Gå til innhold

Sommerfugljakten


Redlady

Anbefalte innlegg

Trenger et lite sted for å samle tanker i, så da ble det her.

Litt om meg og min kjære.

Vi er 27 og 31 år. Har vært gift i noen år. Biler og båt. Hus. Begge med utdannelse og jobb.

Vært prøvere siden desember 2008. Og veien til nå har vært litt kronglete for oss.

Oppdatering:

MA i uke 12+1 april.

SA uke 4+4 september.

SA uke 8 januar.

Gravid på nytt, positiv test i februar.

Masse medisiner og tett oppfølging i starten.

Fikk en fantastisk gutt i november 2010.

Gravid på nytt med termin 24.12.11.

Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for deg!

Fint å se deg her igjen! :Nikke:

Snart kiler sommerfugler deg i magen skal du se! :jepp:

Hei, Naerin.

Hygglig med dagbokspor! Satser på det.

Tror syklusen min roter litt for tiden. I følge Lady Compen skulle jeg hatt EL på fredag, men har testet positivt i går og i dag med EL tester. Få se hva akupunkturdamen sier i morgen.

Nå skal jeg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på at jeg kanskje hadde en veldig tidlig spontanabort i september. Stemmer liksom med kraftige menssmerter i flere dager, en forsinket menstrasjon og en mye kraftigere blødning som varte mye lenger enn vanlig. Mye det samme som var abort med piller for å få ut rester etter MA.

Nå er det også offisielt med ryggvondt. Har vært til lege i dag som gav meg legeattest om at jeg de neste to ukene må få tilrettelagt arbeid og unngå arbeid som belaster ryggen.

Snille akupunkturdamen min satt nåler i ryggen min i dag, og er faktisk litt bedre. :) Trodde aldri jeg skulle være taknemlig ovenfor noen som stakk meg med nåler... :sjenert:

I morgen har jeg fri og skal ha jentetur til by`n med mamma. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjek bytur :-)

Mamma kjøpte tunika til meg. Og etterpå besøkte vi morfar.

Og neimen ringte ikke telefonen min på onsdag og jeg ble invitert på jobbintervju dagen etter. Lederen hadde avsatt 1 time, men vi brukte 1 time og 40 minutter. Og jeg fikk omvisning i lokalene. Tenker det er et positivt tegn.

Jeg merker jeg plages litt med dette med alkohol som en ikke skal drikke mellom EL og IKM. De første månedene var det liksom greit å holde seg unna, men nå virker det liksom nesten litt bortkastet. Mensen kommer jo likevel. Tenker på at det snart er gått et år siden vi begynte å prøve. Og jeg som att på til er begynt å like blåmuggost, som også er nei-mat. Og jeg vet så utrolig godt at alkohol ikke er noe sundt, men når den ene anledningen etter den andre dukker opp... Åååååååå.

Er kommet så langt i min pessimistiske tankegang, at jeg har funnet ut at om jeg ikke blir gravid til februar, så kan jeg ta meg et glass vin på innflytningsfesten vår og fortsatt være trygg. Det gjelder vel å se det positive i alt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært helt avholden når det gjelder alkohol etter EL, syns ikke man skal bli heeelt paranoid når det gjelder slike ting, da tror jeg man blir gal!

Tror nok det er bedre å se det positive i ting, om du ikke er gravid til festen, så ta deg et glass :vin: uten noen bekymringer!

:klem: og god helg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært helt avholden når det gjelder alkohol etter EL, syns ikke man skal bli heeelt paranoid når det gjelder slike ting, da tror jeg man blir gal!

Tror nok det er bedre å se det positive i ting, om du ikke er gravid til festen, så ta deg et glass :vin: uten noen bekymringer!

:klem: og god helg! :jepp:

Min kjære er ganske bestemt på at det ikke skal være alkohol mellom EL og IKM. Kanskje jeg skulle snudd den og nektet ham ølet sitt mellom IKM og EL... :fnise: Jeg mener, det er vel like stor sannsynlighet for at det er skadelig som at jeg tar meg et glass vin før egget har festet seg og får næring direkte fra mor. Fulle sædceller som sjangler opp igjennom eggleder og ikke finner frem...

innom og hilser på :) og ønsker deg lykke til!

Takk for lykkeønskninger, NoAngel! :)

Dagens positive: Får besøk av bestevenninne til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir nektet mellom EL og IKM, så nekt han når TR er ferdig og til like etter EL. Det er jo mer skadelig for svømmerne hans at han drikker enn det er for egget at du gjør det! Iallefall slik jeg har skjønt det..

Kos deg masse med besøk! Søndags :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med sommerfugljakten:) Jeg heier på deg!

Er kommet så langt i min pessimistiske tankegang, at jeg har funnet ut at om jeg ikke blir gravid til februar, så kan jeg ta meg et glass vin på innflytningsfesten vår og fortsatt være trygg. Det gjelder vel å se det positive i alt, eller?

Jeg har begynt å glede meg til å få spise fenalår i julen likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir nektet mellom EL og IKM, så nekt han når TR er ferdig og til like etter EL. Det er jo mer skadelig for svømmerne hans at han drikker enn det er for egget at du gjør det! Iallefall slik jeg har skjønt det..

Kos deg masse med besøk! Søndags :klem:

Tror jeg skal elgge det frem for ham på en pen måte. Det går da selvfølgelig utover innflytningsfesten vår... og en 40 årsdag. Jaja. Men hva har ikke jeg måtte ofre det siste året...?

Lykke til med sommerfugljakten:) Jeg heier på deg!

Jeg har begynt å glede meg til å få spise fenalår i julen likevel....

Takk for det, Nolia! Fenalår er veldig godt!

I dag fikk jeg akuttime hos nåledamen min. Ryggen min vil bare ikke for tiden. Det ekke lett å skulle få tilrettelagt arbeid når det allerede mangler folk og en ikke lenger får lov til å ta inn vikar grunnet budsjettspreng. Så i tillegg til vondt i rygg og nakke, skal en også plages med viten om at mine kollegaer må jobbe ekstra om jeg ikke kommer og gjør min jobb. Noe som fører til at jeg presser meg enda litt lenger, og får enda mer vondt. Dårlig sirkel.

Dagens positive. Nålene hjelper faktisk! Og jeg får tid til en time til denne uken. Fridag i morgen! Og snart bursdag i huset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ikke drikke mellom EL og IKM har ikke jeg vært så nøye med. Det er mange grunner til det egentlig feks at jeg angrer på at jeg har gått glipp av noe gøy når mensen kommer, og at det vil begynne å gå rykter om at jeg er gravid hvis jeg er på fest eller noe uten å drikke. Og det orker jeg ikke. Drikker jo ikke så mye eller ofte uansett, så tenker det går bra så lenge jeg blir fullstendig avholds etter positiv test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliten i ryggen. Forstår ikke helt hvordan jeg skal få tilrettelagt arbeid og ikke gjøre ting som belaster ryggen i min jobb... Kortere dager, hva er det for noe?

Og nå er jeg begynt å bli småforkjølet, igjen! :roll: Hva er det for noe? Syns jeg har vært syk hele høsten. Tror det er 4. runde med tett nese etter sommerferien.

Tenke positive tanker, tenke positive tanker. Mann i Nordsjøen på sin egen bursdag og ingen mulighet for å komme hjem før mandag... Nope, dårlig i magen, nope. Hmmm...

Veldig god middag i dag. Ja.

Melding om at jeg blir tilbydd et vikariat, dagtid. Jippi.

Besøk hos nåledamen, veldig flink. Ja.

Adventstjerne i vinduet. Hmmm... Hvorfor vandre rundt i mørket når en kan tenne et lys?

Skal prøve å svømme litt nå. Litt inaktiv i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen svømming. Fryktelig dårlig, men det ble en lang tur i stedet :) som endte med sterke magesmerter, ikke vet jeg hva det var for noe. Mensen er enda ikke kommet, i utgangspunktet skulle den ha vært her i går, men da jeg testet for EL noen dagere senere enn vanlig, så er vel IKM på mandag. Noe som betyr at mine 27 dagers sykluser er historie, og må innfinne meg med lengre sykluser.

Og nå er det en hel uke til neste besøk hos nåledamen. Jeg er glad jeg har mulighet for en akuttime om behovet melder seg for ryggen min.

Lagde gelékake i går til min kjære, som ble sendt i Nordsjøen på bursdagen sin. Skal ta den med i middagsbesøket for han og vår niese i morgen. Han er da ikke med, for han er i Nordsjøen. Kommer kanskje hjem i morgen kveld, ellers så var det mandag som var sagt i utgangspunktet. Skal spare et stykke til ham, siden han er veldig glad i den kaken, og jeg har laget den tilpasset ham. Han liker vaniljekrem, jeg liker romkrem....

Så nå er jeg gift meg en 30-åring. Blir feiring til neste år når vi er kommet inn i nytt hus. Mindre enn 2 uker til vi overtar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt hus! blir koselig det...

selv er eg og mannen 25 og 28år. Prøvere i 6 mnd. Mannen min jobber på sjøen over hele verden faktisk...så 5 uker på 5 uker fri....blir dobbelt så vanskeligt å lage barn

Ser du har opplevd MA, syns du har taklet det bra, du har ikvertfall bevis på at kroppen kan bli gravid!

Eg har alltid hatt lyst å pprøve akupunktur....men har jo skikkelig nåleskrekk :tristbla:

ha en fin uke, håper mannen kommer snart hjem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med nytt hus! blir koselig det...

selv er eg og mannen 25 og 28år. Prøvere i 6 mnd. Mannen min jobber på sjøen over hele verden faktisk...så 5 uker på 5 uker fri....blir dobbelt så vanskeligt å lage barn

Ser du har opplevd MA, syns du har taklet det bra, du har ikvertfall bevis på at kroppen kan bli gravid!

Eg har alltid hatt lyst å pprøve akupunktur....men har jo skikkelig nåleskrekk :tristbla:

ha en fin uke, håper mannen kommer snart hjem til deg

Takk for spor i boken!

Jeg har også en grusom nåleskrekk, men fant ut at det må jo være noe i det. Nålene er så små, at det er ikke alle jeg kjenner en gang.

Mann vel hjemme :) Litt trøtt og sliten, tror jeg for han har kort lunte, eller så er dem pmsen min som smitter... IKM i dag og fortsatt ingen mens. Noen episoder med svimmelhet, litt skummelt egentlig.

I morgen skal jeg på jobb og slite ryggen min helt ut og så til lege og få en ordentlig sykemelding og ikke bare aktiv sykemelding, for det fungerer faktisk ikke i min jobb. Tilrettelagt arbeid slik at en ikke belaster ryggen når en jobber med voksne med adferdsvansker...? Og i tillegg redusert bemanning på grunn av dårlig økonomi. Dårlig kombinasjon.

Gleder meg til legebesøk og kveldens smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med IKM da. Skal du teste snart eller venter du noen dager for å se om den kommer?

Høres ikke kjekt ut med vondt i ryggen. Sikkert bra at du får full sykemelding, sånn at du kanskje kan bli bedre. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så mye :popcorn: her inne for dere.

Fikk svar på min kanskje litt overdrevne følsomhet de siste dagene. Og ikke noe pms, nei. Tror heller det var noe hCG :fnise:

Er over min normale IKM som skulle vært på fredag, og IKM utifra siste positive EL test var i går, så da temperaturen min hadde gått enda mer opp idag, trasket jeg meg som et snikende ullteppe ut på badet i lyset fra advendtstjernen for å teste. Klar på badet lå allerede en billigstrips og med meg i hånden en dobbelpakke Clear Blue, som ble henta med smidighet ut fra nattbordsskuffen for å ikke vekke fine mannen min som lå i drømmeland.

Og hva skjedde?

Joda, der kom den ene streken frem etter den andre. Og Clear Blue viste en stor + . Har ikke sove et sekund etterpå. Og dette var vel ca i 3.30-tiden omtrent. Mannen våknet av at jeg var urolig i sengen, og jeg måte fortelle ham det. Stakkar han som nesten ikke har sove i natt og skal å holde kurs i dag. Men han sa det skulle nok gå fint.

Lite søvn, vond rygg og vondt i halsen, gjør at jeg ikke går på jobb i dag. Skal ringe legekontoret når telefonen åpner for å forlenge sykemeldingen min for ryggen.

I dag har jeg bestemt meg for å bli et JA-menneske! :Nikke: Jeg skal si JA til meg selv, og nei til andre! Denne gangen skal jeg ta ekstra godt vare på sommerfuglen :rødme: Jeg kjenner det er hardt. Er veldig delt mellom å ville rope det ut, eller i hvertfall fortelle det til mamma, og frykten og tankene om hvordan det gikk sist gang. Merker også at kjære ikke helt klarer å slippe jubelen løs.

Vi tar en dag av gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...