Mann 42 Skrevet 10. desember 2009 #181 Skrevet 10. desember 2009 Etain, det du referer til, er sk teknobabbel. Det betyr ikke en dritt.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #182 Skrevet 10. desember 2009 Den som leter, finner. Og så får man lete og lese litt videre. Du er klar iver at en vanlig lege som regel ikke kan mye om kvantemekanikk? Det her er tull fra ende til annen, er fysikere som har gått ut og sagt at det her er det reneste tøv. Og om det er noen som har peiling på kvantemekanikk er det ihvertfall de. Selv om denne maskinen er fullstendig bogus, er ikke placebo effekten det, og den er sikkert tatt opp hundre ganger i tråden allerede. Problemet tror jeg at folk føler seg lurt om det bare er placebo, men uansett hvor smart du er, eller hvor mye du vet, så kan placebo virke på deg.
Eplefe Skrevet 10. desember 2009 #183 Skrevet 10. desember 2009 Kvantemekanikk og biofysikk, ja. Det er ikke bare tradisjonell medisin det ikke har noe med å gjøre, det har ingenting med medisin å gjøre i det hele tatt. Svada fra ende til annen.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #184 Skrevet 10. desember 2009 Om jeg husker riktig er del vel bioresonanse det med at elektronene "spinner" feil vei? De som har hatt 2kj på skolen vet jo at når man lærer orbitalteorien, så lærer man at elektronene har motsatt spinn av hverandre, og det kan ikke være slik at "elektronene i kroppen spinner feil vei, vi må snu dem!". Altså har ikke utviklerne en gang fullført andre året på vgs (mulig de gjorde det uten å ta kjemi men).
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #185 Skrevet 10. desember 2009 Om jeg husker riktig er del vel bioresonanse det med at elektronene "spinner" feil vei? De som har hatt 2kj på skolen vet jo at når man lærer orbitalteorien, så lærer man at elektronene har motsatt spinn av hverandre, og det kan ikke være slik at "elektronene i kroppen spinner feil vei, vi må snu dem!". Altså har ikke utviklerne en gang fullført andre året på vgs (mulig de gjorde det uten å ta kjemi men). Utviklingen av bioresonansterapien er historisk knyttet til utviklingen av nye biofysiske teorier fra 1960-tallet. Bioresonansterapi var tidligere kjent som Moraterapi, som ble grunnlagt av doktor Franz Morell i 1977. Cyril Smith, professor i biofysikk ved Salford University, England, videreutviklet metoden og den teoretiske modellen, til dels i samarbeid med professor H. Fröhlich, doktor J. Monroe og doktor R. Choy. Grunnlaget for deres arbeid var at den menneskelige organisme reagerer på ultrafine signaler i bestemte frekvensområder. Forskningsresultatene viste at de mest følsomme pasientene var allergikere, spesielt pasienter med næringsmiddelallergi (melkeallergi, hveteallergi) osv. Bicom-apparatet er utviklet ved Brügeman Instituttet i Tyskland.
Mann 42 Skrevet 10. desember 2009 #186 Skrevet 10. desember 2009 (endret) Utviklingen av bioresonansterapien er historisk knyttet til utviklingen av nye biofysiske teorier fra 1960-tallet. Bioresonansterapi var tidligere kjent som Moraterapi, som ble grunnlagt av doktor Franz Morell i 1977. Cyril Smith, professor i biofysikk ved Salford University, England, videreutviklet metoden og den teoretiske modellen, til dels i samarbeid med professor H. Fröhlich, doktor J. Monroe og doktor R. Choy. Grunnlaget for deres arbeid var at den menneskelige organisme reagerer på ultrafine signaler i bestemte frekvensområder. Forskningsresultatene viste at de mest følsomme pasientene var allergikere, spesielt pasienter med næringsmiddelallergi (melkeallergi, hveteallergi) osv. Bicom-apparatet er utviklet ved Brügeman Instituttet i Tyskland. Og enda mere teknobabbel..... i denne artikkelen fra Wiki finnes det en rekke linker til tester av teorien, hvor resultatene og rasjonalet glimrer ved sitt fravær. http://en.wikipedia.org/wiki/Bioresonance Endret 10. desember 2009 av Mann 42
The Kitten Skrevet 10. desember 2009 #187 Skrevet 10. desember 2009 Og enda mere teknobabbel..... Er det babbel fordi du ikke er villig til, eller i stand til å sette deg inn i det?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #188 Skrevet 10. desember 2009 Utviklingen av bioresonansterapien er historisk knyttet til utviklingen av nye biofysiske teorier fra 1960-tallet. Bioresonansterapi var tidligere kjent som Moraterapi, som ble grunnlagt av doktor Franz Morell i 1977. Cyril Smith, professor i biofysikk ved Salford University, England, videreutviklet metoden og den teoretiske modellen, til dels i samarbeid med professor H. Fröhlich, doktor J. Monroe og doktor R. Choy. Grunnlaget for deres arbeid var at den menneskelige organisme reagerer på ultrafine signaler i bestemte frekvensområder. Forskningsresultatene viste at de mest følsomme pasientene var allergikere, spesielt pasienter med næringsmiddelallergi (melkeallergi, hveteallergi) osv. Bicom-apparatet er utviklet ved Brügeman Instituttet i Tyskland. Hvilke biofysiske teorier? Hvilke signaler? Hvilke fekvensområder? Og hvordan reagerer man på disse? Det du kom med der sa igrunn egentlig ingen verdens ting...
Mann 42 Skrevet 10. desember 2009 #189 Skrevet 10. desember 2009 Er det babbel fordi du ikke er villig til, eller i stand til å sette deg inn i det? Det er teknobabbel fordi det ikke betyr en dritt, den eneste funksjonen det har, er å skape en aura av vitenskaplighet rundt en behandling som i alle andre henseende er "pure snake oil". Det heter ikke pseudovitenskap for ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #190 Skrevet 10. desember 2009 Er det babbel fordi du ikke er villig til, eller i stand til å sette deg inn i det? Om man skal sette seg inn i det trengs det faktisk mer enn det som pjukset kom med i innlegget sitt. Det der sier jo ingenting. Prøvde å google opp både Brugemann instituttet og Cyril Smith, var ikke mye jeg fant gitt. Fant artikkelen dette var hentet fra og det var omtrent det. Cyril Smith har forøvrig vært innblandet i diverse andre alternative saker som konsirkler og homeopati, det fant jeg også forresten.
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #191 Skrevet 10. desember 2009 Hvilke biofysiske teorier? Hvilke signaler? Hvilke fekvensområder? Og hvordan reagerer man på disse? Det du kom med der sa igrunn egentlig ingen verdens ting... http://bicomnorway.com/id8.html Vet ikke om det står mer detaljert her.
Mann 42 Skrevet 10. desember 2009 #192 Skrevet 10. desember 2009 http://bicomnorway.com/id8.html Vet ikke om det står mer detaljert her. Nei, det gjør det virkelig ikke. Det bare SER teknisk ut, med plansjer og dritt. Jeg må si at jeg blir litt opprørt over at det virkelig er mulig for sånne folk å operere i dag uten at det rammes av lovverket.
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #193 Skrevet 10. desember 2009 Nei, det gjør det virkelig ikke. Det bare SER teknisk ut, med plansjer og dritt. Jeg må si at jeg blir litt opprørt over at det virkelig er mulig for sånne folk å operere i dag uten at det rammes av lovverket. Ja ikke vet jeg, det var ihvertfall denne behandlingen som fikk min pollenallergi til å forsvinne. Jeg er alt annet enn opprørt for det.
Mann 42 Skrevet 10. desember 2009 #194 Skrevet 10. desember 2009 Ja ikke vet jeg, det var ihvertfall denne behandlingen som fikk min pollenallergi til å forsvinne. Jeg er alt annet enn opprørt for det. Jeg hadde også pollenallergi i sin tid. Den forsvant av seg selv. Først hadde jeg flere sommere som ble dopet bort i antihistaminer, så jeg gikk og svimet fra tidlig på våren. Og så et år hadde jeg ganske enkelt ingen plager lenger, og har ikke hatt det siden. How do you like them apples?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #195 Skrevet 10. desember 2009 http://bicomnorway.com/id8.html Vet ikke om det står mer detaljert her. Du vet ikke om det står mer detaljert der...? Så du aner faktisk ikke hva du snakker om? Eller "er du bare ikke villig, eller i stand til å sette deg inn i det"? Jeg går på vgs, og av det jeg har lært her i mine fysikk, kjemi og biologi timer kan jeg se at dette her er helt feil. De blander sammen faktisk vitenskap med egne (og helt gale) tolkninger slik at det blir et sammensurium uten like. Har prøvd meg på et par forklaringer av pseudovitenskapelige fenomener ehr tidligere, men da det sjelden har blitt godt mottat ser jeg ikke helt poenget med å sette meg ned å forklare det hele. I og med at du tydeligvis ikke sitter på noe vitenskapelige kunnskaper i grunnen, og er fast bestemt på at dette apparatet virker, ville det vel sikkert ikke blitt lest en gang.
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #196 Skrevet 10. desember 2009 Jeg hadde også pollenallergi i sin tid. Den forsvant av seg selv. Først hadde jeg flere sommere som ble dopet bort i antihistaminer, så jeg gikk og svimet fra tidlig på våren. Og så et år hadde jeg ganske enkelt ingen plager lenger, og har ikke hatt det siden. How do you like them apples? Forskjellen var vel at jeg uka før behandling, var på akutten for 2 gang med allergisjokk på kort id, slik hver vår/sommer.
Zzyzx Skrevet 10. desember 2009 #197 Skrevet 10. desember 2009 Det er faktisk ganske sannsynlig at det var tilfeldig. Du kunne like gjerne prøvd homøopati eller akupunktur på akkurat riktig tidspunkt.
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #198 Skrevet 10. desember 2009 Det er faktisk ganske sannsynlig at det var tilfeldig. Du kunne like gjerne prøvd homøopati eller akupunktur på akkurat riktig tidspunkt. Tilfeldig at jeg ble kvitt plagene rett etter behandling? Kjempesannsynlig!
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #199 Skrevet 10. desember 2009 Tilfeldig at jeg ble kvitt plagene rett etter behandling? Kjempesannsynlig! En kombinasjon av placebo og tilfeldigheter kan gjøre underverker! Du kjefter og smeller fordi folk er så trangsynte og ikke tror på de alternative behandlingsmetodene dine (som faktisk ikke har et fnugg av bevis), men nekter konsekvent å ta inn over deg det den andre parten sier. Altså akkurat det samme som du beskylder dem for.
Pjukset Skrevet 10. desember 2009 #200 Skrevet 10. desember 2009 En kombinasjon av placebo og tilfeldigheter kan gjøre underverker! Du kjefter og smeller fordi folk er så trangsynte og ikke tror på de alternative behandlingsmetodene dine (som faktisk ikke har et fnugg av bevis), men nekter konsekvent å ta inn over deg det den andre parten sier. Altså akkurat det samme som du beskylder dem for. Jeg kjefter og smeller? Hehe, javel. Jeg forteller om min ene erfaring med alternativ behandling, og det eneste jeg får tilbake er frekkheter med hentydninger til at jeg er dum. Jeg VET at det ikke er vitenskapelig bevist at alternativ behandling fungerer, skal vi gjenta det hele tråden gjennom? Merkelig at alternativbransjen i det hele tatt overlever, når det ikke virker for noen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå