Gå til innhold

Er det noe ord eller setninger du bare hater å høre


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da smaker noe virkelig ille om det er biringt! At en matrett var "ringe" er det samme som å si at den ikke smakte godt. Hvis den er "biringe" så smakte den virkelig ille.

:helen: for at du :opplyser: meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-Olsen

Når noen absolutt må si "nå koser vi oss, dere" er den absolutt sikreste måten å ødelegge stemningen på. Slike uttalelser er totalt overføldige. Er det trivelig, så er det ingen grunn til å si det også. Dessuten er det ikke sikkert at alle synes det er så koselig.

Fjortisspråk på folk over 20 er også lite sjarmerende. Med fjortisspråk mener jeg at man ikke kan forskjell på sj og kj/skj, at man bruker lissom litt for ofte, og at man generelt lar være å åpne munnen når man snakker.

Bruken av det svenske uttrykket "enn så lenge" er litt plagsom, synes jeg.

Når man omtaler fornavn nr to som mellomnavn blir jeg øyeblikkelig kallet til å rette på det, sikkert til manges irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til rekkene av dem som grøsser over "sch-"lyden brukt i stedet for "kj". Det sluttet vi med da vi fylte 8 år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26
Jeg slutter meg til rekkene av dem som grøsser over "sch-"lyden brukt i stedet for "kj". Det sluttet vi med da vi fylte 8 år.....

ja. Det høres helt forferdelig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve latskapen eller andre slike dumme, sarkastiske kommentarer når folk f eks er syke... La menn være menn... (men kommer vel an på sammenhengen og. La menn være menn skal man ikke si når man diskuterer om en kvinne får sminke seg eller ikke. La kvinner være kvinner da!)

Og "sånn er livet!" er en kommentar som misbrukes mye syns jeg. Man sier ikke det når folk forteller om vonde ting de har opplevd f eks.

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min mann er irritert eller småsur, pleier han å komme med kommentaren:

"Jeg-vett-da-Faen"

Jeg synes det høres helt idiotisk ut!! Jeg blir faktisk sur selv hver gang han slenger fra seg dette uttrykket!

Hva med folk som sier "bruker" i stedet for "pleier"?

Eks: "Jeg bruker å ta bussen til jobb" :slår:

Jeg vet at det faktisk er helt lov å bruke dette ordet i dag, men jeg synes det høres utrolig barnslig og rart ut!

Endret av Anjah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min man er irritert eller småsur, pleier han å komme med kommentaren:

"Jeg-vett-da-Faen"

Jeg synes det høres helt idiotisk ut!! Jeg blir faktisk sur selv hver gang han slenger fra seg dette uttrykket!

Hva med folk som sier "bruker" i stedet for "pleier"?

Eks: "Jeg bruker å ta bussen til jobb" :slår:

Jeg vet at det faktisk er helt lov å bruke dette ordet i dag, men jeg synes det høres utrolig barnslig og rart ut!

Om man sier bruker eller pleier tror jeg er veldig dialektsavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Klikket mentalt høres dumt ut i mine ører.

et uttrykk jeg irriterer meg over men som jeg faktisk også bruker å si selv. Er å si "klikka i vinkel" for å beskrive at noen blir forbanna. Irriterer meg også at jeg ikke klarer å legge av meg uvanen med å si liksom. Det høres så dumt ut men likevel klarer jeg ikke la vær å si det. Blir irritert på meg selv hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Lenge leve latskapen eller andre slike dumme, sarkastiske kommentarer når folk f eks er syke... La menn være menn... (men kommer vel an på sammenhengen og. La menn være menn skal man ikke si når man diskuterer om en kvinne får sminke seg eller ikke. La kvinner være kvinner da!)

Og "sånn er livet!" er en kommentar som misbrukes mye syns jeg. Man sier ikke det når folk forteller om vonde ting de har opplevd f eks.

ja sånn er livet blir litt som å si. jaja shit happens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når folk lurer på hva andre synes om noe: "Hva synes vi om filmen/musikken(etc."

:kjefte: Jeg vet da fan hva DU synes om noe, men jeg kan gjerne fortelle hva jeg mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det ordet har jeg aldri hørt. Hva betyr det? Hvor sier man det?

På Møre sier vi maule :) Helt dagligags, og ingen tenker over det. Om man går å småspiser fks. pålegg, så er det å maule! :)

Mye rart folk irriterer seg over her forresten :gjeiper:

Det jeg virkelig ikke takler er feil uttale av KJ-lyden. Sjole, sjino, sjosken, sjøtt. *Grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at "maule" var et helt vanlig ord, det står i ordboka i hvert fall. Jeg er fra Vestfold, og er vant til å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier lalle om å gå og legge seg, folk som sier BAJJA i stede for byebye..... Blir grønn av raseri over begge, kan ikke forklare det, men fysj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Sånne klisjeer er jo artige da. Det trenger ikke å være kjempeorginalt for å lette litt på stemningen.

Det er morsomt hvis man bruker dem bevisst fordi det er klisjeer. Men når noen bruker dem helt oppriktig på en måte, så blir det litt dumt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...