Gå til innhold

Er det noe ord eller setninger du bare hater å høre


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig enig i flere av tingene dere andre har skrevet. Og jeg vil tilføye:

Skive (som i brødskive), spesielt på stavangersk: skjeva

Eggeomelett (hva annet skulle den vært laget av liksom?)

Mave (vi snakker ikke dansk)

Underbukse

Holdt faktisk på å lage denne tråden selv i går, for da leste jeg så mange ord/setninger jeg ikke liker. Men nå har jeg selvfølgelig glemt mesteparten :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som hele tiden må si "slapp av da", og da selvfølgelig når de ikke har grunn til å bruke det. Feks når man har en annen mening enn vedkommende, "ja slapp av da, okei okei". Jeg er jo helt rolig! Argh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Etter VG-reklamen for fire år siden eller noe, er det fortsatt noen som sier: "Ka du si'r?" Himla irriterende! Og det er ment til å få folk til å snakke, men det finnes jo ingenting å svare på noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker som ikke er trøndere, synes det er morsomt å si: "Vart du skræmt no?"

Denne setningen er noe av det jeg hater mest å høre, tror jeg. I tillegg til folk som bruker utdaterte klisjeer. Nevner bare to.

"Det er ikke fullt før det renner over"

"Slå deg ned før noen andre gjør det"

:slår: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som overdrevent ler og knegger og sier "hvis du skjønner hva jeg mener heheehehehehee" etter at de har poengtert noe helt opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne setningen er noe av det jeg hater mest å høre, tror jeg. I tillegg til folk som bruker utdaterte klisjeer. Nevner bare to.

"Det er ikke fullt før det renner over"

"Slå deg ned før noen andre gjør det"

:slår: ;)

Sånne klisjeer er jo artige da. Det trenger ikke å være kjempeorginalt for å lette litt på stemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg enig med Cata. Heller "min kjære" over hele linja enn bamse, puselusken, kosegris ( ja, har hørt noen si det også ).

Kjæresten sier man bare. Hvorfor gjøre det så vanskelig... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "fresh"

- når noen bruker "dem" i stedet for "de"

- og i innlegg: "haallooooooo!" Beste argumentet som finnes.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som overdrevent ler og knegger og sier "hvis du skjønner hva jeg mener heheehehehehee" etter at de har poengtert noe helt opplagt.

Ja, uff.

Og folk som svarer bekreftende "ikke sant" til det andre sier, spesielt utbredt i Oslo/Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og i innlegg: "haallooooooo!" Beste argumentet som finnes.

Tyisk fjortis. I likhet med uttrykket "og jeg bare"(kombinert med heving av øyebryn/himling med øynene) som fjortisjentene bruker når de gjenforteller noe til venninnene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner for så vidt poenget, men hva er alternativet? Tviler på at så mange bruker det i det daglige, men på forum kan man ikke godt bruke det rette navnet.

Kjæresten sier man bare. Hvorfor gjøre det så vanskelig...

Enig. "Mannnen/kjæresten/samboeren min" funker bra. Hadde nok ikke irritert meg hvis det ikke var for at det ser ut til å ha blitt en farsott på KG. Noe må man jo irritere seg over :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Marmelade
Tyisk fjortis. I likhet med uttrykket "og jeg bare"(kombinert med heving av øyebryn/himling med øynene) som fjortisjentene bruker når de gjenforteller noe til venninnene sine.

helt enig her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. "Mannnen/kjæresten/samboeren min" funker bra. Hadde nok ikke irritert meg hvis det ikke var for at det ser ut til å ha blitt en farsott på KG. Noe må man jo irritere seg over :popcorn:

:fnise: Tror jeg har vært skyldig i noen "min kjære'er" selv i mangel av noe bedre. Når vi ikke er gift eller samboere, og egentlig ikke definert som kjærester heller - vi bare er sammen en del, så blir alle de tre alternativene feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne klisjeer er jo artige da. Det trenger ikke å være kjempeorginalt for å lette litt på stemningen.

Joda, ser den. Men stor forskjell på om noen sier det bare på tull eller om noen sier det i fullt alvor.

Trenger ikke finne på noe nytt hver gang, kan holde moro med gamle klisjeer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Jeg får vondt når jeg hører "jeg har lagt" brukt i betydningen "jeg har ligget".

"Jeg har lagt fra meg boka på bordet" = :)

"Jeg har ligget vondt i natt" = :)

"Jeg har lagt vondt i natt" = :kjefte:

men tingen er at ligget ikke passer inn i alles dialekter. jeg er nordlending så det høres helt teit ut å si: æ har ligget ondt i natt. Nei det blir helt feil. Da blir det logge. Æ har logge ondt i natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...