lilljan Skrevet 13. oktober 2010 #181 Del Skrevet 13. oktober 2010 sender deg en og vær stolt over valget ditt det viser styrke. Så vil tiden vise hva som skjer. Uansett ender det godt til slutt, og er det ikke godt enda så er det ikke er kommet til slutten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #182 Del Skrevet 14. oktober 2010 Tusen takk for klemmen lilljan, den varmer... Jeg er stolt av valget mitt, men også litt trist. Har ikke hørt ett ord fra ham siden søndag, og det synes jeg sier mye. Det jeg synes er litt bittert og dumt oppi dette, er at det var han som presset dette frem. Og presset er ikke feil ord, han bruker det selv om situasjonen. Jeg vet at det kunne blitt bra, men da måtte han ha vist seg fra en litt annen side i vanskelige situasjoner. Vi har ikke fått snakket ut, og slik det ser ut nå, har ikke han tenkt å gjøre det heller. Men det har jeg. Vi er nødt til å forholde oss til hverandre ute i samfunnet, og det har jeg ikke lyst å gjøre uten å ha rensket opp. Jeg vet bare ikke helt når og hvordan, men det kommer... Menmen jeg hever hodet og går videre. Jeger klart til å fortsette det livet jeg hadde før, som jeg trivdes så godt i. Håper jeg finner frem dit igjen.. Jeg tror det. Dette var mitt første forsøk etter skillsmissen for over 3 år siden. Ingen kan si at jeg hopper lett inn i forhold, og dessuten vet jo svært få om det forholdet vi har hatt. Men jeg har sett at jeg er jo så rik. Veldig veldig rik. Jeg har så mange gode venner som bryr seg om meg, og stiller opp for meg. Det gjør meg så glad, og gjør det veldig enkelt å gå videre. Er så enormt glad i vennene mine. Kjenner jeg er rastløs, gidder ikke finne på så mye, men klarer ikke å roe meg helt heller. Vil bare trene og gå tur, for da får toppetasjen fred. Så nå kaster jeg meg i treningstøyet og tar noen timer i aerobicsalen med høy musikk og masse svette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 14. oktober 2010 #183 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har fulgt med deg en stund og heiet på deg ... jeg sier som Liljan; stolt av deg! OG godt at du ser hvor rik du egentlig er .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #184 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) fairygirl så koselig med besøk av deg Så veldig fint sagt av dere Fikk mail av ham igår, han har sittet siden søndag og ventet på livstegn fra meg. Han har sittet og lagd sine teorier, og jeg har lagd mine. Ting er ikke helt på plass enda. Vi snakket og snakket og snakket igår, og det tror jeg at vi trengte. Det er enda en vei og gå, og jeg har ikke gitt helt etter. Har stilt endel krav og ultimatum, men dem skal han etterkomme sier han. Den siste uka har gitt ham alle svar han trengte... Så fint for ham, jeg er pittelitt usikker på om jeg kan si helt det samme, men jeg er så svak for ham at jeg nok må frem med denne :rødme: Men jeg er fremdeles veldig rik.. Rik på venner.. Så i kveld skal jeg til ei venninne og spise god mat og drikke vin. Hun er noe eldre enn meg, og det setter jeg pris på. Hun har på ett vis ett litt annet syn på ting enn flere av venninnene mine på samme alder. Nå merker jeg at vi nærmer oss hverandre, men likevel gir denne venninnen meg noe ekstra. Det skulle egentlig være en sutrekveld for meg, men nå tror jeg ikke jeg trenger det. Ulempen med denne damen er at hun liker Ham så godt, og er overbevist om at det er mannen for meg, så jeg for nok ikke helt objektive meninger om ting og tang.. Har ellers hatt kvalitetstid med lillesøss og tantebarn idag. Vært på kafè og litt småshopping. Koselig og altfor sjelden. Nå har jeg falt sammen i sofan, og skal være her til bussen går, FB, KG, Dagbladet og Kamille blir mine venner de to neste timene.. Deilig Endret 16. oktober 2010 av Sommersol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #185 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ble jo en deilig helg jo.. Hadde egentlig sett for meg at den ble enten litt trist og lei, eller fyllesyk :sjenert: Men fikk jo skværet opp på fredag og da endret alt seg. Jeg har fått sagt det jeg ville si, og det jeg ville si har fått betydning. Sa mye på lørdag siste helg, som har fått seget inn iløpet av uka. Koskoskos på lørdag med frokost med Ham, tur med søss deilig ettermiddag alene og deilig venninnekveld på kvelden. Ble hentet at en som gjerne ville at jeg skulle dele seng med ham om natten. Snille Ham som satt våken og gadd å kjøre 30 min hver vei for å hente meg, så slapp jeg humpe på bussen Ny deilig frokost sammen på søndag, tur med turvenninne 1. Hjem til barna som kom fra faren. Lagde deiig kyllinggryte og bakte eplekake. Besøk av venninne med eplekake og is. Så ny tur med turvenninne 2 og dereter kakerestelag hos enda en venninne (godt jeg gikk mye tur) Jeg er rik, er så ufattelig glad i venninnene mine Håper på ei fantastisk uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #186 Del Skrevet 21. oktober 2010 Tja om uka har blitt så fantastisk vet jeg ikke. Jeg klarer liksom ikke roe meg med å ta ting som det kommer. Jeg klarer rett og slett ikke å bare se hva som skjer. Jeg må vite, planlegge og helst se inn i fremtiden. Så Ham sist som kjæreste søndag morgen. Snakket på tlf på mandag kveld, det pleier vi sjelden gjøre, men han var bekymret for meg og måtte forhøre seg om det var så galt som det hørtes ut På tirsdag var vi på møte sammen, men da bare som styremedlemmer i samme styre. Mange der vet om oss, men ikke alle, så vi holder lav profil fremdeles der. Så må han plutselig gå, har en avtale med en kamerat.................. Da blir jeg SUR Han har ikke lovet meg noe, men jeg har innbilt meg inni hodet mitt, at han skal komme til meg den dagen. Så mye for planlegging. Hadde vi planlagt hadde jeg ikke blitt sur. Igår hørte jeg ikke ett ord hele dagen Vet at han har masse og gjøre og tenke på, men en liten natta SMS er vel ikke for mye??? Vet jeg er barnslig nå, og har snakket med ham om det. Han prøver å bli bedre på å gi beskjed, og jeg prøver og bli litt mindre planlagt. Men blir så himla usikker. Har sagt at jeg ikke vil mase, og ikke kommer til å ta kontakt først, men idag kommer jeg til å gjør det likevel. For jeg er i førersetet nå, det merkes det da Idag var det SNØ bilen min er ikke frisk, så jeg burde latt den stå men det gadd jeg ikke. Gikk fint da.. Hadde den på EU-kontroll, og det var vel heller tragisk. Må avgjøre om jeg skal kjøpe ny eller bruke mange mange mange tusen på den jeg har. Må ha hjelp til den avgjørelsen, så idag må jeg bare få besøk... Nemlig.. Fikk nå trent igår, maten så som så. Camembert til frokost idag.. Ikke særlig bra Men skal trene idag også Må jobbe litt *umotivert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #187 Del Skrevet 21. oktober 2010 Uff jeg er vel lat vel... Nå har jeg sittet her i nesten halvannen time og ikke gjort en dritt. Burde gjort masse, men det er bare så godt når jeg for en gang skyld har huset for meg selv. Fant ei dagbok jeg ble sittende og nilese i. Ei bok om hvordan ting kan bli, kanskje også for meg, hvis jeg ønsker det... Litt usikker for tiden. Han viser med alt han har, hva han vil. Det eneste som mangler er hans nærvær. For meg er det det aller viktigste. Jeg trenger ham nå, her.. Var utenbys på jobbreise fra igår til idag, fortalte han det da??? Neida, slik trenger jo ikke deles, vi hadde jo ingen avtale. Heldigvis er jeg flink til å ikke vise min frustrasjon, for jeg vet at den er ubegrunnet. Men jeg kjenner også at jeg trenger mer enn han, og sliter med å be om det for vil nødig mase. Hans situasjon er så ny, har 1000 nye tanker, nye ting og ordne og nye problemstillinger. Barn som skal tilvennes, mennesker som krever svar (som de egentlig ikke har krav på) osv osv. Jeg fortsetter tilværelsen slik den har vært i over 3 år, og har derfor bedre plass. Men møter ham idag, og vet at jeg nok får han med meg hjem etterpå. Vil ha ham her i natt, for i helga er det sikker barnehelg. Ikke engang det er planlagt, men det er ikke hans skyld (iallfall ikke fullt og helt) Jeg må ha ny bil Jeg vil ikke kjøpe ny bil... Eller jeg vil gjerne ha en ny ny ny bil, som jeg bare kunne gått til en forhandler og peket på. Men det er ikke slik det virker, jeg har ikke råd til det. Jeg må jo kvitte meg med den jeg har, med de mangler den har. Så må jeg kjøpe ny. PES Han hjelper meg nok, men liker ikke så veldig godt å ta imot så mye hjelp. Har 1000 spørsmål, hater bil men er totalt og fullstendig avhengig av den. Da jeg var gift trengte jeg aldri tenke på bil. Det stor alltid to stk i garasjen, nyvasket og alltid i god stand, selv om den ene som regel ikke var helt ny. Tenkte knapt nok på at bilene ble skitne. Hvis det mot formodning skulle være problemer med den ene, tok jeg bare den andre, så var det fikset innen jeg kom tilbake... Slik funker det ikke nå kan en si... Jeg er faktisk ganske selvgående, men svært lite praktisk av meg. Jeg kan fikse mye med en PC og en mobil, men når det gjelder bil kommer jeg til kort.. Men håper nok en gang det ordner seg for kjekke jenter. Håper iallefall på besøk i kveld, og da får jeg krype til korset og be om litt hjelp, eller... masse hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter #188 Del Skrevet 21. oktober 2010 Og når det gjelder kosthold og trening. Gidder ikke trene idag, dikter opp unnskyldninger og går heller på ett møte. Og mens jeg satt her og gjorde ingenting, hadde jeg hånda dypt nede i chipsposen... HVEM KJØPTE DEN POSEN??? Meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter #189 Del Skrevet 24. oktober 2010 Idag skal jeg på date. Vi rykker tilbake til start, setter strek over alt som har vært, og går på åpen date idag. Ikke noen særlige hemmeligheter. Det har gått over to mnd nå, fra formell flytting. Over ett halvt år siden prosessen ble startet. Så nå føler vi at det er vår tur. Vi forteller ingenting, men starter å vise oss i offentligheten sammen i noen sammenhenger. Vet at det fremdeles er stor risiko for mye snakk men det blir det om vi venter i 2 år... Så da blir det date, skikkelig med henting på døra og middag ute. Eneste som kanskje ikke blir som første date er at forhåpentligvis blir noen prinsipper om hva som ikke bør skje allerede etter første date brutt Jeg trenger ikke ny bil... Snille Ham har virkelig stått på. Nå har han fått prisen på reperasjon av den jeg har kommer ned i halvparten av hva som først ble forespeilt. Så da beholder jeg den. Er egentlig ikke veldig glad i den bilen, men jeg er ikke så veldig glad i å bruke mye penger på ny bil heller. Det ville nemlig vært penger jeg ikke har. Jeg tror jammen eldste er litt forelsket. H@n mottar mye meldinger, og sitter mye med et lurt smil og chatter på msn.. Uff det byr jo på utfordringer det. Må vel snart ta en prat om blomster og bier og slikt. Noen vil kanskje si jeg er sent ute med det, men h@n har ikke hatt noe interesse av det motsatte kjønn før.. Men barnet mitt begynner visst å bli voksent... Deilige deilige helga... Det har vært fred og ro og bare tutling og kos. Litt fotballcup oppstart av håndballsesongen, turgåring med venninner og tid sammen med barna. Tid sammen med barna, betyr for tiden måltider sammen, og at jeg er tilstede. De er mye hjemme begge to. Har ofte venner på besøk og er i huset, men ikke så mye sammen med meg lenger. Men jeg merker at de trenger at jeg er her. Å når kjelleren er tømt for kvelden, kommer de som regel opp begge to, og ser ett program eller to på tv sammen med meg eller noe. Gode barna mine :rødme: Denne dagen vet jeg blir helt topp. Sola skinner fra skyfri himmer, jeg har allerede fått gjort en god del forefallende arbeid (hate it) Nå skal jeg i en håndballhall og bare være tilskuer. Treffer Ham der, men bare som en jeg kjenner foreløpig Så skal jeg hjem og hente minste og dra i en ny håndballhall, før det bærer hjem og lage middag. Barna må jo ha mat fordi om jeg spiser i kveld. Så skal jeg gå tur med ei venninne før jeg må stelle legemet litt (travelt og være på dater`n må jo shave leggene å sånn Håper jeg er veldig fornøyd når jeg lukker øynene i kveld og våkner i morgen, under samme dyne som Ham, happy og uthvilt klar for ei ny uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 24. oktober 2010 #190 Del Skrevet 24. oktober 2010 Håper du har en kjempefin date, Sommersol! Høres veldig kos ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter #191 Del Skrevet 25. oktober 2010 Tusen takk fairygirl, det ble en kjempefin date. Det var jo med samme mannen da, men med litt forskjellig utgangspunkt. Dessuten har vi ikke kunnet gå noe særlig på date tidligere heller. Du lever nokså tett innpå andre mennesker hele tiden, når en må ut på restaurant for å få snakke litt i fred. Men det fikk vi nå i mange timer. Fikk ikke natten, den var barna sin. Han er så dårlig på å fortelle meg det. Jeg vil gjerne vite det med en gang vi møtes, slik at jeg kan forberede meg på enten det ene eller det andre, men han sier det gjerne ikke før rett før han må gå... Vi fikk iallefall snakket ut. Han fikk blåst litt utav seg i forholde til sine problemer, og vi fikk startet på å snakke litt om oss. Jeg er veldig fornøyd med hans tankegang i forhold til oss :rødme: Idag har jeg gått tur og fått med meg nok en fotballkamp, gøy men kaldt. Er heldigvis så "dreven" at jeg vet å kle meg riktig, så jeg frøys ikke så ille. På jobb er det travelt, og på kostholdsfronten er det ikke sprekt. Men holder meg forholdsvis i aktivitet hver dag. Kom jo oppi ei bukse jeg ikke har kunnet bruke på lenge. Men jeg har sluttet å veie meg. Idag erfarte jeg hvor lite mett jeg blir av karbs. Eller hvor fort sulten jeg blir av dem. Jeg burde virkelig legge om til lavkarbo, men klarer ikke helt det. Idag var det poteter og saus til middag. Ca forever siden sist og bare så godt. Spiste selvfølgelig litt for mye Men nå er jeg trett og burde rett og slett gå rett og legge meg. Har en viktig dag på jobb i morgen. Men gidder ikke flytte meg fra sofaen til senga.. *latsekk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #192 Del Skrevet 27. oktober 2010 Aaah deilige kvelden... og natta... igår. Han på overnatting. Vi prater og prater og prater og prater, får ikke sovet noe jo Vi prater om alt og ingenting, igår ikke noe veldig dype ting, ikke noe særlig om fremtiden, bare blir kjent. Vi kjenner jo hverandre veldig godt fra før, nå blir vi kjent som noe mer enn bekjentskap. Som kjærester og veldig gode venner :rødme: Jeg merker at han har lyst til å spørre meg om de store tingene i forholdet vårt. Hvordan jeg ser for meg fremtiden, sammen med ham, med barna, mine og hans. Men jeg vil ikke hjelpe ham igang med den samtalen. Den skal han få komme med selv. Han er nok mannemann, som sliter litt med slike ting, men det er han som må ta utspille. Av mange, ulike og sammensatte årsaker. Om ikke veldig lenge må han ta en stor avgjørelse, han vil nok ha svar innen den tid. Vi sees ikke så veldig ofte for tiden, men jeg kjenner at det er ok. Jeg stortrives i tilværelsen min slik den er nå. Idag feks har vi vært på trening alle tre. Nå var det pizza til barna, oss tre i stuen med håndball på tv og småprat. Jeg skal snart avgårde til venninnesamling, men får tid med barna først Kostholdet er vel litt under ok for tiden, men får trent noenlunde bra. Tur med venninne mandag, zumba igår, aerobic idag og i morgen, og tur med venninne på fredag... Gooood uke :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter #193 Del Skrevet 30. oktober 2010 Har så få tanker for tiden. Alt dreier seg om jobb, en fritidsaktivitet som krever mye energi og gir lite tilbake akkurat nå, og Han. Det er litt knask med Ham for tiden også, men nå tar han omsider tak. Jeg leser ett annet sted om mye den samme problemstillingen. Det har vel noe med at vi kvinner trenger bekreftelse, trenger å vite. Mens menn tar det mer som det kommer, og skjønner ikke hvorfor vi sitter å grubler og tror at alt er så mye vanskeligere enn det egentlig er. Jeg skulle ønske jeg var mann av og til. Barnefri denne helga. Har flere tilbud i kveld, bare ikke fra Ham. Han har barn, men jeg er litt furten for at han ikke kan fikse det slik at vi får litt tid sammen. Jeg vet ikke hvilket tilbud jeg skal takke ja til. Skulle egentlig ønske at jeg hadde hatt tålmodighet til å sitte hjemme alene i hele kveld, men det kjenner jeg at jeg ikke har. Men vet ikke om jeg orker alkohol heller, og alle tilbudene innholder liksom det. Men kjenner jeg må være litt sosial i kveld. Har vel forsovidt vært det hele dagen, men er ikke helt ferdig likevel. Å lørdagskveld alene er jo såååååå kjedelig, iallefall når ikke barna er her heller. Har vært på farten siden halv 10 i dagmorges, likevel rastløs. Dårlig tegn det. Igår la jeg meg i badekaret. Skulle slappe skikkelig av med nytt Kamille og løse opp høye skuldre og stiv nakke. Men jeg lå 15 minutter så klarte jeg ikke ligge iro mer.. Skulle ønske jeg kunne brukt den rastløsheten på noe fornuftig, som feks husarbeid, men det gidder jeg selvfølgelig ikke Monn hva denne kvelden bringer, hva svaret på den siste SMSen blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #194 Del Skrevet 31. oktober 2010 Det ble en rolig kveld. Svaret på SMSen gav meg fred i sjelen (enn så lenge) Men gav meg ikke besøk Eller jeg fikk jo besøk, av en av dem som er gull verdt for meg, ei av mine gode gode venninner. Hva skulle jeg gjort uten dem altså Vi hadde oss en god prat i sofaen, så tok vi på oss refleksvest og joggesko, og gikk en lang tur. Kl halv 11 en barnefri lørdagskveld. Føles veldig godt idag. Nå har jeg sendt SMS til ei annen venninne, og vil dra henne på tur om en times tid sprekinger er vi Deilig med en time ekstra i formiddag. Jeg sov til halv ti, og det var fantastisk, men da jeg sto opp var jo kl bare halv ni, så jeg har fått gjort en hel haug idag. Ryddet kjelleretasjen. Den inneholder rom barna bruker, pluss vaskerom og boder. Der er mye møkk. Har bare bodd her i to år, men gud som det hoper seg opp. Spesielt med klær, det er jo klær alle veier... Men nå kommer det seg, så lenge det varer. Skal snart gyve løs på hovedetasjen, før jeg kaster meg ut i høsten og trimmer litt. Tenkte å invitere tantebarna på eplekake og is i ettermiddag. Får se hva jeg gidder når jeg kommer hjem. Nå er tom så jeg får fortsette litt til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 3. november 2010 Forfatter #195 Del Skrevet 3. november 2010 Uff Jeg orker ikke skrive så mye for tiden. Jeg vet ikke helt hva jeg skal synes om ting og tang. Vi sees aldri lenger. For ham virker det som om alt er ok på mail og sms, men jeg vil ha mer. Jeg føler ikke han gjør NOK for at vi skal møtes, og gir meg heller ikke beskjed lenger. Som feks idag. Jeg sender en SMS om et praktisk spørsmål han har lovet og hjelpe meg med. Han svarer blablabla, jeg svarer blablabla, han skriver at han skal til huseier med husleia og ser om han får til og komme etterpå. Dette var kl 20.00 Får til? Det velger han vel selv. Huseier er kompis, men han kan velge å gå derfra etter 2 timer, og vil da likevel være her i ei "normal" tid. Jeg føler på meg at han ikke kommer, han lar ikke høre fra seg, og gir lyd i morgen om at det ble så seint. Men da valgte han i mitt hode meg bort til fordel for kompisen. Det er forsovidt greit nok, men vi sees jo nesten aldri. Har ikke hatt nærkontakt siden tirsdag i sist uke, jeg trenger å bli holdt rundt nå... Jeg sliter med disse tankene, og jeg ser og hører hvordan det høres ut når jeg sier dem høyt, til andre folk. Han høres uinteressert ut. Men jeg vet at han ikke er det. Han har så mye annet i livet sitt, og har akkurat nå veldig behov for også å være alene. Jeg er glad for det, for jeg ønsker ikke at han skal stupe inn i noe nytt uten å ha kjent på det å være alene litt. MEN JEG VIL VITE HVOR MYE JEG FÅR... Kan klare meg med lite, hvis jeg bare vet. Men nå er det ikke lite, nå er det ingenting. Leser andre steder her på KG at jeg ikke er alene. Det er et helvete å være i starten på ett forhold der utgangspunktene er så forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 4. november 2010 Forfatter #196 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg sendte en mld. Han hadde barn, og ville bare prøve å komme en liten stund for om ikke annet å sees. MEN HVORFOR SA DU IKKE DET DA? Han blir lei seg. Lei seg fordi han ikke helt klarer å innfri mine forventninger. Han er ikke vant til et slikt samspill. Men jeg føler ikke at han gjør nok for å innfri heller. Men tror vel kanskje det kan være fordi at jeg stresser mer med det enn jeg viser ham Hvordan kan han da vite hvor mye det betyr for meg at han gir beskjed? Som igår, da han svarte og beklaget veldig veldig mye. Jeg bagatelliserte og latet som om det ikke betydde all verden Jaja antar jeg får besøk i kveld da, og helgen har han lovet meg. Idag skal jeg ha interjuver, liker ikke. Jeg synes det er veldig vanskelig og ansette folk. Iallefall slik som nå, folk jeg skal samarbeide med og være avhengig av. Jeg er ikke veldig god på samarbeid. Stoler for lite på folk, inbiller meg at det bare er jeg som gjør det godt nok. Ikke en veldig god egenskap akkurat Jeg føler også at alle sitter og bare forteller meg det de vet jeg vil høre. Føler jeg er en god menneskekjenner, men når en skal jobbe sammen blir det litt anderledes. Hadde det vært ei vennine jeg skulle finne, hadde jeg visst hvem jeg ville ha. Nå vet jeg ikke... Altfor stor avgjørelse for meg, iallefall idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 6. november 2010 Forfatter #197 Del Skrevet 6. november 2010 Jaja antar jeg får besøk i kveld da, og helgen har han lovet meg. Det ser dårlig ut, han sliter nok med noe, og jeg gir faen. Han gir meg ikke beskjed men er som om alt er ok alltid når vi snakkes. Tror han tenker at slik som nå er ok, iallefall for en periode. For meg er det ikke ok ikke å vite, så nå gir jeg rett og slett fa@n Antar han vil komme en tur ikveld, men da er ikke jeg hjemme. Invitert på uhøytidlig besøk hos veldig god venninne. Sa at antakelig så kom jeg (men har laget meg retrettmulighet da, jeg er virkelig håpløs ), så hvis han vil ha noe med meg å gjøre, får han komme om natten når jeg kommer hjem... Dagen idag har jeg virkelig tenkt å nyte. Nydelig høstvær som gir energi til å gjøre noe hjemme, og det trengs jammen Vi skal på kamp både idag og i morgen. Det gjør dagen litt mindre ensformig, liker og gleder meg. Samme i morgen. Har tenkt ribbe til middag, sjelden vi har tid til skikkelig søndagsmiddag. Så skal vi på kamp, og jeg antar det blir tur med mine elskede venninner både formiddag og ettermiddag Igår måtte jeg ut og shoppe med barna. Det ble jammen dyrt tror jammen det gikk neste 3500,- Og det eneste som da ble kjøpt var vær sin jakke, to gensere hver og bag til eldste.. Tenåringer er virkelig dyrt. Det fikk meg til å sjekke bidraget igår. Eller sjekke bidraget, jeg vet jo at det er latterlig lavt. Gikk med på en enkel ordning for freden for et år siden. Så nå får jeg 2000,- for begge barna rett og slett latterlig. Jeg brukte den nye ligninga, og beregninga viste at jeg skulle ha 1900,- for eldste og 1700,- for minste. Er så veldig i tvil om jeg orker å ta dette opp med xen. Jeg vet at det blir et helvete, men skal ha slippe unna av den grunn. Men så er det slik at barna har en sak de prøver å ta opp med ham, og det vil ikke gjøre saken enklere for dem hvis jeg kom med dette nå. Tror jeg venter til etter nyttår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 7. november 2010 Forfatter #198 Del Skrevet 7. november 2010 Stemte det, han ville komme igår, sendte sms kl 6 om det. Men jeg holdt fortet, og takket pent nei til besøk, for jeg var invitert bort. Men da han foreslo å komme og hente meg, takket jeg ja og jeg angrer ikke på det :rødme: Det viser seg at han har jobbet hele helga, men hvorfor sier han ikke det da? Men jeg gir jo faen, så han skal få tiden sin Idag kommer han på middag. Måtte gå tidlig idag også, skulle på jobb. Var mye mye mye forsinket når han gikk, så noe forsaker da han også Idag ser det ut til å bli nok en flott dag. Så jeg tenker jeg får med meg ei venninne ut på tur, før håndballkamp og ribbesteiking. Tror jeg må gå en ekstra lang tur med ribbe til middag. Jeg er egentlig ganske flink med kostholdet for tiden. Tror kanskje jeg har litt dårlig kortidsminne, for jeg husker vel bare to dager bak i tid, men kjenner på klærne at jeg har vært flink. Jeg er veldig flink å trene eller gå tur også, og det hjelper på. Minst 5 ganger i uka må jo være knallbra, selv om noen av turene er lit labre. Men om de er labre hjelper det på både humør å jeg sitter iallefall ikke i ro. Og jeg tenker at 1,5 time rolig bevegelse er bedre enn stillstand På fredagskveld midt i gullrekka gikk jeg meg til og med en tur helt alene. Det trengte både hode og ryggen. Men nå må jeg få gjort noe her før det blir tur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 12. november 2010 Forfatter #199 Del Skrevet 12. november 2010 Så var det jammen helg igjen. Denne uka har forsvunnet helt for meg. Eldste har vært en tur på sykhuset, måtte ligge over ei natt, men kom heldigvis hjem uten brudd men med krykker. Det går veldig bra da. Ellers har det vært veldig mye jobb og veldig lite annet. Har vel stort sett nesten ikke vært sosial i det hele tatt.. Så var det helg ja, og liksom barnefri. Men barna vil absolutt ikke til far. De gjør alt for å utsette ankomst og framskynne hjemkomst på søndag. Det synes jeg er veldig veldig trist, og ikke minst vanskelig. Jeg vil jo gjerne at de skal ha et godt forhold til faren, og jeg kjenner at jeg trenger de få timene jeg får annenhver helg uten dem. Eldste hadde idag avtalt med far, at jeg skulle kjøre i selskap kl halv 8. Da hadde betydd at h@n hadde sluppet mange timer der idag, for når h@n kom hjem ville det vært leggetid. Men det ville også betydd at min tid frem til halv 8 i kveld hadde vært bundet, og at jeg måtte (nok en gang) betalt 100 lappen. Det høres kanskje litt smålig ut, men jeg betaler absolutt alt til barna, og han betaler bare en brøkdel av hva han bør betale, så av og til kjenner jeg at hvis jeg kan slippe unna en 100-lapp, gjør jeg det. Men jeg synes det er veldig trist at jeg omtrent må tvinge et barn til sin far, og iallefall ett så voksent barn. Så jeg kjører dem ned til 17.00 begge to, så får han ta det med faren. Jeg har koblet inn et foreldre og barn team på helsestasjonen. Bare for å søke råd om hva jeg skal gjøre, og som de sier; det er faren deres, og de lider faktisk ingen nød der, så ett mildt press er ikke farlig. Men det er vanskelig... Nå har jeg røsket litt rundt meg og tatt en kattevask i huset. Så skal jeg gå en tur med venninne, så får jeg 3 ord med Ham før jeg fyker videre til jentekveld med gode gode venninner. Og alt er bra med Ham, men han klarer ikke utkonkurrere damene som jeg vet alltid er der for meg. De har jeg alltid tid til :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommersol Skrevet 13. november 2010 Forfatter #200 Del Skrevet 13. november 2010 Og hvem ble vekket i morges av deilig myk mann som krøp opp i senga før hun var helt våken? Jo det var meg det :sjarmor: Og hvem hadde handlet ferske bakevarer til meg til frokost, og dekket bordet og kokte kaffe mens jeg var i dusjen?? Jo det var Ham det :hjerte: :hjerte: To timer livskvalitet på morgenen, og det er slike stunder så gjør at jeg holder ut alt det andre. Men nå går det på frem. Idag skal jeg møte barna hans, og det i tillegg blant andre mennesker som kjenner oss begge . Vi slipper ut litt og litt nå.. skummelt... Det er nok ingen som kommer til å spør noe idag, men de kommer til å begynne å snakke så smått, men det er det vi vil.. Tror vi... Jeg har vært litt i tvil denne uka. Skulle skifte til treningsklær en dag, hadde glemt bhen på badet, så kom jeg på at det var fulle huset i fremmede mennesker (også kalt barnas venner) Da fikk jeg det for meg at jeg nok ville ha den følelsen ganske lenge hvis jeg velger å bo sammen med noen andres barn. Jeg går jo ikke å sprader naken rundt i huset med mine barn heller, det begynner de å bli for store til. Men det er ingen krise hvis de ser meg i kun truse. Men hvis jeg skal bo sammen med hans barn, må slike hensyn tas hele tiden. Pluss en masse andre hensyn en må ta når en skal bo sammen med noen som ikke er dine... Da ble jeg i tvil.. I morges forlot tvilen meg igjen... for ei stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå