Gå til innhold

Sommerfugljakten


Redlady

Anbefalte innlegg

Ser det har skjedd litt siden du var inne og skrev i dagboken min, det var trist lesing. Håper det går bare bra med deg.. Og lykke til med utredningen om noen uker..

Det går i hvertfall fremover.

Jøssenavn så effektive dere er som begynner å få orden i huset alt :overrasket: Vi holdt på i minst halvannet år etter at vi var ferdig flyttet vi :roll:

Problemet er vel heller at vi ikke er så effektive der vi har flyttet fra... har fortsatt ikke fått klartgjort til salg enda.

Mens i nye huset er det omtrent bare blandebatteriet på vaskerommet og innredning i de fleste garderobeskapene som gjenstår. Og noe av det blir gjort i dag.

:vinke:

Trist å lesa at du også har mista 3 gonger. Og så siste på bryllupsdagen! :trist:

Lykke til med utredning! Så flott at de har fått time så fort. Sjølv måtte me venta i 4 månader frå siste abort til utredningstime, sjølv om henvisninga blei send så snart aborten blei oppdaga, og dei første blodprøvane var tatt allerede dagen etter. Men det er utrulig godt å få den timen overstått. Og då veit de forhåpentligvis meir om kva som kan vera årsaken.

:klemmer:

Vi håper vi får noen svar og eventuelt hjelp til veien videre.

Har bestemt oss for å ikke ta noen pause i prøvingen, selv om vi egentlig kanskje skulle gjort det. Men vi tenker at nå er det allerede litt hormoner i kroppen min etter en graviditet, og det er ikke til å stikke under en stol at denne gangen gikk det lenger tid før det gikk gale enn de forrige gangene. (Første gang ble det ikke oppdaget før i uke 12, men da hadde det allerede gått gale noen uker før). Bare 5 dager til time hos lege. Skal bli godt å få det unnagjort.

Fikk vite om en kollega som venter nr 2 nå. Tenkte jeg skulle fortelle om vår situasjon slik at jeg ikke får spørsmål fra henne på jobb om når det er vår tur...

Har gjort noe lurt. Klippet meg. Helt ny frisyre og et lite løfte for meg selv om å bruke litt sminke i hverdagen for å føle meg mye bedre. Var litt morsomt på jobb når en kollega skulle til å hilse på meg fordi han trodde jeg var ny.. :fnise:

Har også kjøpt meg noen nye klær, som sikkert var på høy tid. Så nå har jeg klær som passer, inkludert en bukse jeg ikke trenger å bruke belte på. Er ikke bare bare å gå ned i vekt.

Ønsker dere som er innom en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ikke noe veldig revolusjonerene vi fikk vite hos legen på torsdag. Nok en UL, kjenner jeg begynner å bli litt lei av de nå. Er jo ikke noe spennende å se. (Og damen i respesjonen som spurte om vi hadde fått med bildet... bildet av hva da, ,liksom?)

Fikk beskjed om å kontakte fastlege for ny henvisning om jeg skulle bli gravid igjen, slik at jeg kunne få en tidlig UL. Ikke det at jeg tror det hjelper så mye, fordi det stort sett går gale før det, men men. Legen mente at en da kan bestemme om en skal sette i gang med hormonbehandling.

Fikk også tatt blodprøver. Jeg har slitt litt med sånne blodprøveting, da blodet mitt bare har stoppet å renne. De sier jeg har nok blod til å være blodgiver, men fungerer dårlig når jeg ikke har klart å fylle opp mer enn 3 reagensglass liksom. Men nå klarte jeg fint 4 glass :) Om det er noe, så får vi svar innen 2-3 uker.

Humøret er veldig opp og ned. Lettere form for bipolar. Går fra å ha det egnetlig helt greit, til å omtrent føle jeg ligger 10 meter under kjelleren.

Så hjalp det nok ikke å være på middagsbesøk i går kveld, som var litt hyggelig, men med ei som har en unge på 3 mnd og ei med en unge på nesten 2 år, ble det litt i overkant mye fødselsprat, gulpeprat, skriking og ungeprat. Som om det er det mest selvfølgelige i hele verden, naturligvis. Får meg til å bli skikkelig dårlig. Var rett og slett kvalm da vi kjørte hjem. Uten at jeg kan forklare det.

I dag er det skruing og enda mer skruing. Tar tid å komme på plass selv i helt nytt hus. Men vi har aldir vært nærmere ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trist: Deltidssykemeldt og har vært i samtale med sjefen og personalkonsulent. Og joda, jeg skal få tilrettelagt arbeid slik at jeg kan klare å komme meg tilbake.

Det er kommet ønske om at når vi skal gi beksjed om at vi er sykemeldt, skal vi snakke direkte med sjefen selv, så det gjorde jeg. Er gradert sykemeldt, så ringte for å avtale hvordan jeg skulle jobbe og hvilke vakter jeg ikke skulle ha. Så når jeg kommer på jobb dagen etter, er det ikke en gang skrevet i vaktboken at jeg skulle komme 1/2 time senere, eller at jeg ikke skulle noe mer på jobb denne uken. Med tilretteleggingen skulle jeg også slippe å være ansvarsvakt på skiftet, men det var heller ikke ordnet.

Vet det er fryktelig dumt, men i morgen blir oppsigelsen levert. Jeg orker ikke å fortsette i en jobb som sliter meg ut. Tilrettelegging er det ingenting som heter der.

Mannen er ikke helt fornøyd med at jeg vil si opp en fast stilling for å gå inn i et vikariat. Nå med huskjøp og prøving, men jeg klarer virkelig ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Her var det ikke helt greit om dagen nei. Jeg forstår valget ditt jeg da. Det er ikke noe værre enn å ha en jobb der man ikke trives. Å grue seg til hver arbeidsdag er rett og slett forferdelig.

Noen ganger får man heller gjøre noen litt drastiske valg, og satse på at ting ordner seg.

Skjønner at du har en tung periode med både det ene og det andre nå, og ville bare gi deg en klem og vise at det er fullt forståelig for andre også at du sliter med andre mamma'er og en dum jobb.

Det går seg nok til alt sammen etter hvert - om et år er du lykkelig gravid, og i ny fast jobb der du stortrives :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en varm klem :klem:

Huff, du har det virkelig ikke lett om dagen! Synes synd på deg jeg :sukk: Noen ganger gir livet en fler utfordringer enn man trodde var mulig, og det er forferdelig tungt når det står på!

Håper virkelig du snart får noen bedre dager Redlady :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sies at en ikke skal bli utsatt for mer enn en kan tåle, men hvor mye skal det egentlig være?

I helgen sovnet bestefar stille inn. Jeg grudde meg sånn til i går, for jeg hadde sagt jeg ville være med å kle på ham til minnestunden. I ettertid er jeg glad for å ha vært med, selv om det var tøft. Hadde en utrolig begravelsesagent med, som fortalte hva som skulle underveis. Litt fysiologi og jeg fikk avkreftet en del myter om døde kropper. Men jeg trodde jeg skulle få sove godt i natt, det fikk jeg ikke.

Min bror er på andre siden av landet, så jeg må trøste mamma.

Og selvfølgelig fikk jeg mensen også. :sjenert: Når er det egentlig vår tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da :tristbla: Kjempetrist med bestefaren din :kose: Utrolig tøft av deg å kle han.

Det blir deres tur også :klemmer: Og når dere får babyen deres vil dere tenke at det var meningen at dere skulle få akkurat det barnet :) Og da er det verdt å vente på :)

Ta vare på hverandre i den vanskelige tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var då ikkje måte på nedturar for deg dei siste månadene. :kose:

Håpar pila snart peikar oppover igjen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Trist å lese om alt det vonde som skjer, hadde en slik periode selv i høst der alt bare var trist og vondt. Føler med deg :hug:

Håper som dreia, at pilen snert peker oppover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnen er vel snart nådd, skulle en tro. Og derifra kan det bare gå en vei, nemlig oppover.

Ingen brev i posten i dag heller, noe som mest sannsylig betyr at det ikke ble funnet noe unormalt ved prøvene mine. Er det da mannens tur? Og hvordan får en han til å ta prøver, når han nekter for å ha fastlege? (Han har det, har sjekket. Fastlegen vår døde av kreft og da blir en automatisk tildelt en annen, men det vil han ikke innse.) Hmmm... kanskje han er redd de finner noe gale med ham? Frem til nå har det meste virket som om det er min feil. Det er meg som har gjennomgått x-antall UL, blodprøver, fødsler av døde ting osv.

Huff. Vi har kranglet, bare om noe tulleting, men jeg klarer ikke å skvære opp akkurat nå. Tror jeg har EL i dag, så det er synd om det ikke blir noe :sengekos: . Men da slipper jeg å dra på vinterkurs med tung ryggsekk og være gravid. En skal vel se det positive i det...?

Har vært flink å trent i dag i hvert fall. Og laget god middag, selv om mannen fant selvfølgelig noe å utsette på den også. Men nå må jeg gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Fremdeles ikke bedre her stakkar. :klem:

Det er jo sant som du sier - at nå kan det bare gå en vei, og det er opp!

Gir deg enda en :klemmer: jeg, synes oppriktig synd på deg og det du har å stri med for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: innom med en klem til deg, kan ikke være lett dette her. Jeg tror nok om mannen din ønsker seg barn så vil han komme seg til legen hvis det viser seg å ikke være noe galt med deg. Gutta trenger ofte litt tid før dem tørr å dra til legen.

Men om jeg kan spørre....dere har jo flere ganger blitt gravide, så da er vel kanskje ikke problemet at dere ikke blir gravide?? Kan det da være problem med han uansett om dere blir gravide eller :klø:

Håper legene finner ut av dette....dere har gått igjennom mer en man skulle måtte!

:klemmer:

p.s. Neytiri=tidligere nick Icechick

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jenter!

Jeg ringte gyn.pol. på fredag. Ble fryktelig usikker når damen jeg snakket med måtte konferere med gynekolog først. Hva er det for noe da? Da hun kom tilbake til telefonen, sa hun at de prøvene som var klar var helt normale, men det var noen prøver det enda ikke var kommet svar på. Jeg fikk bare fortsette å vente.

Når jeg fortalte svigermor dette senere på dagen, ble jeg fortalt at neste gang jeg ble gravid fikk jeg heller ta det litt mer med ro... (Fordi det er sikker bare fordi jeg har vært mye i aktivitet at det har gått gale, liksom :kjefte: ) Jaja, hun skulle bare visst hva sønnen hennes drev meg til sist det gikk gale. Da fikk jeg ikke ta hensyn til kroppen min som var trøtt, fordi en er da ikke syk når en er gravid. Nå ble det nok en del ekstra med flytting, men det ble litt for mange lange dager, og litt for lite søvn på meg.

Jaja. Gleder meg til sommeren, jeg. Men nå skal jeg å svømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skrev en lang melding til deg, men så klikket det for dataen :frustrert:

Teite svigermor :roll:

Sender den en god klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg kan spørre....dere har jo flere ganger blitt gravide, så da er vel kanskje ikke problemet at dere ikke blir gravide?? Kan det da være problem med han uansett om dere blir gravide eller :klø:

Jeg vet ikke, for det er ingen å spørre... Men fant på lommelegen, av alle plasser, at det var normalt å utrede begge to i forhold til habituell abort.

Uansett, så ser det ikke ut til at mannen tar noe initiativ til det, så det blir nok ikke gjort.

:klem:

Takk!

Jeg skrev en lang melding til deg, men så klikket det for dataen :frustrert:

Teite svigermor :roll:

Sender den en god klem :klemmer:

Takk.

Uvitende svigermor, som vanligvis er veldig grei.

Men det er helt utrolig hva folk klarer å lire av seg av kommentarer. Er vel en av grunnene til at det er kun et få tall som vet noe.

Jeg tror jeg er klar for å begynne å jobbe fullt igjen. Har innsett at ryggen min ikke blir noe særlig bedre uansett. Men skal snart bytte jobb. Har heller ikke tid til å være sykemeldt, har altfor mye å ta meg til på jobb for tiden. Skulle egentlig gått kl 21.30, men lusket meg ut døren nærmere 22.00 i går.

Så var det helgen. Hadde store planer om å få gjort litt ting og tang som burde vært gjort for lenge siden, men kjære har da invitert masse folk gjennom hele helgen. Veldig koselig, men også litt utsetting av ting. Men jeg gleder meg til å få besøk av tantebarn, endelig, til nye huset vårt. De kommer i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test i går og jeg klarer bare ikke å glede meg. Har ikke lyst til å melde meg av vinterkurs og ende opp med at dette ikke går likevel. Tar det som et stort nederlag å ikke stille på kurset. Det virker så utrolig bortkastet å utsette alt i livet, og ja, jeg har utsatt ganske mye det siste året i til felle om og at vi skulle få barn. Og hvorfor skulle det liksom gå bra denne gangen?

Samtidig så vet jeg at om jeg drar på vinterkurs og det ikke går bra, så kommer jeg alltid til å lure på om hvordan det hadde gått om jeg hadde vært hjemme. :sukk:

:kjefte: Hvorfor skal det være så vanskelig?

Det fine er at jeg var på min nye jobb i dag, og det var utrolig inspirerende! Jeg gleder meg til å begynne å jobbe der snart. Håper bare jeg får gå før oppsigelsestiden min! Endelig ut av turnus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test :hoppe: Gratulerer!! :klemmer:

Jeg skjønner at du ikke klarer å glede deg med din historie. Men denne gangen skal det bare gå bra! Har du fått noe medisiner eller noe denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...