Gå til innhold

Sommerfugljakten


Redlady

Anbefalte innlegg

12 uker, ingen blod. 2 dager til og vi er like langt som i fjor. Jeg rives stadig mellom glede over å være så langt med masse symptomer og den frykten for at det skal ende som den gang. Ikke helt lett. Magen vokser, men det gjorde den da også... :sukk: ikke helt lett. Kjenner at klær begynner å bli stramme, og jeg må legge bilbelte godt ned på magen.

Fikk også tilbakemelding fra sykehuslegen om å fortsette med sprøyter frem til kontroll. Altså 4 igjen. Bare 4 til. En blanding mellom hormoner, tretthet og svie. I dag trillet tårene etter sprøyten var satt. Det å skulle fortsette med dem uten å vite om det har noen hensikt, virker så utrolig meningsløst. Hadde jeg bare visst liksom.

Jaja.

Etter i morgen er det 3. Så får vi komme opp med en kreativ løsning på lørdag ute i skogen. Skal på tur. Og blir kanskje ikke helt alene med mannen, så kan hende jeg må sette den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med pupsi, denne gangen går det bra!!!

Det HAR hensikt å ta sprøytene, ellers hadde ikke legen gitt dem til deg ;) Før du vet av det strutter magen, vi har jo krysset alt for deg her, du fortjener det så utrolig mye :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også vet at denne gangen går det bra for dere :klemmer:

Håper du får en fin helg sammens med mannen din - jeg har fått noe som heter besafe fra mannen for å ha i bilen, det er ei tynn pute som jeg sitter på, også er det en slik dings som man skal putte den nederste sæla inni, slik at den tar bort belastningen fra magen. Den gjorde bilturene mine mye lettere :jepp:

En slik ---> http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/besafe-gravid.html?manufacturer_id=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redlady!! :vinke::klemmer:

Jeg er tilbake, og så deilig det er å se at du er over 12 uker igjen! Denne gangen har jeg en godgod magefølelse for dere. Dette kommer til å gå strålende helt frem til du ligger skrikende inne på fødestuen. :rødme:

Når er neste ultralyd? Det er ikke så lenge til det?

Åh, jeg kjenner jeg ble skikkelig glad når jeg så at du er gravid altså :klemmer: Når er foreløpig termin? I november? :hjerte:

Endret av GlaJenta88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker :hoppe: :hoppe: Denne gangen går det bra, Redlady :jepp:

Enig med pupsi, denne gangen går det bra!!!

Det HAR hensikt å ta sprøytene, ellers hadde ikke legen gitt dem til deg ;) Før du vet av det strutter magen, vi har jo krysset alt for deg her, du fortjener det så utrolig mye :klem:

Dere er så gode å ha!!! :klem: Takk!

Jeg også vet at denne gangen går det bra for dere :klemmer:

Håper du får en fin helg sammens med mannen din - jeg har fått noe som heter besafe fra mannen for å ha i bilen, det er ei tynn pute som jeg sitter på, også er det en slik dings som man skal putte den nederste sæla inni, slik at den tar bort belastningen fra magen. Den gjorde bilturene mine mye lettere :jepp:

En slik ---> http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/besafe-gravid.html?manufacturer_id=

Takk, icing!

Har lest om de. Funnet ut at de ikke er mer sikre enn vanlig belte, men et veldig godt alternativ til å ikke bruke belte! Så om ting går bra på mandag, så blir det kjøpt et slik ett :)

Redlady!! :vinke::klemmer:

Jeg er tilbake, og så deilig det er å se at du er over 12 uker igjen! Denne gangen har jeg en godgod magefølelse for dere. Dette kommer til å gå strålende helt frem til du ligger skrikende inne på fødestuen. :rødme:

Når er neste ultralyd? Det er ikke så lenge til det?

Åh, jeg kjenner jeg ble skikkelig glad når jeg så at du er gravid altså :klemmer: Når er foreløpig termin? I november? :hjerte:

Så glad jeg ble når du kom tilbake hit. Må si jeg var litt bekymret en stund der. Ingen spor, men forstår godt at det var en enkel ting å glemme oppi alt dere gikk gjennom. Og GRATULERER med gutten! Så herlig! :)

UL på mandag. Fryktelig spennende. En dag som uannsett utfall vil påvirke veien videre. Mens termin er 7. november. Kroppen min er visst veldig glad i november... :jepp: Eller var det februar, når vi får det til å klaffe med EL to ganger... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: UL mandag, håper du ser masse sprell inni der ;)

Bilbeltet må jeg si jeg selv er veldig fornøyd med....jaa det er vist at det ikke er noe sikrere en å ikke bruke det, men jeg må si det var utrolig behagelig spesielt siden jeg ofte sitter lenge i bil....jeg synes fra uke12 det var vondt med ting stramt over magen, og magen min har ikke vokst sånn at jeg kan få bilbeltet under magen.....så det beltet er jo supert for comfort! ;)

Håper helgen går strålende :sol: og mandag kommer fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var denne turen i natt da. Jeg pakket sekken og klar for tur. Hadde med varmt vann, slik at jeg kunne få i meg noe godt og varmt før jeg la meg. Men den som glemte termosen igjen på kjøkkenbenken, var meg.

Jeg skulle da opprinnelig bli "funnet". Da det hele var øvelse. Men pga mye dårligere vær (og form) på gutta, ble alt avsluttet en gang i 4-tiden i natt.

Men jeg har hatt en god og varm natt jeg. I sovepose og fjellduk. Litt heldig som ikke ble mer våt, da det droplet inn i duken min. Har også funnet ut at glidelåsen er ikke helt tett... Frøs på et tidspunkt på beina, men da tok jeg bare av meg sokkene, så var det i orden. Ikke alle som har fått med seg det. Så nå skal dere lære noe.

Om en fryser i sovepose (forutsett at man har en skikkelig sovepose), så skal en kle av seg klærne. På den måten får en utnyttet funksjonen til soveposen, med at den reflekterer varmen fra kroppen din. Om du ligger med klær i posen, vil klærne hindre denne refleksjonen til en viss grad. Du vil kanskje være varm, men ikke så varm som du potensielt vil bli uten klær. Så fryser du i sovepose, kle av deg. Jeg pleier å ligge i kun undertøy på tur.

Det var dagens leksjon. I morgen, bekledning i vinterfjellet... :)

Vi dro til samlingshuset etterpå, hvor gutta fikk snakke litt sammen og sove ut. Flere av dem var imponert over meg som lå alene for meg selv og sov. Meg og mannen dro hjem til sengen, fikk satt sprøyten før vi la oss. Bare 2 igjen :hoppe: Han sover fortsatt. Han hadde ikke sove i natt. Jeg har sove litt og er fryktelig dårlig til å sove på dagen når det er lyst. Så nå har jeg kokt egg i håp om at mannen snart står opp. Snart starter jeg kaffimaskinen her også, så kommer han vel svevende :lur:

Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp: For UL i morgen - kommer til å ha deg i tankene i og med at jeg har GU samtidig :jepp:

Føler på meg at det går topp for oss begge - gode nyheter om spiren din, og utsiktene til min fremtidige spire :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så var det rett og slett fordi jeg ikke har brukt den store bærbare PCn min rett og slett.. :sjenert: Her har jeg alt av passord og sånn lagret. Det har ikke på de andre. Så teit grunn til å ikke være her på evigheter da. Men sånn kan det gikk. Nå er den bærbare oppe og går igjen, og jeg er fast på Kvinneguiden igjen. :glise:

Så fantastisk spennende i morgen da. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen nesten symptomfrie dager, må jeg si det er litt beroligende å få de tilbake. Og kanskje spesielt pga i morgen. Men jeg har vel hatt det meste i dag. Svimmel, blodtrykksfall, kvalme (men ingen oppkast, heldigvis), super ømme pupper, trøtt. Sov som en stein i 1 time på sofaen midt på dagen. Og nå føles magen min skikkelig tung og som om blodsirkulasjonen holder på å gå bananas.

Vi er spente! Opp tidlig i morgen, og av "gåre kåre" med oss. Blir vel ikke en veldig søvnfull natt.

:hoppe: 1 sprøyte igjen! Jippi! Har bare tatt 47 til nå...

Ja, det var vinterbekledning: Ull, ull, og ull og et lag vindtett og vanntett ytterst (goretex eller dermizax). Devold har faktisk veldig behagelige bh´er i ull og fleece for oss med to fordeler. Og med Kari Traa sine ullbokser med smashings farge, kan en føle seg sexy selv til fjells! Ved tur på snø og overnatting i hule, ha med skoposer som du trekker utenpå skiskoene når du begynner å grave. Da holder beina seg tørre og varme :) God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å høre ul-rapporten din i morgen :) Snart skal du få se lille bamsemumsen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Snakker om aktiv liten krabat på akkurat fin størrelse etter boken! Kommer tilbake med mer, men nå må jeg videre på jobb :)

Dette blir en veldig bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

:rødme: Hadde det ikke vært for 2 strategisk plasserte ører, så hadde smilet gått helt rundt. Tror jeg har svevd på en sky i hele dag.

Men jeg innser nå at det ikke helt er gått opp for meg at den krabaten vi så på skjermen lever inni magen min. Underlige greier! Mannen skrev i sms at han ikke ville se "ailiens"-filmer på en stund :fnise:

Det første krabaten gjorde var å strekke seg helt ut, så vinket den og klødde seg på magen. Sprikte med fingrene, så vi fikk telle 5 fingre på venstre hånd. Veldig fin hjertelyd :rødme: Den ble målt til å være 65 mm CRL, noe som stemmer helt etter boken med at vi er 12+4. Når legen skrudde over til 3D, snudde den rompen til... Hadde nok blitt bedre da med utvendig UL, men det har vi til gode om 6 uker til ordinær UL.

Legen ble noe forundret over at jeg ikke hadde helsekort med meg, så nå har jeg bestilt time hos fastlegen slik at jeg kan få helsekort. :) Det var en annen lege i dag, enn sist. Litt kjedelig, for han trodde i utgangspunktet at vi var inne til ordinær UL, og ikke hadde han hørt noe om sprøytene jeg har fått. Som jeg forøvrig nå er ferdig med! :hoppe: Men det var den samme super hyggelige jordmoren som sist! Fikk også med meg navnet hennes denne gangen :)

Nå vet også svigerforeldre det. Etter det kjære sa, som fortalte dem det, så ble de veldig glad :) Nå venter jeg bare kjære hjem. Han blir forsinket i dag pga trafikkaos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastiske nyheter :strix: :strix: :strix:

Ble kjempeglad på dine vegne :klemmer: Det er godt å få en bekreftelse på at alt stod bra til, og særlig med din forhistorie. Også så mange sprøyter da :dåne: Vet iallfall hvem jeg skal spørre til råds om jeg må ta sprøyter i prøveperioden noen gang :fnise:

Høres så artig ut med UL da - at du kan se den lille så godt som du beskriver :rødme:

Gynekologen min begynte med å vise meg livmoren min - tenke fælt på hvordan det blir den dagen det faktisk har flyttet inn noen der - det så alt for tomt ut rett og slett :fnise:

Håper du omsider kan begynne å slappe av fremover, og nyte svangerskapet samt å tørre å glede seg. Det er er jammen meg vel fortjent! :strix:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig:

Så fantastisk! Endelig kan du begynna å senka skuldrene. :strix:

Og det blir ikkje mindre rart og alienaktig når du begynner å kjenna den lille. Det er heilt surrealistisk. Men også utrulig deilig å kjenna at det er liv der inne. Gled deg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...