Gå til innhold

Sommerfugljakten


Redlady

Anbefalte innlegg

Takk jenter!

Litt småvondt i magen i dag. Lurer på om det er noe som skjer eller bare jeg som er redd.

Det ser ut til at jeg har sluttet å blø. Nå er det bare brunt det som kommer ut, og det kommer ikke så mye lenger. Håper det er et bra tegne. Men er redd for å håpe for mye i tilfelle jeg blir skuffet. Nå har jeg heller ikke vært i så mye bevegelse siden i går, noe jeg planlegger å fortsette med.

Fastlegen min er selvfølgelig på juleferie til mandag, så enten får han tilbakedatere sykemeldingen min eller så blir det nok en egenmelding i morgen.

Nå vet både mamma og pappa det også. De hadde ikke noen planer for kvelden, så vi skal ut å ha en rolig kveld med indrefilé. Så drar vi tilbake til huset vårt for å få med oss fyrverkeriet fra takterassen :) Godt inntullet i hver sin fjellduk, eller en stor felles fjellduk! Fantastiske greier.

Det blir nok en litt anderledes bryllupsdag, dette. Mannen er fantastisk å ha! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

It is´t over till it´s over.

Men når en har blødd i to dager, og endt på legevakten for andre gang på to dager. Siste gang med noen vanvittige magesmerter og smerter i korsryggen, og når en blir bedt om en urinprøve, men ikke får det til fordi en ikke må på do og det likevel fosser ut blod, er det vel grunn til å tro at det er over.

Litt av en bryllupsdag. Legen på legevakten begynte å trykke meg på ryggen og på magen for å konkludere med at jeg hadde litt luft i magen... :hakeslepp: Da gav mannen beskjed om hva det dreide seg om, og legen forlot rommet med halen mellom beina og en kommentar om at han skulle ringe gynekologisk og et "unnskyld". Fikk ikke komme til på gyn fordi de ikke hadde kapasitet til å ta inn folk med SA før de var kommet i uke 9. Så fikk mine smertestillende, en ny blondetruse (hadde blødd min egen ut) og et klapp på skulderen med god bedring.

Søkte tilflukt og fikk middag oss mamma og pappa ut på kvelden. Og dro hjem for å se nyttårsraketter fra takterassen og innstille oss på å starte det nye året som prøvere.

Time hos lege på mandag med UL, hvor vi i alle fall kan få en bekreftelse på at det virkelig er over. Så jeg kan :skaal::perebrus::vin: så mye jeg orker på innflytningsfesten til jeg :spy: uten at noen trenger å mistenke meg for å være :gravid:.

:sukk:

:cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Neeeei.... Uff da :kose::klemmer: Denne spiren skulle jo klamre seg fast. Det var en trist start på det nye året for dere. :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i hvert fall over.

Kjente et stikk i magen, etterfulgt av en merkelig følelse av å bæsje i buksen uten mulighet for å knipe igjen, feil utgang... Kom ut en liten blodig sekk på ca 5 cm. Inni den lå det noe litt småhardt. Embryoet skulle vært ca 15 mm nå.

Har en ikke rett på utredning når en har spontanabortert 3 ganger? Vi har jo klart å bli gravid, må kanskje ha litt hjelp til å beholde det.

Lurer på om vi skal fortelle det til svigermor og svigerfar. Jeg vet svigermor lurte på om jeg var gravid siden jeg var sykemeldt. Men det er kjedelig å fortelle dårlige nyheter. Men kanskje jeg kan unngå spørsmål i hytt og dynevær, om hun sprer ryktet litt.

Takk for :klem: er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:trist: Oh nei.....dette var ikke det vi ville høre....uff håper du virkelig ikke tar det for hardt...kanskje ikke lett etter 3 spontanaborter.....håper du kan ringe legen å få utredning....jo tror etter 3 at du har rett til det, de har nok noen ting som kan hjelpe deg å holde på spira :tristbla:

Mange varme :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Redlady :tristbla:

Etter 3 spontanaborter har man rett på utredning, håper dere får komme raskt til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frown:

Så trist dette var da :klem:

Blir sinna av å lese om sløve leger altså :sur: De bør da utvise litt bedre skjønn når man har med slikt som dette å gjøre.

Dette var rett og slett tragisk, og ingen fin start på et nytt år. Håper virkelig at dere får hjelp, slik at de iallfall kan finne ut om det bare er tilfeldig, eller om det er noe som tilsier at dere trenger litt start-hjelp.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, hva er det jeg leser... :tristbla: Så ufattelig trist, Redlady.

Mange varme tanker til deg og mannen din. Jeg føler virkelig med dere. :troest::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for omtanke! Det betyr mye akkurat nå!

Da var henvisningen skrevet og snart på vei i posten. Ringte akkurat og ba om å endre behandlingssted, det er så lang ventetid ved Haukeland... så lang at de ikke en gang har ført den opp på frittsykehusvalg.no !!! Og 32 ukers ventetid på poliklinisk...

Så får vi se hva 2010 har å bringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff a meg!! Det var forfdelig triste nyheter :tristbla: Tenker på deg. Håper du og mannen klarer å strøste og støtte hverandre gjennom denne tunge perioden.

Fy søren, for en dritt- doktor! Jeg hadde blitt så forbanna jeg!! :kjefte:

Du får ha hjertelig lykke til, med utredning... håper det ordner seg snarlig for dere! :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Du kan i hvertfall bli gravid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miilla

Legger igjen en liten hilsen til deg Redlady. Trist lesning, håper virkelig 2010 blir et bra år for dere!

Jeg skal følge med og heie! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker på deg, Redlady :kose::klemmer:

Takk!

Huff a meg!! Det var forfdelig triste nyheter :tristbla: Tenker på deg. Håper du og mannen klarer å strøste og støtte hverandre gjennom denne tunge perioden.

Fy søren, for en dritt- doktor! Jeg hadde blitt så forbanna jeg!! :kjefte:

Du får ha hjertelig lykke til, med utredning... håper det ordner seg snarlig for dere! :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Du kan i hvertfall bli gravid :jepp:

Ja, er noe bare det. Bare kroppen min kunne lært seg å holde på det også.

Legger igjen en liten hilsen til deg Redlady. Trist lesning, håper virkelig 2010 blir et bra år for dere!

Jeg skal følge med og heie! :duskedame:

Takk!

Tenker på deg Redlady :klemmer:

Takk!

Dere er så gode å ha!

Jeg var så utrolig sliten på fredag. Først fysio, så kakebaking og rydding til fest, så legetime, så stand med foreningen vi er med i, så enda mer rydding. Gikk helt i stå for meg på et tidspunkt. Ble skikkelig sentimental og tårene sprutet. Men fikk tatt meg sammen.

Har også fått legetime til utredning allerede om 2 uker! Lønner seg å undersøke frittsykehusvalg.no, ja.

Vi hadde i hvert fall en fantastisk fin innflytningsfest! Masse hyggelige mennesker på besøk. De to siste gikk kl 13.30 etter mannen hadde laget egg og bacon til dem til frokost :) Og de syns de nye ekstrasengene vi hadde kjøpt var gode å sove på. Godt vi ikke kjøpte de helt billigste.

Nå begynner også det meste å komme på plass i huset, bare småting igjen. Det er godt. Vi, eller mannen, måtte til slutt innse at vi ikke kom til å bli ferdig med alt til festen, og det var egentlig helt greit.

Nå begynner hverdagen litt i morgen. Er fortsatt 50 % sykemeldt en liten stund til, så ryggen min blir helt bra igjen. Så nå er det :natti: og vekkerklokken på 05.50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har skjedd litt siden du var inne og skrev i dagboken min, det var trist lesing. Håper det går bare bra med deg.. Og lykke til med utredningen om noen uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssenavn så effektive dere er som begynner å få orden i huset alt :overrasket: Vi holdt på i minst halvannet år etter at vi var ferdig flyttet vi :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Trist å lesa at du også har mista 3 gonger. Og så siste på bryllupsdagen! :trist:

Lykke til med utredning! Så flott at de har fått time så fort. Sjølv måtte me venta i 4 månader frå siste abort til utredningstime, sjølv om henvisninga blei send så snart aborten blei oppdaga, og dei første blodprøvane var tatt allerede dagen etter. Men det er utrulig godt å få den timen overstått. Og då veit de forhåpentligvis meir om kva som kan vera årsaken.

:klemmer:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...