kanskje allerede i morgen sier han. Men har jeg hørt noe idag?? Neida not a word, iallfall ikke om det, mailet litt på jobb idag da. Det bekymrer meg ikke om han ikke kommer, men det viser bare hvor forskjellig vi tenker :kjefte:

Han skjønner ikke at når han sier slik, sitter jeg litt på vent. Og vil gjerne ha en avkreftelse så snart som mulig. Vet at han skal på kurs i kveld, men det varer da ikke halve natten?

Men på den annen siden kjenner jeg at jeg kanskje trenger søvnen i natt. Må bli ferdig på jobb, deadline torsdag ettermiddag :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fremdeles litt lei, har lyst på besøk. Vil ha en som kommer å varmer meg. Føler fremdeles at behovet for kontakt er ulikt, men vet at det egentlig ikke er det. Han vil gjerne, men får det ikke helt til. Mitt liv er også veldig hektisk, men forskjellen på oss ligger i barna og xen og hvor vi er i starten av ett nytt liv...

Han gjør alt for meg. Organiserer og gjør ting enkle for meg. Låner meg sin bil, mens han fikser min. Bytter dekk og vasker bil, innimellom alt annet. Men jeg vil helst ha han inntil meg, så får heller bilen være skitten (er jo fullstendig avhengig av den møkkabilen, så den må jo gå men...)

Vet at det ikke blir noe besøk idag heller. Idag er det ett arrangement med jobben han ikke kan skofte..

Har trent idag også. Trente også igår men hva hjelper det når jeg voldtar chipsskåla når jeg kommer hjem.

Til helgen skal jeg til fjells. Med fire barn og ett hav med familiemedlemmer. Men dessverre uten prinsen som noen kaller ham... Blir sikkert fint, men akkurat nå.. tja... Fryktelig trett for tiden. Går på feil bensin også, møkkamat er stort sett på menyen :(

Gosj så positive vi var idag da... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor i alle dager har du chipsskål stående da? :nei: Ber jo om trøbbel da.

;)

Ja det var det... Det er vel ett av de store spørsmålene det. Sammen med; hvorfor i alle dager ble den chipsen i det hele tatt kjøpt? Det værste er at jeg var helt bevist når jeg kjøpte den :sjenert: Er det mulig liksom..

Nå trenger jeg seriøst helg.... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uinspirert for tiden... Tenker mye, har lyst til å skrive, men får det liksom ikke helt til. Får ikke ned på papiret hva jeg egentlig tenker, tror jammen ikke jeg er sikker på hva jeg tenker engang.

Hyggelig men hektisk helg. Hyttetur med storfamilien. Store og små i ett (stort sett) herlig kaos. Så hjem til håndballkamper og havner i sofaen veldig veldig sliten.

Fikk besøk av Norges herligste men mest uplanlagte mann. Han gjør så mye rart så får meg til å bli så usikker. Selv om han gir meg en behandlig som jeg sent glemmer, både på ene og andre måten :romeo: :romeo: blir jeg usikker av han.

Han sier så lite, skrur av og tenker lite også. Å får gjort enda mindre, iallefall av praktiske ting som ville gjort meg veldig mye tryggere på ham. Det går på at jeg merker at han fremdeles skjuler litt, fremdeles sniker litt rundt, liker dårlig, men på ei annen side vil jeg at han skal være klar når vi går enda mer ut i verden. Vil at han skal være stolt og ha hode hevet. Han har jo tatt initiativ til det første møte med både verden og barna hans, så jeg skjønner ikke den usikkerheten min. Men jeg er bekymret for at denne usikkerheten kommer til å henge i... lenge...

Uinspirert på jobb for tiden også, så jeg har tatt noen dager ferie denne uken. Skal ingenting, men tenkte å begynne litt på jul.

Trener litt, spiser mye er litt bad for tiden, men det har vært verre.. Kald er det også meldt, og jeg har ikke ved, men varmepumpa redder meg forhåpentligvis..

Tror tross humøret mitt, at det blir ei god uke. Skal ha besøk av flere venninner på onsdag, julebord på fredag og julebord hos meg på lørdag. Blir sikkert bra, men betyr også at jeg ikke får se Ham på flere flere dager.

Tenker positive tanker heller jeg tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er så usikker. Jeg får jo så mange bekreftelser, han sender SMSer daglig, dog veldig dagligdagse som regel men...

Har tatt ferie, og det er deilig. Har kjørt barna på skolen, nå er det kaffe, KG og God Morgen Norge. Om en time skal jeg til frisøren igjen... vil mange sikkert si. Det er vel der jeg bruker penger på meg selv. Jeg elsker å gå til frisøren og er avhengig av nyfarget hår. Selvfarget blir ikke helt det sammen, da har jeg veldig veldig dårlig råd. Ser at det blir verre og verre også, jeg har jammen begynt å få endel gråe hår. Tidligere var det bare ett og annet, nå er det mange :(

Det med alder er forresten noe jeg merker oftere og oftere. Nå er jeg nærmere 40 enn 30 og det merkes. Jeg synes til tider jeg ser aldring fra dag til dag, særlig i ansiktet, men det har kanskje like mye med mitt gode humør for tiden å gjøre :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med ferie. Grunnen til at jeg har så mye ferie tilgode er at jeg ikke er noe særlig god på å ha ferie når jeg ikke skal gjøre noe, men øvelse gjør mester, jeg begynner jammen og bli god.

Cluet er vel at når jeg ikke skal noe på sommeren, eller andre ferier, blir jeg rastløs. Men når jeg har ferie midt i det ellers så hektiske livet, er det deilig. Da har jeg rolige dager, får gjort endel i huset, hente barna på skolen, ha skikkelig middag klar til de kommer hjem, før ettermiddagens vanlige jag starter.

Hadde ettermiddagene også vært rolige, hadde jeg blitt veldig rastløs.

I kveld skal jeg ha klubb. 4 gode venninner fra tidlig ungdom møtes en gang vær 6. uke. Det har vi gjort siden vi var 18 år, og det er i 18 år det... Rart å titte tilbake på livene våre nå i ettertid. Barna har kommet og vokser til, alle mann giftet seg ganske kjapt to er skilte igjen iløpet av bare de to siste årene. Røykeslutt og slanking, flytting og husbygging, arbeidsledighet og nye jobber, vi har alltid noe og snakke om og er veldig fortrolige. Vi sees neste aldri utenom disse møtene, iallefall ikke alle samtidig, jeg er vel den som treffer de andre mest.

Generellt ser jeg at jeg nok er den som har flest og best venninner, og bruker mest tid sammen med dem. Som jeg har sagt før; jeg er rik. Men jeg føler også at jeg høster det jeg sår, jeg gir av meg selv og får tilbake :hjerte: :hjerte: :hjerte: vennene mine...

Så idag skal jeg bruke litt mer tid enn jeg ellers har, både på bordet og ikke minst maten. Tenkte jeg skulle lage en god dessert, men er veldig dårlig på det. Får se hva jeg finner på hvis jeg kommer meg opp av sofaen.

I morgen blir det julegaveshopping med søss, julegateåpning på kvelden og litt planer sammen med Ham enda senere på kvelden. Vet ikke hvor mye det gir meg, men to halvtimer i samme bil blir det iallefall.

Fredag skal jeg lunsje med nok en venninne :skravle:, før det er klart for julebord på kvelden...

Sier det igjen, jeg er rik :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med gode og dype vennskap :strix:

Og du er rik ja, som vet å både sette pris på vennskap, respektere at de er avhengige av din tid, og er villig til å gi av deg sjøl :klemmer:

Ha en kjempefin dag, Sol! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off så er det påan igjen...

Jeg vet jo hvorfor jeg er så usikker, og at det (forhåpentligvis) bare er vås. Det at jeg idag sitter og føler meg bortprioritert og usikker er iallefall tøvete. Jeg har jo hatt tidenes travleste helg, så om han hadde prioritert eg, hadde jeg jo ikke hatt tid til ham.

Julebord på fredag, begynte med hæla i taket og var veldig gøy, men endte med tenna i asfalten (iallfall nesten). Skylder på sjefen jeg, det var han som kom med alle drinkene :sjenert:

Var rett og slett dårlig dagen derpå. Det pleier jeg aldri bli, og det er jeg ganske glad for kjente jeg :filer: Så skulle jeg gjøre klar til julejentefest hos meg på kvelden. Det var ikke særlig enkelt. Kom meg ikke skikkelig før i 4 tiden på ettermiddagen. Men jentene kom, pinnekjøttet var nydelig og vinen likeså. Tok det litt mer med ro da så dagen idag blir bedre :)

Så hvor skulle han ha fått tid til å prioritere meg? Jeg har jo vært opptatt. Likevel er jeg er magefølelsen min uggen for tiden. Jeg vet at han har barna mye hjemme hos henne, og det er helt ok for meg, men det som ikke er ok er at han lar være å fortelle meg det. Han svarer ærlig når jeg spør, men ser at han føler seg "litt tatt på senga"

Jeg vet jo også at han ikke vil tilbake, og jeg føler meg trygg på at ha mener det. Men det skjer så lite, og jeg tror det er derfor jeg er usikker.. Uff, begynner å bli lei igjen, men det er vel helt til han kommer, sikkert i kveld..

Men kvelden igår var kjempevellykket. Gode venninner på god mat, satt rundt bordet hele kvelden, god mat, drikke, pakkelek og masse masse prat. Så selv om jeg var trett etter fredagen og egentlig litt "deppa" får disse jentene meg i godt humør :hjerte:

Nå skal jeg tekste ei venninne som ikke var med igår, og be henne ut på tur. Det er iskaldt her, 6 blåe og en iskald vind, men jeg har ikke beveget legemet hele helgen så får bare kle meg godt og tvinge meg selv. Får heller ta ett varmt bad når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uggen... dårlig magefølelse. Men har gitt ham beskjed på sms om at jeg er uggen, usikker og lei meg. Nå trenger jeg å bli prioritert og jeg trenger sårt bekreftelse. Har nok litt med at jeg har drukket litt vel mye vin iløpet av helga. Blir vel kanskje ett lite tilfelle av fullenerver :tristbla:

Har vært god tante idag. Sett forestilling som tantebarnet deltok på. Koselig men ubehagelig og gå med den følelsen i magen, for den følger meg hele tiden. Jeg har bare lyst til å trene, men fikk bare gått en liten tur idag. Orker ikke snakke med noen om dette lenger, orker ikke spørsmålene deres og meningene deres.

Spent på svaret på den smsen, det kommer nok snart, han er i selskap akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda akkurat det svaret jeg forventet og håpet på. Hjalp litt. Det største problemet akkurat nå, er nok at vi har så forskjellig utgangspunkt, og at han takler situasjonen sin på en annen måte enn jeg ville gjort. Og jeg skulle jo selvfølgelig ønske han taklet ting på min måte, for da hadde jeg skjønt og godtatt ting bedre..

Men han har ridd det av nok en gang.. iallefall for e stund :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff idag sprakk ei stor bombe. Det er ubehagelig og gjør meg enda mer usikker, men utfallet av hele opplegget er nok gitt i kveld. Skulle ønske jeg innerst inne var trygg på utfallet, men det er jeg ikke. Men en pittepitteliten del av meg sier at jeg gjør riktigst i å se bort fra endel handlinger og heller tro på ordene. Men den delen er ikke stor for øyeblikket.

Men uansett slipper jeg nok berg og dalbanetilværelsen etterpå, håper jeg.

Det er slitsomt. Jeg spiser dårlig. Det betyr at jeg spiser lite, noe som igrunnen ikke gjor noe, men jeg spiser helt feil. Så det blir ikke noe slankekur utav det. Og jeg synes synd på barna mine i matveien, det blir ensformig og tilfeldig. Jeg orker ikke gidder ikke passer mæke..

Men idag skal jeg slå til med taco til dem, ikveld når jeg kanskje vet litt mer.

Grugleder meg. Hiver på meg joggeskoene og går en laaaaang tur. Håper det er over når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug:

Er barna med å bestemme middagen? Min erfaring er at da hjelper de også gjerne til ... så blir ikke alt på deg, når tankene dine er helt andre steder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer og medfølelse, trenger det visst jammen meg. Ikke ett ord enda og jeg blir snart gal.

Barna mine er så store fairygirl, at de egentlig burde klart å lage hele middagen selv. Men ikke veldig glade i mat, så hadde det vært alternativet hadde det blitt enda verre enn mitt stell.

Men idag ble det taco og alle var fornøyde, utenom mor som ikke klarte å spise særlig. De var veldig flinke og ryddet kjøkkenet for meg mens jeg var i dusjen.

Dette er tortur. Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbannet på ham, for at han ikke sender meg ett pittelite livstegn. Men det er ikke første gangen, og jeg vet jo at han ikke tenker på slikt når han er opptatt.

Jeg lover meg selv at hvis dette går adundas skal jeg aldri aldri forelske meg igjen. Jeg er forvandlet til en parodi av meg selv. Jeg som blir ansett som ei veldig bestemt dame, med både bein i nesen, mot i brøstet og beina godt planta på jorda, er blitt forvandlet til en geleklump som er så veik at hun ikke klarer å sette ned foten for en mann.. Hva er det som skjer??? Det er vel det som kalles forelskelse, og jeg vet at han er så bra, at vi ville blitt så bra. Men er ulikt meg og "finne meg i" så mye. Det er vanligvis jeg som er i førersetet i de fleste situasjoner. Nå har jeg riktig nok sikkert ikke vært forelsket siden jeg var 14 år, men alle andre situasjoner skulle tilsi at jeg skulle være tøffere enn dette. Men det er jeg altså ikke.

Merker jeg er utålmodig. Hører ikke etter skikkelig når barna snakker til meg, klarer ikke konsentrere meg om noen verdens ting. Åpnet nettopp ett nytt Kamille, la det fra meg etter 4 sider:trist:

Har rydda hele huset nå, what to do now???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser han KG monn tro? Fikk akkurat en SMS om at samtalene er ikke startet engang :tristbla: Hvordan er det mulig??? Da blir det nok natt før jeg vet mer. Hadde mest lyst til å svare gi faen i hele opplegget, jeg trekker meg. Men vil jo ikke det, og vet ikke hvorfor jeg er i tvil. Igår var inboxen full av kjærlighetserklæringer.

Men det er fordi han håndterer dette, i mine øyne, helt feil.

Ber om at Lisbeth Salander kan oppholde meg en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke vraket. Visste jo igrunnen det, og visste også at han er overrasket over at jeg tror det. Ting blir tonet ned, kanskje greit nok det, men kunne bare tatt eksplosjonen nå. Er redd det ikke brakte oss så veldig mye lenger frem, men kanskje litt.

Ikke helt fornøyd, men veldig veldig trett. Tror jeg sov 45 minutt idag. Er lovd besøk i kveld, litt seint men jeg holder ut, må ha en klem NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk besøk, og det gjorde godt. Denne historien vår har veldig mange eksempler på at menn og kvinner lever på hver sin planet, i alle fall følelsesmessig.

Han skjønner ikke usikkerheten min, men har forklart nå, og om han ikke helt forstår har jeg i alle fall konkretisert såpass at han ser og tar hensyn.

Men altså besøk i går, og da er alt ok igjen. Trenger visst bare en klem fra den mannen jeg så er jeg solgt igjen. Og vi er kommet mye lenger enn jeg fryktet. Han har tatt tak (som strengt tatt burde blitt tatt for evigheter siden), og slipper ikke før de er gjennomførte. Krysser fingrene og håper og ønsker og tror…

Ellers er det jo 1. desember i dag, og jeg er verdens verste mor. Hadde glemt å kjøpe julekalender. Selv om jeg kjørte ut seint i går kveld for kun å kjøpe brød og kalender, glemte jeg kalender. Nå skal det sies at barna mine er så store at de bør tåle den, men føler meg likevel råtten.

Jeg har i alle år laget pakkekalender til barna mine. Med en liten ting hver dag. Men i år fikk de valget mellom den og litt stor happening, for jeg hadde ikke råd til begge deler. Heldigvis valgte de happeningen. Veldig glad for det, håper det viser at de setter opplevelser høyere enn ting.

Har lovet å kjøpe i dag, både sjokoladekalender og en flaxkalender. Flaxen blir på deling.

Sitter på jobb og skriver på KG, det er ikke ofte jeg gjør. Så nå bør jeg jobbe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...