Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper


cappocino

Anbefalte innlegg

Det er første pp jeg tester ja.. kjøpte EL test for litt over en uke siden og det var ganske rart.. nå skal vi virkelig gå inn for dette her...

Damene rundt meg og mannen så på oss og smilte bredt når vi stod der ved kassen småflaue og fnisete... akkurat som en tenåringsgutt som skal kjøpe kondomer for første gang :hoho: VG Reklamen!!

Det blir skikkelig spennende imorgen ja.. men vi har vel bestemt oss for å :kline: selv om ikke EL testen slår ut positivt..

Mannen klarer ikke å vente lenger.. han har fått streng beskjed om å holde seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble en negativ EL idag... Hmmmm :cry:

Men vi :danse: for det :)

Får krysse fingre og håpe på at det går greit... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mailer litt med en venninne som har termin nå og gleder meg til det blir min tur... hun går spent hjemme og venter på at noe skal skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 14: tror jeg er litt for ivrig med å teste på EL... fortsatt negativ EL test i dag morges. Men så står det på pakken om at EL testen slår ut først på dag 15-16.... Ja ja .. får teste igjen imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 15 i pp og jeg testet negativt på EL test idag morges... Hmm....

Får vel smøre meg med litt tålmodighet jeg tenker jeg..

tester igjen imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 18 og fortsatt negativt EL .... hva skjer? har jeg ikke EL?

Igår kveld satt jeg på sofaen foran tv og plutselig fikk jeg skikkelig vondt i venstre side i lysken, sånn kjempevond stikk!!! Tok på det og det var akkurat som en blemme som sprakk... det gjorde sinnsykt vondt og jeg klarte nesten ikke å gå!!! Idag er det skikkelig ømt fortsatt...

Ble skikkelig bekymret så jeg drar til legen idag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff Cappo! Håper alt er bra med deg!! Hva sa legen?

Jeg har forresten eggløsning på dag 14 i syklusen. Så det med at de slår ut positivt på dag 15-16 skjønte jeg ikke helt, er det i forhold til din syklus? Min syklus er bare 25 dager.

Du finner nok eggløsningen din snart. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. har nå vært hos legen og de fant noen cyster på eggestokkene. Noen små og et par store, en av de så ut som den hadde sprukket, og mulig det var det jeg kjente igår kveld :o

Legen ba meg komme tilbake om en uke for testing av protesteronet (?)

Det viste seg nemlig at jeg har EL idag.....!!!! og jeg som hadde testet med EL tester i 8 dager nå..... og negativ resultat hver gang....

Legen sa at EL tester er bare bortkastet penger!! Beste måten å bli gravid på er å kose seg og ikke stresse... det er det verste du kan gjøre..

Uansett så sa han at alt så bra ut, cystene blir borte etterhvert men jeg får de hver gang rundt EL og at de kan være vonde til tider.

HVis jeg ikke ble gravid til sommeren skulle jeg og mannen tilbake for utredning....

Jeg dro selvfølgelig rett hjem og overrasket mannen med litt "kos" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

protesteronet (?)  

Tror du ikke at det er ProGesteronet som de skal teste ved blodprøven :wink::tunge1:

Vil ønske deg lykke til her også jeg..

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke at det er ProGesteronet som de skal teste ved blodprøven :wink::tunge1:

Vil ønske deg lykke til her også jeg..

*klem*

Ja sånn er det å ha gullfiskhukommelse :tunge1:

Hihi!!! Takk Chiquita :)

Blir spennende å se hva vi får til ja, IKM om ca 10 dager... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventet mens er vel ca 12-16 dager etter eggløsningen da (denne tiden kalles lutealfase)

EN kan også ha en lutealfase på 10 dager (derosm du har IKM om 10 dager), og dette trenger ikke å ha noen innvirkning på om et egg kan feste seg, eller ikke.

Men derosm lutealfasen er under 10 dager, så er det ofte problemer med festingen av egget, da egget ikke rekker å få festet seg slik at kroppen får produsert nok hcg til å forhindre avstøting av livmorslimhinnen (=mens), og da går jo egget ofte i samme slengen også....

Blir spennende om 10-16 dager for deg da

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... det var dette med å kunne alt :) :oops:

Jeg har ikke peiling på noen av de fasene du beskriver der Chiquita, det er godt å ha deg her da :P

Tror for min del blir det bare vente å se.... Selv om syklusen min har vært ca stabil de to siste mnd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med legen din jeg. Kos og kos men ikke stress..... Vi prøvde for noen år siden å bli gravide og jeg passa veeeldig på alt, men det funka ikke. Nå slutta jeg bare med pillen og bestemte at vi skulle begynne å prøve i april/mai. Da ble det klaff med en gang og nå er vi 17+0 idag.

Lykke til med prøvingen....øh...kosingen, Cappo!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da Cappo! Kos masse med mannen din den nærmeste uka, så skal du se at du får to blå om et par uker... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for koselige hilsener!

Morro med forum gitt.. og jeg begynner å kjenne at hormonene tar overhånd.. får tårer i øynene bare jeg tenker på at dere gidder å skrive en hilsen.. hjelp!

Men sånn er det vel å være en hormonbombe!

Ja vi kommer nok til å kose masse fremover! Og ikke stresse, ikke lett når ønsket om en liten en er så stor!!!!

Cappomannen har til og med begynt å ta hensyn til meg som om jeg var gravid... ikke løft skittentøyskurven, ikke gjør ditt og ikke gjør datt...

Hmmm jeg kan nok venne meg til den oppvartningen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det til den syklusen jeg trodde det ikke kunne ha skjedd - så ja, etter mange måneder med stress, var det faktisk ro so, hjalp. Lykke til! Ingen har blitt gravide etter at jeg ble det her inne på dagboksidene - så nå er det sørenmeg på tide!!!

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at dere klarer å legge stresset på hylla! Og uansett om det er det som trengs for å få klaff, eller om det kanskje bare ikke har blitt den perfekte blanding helt ennå.... så er det deilig å finne tilbake til livet uten prøvestresset :Nikke:

Dessuten jo mer man øver jo bedre må jo resultatet bli :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp nå er det på tide med en ny BLÅ bølge !!!

Æsj for en laaaang dag!

Kjeder meg veldig, ikke det at jeg ikke har noe å gjøre men jeg gidder ikke... har litt mye andre tanker i hodet akkurat nå... baby, vil kjøpe hus og ny bil... men det får vi ikke gjort hvis jeg ikke jobber litt og tjener penger :o

Er litt kvalm i dag ... sikkert den dårlig kaffemaskinen i kantinen sin skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...