Gå til innhold

Er det noe ord eller setninger du bare hater å høre


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg misliker sterkt ordet maule.. For dere som ikke vet hva det skal forestille, så blir det brukt om å spise noe der og da, uten å feks tilberede det eller legge det på skiven. T.D Maule litt grillpølse eller salami. Teit ord, si bare spise, som normale folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får vondt når jeg hører "jeg har lagt" brukt i betydningen "jeg har ligget".

"Jeg har lagt fra meg boka på bordet" = :)

"Jeg har ligget vondt i natt" = :)

"Jeg har lagt vondt i natt" = :kjefte:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å si dette, men jeg klarer ikke folk som sier schøtt, schylling, schino og slike ord som har kj-lyd.

Vet mange sier det blir mer og mer vanlig, men jeg utstår det rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får vondt når jeg hører "jeg har lagt" brukt i betydningen "jeg har ligget".

"Jeg har lagt fra meg boka på bordet" = :)

"Jeg har ligget vondt i natt" = :)

"Jeg har lagt vondt i natt" = :kjefte:

Føler med deg her, samme gjelder de som bruker hvem om hvilken. Eks: Hvem bil kjører du?

Kan ikke skjønne hva som har skjedd med det norske språk siden jeg gikk på skolen. Jeg er ikke gammel, men har aldri hørt slik bruk av hvem før det siste året.

Er dette et fenomen som skjer her i sør, for jeg kan aldri huske å ha hørt det da jeg bodde i nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å si dette, men jeg klarer ikke folk som sier schøtt, schylling, schino og slike ord som har kj-lyd.

Vet mange sier det blir mer og mer vanlig, men jeg utstår det rett og slett ikke.

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lise-Lotte_*
Jeg misliker sterkt ordet maule.. For dere som ikke vet hva det skal forestille, så blir det brukt om å spise noe der og da, uten å feks tilberede det eller legge det på skiven. T.D Maule litt grillpølse eller salami. Teit ord, si bare spise, som normale folk!

Helt enig - i det hele tatt er det flere ord jeg har "lært" og "fått i halsen" ved hjelp av KG.

Maule

Godis

Synger surt (etter Idol så ble det et in-ord)

Sambo

Bonusmor

Bonusbarn

Rottis

Staffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hengt en del på KG, irriterer det meg gresselig at folk skriver "min kjære" om kjæreste eller mann. "Min kjære", "din kjære"... Urg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Simbelmynë
Føler med deg her, samme gjelder de som bruker hvem om hvilken. Eks: Hvem bil kjører du?

"Det er mer mellom himmel og jord..." Enn hva?! Aaah!

Disse irriterer meg og. Også irriterer jeg meg over ordet snop. Skjønner ikke helt hvorfor, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha hengt en del på KG, irriterer det meg gresselig at folk skriver "min kjære" om kjæreste eller mann. "Min kjære", "din kjære"... Urg!

Det har jeg også lagt merke til. :) For i det virkelige liv kjenner jeg ingen som går rundt og sier "min kjære". Det høres ut som noe fra fjernsynsteatret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må jeg legge til at jeg kan seriøst ikke fordra mennesker som ikke fullfører setningene sine når jeg skriver med dem på sms eller msn.

"Jeg er så trist i dag, vet liksom ikke hvor jeg skal gjøre av meg.." er godatt ufullstendig setning

"Idag var jeg på butikken...." JA, og hva så du der liksom??

Irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også lagt merke til. :) For i det virkelige liv kjenner jeg ingen som går rundt og sier "min kjære". Det høres ut som noe fra fjernsynsteatret.

Skjønner for så vidt poenget, men hva er alternativet? Tviler på at så mange bruker det i det daglige, men på forum kan man ikke godt bruke det rette navnet.

*Jeg er veldig glad for at folk nøyer seg med "min kjære" på forum, jeg ville blitt sprø av kjælenavn som "bamsen min" eller "snuskebassen" :erter: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner for så vidt poenget, men hva er alternativet? Tviler på at så mange bruker det i det daglige, men på forum kan man ikke godt bruke det rette navnet.

*Jeg er veldig glad for at folk nøyer seg med "min kjære" på forum, jeg ville blitt sprø av kjælenavn som "bamsen min" eller "snuskebassen" :erter: *

Her er jeg enig med Cata. Heller "min kjære" over hele linja enn bamse, puselusken, kosegris ( ja, har hørt noen si det også ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...