Neytiri Skrevet 27. mars 2010 #161 Del Skrevet 27. mars 2010 oi du har jo kommet over 8 uker skjønner du synes det er godt å være litt avhengig av mannen, er nok også godt for han å være med i det hele. utrolig bra sjef du har nå da! koselig å ha en som viser forståelse! Det skulle jeg jammen meg ønsket jeg hadde... 30 sprøyter går fort skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 27. mars 2010 Da er vi over sist gang. 8+2 i dag! Noen kvalmebyer og blodtrykksfall innimellom. Våken fra kl 3 om natten, da nå jeg på do og får ikke sove etterpå fordi det er så mye aktivitet i magen. Kjennes ut som om blodgjennomstrømningene i magen er helt krakilsk! Håper det er er bra tegn. Noen dager er jeg veldig optimistisk, mens andre dager er litt tyngre. Klarer ikke helt å slippe jubelen løs. Og det virker så utrolig lenge til neste time hos gynekologen... slutten av april. Hvordan skal jeg vite at det går bra frem til det? Syns jeg var veldig flink å trene i går. Litt styrke og litt svømming. Men ikke fullt så langt som jeg hadde håpet på, men litt er bedre enn ingenting. Var første dagen denne uken jeg fik tid til å trene. Nå er det påske og jeg har plutselig masse fri fordi planen var å jobbe hele påsken pga turnus, men det har jeg ikke lenger. Så bra at du trivst i den nye jobben. Det er viktig. Snart halvvegs i sprøytene nå? for over 8 veker! Håpar du får ei fin påske! Snart halvveis med sprøyter. Bare 26 igjen Jobben er super. Jeg er aktiv bruker av stillerommet i lunsjen. Sover halve lunsjpausen min, på den måten klarer jeg meg igjennom dagen. Har vært i jobb 100 % uten sykemelding denne uken, og er kjempe fornøyd med det. oi du har jo kommet over 8 uker skjønner du synes det er godt å være litt avhengig av mannen, er nok også godt for han å være med i det hele. utrolig bra sjef du har nå da! koselig å ha en som viser forståelse! Det skulle jeg jammen meg ønsket jeg hadde... 30 sprøyter går fort skal du se Gode mannen min. Passer på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. mars 2010 #163 Del Skrevet 27. mars 2010 Da er vi over sist gang. 8+2 i dag! Noen kvalmebyer og blodtrykksfall innimellom. Våken fra kl 3 om natten, da nå jeg på do og får ikke sove etterpå fordi det er så mye aktivitet i magen. Kjennes ut som om blodgjennomstrømningene i magen er helt krakilsk! Håper det er er bra tegn. Noen dager er jeg veldig optimistisk, mens andre dager er litt tyngre. Klarer ikke helt å slippe jubelen løs. Og det virker så utrolig lenge til neste time hos gynekologen... slutten av april. Hvordan skal jeg vite at det går bra frem til det? Syns jeg var veldig flink å trene i går. Litt styrke og litt svømming. Men ikke fullt så langt som jeg hadde håpet på, men litt er bedre enn ingenting. Var første dagen denne uken jeg fik tid til å trene. Nå er det påske og jeg har plutselig masse fri fordi planen var å jobbe hele påsken pga turnus, men det har jeg ikke lenger. Snart halvveis med sprøyter. Bare 26 igjen Jobben er super. Jeg er aktiv bruker av stillerommet i lunsjen. Sover halve lunsjpausen min, på den måten klarer jeg meg igjennom dagen. Har vært i jobb 100 % uten sykemelding denne uken, og er kjempe fornøyd med det. Gode mannen min. Passer på oss. Alltid godt tegn med symptomer....jeg kjente voldsom blod sirkulasjon i magen rundt 8 uker husker jeg....og svimmelheten er selvfølgelig normalt...blodårene utvider seg fordi du kommer til å få høyere mengde med blod, men sålenge man ikke har fått ekstra blod men årene utvider seg pumper hjertet mindre...og da kan blodtrykket falle kraftig. Godt er å småspise hele dagen, holder blodsukkeret oppe....men jeg personlig kunne aldri det siden jeg kastet opp absolut alt jeg spiste bra du får trent, ikke vær skuffet om du ikke klarer like mye....er normalt det og. Så godt du får hvilt deg litt i pausen, er jo drøm om man kan legge seg litt midt på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #164 Del Skrevet 28. mars 2010 Syns det er litt vanskelig å svare når pappaen min spør om "hvordan går det med babyen?". For helt ærlig så vet jeg ikke... Jeg tenker at det er et godt tegn at jeg til tider er kvalm og får blodtrykksfall som gjør at jeg må sette meg ned. Og aktiviteten jeg kjenner i magen er visst også normalt. Men sist vi så liv var for over en uke siden, og nå er vi lenger enn vi var sist. Det virker av og til som det er så utrolig lenge til slutten av april og neste UL. Eneste sikre tegnet på noe nå er vel ikke akkurat av det positive slaget heller. Been there, done that. Vel, vel. Et lite hjertesukk fra meg på en søndagskveld. Skal henge med pappa i morgen, for både mamma og mannen er på jobb. Bare 25 sprøyter igjen. Snart halvveis! Og over halvveis til 12 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 28. mars 2010 #165 Del Skrevet 28. mars 2010 de sier jo at når du har sett et bankende hjerte i uke8 så er det 90% sjanse for at alt går bra Du har jo kommet lengre en du har hittil, og det skal også være godt tegn......i tillegg til at det virker som du har kraftigere symptomer en du hadde tidligere...eller? Du har også fått tydelig tegn når det har gått galt ikke sant? og det har jo ikke skjedd nå, så prøv å ta det med ro. Du holder på med sprøyter som også skal hjelpe, så du er i gode hender høres det ut som hos legen Det med pappen din...han vet jo at du har mistet før, så han er nok like bekymret som dere er tenker jeg.....kanskje du kan forklare til han at du synes det er vanskelig å snakke om før du er sikret at det går bra..... håper du har en god påskeferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 31. mars 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 31. mars 2010 Hadde en kjempefin far-datter-dag på mandag. Vi tusla rundt på kjøpesentre, han spanderte lunsj på meg, når jeg begynte å bli kvalm. Så dro vi hjem og lagde middag til mamma og mannen min som hadde vært på jobb hele dagen. Snille pappa. I dag er vi halvveis med sprøytene. Jippi! Bare 22 igjen. (Selv om mannen mener vi bare skal sette alle, siden vi likevel har de. Legen skrev på resepten tas i 6 uker, men sa at vi fint kunne bruke de frem til 12. uke. Måtte kjøpe 50.) Fikk også levert inn 21 brukte sprøyter på apoteket i går. Syns det er best, så ingen av søppeltømmerne eller noen nysgjerrige unger skal finne dem i det vanlige husholdningsavfallet og bli skadet. Sover ganske dårlig om natten for tiden. Ligger mye våken. Er veldig urolig i magen. I natt begynte jeg å stryke på magen til slutt, jeg ble litt fra meg for å ikke få sove. Det hjalp litt i hvert fall. Men jeg er utrolig glad for noen fridager nå, så jeg kan ligge i sengen litt frempå morgenkvisten. Får sovet en time eller to etter mannen har satt sprøyte og reist på jobb. Også drømmer jeg de mest utrolige ting! Pleier sjelden å huske hva jeg drømmer, men nå husker jeg nesten fra hver natt! I natt drømte jeg at vi var tilbake på sykehuset på kontroll og at alt gikk fint Satser på at det stemmer. Fortalte det til mannen, og han svarte med at "ja, tenk om vi blir foreldre..." Vi er nok begge preget av siste årets erfaringer, og klarer ikke helt slippe jubelen løs. Jeg ba om at vi ventet litt med å fortelle familien hans om det, mine foreldre vet det. (og det av litt praktiske hensyn, da mannen reiste bort i 9 dager helt i starten og jeg trengte hjelp til snømåking.) Husker vi fortalte familien hans om det i påsken i fjor, i uke 10. Nå er vi i uke 9, og litt klokere. Han svarte at det var helt greit, men ønsket å fortelle det om det ble "direkte spørsmål om det" Noe det sannsynligvis ikke blir, kanskje. Litt usikker på eldste søsteren hans, hun er ganske smart, god menneskekjenner. Skal å leke med en hel haug med nieser og nevøer. Alle på min manns side er samlet. Så jeg får prøve å sove litt ekstra frem til fredag for å lade opp batteriene og ikke bli avslørt. :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 3. april 2010 #167 Del Skrevet 3. april 2010 Så godt å lese at alt fremdeles står bra til her Håper dere koser dere masse, og ikke blir avslørt Bedre når man kan dele ting i eget tempo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 9. april 2010 Forfatter #168 Del Skrevet 9. april 2010 Ingen flere som vet noe. Vi kom oss fint igjennom påsken uten å bli spurt. Håper besøket vårt i morgen kjøper en hvit løgn i morgen når jeg ikke drikker rødvin... Har vært lange dager i det siste. Våken i 5.45-tiden slik at mannen får satt sprøyte før han går, også kanskje bare en kort tur hjemmom før neste aktivitet på kvelden og sjelden i seng før kl 23. på kvelden. Takke seg litt en liten blund hver eneste dag i lunsjen. Nå er jeg blitt så vant til det, at jeg faktisk sovner. Utrolig herlig! Liten status: 17 dager til UL og 14 sprøyter igjen Åpnet nest siste pakke i dag. Gleder meg til å bli ferdig med de. Sov også min første hele natt uten toalettbesøk her en dag i uken. Var skikkelig forvirret når klokken til min mann ringte og jeg ikke hadde vært oppe på natten. Mindre kvalm og færre tilfeller av blodtrykksfall, selv om jeg fikk et senest i dag som gjorde at jeg måtte sitte en liten stund. Perioder med gleder og perioder med bekymring. Men det er vel bare god forberedelse til det å være foreldre... *Håpe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. april 2010 #169 Del Skrevet 9. april 2010 Du har jo kommet over 10 uker Og hurra for at du nesten er ferdig med sprøytene!!! Dette går bra denne gangen, det er jeg sikker på....det går også an å drikke alkoholfri vin....men jeg klarte ikke noen besøk mine første 3 måneder pga kvalmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. april 2010 #170 Del Skrevet 10. april 2010 Så fantastisk at alt fremdeles går bra! Fortsetter å krysse alt for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 12. april 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 12. april 2010 Du har jo kommet over 10 uker Og hurra for at du nesten er ferdig med sprøytene!!! Dette går bra denne gangen, det er jeg sikker på....det går også an å drikke alkoholfri vin....men jeg klarte ikke noen besøk mine første 3 måneder pga kvalmen. Jeg klarte meg gjennom besøket, og takket fint nei til vinen som en hadde med. Vet ikke hvor mye besøket vet om svangerskap, men da en hadde gått hjem og andre ble sittende i sofaen og snakke, så sovnet jeg like godt på sofaen. Sov i 1,5 time før jeg våknet og gikk å la meg... Men ingen spørsmål. Så fantastisk at alt fremdeles går bra! Fortsetter å krysse alt for dere Takk, Zia. Dere er så gode å ha! Klare fint å sette min andre sprøyte i går. Gikk ikke fullt så fint i dag, fikk liksom ikke nok fart til at jeg klarte å penetrere huden, så mannen måtte gjøre det. Gode mannen min. Bare to uke til UL. Litt små nervøs, kjenner jeg. Da jeg skulle små hoppe meg ned en bakke i går, fikk jeg en skikkelig følelse av å ha en ball i nederst i magen. Er det normal? Livmoren som kanskje begynner å strekke litt på seg? Ha en fin dag, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 15. april 2010 Forfatter #172 Del Skrevet 15. april 2010 Sliten for tiden. Lange dager og litt lite søvn. I kveld skal jeg å svømme litt og legge meg tidlig. Det er i hvert fall planen. Men nå sover jeg litt dypere på natten. Ligger ikke så mye våken etter toalettbesøket, klarer å sovne igjen. Har fortsatt en følelse av at det skjer mye i magen. Noen ganger kjenner jeg min egen puls i magen. Noe treg mage også for tiden. Kjedelig å bli sittende på do i tide og utide. Leste et eller annet sted at det var slik at kroppen skulle kunne ta opp mer næring fra maten som passerte. Så er vel ikke anbefalt å hive innpå svisker heller. Nå er jeg lei sprøyter. Vet det er for en god sak og alt det der, tror det er eneste grunnen til at jeg fortsatt tar dem. Men jeg er øm i magen. Det svir en stund like etter den er satt. 1 uke igjen. Mannen mener vi bare skal ta sprøyter frem til UL, men det er for meg 4 ekstra... I dag har jeg flere ganger opplevd å få metalsmak i munnen etter å ha spist. Merkelige greier. Men nå litt TV og så gjøre meg klar for svømmehallen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 15. april 2010 #173 Del Skrevet 15. april 2010 Både metallsmak og puls i magen høres meget kjent ut Så godt å se at alt er bra med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 15. april 2010 Forfatter #174 Del Skrevet 15. april 2010 Både metallsmak og puls i magen høres meget kjent ut Så godt å se at alt er bra med dere Det var godt å høre. Trodde jeg begynte å bli litt småsprø her... Metalsmak i munnen både etter knekkebrød, sjokolade og druer... Å, se hvor langt du er på vei, da! Håper det går bra med dere også. Det er vel begynt å bli livlig hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. april 2010 #175 Del Skrevet 15. april 2010 Enig med pupsi puls i magen og metalsmak tyder på positive ting Gudameg du er jo nesten ferdig med sprøytene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. april 2010 #176 Del Skrevet 16. april 2010 Det er veldig livlig hos meg ja Han hopper og spretter noe voldsomt iblant, og sparker hver dag. Du kan glede deg til å kjenne det :rødme: Den metallsmaken er snodig Og den går ikke vekk uansett hvor mye man pusser tennene eller hva man spiser. Hos meg kom og gikk den veldig i den fasen du er nå, men nå er det sjeldent den kommer tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 17. april 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Enig med pupsi puls i magen og metalsmak tyder på positive ting Gudameg du er jo nesten ferdig med sprøytene.... Nesten ferdig. Fikk nr 39 i dag. Men vi er fortsatt litt uenige om hvor mange flere jeg skal ta. Tenkte å ringe på mandag for å høre. Om det er 6 uker akkurat jeg skal ta dem er det 3 igjen. Frem til uke 12 er det 5 igjen. Og frem til vi skal på kontroll er det 9 igjen. Det er veldig livlig hos meg ja Han hopper og spretter noe voldsomt iblant, og sparker hver dag. Du kan glede deg til å kjenne det :rødme: Den metallsmaken er snodig Og den går ikke vekk uansett hvor mye man pusser tennene eller hva man spiser. Hos meg kom og gikk den veldig i den fasen du er nå, men nå er det sjeldent den kommer tilbake. Skal snart glede meg til det, jeg også. Akkurat nå, er det litt fokus på neste kontroll om 9 dager. Og håpet frem til det er at det er liv i det hele tatt. Det må være herlig. Har funnet ut at så lenge jeg spiser går det greit og ingen metallsmak. Den kommer snikende en liten stund etter jeg har spist. Til nå har det hjulpet å pusse tenner. Og har jeg ikke metallsmak i munnen, får jeg det ikke før jeg spiser, så det setter en fin stopper på mellommåltid som jeg strengt tatt sikkert ikke trenger. I den ene boken jeg fikk i fjor står det at friske gravide blir tilbudt 8 kontroller gjennom svangerskapet. Den første er i uke 8-12. Noen veksler mellom fastlege og jordmor, og noen går enten til den ene eller den andre. Siden jeg skal på sykehus til kontroll, noen som har erfaring med om jeg får fylle ut helsekort for gravide der, eller må jeg til fastlegen min for å gjøre det? Fastlegen blir vel stedet å henvende seg om jeg igjen trenger sykemelding. Noe jeg har klart meg fint uten til nå i ny jobb. (Så lenge jeg bruker litt av lunsjpausen til å sove... ) Det er liksom ikke så lett når en kun jobber dag og bare ta en liten tur innom legen liksom, da er det snakk om fri fra jobb osv. Fant denne fine animasjonen på utviklingen av fosteret. Og jeg som syntes magen min (som sikkert var ganske oppblåst) var stor i svømmehallen her på torsdag. Og håpet ingen så det.... Den eneste kommentaren kjære hadde var at puppene ikke ble større...han virket nesten litt snurt Jaja, det kommer vel det også. Edit: Trykkleif Endret 17. april 2010 av Redlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 18. april 2010 #178 Del Skrevet 18. april 2010 Trivelig med besøk i boken min Ser livets korteste reise har vært lang å gå for dere, mine to småsøsken er resultatet av slike sprøyter som du går på nå. Mamma gikk på disse da min søster ble unnfanget, faktisk hjalp sprøytene så godt at 14 måneder etter min lillesøster så min lillebror dagens lys Så dette går nok veien for dere også Gleder meg til å følge deg i boken din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 18. april 2010 Forfatter #179 Del Skrevet 18. april 2010 Trivelig med besøk i boken min Ser livets korteste reise har vært lang å gå for dere, mine to småsøsken er resultatet av slike sprøyter som du går på nå. Mamma gikk på disse da min søster ble unnfanget, faktisk hjalp sprøytene så godt at 14 måneder etter min lillesøster så min lillebror dagens lys Så dette går nok veien for dere også Gleder meg til å følge deg i boken din Takk tilbake for besøk her, og velkommen skal du være! Så kjekt å få høre en solskinnshistorie. Det lyser opp hverdagen og gir håp. Men jeg må si at 14 mnd mellom kan bli litt kort Så håper de ikke virker så bra Men jeg ser jo klare fordeler med to så tette, fine lekekammerater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naerin Skrevet 18. april 2010 #180 Del Skrevet 18. april 2010 litt for rødtoppen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå