Gå til innhold

Er det noe ord eller setninger du bare hater å høre

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

"Hvem bil er det som kommer der?" eller "Hvem film skal vi se?"

Hvem hvem hva?? *sukk*

Enig i det. Ellers er det en ting mange sørpå ikke helt skjønner med nordnorsk dialekt, at kosjen betyr både hvilken og hvordan. Så vi sier "kosjen bil e det" eller "kosjen film skal vi se". Dette er grammatikalsk riktig i vår dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uttrykket "klam i hakket" synes jeg er helt grusomt teit og ekkelt å høre, selv om det bare blir brukt på tull. *grøsse* :spy:

Ellers har jeg fra jeg var liten alltid blitt irritert når folk i en festlig tone f. eks. i sosiale sammenhenger sier til de litt mindre utadvendte (f. eks. meg) at de ikke biter.... haha, du liksom, kjempemorsomt!

(Selvfølgelig vet jeg at du ikke biter, ditt nek, men kanskje du skal mobbe meg, misbruke meg psykisk eller være slem mot meg uten grunn, kanskje jeg har en grunn til å være tilbakeholden, eller kanskje jeg bare er sjenert, det er heller ikke noe galt i det, så vennligs slutt å gjør narr eller vær festlig på min bekostning, *freeeeeeeeese* :kjefte: )

Den tror jeg jeg må ha ruget på en 10-15 års tid gitt, godt å få det ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det. Ellers er det en ting mange sørpå ikke helt skjønner med nordnorsk dialekt, at kosjen betyr både hvilken og hvordan. Så vi sier "kosjen bil e det" eller "kosjen film skal vi se". Dette er grammatikalsk riktig i vår dialekt.

Sant dette, for ordet hvilken eller hvilket eksisterer ikke i nord hvor jeg er i fra.

Da heter det kordan eller korsn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! Tråden var ment for ord og uttrykk man misliker, ikke hvor i landet de kommer fra eller hva som riktig for hver dialekt.

Har kommet mange flere forslag her jeg er helt enig i, feks "klam i hakket" herregud, hvem dikta den opp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fish_*
Etter å ha hengt en del på KG, irriterer det meg gresselig at folk skriver "min kjære" om kjæreste eller mann. "Min kjære", "din kjære"... Urg!

ENDELIG en som er enig med meg!

Jeg syns det skikkelig irriterenes selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Høhø, den er gratis" når en vare ikke går inn på kassa. Argh!

Amen! :kjefte: Men jeg har funnet opp et standardsvar, jeg sier at "Nei, det betyr at jeg kan bestemme prisen".

ba-da-bom! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har funnet opp et standardsvar, jeg sier at "Nei, det betyr at jeg kan bestemme prisen".

Haha, den skal jeg bruke neste gang! :ler: (for det blir garantert en neste gang :dåne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet på hvilket uttrykk jeg liker minst av alle: "Misforstå meg rett." Hvordan i all verden kan man misforstå en person rett. Enten så forstår man, eller så gjør man det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.

Ja, det ordet. Irriterer meg når folk snakker og plutselig bare midt i en setning: eh

F.eks:

Hei, eh.. hva skal du, ehh ha til middag, eh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.

Ja, det ordet. Irriterer meg når folk snakker og plutselig bare midt i en setning: eh

F.eks:

Hei, eh.. hva skal du, ehh ha til middag, eh?

Sånn Fredrik Skavlan- aktig.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uttrykket "klam i hakket" synes jeg er helt grusomt teit og ekkelt å høre, selv om det bare blir brukt på tull. *grøsse* :spy:

Åååååh! NÅ ga du meg vann på mølla!

Noen av de verste ordene jeg hører, er slang om sex eller om underliv. Medisinske uttrykk også, for den saks skyld!

Disse ordene synes jeg er direkte fæle, og gir meg grøsninger:

mensen

livmor/livmormunn

slim

bind

pels på knaggen

kjøtt på pølsa

patter/pættær (eeeenda verre på dialekt :spy: )

jur

brØster (uttalt med Ø)

Også har jeg fått en aversjon mot ordet "revne" etter ei som hadde litt for stor trang til å fortelle meg om fødselen sin! :nei: Jeg har ikke født, og har INGEN trang til å høre om alle de kvalme, ekle, vonde, "verste utfallene"! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Liker ikke å si dette, men jeg klarer ikke folk som sier schøtt, schylling, schino og slike ord som har kj-lyd.

Vet mange sier det blir mer og mer vanlig, men jeg utstår det rett og slett ikke.

Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_gjest_*

Ellers har jeg fra jeg var liten alltid blitt irritert når folk i en festlig tone f. eks. i sosiale sammenhenger sier til de litt mindre utadvendte (f. eks. meg) at de ikke biter.... haha, du liksom, kjempemorsomt!

(Selvfølgelig vet jeg at du ikke biter, ditt nek, men kanskje du skal mobbe meg, misbruke meg psykisk eller være slem mot meg uten grunn, kanskje jeg har en grunn til å være tilbakeholden, eller kanskje jeg bare er sjenert, det er heller ikke noe galt i det, så vennligs slutt å gjør narr eller vær festlig på min bekostning, *freeeeeeeeese* :kjefte: )

Den tror jeg jeg må ha ruget på en 10-15 års tid gitt, godt å få det ut :fnise:

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Når noen sier de skal "pusse tanna".

Man har da vitterlig mer enn èn tann som skal pusses? :fnise:

Kanskje noen ikke pusser alle hver dag: tar dem sånn en etter en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...